[TI] tinkerkeuring:Houten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: tinkerkeuring:Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:20

je kan het zien als een soort nabespreking

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:26

Nee Sjoerd geen goed idee, je weet het observeren, rapporteren en dan evalueren en we zijn nu bij evalueren aangekomen.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 13:28

Had ik ook al gepm't maar hij zei dat er speciale topic's hier voor waren. Ik zie wel maar ik heb hier een abo op en dat is zo makkelijk moet ik straks weer eerst het nieuwe opzoeken.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:09

Nou, pffff, hier dan nog eindelijk mijn "nabespreking", een beetje mosterd na de maaltijd misschien maar heb gewoon nog niet eerder tijd gehad.
Allereerst : iedereen gefeliciteerd met de behaalde premies !! Ik heb veel prachtige paarden gezien, vond de kwaliteit erg hoog deze keer.

WenK, Lisje heb ik helaas niet gezien, maar kan me voorstellen dat je heel erg baalt van de uitslag, zeker omdat je zelf best hoge verwachtingen had

Esme, gefeliciteerd met je prachtige paardjes, heb alleen Maddox goed kunnen zien, die liep namelijk tegelijk met Keeva in de voorring. Ik vond overigens wel dat ze behoorlijk hoestte, maar dat had je zelf ook al wel gehoord neem ik aan ? Is niet kwaad bedoeld hoor . Ik vond haar overigens prachtig, wat een glans had ze zeg !! Jouw dag kon niet meer stuk natuurlijk, met 3 goede beoordelingen !!

Ik heb wat Bokkers ontmoet, maar niet zoveel als ik gehoopt had. De meesten waren alweer weg toen wij kwamen (14.00 uur), volgens mij. Heb Jacky gezien, en Chubby natuurlijk, en Roos op het laatst nog gauw even, en Yarka natuurlijk. Verder nog wel wat mensen gezien maar niet aangesproken omdat ik op dat moment even bezig was

Jacky, jij ook gefeliciteerd met Macho's eerste premie, hij zag er ook geweldig uit !!

Tja, en dan onze dag .... die was toch wel een beetje tegenvallend. Althans, de dag op zich was supergezellig, altijd weer veel bekenden en dus gezellig kleppen. Maar de kampioenskeuring ... we hebben ruim een uur in de voorring moeten wachten, Keeva zakte helemaal in, had er echt duidelijk genoeg van. Dan 1 rondje de ring door, waarin ze het helemaal niet liet zien. Hup, meteen als eerste (samen met de dagkampioen van Hoofddorp) de ring uit, en je bent klaar !! Geen rozet, geen herinnering, niks. Dat vond ik echt een enorme afknapper, hier stonden toch de 5 mooiste merries van Nederland, en je gaat totaal met lege handen naar huis. Had dan die ENORME wisselbeker een beeeeetje kleiner gemaakt, en in plaats daarvan een paar rozetten met "deelnemer Nederlands Kampioenschap Merries 2005".

Ik heb me overigens ook voorgenomen om dit aan het bestuur te mailen, niet om te zeiken of omdat ik niet tevreden ben met de uitslag (want Chica was gewoon OVERDUIDELIJK de winnaar !, en Shayla ook duidelijk de reservekampioen !), maar omdat je nu echt met zo'n katergevoel naar huis gaat. 2 dagen gewassen, paard anderhalf uur op de trailer, uren wachten, dan weer anderhalf uur op de trailer naar huis, en je komt totaal met lege handen thuis .

Nee, dat vond ik echt NIET leuk. Deed me ook wel een béétje verdriet dat je dan in het topic HAW (over de keuring) gewoon helemaal vergeten wordt. 4 weken geleden werd Keeva dagkampioen in Uden en was alles halleluja, en nu ...

Nouja, een lang verhaal, maar dit waren mijn gedachten over de keuring. En natuurlijk, bij elke keuring heb je blije en teleurgestelde mensen, tevreden en ontevreden mensen, maar dit (het Nederlands Kampioenschap) vond ik gewoon een steekje dat het bestuur heeft laten vallen. Ik had ook het idee dat het - omdat alles zo uitliep - ook gewoon afgeraffeld werd.

Hoop dat ik niet al te negatief klink, heb echt wel een leuke dag gehad hoor, en volgend jaar ben ik zeker weer van de partij (dan niet met Keeva maar met haar toekomstige veulen) !

P.s. En toen, op het parkeerterrein toen we Keeva gingen laden na afloop, rende Frits een stuk met haar en draafde ze de sterren van de hemel (stomme trut ) en liet ze toch nog even zien waar ze die 150 punten in Uden aan verdiend had !!

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:18

Keevagirl schreef:

maar dit (het Nederlands Kampioenschap) vond ik gewoon een steekje dat het bestuur heeft laten vallen.

Maar zo gaat het toch altijd op de keuringen?

Ik heb ooit 's 6 uur staan wachten met Baileys om mee te lopen voor het dagkampioenschap en we werden als eerste de ring uitgeflikkerd . Toen stond ik ook niet echt te lachen....

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:23

Ja maar vind jij het niet raar dan, je staat daar met de vijf mooiste merries van dat jaar, een eer om daar te mogen staan, maar voor het stamboek toch ook fijn dat iedereen braaf op komt draven voor "2 minutes of fame" ?! Dan is het toch niet zo gek om daar een kleine herinnering aan te verwachten ? Of ben ik nou zo dwars ?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:27

Weet iemand wie er gewonnen heeft bij de merrie veulens? 1 van mn vorige stal deed mee, met het merrie veulen Mexx (moeder: Latina en vader was Boris)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:36

Hindu Nuage heeft gewonnen bij de merrieveulens.

Keeva, ben het met je eens! Dat besprak ik ook al met wat mede- vrijwilligers. Kan me helemaal voorstellen dat de Algemene Kampioenschapskeuring een beetje een koude kermis was!

Het is toch voor het NST dat jullie nog eens komen. En voor de eer. Maar viel weinig eer te behalen op deze manier.

Ik zei nog tegen je ventje dat jullie Keeva konden gaan halen, maar helaas liepen de laatste keuringen in Ring 2 uit. Ik had gehoopt de laatste categorie in Ring 1 te laten keuren, omdat die Ring al eerder klaar was, maar helaas...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:37

renee, idd jammer dat het zo kort was dat wel elkaar gezien hebben, gaat een keer over idd

keevagirl, ik vond keeva prachtig, en vind best dat je een punt hebt maarja het is zo lastig allemaal met die keuringen enzo, heb er ook echt geen verstand van dus voordat ik dingen ga roepen die niet kloppen
ik vind keeva prachtig, en belangrijk is dat ze voor jou nr 1 is idd jammer dat er geen foto in het HAW topic staat,
maarja, kop op ze is dagkampioen geworden toen in uden, dat pakken ze je niet meer af, ze is prachtig hoor !

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:41

@ Keevagirl: klopt idd dat Maddox zo hoestte, ze ging zelfs helemaal schuimbekken. Oorzaak: mevrouw heeft nog steeds geen idee van hoe een drinkbak werkt, ze had dus de hele dag nog NIKS gedronken! Daar kwam het hoesten dus van, na afloop hebben we meteen een emmer voor haar geregeld, en toen was het meteen over, arm ding

Maddox Nuage heeft trouwens gewonnen bij de jeugd merries, Hindu Nuage was reserve.

Hindu zat trouwens in de ring bij Mexx. Volgens mij kreeg Mexx een 2e premie

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:44

Ik vond het ook erg sneu voor jullie Keevagirl! Vorig jaar was het ook al zo erg. Toen was Quinzy helemaal uit Belgie gekomen met haar Sweety en die vlogen er ook na 1 rondje al uit en dat na 4 uur op de trailer ofzo. Jammer dat Keeva zich niet goed liet zien en achteraf bij de trailer weer wel.

Stond Mexx niet als 3e als eerste van de 2e premies, net voor Cesair en net na Hindu?

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:45

Keevagirl schreef:
Ja maar vind jij het niet raar dan, je staat daar met de vijf mooiste merries van dat jaar, een eer om daar te mogen staan, maar voor het stamboek toch ook fijn dat iedereen braaf op komt draven voor "2 minutes of fame" ?! Dan is het toch niet zo gek om daar een kleine herinnering aan te verwachten ? Of ben ik nou zo dwars ?

Raar kun je het wel noemen. Maar ik bedoelde dat het geen kwestie is van een steekje laten vallen omdat het altijd zo gaat.
Ik denk zelfs dat, als Beel ooit dagkampioen zou zijn, ik niet eens zou gaan voor het nederlands kampioenschap. Vanaf hier dik drie uur rijden voor idd 2 minutes of fame terwijl het mij goed beschouwd niet kan schelen wat anderen van haar vinden.
Gelukkig hebben wij Zeeuwen daar geen last van want dat is een nakeuring.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:47

Keevagirl,

Ik ben het helemaal met je eens,minimaal een klein aandenken had er wel af gekund als je 4 of 5 word in het nederlandskampioenschap !

Misschien een idee voor volgend jaar !

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:49

Dank jullie wel Chubby en Roos, ik wil ook niet zeikerig klinken, had uiteraard ook rekening gehouden met het feit dat het deze keer allemaal wat minder rooskleurig (ha ha, leuke woordspeling, ROOSkleurig ) zou verlopen dan in Uden, en vond het ook echt een éér dat we mee mochten doen met het NK. Maar je gaat dan met zo'n kater naar huis, de hele dag op sjouw, afgebrand, iedereen heeft een 1e, 2e of 3e premie gekregen en wij hadden helemaal niks.

En natuurlijk, Keeva is voor ons toch de allermooiste, daar ging het ook écht niet om, natuurlijk ben je teleurgesteld dat je niet wint, maar Chica en Shayla lieten gewoon alles zien en de anderen niet. En daar gaat het toch om. Maar ik vond het gewoon een domper.

Niet getreurd, volgend jaar weer, ik vind die keuringsdagen veel te leuk !!

Edit : bedankt allemaal, fijn dat ik niet de enige ben die het zo zag. Inderdaad, Quinzy had vorig jaar hetzelfde, en die was nog veeeel langer onderweg geweest.

Jacky, daarom wil ik dit ook aan het bestuur mailen, niet om te klagen maar gewoon als tip voor komende NK's.

Jigme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:50

Keevagirl, ik ben het helemaal met je eens.
Eigenlijk zou het Algemene Kampioenschap (of hoe dit ook mag heten) een wat feestelijker tintje mogen krijgen.
Alhoewel dit de eerste keer is dat ik erbij was en dus eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal heb, kreeg ik de indruk dat het wat werd afgeraffeld. Er staan inderdaad neerlands 5 mooiste tinkermerries in de ring en dat mag 'gevierd' worden.
Ik ben geen lid van een stamboek dus kan niets inbrengen. Aan de leden om een en ander onder de aandacht van het bestuur te brengen.

dubje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:53

hoi Keevagirl,

ik heb dus precies dezelfde gedachten ook niet om het bestuur af te gaan lopen zeiken hoor! maar het is alleen jammer dat er niet meer aan de rest van de dagkamioenen werd gedacht. Het wassen waar je natuurlijk al best een tijd mee bezig bent ( heeft natuurlijk iedereen last van gehad). Ook hebben wij een trailer moeten huren en ook heeft mijn tinker 1.5 uur heen en 1.5 uur terug op de trailer moeten staan, dan is het gewoon jammer dat je paard 1 rondje de kans krijgt om te lopen en vervolgens 90% van het rondje in galop doet. Ik had ook het idee dat het een soort van afgeraffeld werd om dat het uitgelopen was. Bonfire vind ik de verdiende winnaar hoor bij de ruinen maar ook wat keevagirl al zegt het is jammer dat je geen herinnering hebt. Maar het was overgens een gezellige dag maar ik heb niet het idee dat mijn paard mee heeft gelopen zo snel ging het. Paar bekende ontmoeten is natuurlijk altijd gezellig!! Ik hoop dat ik ook niet al te negatief klink want zo bedoel ik het niet.

groetjes,,,,,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:54

Speelde overigens net zo goed bij de ruinen als bij de merries hoor!

Edit: ben al wat laat met deze opmerking

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 16:22

keevagirl, je bent echt geen zeikerd hoor en vond het leuk je nog ff gesproken te hebben snel
ROOSkleurig haha, wat is dat

esme, balen van maddox dat ze die drinkbakken niet snapt, wel een beetje zielig ook zeg, gelukkig kreeg ze later een emmer, hihi

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:11

Keevagirl volgens mij geef je nu hele goede feedback voor de organisatie.
Ik hoop dat ze jou feedback van harte nemen en het volgend jaar anders lees beter gaat.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:26

Esme , ik heb een stukje van Maddox op de video staan Ook nog een paar foto's.

Keeva : Ik kan goed begrijpen hoe je je voelt

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:12

Hey Irene ik snap ook best wa je bedoeld hoor. Had dat gevoel met Sweety vorig jaar ook een beetje het was zo snel voorbij en geen aandenken. En van zo ver gekomen bijna 4 uur trailer.
Maarja je gaat omdat je het een eer vind er te mogen zijn he. maar ik vind je idee ook reuze. Voor ons is het nu voorbij maar ik vind het mooi voor de volgende dat ze toch een aandenken hebben.

Shayla van jouw heb ik superleuke foto's en heel veel

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:27

Zal ik Tinkerpraat naar dit forum verplaatsen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:31

Tinkerpraat is toch een huiskamertopic? Dan kan niet iedereen daarin plaatsen... Als TP hierin wordt verhuisd, kan dan iedereen wel posten?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:31

ja

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:33

Dan vind ík het wel leuk als Tinkerpraat naar dit subforum wordt verplaatst.