Shelly21 schreef:Inspringen
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Parcours
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Dit was een dubbel kwam niet goed mee op de 2e omdat we een iets te kleine galopspas ertussen hadden wat resulteerde in een megasprong

.
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Blij paard + ruiter

En tot slot nog 2 bloopers
[
Afbeelding ]
Je ziet hem denken ik ga niet hoor ik ga niet, oke als het dan moet..
[
Afbeelding ]
Eigenlijk wil ik niet hoor vrouwtje!
hier is hij alsnog wel over gegaan haha
zo, nu mijn laptop weer gemaakt is kan ik ook eindelijk hierop reageren

ik vind het leuk dat jullie er zoveel plezier in hebben, maar dat zie je er helaas niet aan terug

je zit heel gespannen, strakke schouders en rug, handen stijf bij elkaar.
probeer te ontspannen, probeer die lol, die jij zegt dat jullie hebben ook daadwerkelijk te voelen.
ik bedoel dit niet verkeerd absoluut niet, maar zoals je nu aan het springen bent gaat het echt nog een keertje fout.
aan de foto's te zien zit je nu steeds al in verlichte zit voordat je pony daadwerkelijk springt.
probeer die verlichte zit pas aan te nemen als je pony van voren de lucht in gaat.
als in een vloeiende beweging.
dan gaan jou handen automatisch ook al meer naar voren.
want naar mijn idee. ga jij al enkele meters voor de sprong zitten (te zien aan jou blooper foto's) en moet je daarna je pony nog bij sturen voor de sprong. dus haal je je handen weer terug naar je lichaam om te sturen en zijn ze dus niet meer op tijd naar voren als je pony de sprong maakt.
terwijl als jij zou wachten met verlichte zit, tot je pony van voren de grond af komt.
kan jij hem nog steeds bij sturen met je zit, je handen en je benen. en kun je vervolgens in 1 vloeiende beweging door springen.
dan krijgt je pony genoeg lucht om zijn hals te strekken tijdens de sprong (hals is de balans punt, als deze niet gebruikt kan worden door dat een ruiterhand hem tegen houd, is de kans op onbalans en valpartijen heel groot)
jij zit dan op het hoogste punt van de sprong niet zo recht op (want pas bij de landing hoort jou lichaam weer rechtop te zitten) en is er automatisch ook meer ontspanning tijdens de sprong.
nog een voordeel van later je verlichte zit aannemen is dat jij je pony veel beter naar de sprong kunt toe rijden.
dus je kunt hem tot op de laatste pas optimaal begeleiden en daardoor kun je dit soort bloopers makkelijker voorkomen en kun je er beter voor zorgen dat je pony uitkomt in de afstanden met zijn passen.
ik hoop dat je een beetje begrijpt hoe ik het bedoel?
in ieder geval bedoel ik het absoluut niet verkeerd

echt niet, ik probeer je alleen te helpen

dan even wat anders.
ik wist het al een tijdje, maar heb nog niet de kans gehad het hier te vermelden.
mijn kleine springkanon, is geselecteerd voor het schoolteam voor tijdens het nationaal scholenconcours!!
zo gaaf. ik heb me nergens voor opgegeven. ik vind persoonlijk ook dat we betere ruiters en paarden hebben (of die in ieder geval heel wat klasses hoger starten) maar ze wilde mij en gil hebben...
dus een tinkertje mag de eer van de school tijdens het springen gaan verdedigen

samen met een kwpner