[TI] Springtinks :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: Springtinks :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:43

Vandaag het parcours opgebouwd in de grote paddock :D scheelt voorlopig op en afbouwen :D

Mijn verzorgster wilde m graag eens uitproberen met Pride :D ze heeft tot nu toe 1x springles met m gehad en 1x zelf gesprongen (losse hindernis). Volgende week woensdag gaan beide verzorgsters met de mannen mee doen met het oefenspringparcours op de manege en Pride mag dan die zondag meteen meedoen met zijn eerste springwedstrijd op de manege met zijn verzorgster :D

Aangezien mr niet altijd heel actief is :') waren we erg benieuwd hoe t zou gaan. Zijn verzorgster wil dolgraag naast de dressuurwedstrijden ook springwedstrijden gaan doen dus ze kunnen zo deze zomer lekker oefenen op stal zelf :D

En ik moet zeggen, t ging super! Hij werd zowaar steeds actiever en vond het ontzettend leuk! Je merkt ook wel dat als hij iets hoger moet (ze heeft vandaag tot 60 cm gesprongen) dat hij dan beter gaat springen. Dus zaterdag gaan we proberen t wat op te bouwen tot 70 cm en heel misschien 80 cm als t goed gaat :)

Kim is pas 13 en ze kennen elkaar net 3 weekjes, maar t gaat echt super tussen hen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna mocht Bart mn zelfgemaakt crosshindernisje uitproberen :D hij is 75 cm hoog :) de eerste keer had hij iets van wtf is dat :wow: maar nadat ie m 1x had gesprongen vond hij m niet eng meer :')
Uiteindelijk heeft ie tot 1.05m gesprongen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zondag hebben we onze eerste crossles in Leusden :D heb er zo'n zin in!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:53

Knappe kerels!
Ik heb ook zin in zondag!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:03

Gaan jullie nog meer dagen?
Ik ga alleen de laatste zondag mee doen :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:13

ik alleen aankomende zondag, heb voor de andere dagen geen vervoer :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 06:50

ik deze zondag en 19 mei, 2 juni heb ik een fotomeet

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:18

Galeo schreef:
Hier nog een filmpje van zondag!
Het springen ging wel redelijk , afentoe wat slordig maar met het in de goede galop landen is het vooruit gegaan!

[ Video ]

Ziet er goed uit! Is dit toevallig op de Landelijke in Dordt, of lijkt het er gewoon heel erg op :P ? haha

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:30

Liamssfork schreef:
Galeo schreef:
Hier nog een filmpje van zondag!
Het springen ging wel redelijk , afentoe wat slordig maar met het in de goede galop landen is het vooruit gegaan!

[ Video ]

Ziet er goed uit! Is dit toevallig op de Landelijke in Dordt, of lijkt het er gewoon heel erg op :P ? haha

Dankje, ja dat is de landelijke haha !

Veel plezier iedereen die naar de crossles gaat!

@Calanddra wat heeft pride een grote snor haha! Ziet er al goed uit :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:10

Galeo, dankje :D ga die snor straks nog missen als hij is afgeschuurd door t grazen :')

Vandaag hebben de meiden weer gesprongen :D zo leuk om te zien dat t al zo snel zoveel beter gaat :) vooral bij Pride, die wordt zowaar ook steeds actiever met t springen :D

Afbeelding
Afbeelding
Ze heeft ook voor het eerst 70 cm met m gesprongen :D trots *D
Afbeelding

Bart mocht ook even met zijn verzorgster :D
Afbeelding
Afbeelding

Daarna stapte ook nog even de dochter van een vriendin van mij op :D zij vindt (naja, vond :P ) hoger springen vaak wat spannend, dus mocht ze even met Bart :D ze hebben tot 90 cm gesprongen en zelfs met mn hekje eronder :D
Afbeelding
Afbeelding

Vind t zo heerlijk om die meiden te zien rijden met mn mannen :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:14

Dapper! En wat genieten! Morgen crossen! *\o/*

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:38

Shelly21 schreef:
Inspringen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Parcours
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit was een dubbel kwam niet goed mee op de 2e omdat we een iets te kleine galopspas ertussen hadden wat resulteerde in een megasprong :').
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Blij paard + ruiter :)

En tot slot nog 2 bloopers
[ Afbeelding ]
Je ziet hem denken ik ga niet hoor ik ga niet, oke als het dan moet..
[ Afbeelding ]
Eigenlijk wil ik niet hoor vrouwtje!
hier is hij alsnog wel over gegaan haha

zo, nu mijn laptop weer gemaakt is kan ik ook eindelijk hierop reageren :)

ik vind het leuk dat jullie er zoveel plezier in hebben, maar dat zie je er helaas niet aan terug :n
je zit heel gespannen, strakke schouders en rug, handen stijf bij elkaar.
probeer te ontspannen, probeer die lol, die jij zegt dat jullie hebben ook daadwerkelijk te voelen.
ik bedoel dit niet verkeerd absoluut niet, maar zoals je nu aan het springen bent gaat het echt nog een keertje fout.
aan de foto's te zien zit je nu steeds al in verlichte zit voordat je pony daadwerkelijk springt.
probeer die verlichte zit pas aan te nemen als je pony van voren de lucht in gaat.
als in een vloeiende beweging.
dan gaan jou handen automatisch ook al meer naar voren.

want naar mijn idee. ga jij al enkele meters voor de sprong zitten (te zien aan jou blooper foto's) en moet je daarna je pony nog bij sturen voor de sprong. dus haal je je handen weer terug naar je lichaam om te sturen en zijn ze dus niet meer op tijd naar voren als je pony de sprong maakt.
terwijl als jij zou wachten met verlichte zit, tot je pony van voren de grond af komt.
kan jij hem nog steeds bij sturen met je zit, je handen en je benen. en kun je vervolgens in 1 vloeiende beweging door springen.
dan krijgt je pony genoeg lucht om zijn hals te strekken tijdens de sprong (hals is de balans punt, als deze niet gebruikt kan worden door dat een ruiterhand hem tegen houd, is de kans op onbalans en valpartijen heel groot)
jij zit dan op het hoogste punt van de sprong niet zo recht op (want pas bij de landing hoort jou lichaam weer rechtop te zitten) en is er automatisch ook meer ontspanning tijdens de sprong.

nog een voordeel van later je verlichte zit aannemen is dat jij je pony veel beter naar de sprong kunt toe rijden.
dus je kunt hem tot op de laatste pas optimaal begeleiden en daardoor kun je dit soort bloopers makkelijker voorkomen en kun je er beter voor zorgen dat je pony uitkomt in de afstanden met zijn passen.
ik hoop dat je een beetje begrijpt hoe ik het bedoel?

in ieder geval bedoel ik het absoluut niet verkeerd :n
echt niet, ik probeer je alleen te helpen :)

dan even wat anders.
ik wist het al een tijdje, maar heb nog niet de kans gehad het hier te vermelden.
mijn kleine springkanon, is geselecteerd voor het schoolteam voor tijdens het nationaal scholenconcours!!
zo gaaf. ik heb me nergens voor opgegeven. ik vind persoonlijk ook dat we betere ruiters en paarden hebben (of die in ieder geval heel wat klasses hoger starten) maar ze wilde mij en gil hebben...
dus een tinkertje mag de eer van de school tijdens het springen gaan verdedigen :)) :D <3
samen met een kwpner :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:03

M_D_H schreef:
Shelly21 schreef:
Inspringen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Parcours
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit was een dubbel kwam niet goed mee op de 2e omdat we een iets te kleine galopspas ertussen hadden wat resulteerde in een megasprong :').
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Blij paard + ruiter :)

En tot slot nog 2 bloopers
[ Afbeelding ]
Je ziet hem denken ik ga niet hoor ik ga niet, oke als het dan moet..
[ Afbeelding ]
Eigenlijk wil ik niet hoor vrouwtje!
hier is hij alsnog wel over gegaan haha

zo, nu mijn laptop weer gemaakt is kan ik ook eindelijk hierop reageren :)

ik vind het leuk dat jullie er zoveel plezier in hebben, maar dat zie je er helaas niet aan terug :n
je zit heel gespannen, strakke schouders en rug, handen stijf bij elkaar.
probeer te ontspannen, probeer die lol, die jij zegt dat jullie hebben ook daadwerkelijk te voelen.
ik bedoel dit niet verkeerd absoluut niet, maar zoals je nu aan het springen bent gaat het echt nog een keertje fout.
aan de foto's te zien zit je nu steeds al in verlichte zit voordat je pony daadwerkelijk springt.
probeer die verlichte zit pas aan te nemen als je pony van voren de lucht in gaat.
als in een vloeiende beweging.
dan gaan jou handen automatisch ook al meer naar voren.

want naar mijn idee. ga jij al enkele meters voor de sprong zitten (te zien aan jou blooper foto's) en moet je daarna je pony nog bij sturen voor de sprong. dus haal je je handen weer terug naar je lichaam om te sturen en zijn ze dus niet meer op tijd naar voren als je pony de sprong maakt.
terwijl als jij zou wachten met verlichte zit, tot je pony van voren de grond af komt.
kan jij hem nog steeds bij sturen met je zit, je handen en je benen. en kun je vervolgens in 1 vloeiende beweging door springen.
dan krijgt je pony genoeg lucht om zijn hals te strekken tijdens de sprong (hals is de balans punt, als deze niet gebruikt kan worden door dat een ruiterhand hem tegen houd, is de kans op onbalans en valpartijen heel groot)
jij zit dan op het hoogste punt van de sprong niet zo recht op (want pas bij de landing hoort jou lichaam weer rechtop te zitten) en is er automatisch ook meer ontspanning tijdens de sprong.

nog een voordeel van later je verlichte zit aannemen is dat jij je pony veel beter naar de sprong kunt toe rijden.
dus je kunt hem tot op de laatste pas optimaal begeleiden en daardoor kun je dit soort bloopers makkelijker voorkomen en kun je er beter voor zorgen dat je pony uitkomt in de afstanden met zijn passen.
ik hoop dat je een beetje begrijpt hoe ik het bedoel?

in ieder geval bedoel ik het absoluut niet verkeerd :n
echt niet, ik probeer je alleen te helpen :)

dan even wat anders.
ik wist het al een tijdje, maar heb nog niet de kans gehad het hier te vermelden.
mijn kleine springkanon, is geselecteerd voor het schoolteam voor tijdens het nationaal scholenconcours!!
zo gaaf. ik heb me nergens voor opgegeven. ik vind persoonlijk ook dat we betere ruiters en paarden hebben (of die in ieder geval heel wat klasses hoger starten) maar ze wilde mij en gil hebben...
dus een tinkertje mag de eer van de school tijdens het springen gaan verdedigen :)) :D <3
samen met een kwpner :)

Bedankt, Ik heb elke week springles en heb goede begeleiding.
Sommige fotos zijn ook wel een beetje op rare momenten genomen, maar ik zie de punten wel terug die je zegt hoor.
Misschien een stukje spanning? Dit is pas de vierde keer voor ons allebei. Thuis gaat het echt goed.
Ik vind het zo moeilijk of ik nu wel of niet op concour moet gaan, thuis springt hij makkelijk..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:05

mdh, wat gaaf! met die superbok van jou red je dat makkelijk!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:05

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:08

Dit zijn we thuis
Afbeelding
Even voor het beeld..

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:09

Snackie schreef:

Supergave foto! hoe was het?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:14

Ontzettend spannend. Was onze eerste.crossles samen
Hij heeft nog niet hoog gesprongen. Maar dat deed ie fantastisch

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:15

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:17

Mooi zeg!
Ik heb nog nooit crossles gehad, Deze zomer maar eens een terrein afhuren dacht ik zo, met instructie erbij.
Heb wel 26 mei een TREC training iemand ervaring mee? Lijkt me ontzettend leuk!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:17

Trec lijkt me ook wel leuk idd!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:22

Leuk hij doet het goed :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:30

De 19e mag hij weer. Zinin!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:36

Super leuk!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:53

Shelly21 schreef:
Mooi zeg!
Ik heb nog nooit crossles gehad, Deze zomer maar eens een terrein afhuren dacht ik zo, met instructie erbij.
Heb wel 26 mei een TREC training iemand ervaring mee? Lijkt me ontzettend leuk!

Jaaa TREC, die foto van mij met Beggar is tijdens een TREC wedstrijd en ik ben daar zeer wel bekend mee.
Oke een paar spring foto's van mij met Gilbey met TREC:
WK Frankrijk:
dubbele afsprong

Trainings veldje bij het EK Oostenrijk:
Afbeelding

Tijdens het EK:
De boomstam:
Afbeelding
De heg:
Afbeelding
de eerste van de dubbel:
Afbeelding

(Sorry dat een aantal foto's erg groot zijn)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:00

Dat TREC ziet er ook echt gaaf uit :D

Bart en ik hebben ook meegedaan met de crossles :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar t kan niet altijd goed gaan :') (ik kon de bocht niet goed maken en toen maakte hij ineens een scherpe bocht naar rechts :') )
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:01

Ik heb spierpijn jenn, jij nergens last van na je duik?