[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:47

Dat zou best wel eens kunnen inderdaad :j

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:56

Dankjullie :)
Bridie is inderdaad lekker zwaar geworden :j wie weet binnenkort eens op het gemak aan het werk gaan met haar.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:16

Leuke foto's, inderdaad een leuke groep heb je :)

Ehhh ik geen altijd stembeloningen en praat altijd tegen mijn paarden als ik ga rijden of wandelen ofzo. Waarom mag je niet meer tegen Dana praten dan? :+

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:30

Dankje, wij zijn ook superblij met onze kudde :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:34

Dat kan ik me goed voorstellen!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 14:20

JJ is mooi!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:23

Zo'n kudde wil ik ook wel :+:

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:32

En Niene, hoe is het getrouwde leven nu? :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:34

Sheryn heb eens op je website gespiekt, jij hebt toch ook wel knapperds staan <3

Nienke, Jaaah Jolly Jumper is dan ook men moeder haar trots ;)

En Hannah, ik weet maar al te goed dat ik blij mag zijn dat men ouders net zo gek zijn van dit ras, ook al zou ik ooit waarschijnlijk uit huis trekken, ik denk dat ze mij nog heel vaak bij hen op de weide kunnen vinden :+:

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:44

Dat kan ik mij wel heel erg goed voorstellen Claudia! :D
Mijn ouders daarentegen hebben helemaal niks met paarden :(
Ja, Feike "is wel lief" en dat was het dan :')
Elke x dat ik naar stal fiets kom ik ergens halverwege ook langs een huis met een enorme Tinkerkudde <3
Ik moet dan altijd even kijken :+: :=

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 14:52

Ja getrouwde leven voelt getrouwd :=

Nee eigenlijk precies hetzelfde als ervoor...
Alleen wennen aan mn achternaam

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:28

*heel verhaal getypt,1 knoppie fout,verhaal weg.nieuwe poging*

vandaag na t werk bij mijn broer de tuintegels eruit gehaald.of liever gezegd pap en ik.mijn broer werd na nog geen 10 minuten weggeroepen om te assisteren bij een ongeluk(2 auto's gebotst op snelweg,daarna een vrachtwagen op file gebotst).vriendin kon ook niet helpen met haar dikke buik(over 6 weken uitgerekend).
afijn,zijn we net klaar ,begint het te onweren en regenen.

zes zou ik les hebben.ben ik bijna op stal,gaat m'n trapper stuk.laaste stuk gelopen,was nog netjes op tijd.paard gezadeld en hup erop.

na nog geen ronde stappen,moest ik bij a afwenden.terwijl ik dat doe,raakt paard met staart de draad(weet niet of er stroom op zat)e schrikt en spring een stap opzij.daar was ik niet op beducht,dus glij er gewoon af.probeerde me wel te houden,maar natte schoenzolen helpen niet mee.
ben op m'n linkerheup gevallen.kon na een minuut wel weer opstaan,dus schade valt mee.niet meer opgestapt,maar even door de bak gaan lopen.dat ging wel,zij t stijfjesmorgen ga ik er gewoon weer op,mits ik niet teveel last heb van de spier.maar dat zal wel loslopen.
ben een stuk richting huis gelopen(kon immers niet meer fietsen door de trapper),en halverwege heeft pap me opgepikt.

dus...ging weer lekker vandaag!! :(

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:09

Ai, sterkte met je heup zeg, dat is wel echt flink pech hebben.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:12

Ai ai ai, sterkte met je heup! :( Erg vervelend!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:12

Oh lekkere dag ellie. Ongeluk komt dus echt in drieen. Beterschap met je heup. Hopelijk morgen een betere dag!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:18

m'n heup dat gaat wel,daar voel ik niet veel van.wel mijn spieren,dus even spierverslappertje genomen

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:20

Ook erg vervelend! Wat een pech Ellie!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:32

Tinkergekj schreef:
Met z'n allen tegelijk afwenden naar de andere lange zijde. Ik vind t altijd wel grappig om te doen.
Gelukkig niet. Ik denk dat Django en ik dat allebei niet zo leuk vinden. En de rest die dan meerijdt ook niet :=

oh dat ken ik ook nog wel :j goed op elkaar letten en tegelijk gaan :j

hetlevenwint schreef:
Zo dadelijk bij lezen maar even het goede nieuws. Meet Cupcake <3 . Hij leert echt enorm snel bij nooit in de hand geweest kent al halster door mij sinds zaterdag en vandaag hem naar huis gehaald. Ook voetjes geven geen probleem, mag overal aankomen en een begin gemaakt aan meelopen aan het halstertouw (ezel look :') ) ging na wat tegen de druk ingaan op het einde al enkele stappen netjes mee.

Jack vind het maar raar hoor zo een klein spook, roept er al een sisi achter. Na even samen te hebben gezet 'm nu apart gezet voor het zekerste en dan morgen in de weide samen laten zodat Cuppie plaats heeft om weg te kunnen van Jack moest het nodig zijn :)

Net grof gemeten en die is +- 64cm hoog met 4 maanden, moeder appaloosa (heel kleintje +- 75cm) en vader is een palomino (echt een knap beest :j ongeveer 90/95cm grof geschat). Als iemand wil schatten over hoe "groot" hij word. :D

[ Afbeelding ]

wat een droppie <3 <3 <3 <3 <3 <3

deb_tink schreef:
Ahh cupcake is echt schattig, wat een lief snoetje <3

Leuk om te horen dat iedereen tegen zijn paard kletst. Ik vertel ze bijna alles en idd motiveren met de stem werkt ook hier het beste.

@ Jolanda, ja een volle tinker idd. Onofficiële nakomeling van Venco. Hoor die vraag vaker, zelfs of ze niet gekruist is met een Arabier :?
Zit onwijs te twijfelen of ik met haar een keer naar de keuring zal gaan. Ga 27 september kijken in hagestein en dan misschien volgend jaar meedoen.

Gaan er meer naar hagestein?

vind haar ook fijn, maar kan 't nog orgineel zijn. Hier op stal ook een fijne. Misschien gaat ze nog de breedte in, maar altijd een fijn dier geweest :)

je hebt wel een mooie hoor :j

chimello schreef:
Leuke foto's, inderdaad een leuke groep heb je :)

Ehhh ik geen altijd stembeloningen en praat altijd tegen mijn paarden als ik ga rijden of wandelen ofzo. Waarom mag je niet meer tegen Dana praten dan? :+

Omdat 't toch niet werkt :') Dana gaat helaas niet sneller momenteel.. Vrijdag komt eindelijk haar kuur *\o/* al liep ze vandaag vlot door met de jongens.. weer is ook veranderd. ik merk dat mijn opa nu ook niet piept. met warm en benauwd weer piept ie, hij heeft ook bronchitis.

_Clocloken_ schreef:
Dankje, wij zijn ook superblij met onze kudde :)

Jolly Jumper vind ik heel mooi, de rest ook hoor, maar deze springt er uit :9

elliecuijk schreef:
*heel verhaal getypt,1 knoppie fout,verhaal weg.nieuwe poging*

vandaag na t werk bij mijn broer de tuintegels eruit gehaald.of liever gezegd pap en ik.mijn broer werd na nog geen 10 minuten weggeroepen om te assisteren bij een ongeluk(2 auto's gebotst op snelweg,daarna een vrachtwagen op file gebotst).vriendin kon ook niet helpen met haar dikke buik(over 6 weken uitgerekend).
afijn,zijn we net klaar ,begint het te onweren en regenen.

zes zou ik les hebben.ben ik bijna op stal,gaat m'n trapper stuk.laaste stuk gelopen,was nog netjes op tijd.paard gezadeld en hup erop.

na nog geen ronde stappen,moest ik bij a afwenden.terwijl ik dat doe,raakt paard met staart de draad(weet niet of er stroom op zat)e schrikt en spring een stap opzij.daar was ik niet op beducht,dus glij er gewoon af.probeerde me wel te houden,maar natte schoenzolen helpen niet mee.
ben op m'n linkerheup gevallen.kon na een minuut wel weer opstaan,dus schade valt mee.niet meer opgestapt,maar even door de bak gaan lopen.dat ging wel,zij t stijfjesmorgen ga ik er gewoon weer op,mits ik niet teveel last heb van de spier.maar dat zal wel loslopen.
ben een stuk richting huis gelopen(kon immers niet meer fietsen door de trapper),en halverwege heeft pap me opgepikt.

dus...ging weer lekker vandaag!! :(

he wat vervelend zeg.. ik hoop dat je er niet veel schrik aan over houd.. lekker in bad gaan liggen, ontspannen en spieren warm houden :j

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:54

Oooh Ellie wat een rotdag voor je zeg, morgen er zeker terug opgaan als het gaat, niet te lang mee wachten :)

Jaah natuurlijk springt knappe Jolly eruit, het is dan ook een kei stoere hengst hé *D (soms dan toch :+ )

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 01:14

Leuke foto's vorige pagina Claudia!

Ellie wat een pech! :(

Schaam voor het goede nieuws maar ben super de trots op Cuppie *\o/* . Gisteren schreef ik nog dat die tegen de druk in ging en op het laatste enkele stappen vrijwillig deed. Nou zeg toen ik 'm uit zijn stal haalde liep die zowaar mee zonder protest :oo . Over allemaal enge voorwerpen gegaan. Heeft kennis gemaakt met een paraplu (begon te gieten opeens tja), toen na even samen zitten met Jack was mijn zusje van 4 met 'm weg heel de weide door en de kleine netjes achter :D .

Nog even ook aan straat geweest (na 'm een eindje met rust laten, rusten) even naar de buren aan de ene kant en naar de andere buren aan de andere kant naar hun oprit gelopen en wat deed die het braaf! Nog wat bang van het verkeer natuurlijk maar flink zeg, een plas water vond die ook maar eng maar met een hoop aanmoediging vanaf de andere kant ging die er uiteindelijk toch een paar keer door. Kan dus zeggen dat ik enorm trots ben op 'm. <3

Had verwacht van "met wat geluk eind de week naar de oprit van de buren en terug" naar de volgende dag al even. Moet goed op letten dat ik niet te snel ga voor 'm nu want hij is enorm slim dingen waar ik een week had voorgepland (na bokt topic's lezen) waar hij dan niks probleem van maakt "doodnormaal" en hij kende effectief niks van dit alles behalve een kriebel en wat borstelen voorheen :Z .

Zusje is mij toch beledigd als ik met der pony er van door ga hihi maar ik doe het opvoed werk 'm leren wennen aan enge dingen voor der en verder is het onder begeleiding natuurlijk :j . Voor haar is het wandel en knuffel pony en eenmaal die oud genoeg is gaat die voor de sulky of mini koets, ook als handpony mee met Jack als ze beiden wat meer op het gemak zijn met elkaar (kleintje weet nog altijd niet wat die moet met zo een "grote" ) :')

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:23

Die Cuppie begint te wennen. Knap hoor. Hij ziet ook zoveel nieuwe dingen.

Oh Elly, je hebt zo van die dagen. Hoe gaat het vandaag? Je zal er wel last van hebben waarschijnlijk. Heel veel succes. Hoop dat het allemaal meevalt.

Ik straks weer een lesje met Storm. Hij is sloom aan het worden. Begint te sjokken. Mijn dochtertje van 6 begint heel langzaam te rijden. En dan ben ik blij dat hij sjokt, hahaaa. Maar nu gaat hij er misbruik van maken. Gaan we even aan werken.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:29

Oh Lor super nieuws, die kleintjes kunnen toch erg slim zijn hé :j

En storm een beetje te sloom aan het worden, heb ik ook 1x gehad met ons Dusty. Men moeder had een beginner een paar keer ophaar gelaten omdat deze na lange tijd terug wou wennen aan paarden, jaaaah wat denk je... Madam Dusty vond nadien dat sjokken wel oké maar ik niet. Dus de volgende keren dat dat meisje een half uurtje op haar kwam rijden ging ik daarna ook nog een half uur aan de slag. Dusty is op dat gebied een echt gewoontepaardje zo durft ze misbruik maken van aan het hek stop ik, als het andere paard mag stappen mag ik ook stappen, en ook heeft ze een tijd de balken van de piste gebruikt als rampaal,... Dit laat ik haar natuurlijk niet toe maar heb op sommige vlakken me er al lang bij neergelegd dat Dusty eerder een buitenpaardje is, daar komt ze nog altijd volledig tot haar element :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 08:44

Fijn dat beter ging met Cup :)
Hoe ging je les Jane2?
Ellie wat vervelend zeg! Hoe gaat het vandaag?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:25

Oh wat vervelend ellie! En cupcake is echt super schattig, en stoer ook als ik het zo hoor.

Ik vroeg me af of er veel tinkers van boven de 1.50 te vinden zijn?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:34

Zijn er niet veel, maar ze zijn er wel :j En vooral boven de 1.55 wordt het steeds moeilijker...

Vanavond ga ik toevallig bij een grote merrie kijken.