Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:sassefras schreef:als ik de foto in je eerste bericht zie, denk ik dat jezelf ook niet bijster goed opgelet hebt. hoop dt hij weer opknapt
Die foto met die bonte ernaast?Daar vind ik hem er prima uitzien,of bedoel jij een andere foto?
geerke schreef:Daarom is het goed om precies te weten wat voor wormen hij had,de grote bloedworm komt zelden meer voor maar heeft wel het kenmerk dusdanige schade aan te richten in de aderen dat moeilijk opstaan een oorzaak zou kunnen zijn.Maar dat zou ts dan aan de kliniek moeten vragen
Caily schreef:Nou ik betwijfel het. Ip een fokkerij was eeen zieke jaarling, moest ook geholpen worden met opstaan. Op den duur ging het vrij goed. Maar hij liet zich nog altijd helpen. Behalve als de iets hardhandigere buurman kwam. Als hij die de stal binnen hoorde komen kon hij ineens wel zelf in de benen komen.
Paard in kwestie is trouwens later alsnog ingeslapen. Met de ervaring van dat verhaal was ik aan dit gevecht niet begonnen. Al hoop ik voor jou op een andere afloop.
siskeh schreef:Wbt het uit zichzelf staan, dat kán ook een dingetje van hem zijn, dat hij het in theorie wel zelf zou kunnen, maar nu geleerd heeft dat het zo "moet".
Kom zelf van een melkveebedrijf, en we hebben wel eens koeien gehad die met hulp omhoog moesten, na verloop van tijd gingen ze gewoon zelf roepen om hulp, en wachten tot de boer kwam, waarbij ze éigenlijk geen hulp nodig waren. Ik neem voor het gemak aan als een koe zo geconditioneerd kan worden het bij een paard ook het geval kan zijn.