Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NynckeL schreef:Ik denk dat wij 2 verschillende dingen bedoelen met schade in het koppie.
Maar uit wat ik heb gelezen en teruggelezen....heb ik vooral medelijden met het paard en wilde ik dat ik haar over kon nemen.
Caira, er niet mee om kunnen gaan is wat anders dan terugsturen naar de oliebol.
Als ik een dier heb, ben ik verantwoordelijk, dat betekend dat die het beter zal krijgen dan hij het had.
Bij mij is dat een principe kwestie.
De handelaar zou ik op een andere manier aanpakken, zo groot zal het paardenwereldje ook niet zijn.
Dat jullie daar andere besluiten in nemen, is aan jullie, helaas is het jullie paard.
Caira schreef:Nyncke, het werkt heel simpel, OF je neemt het paard zelf over, OF niet, maar dan heb je ook geen recht van spreken...
Je kunt niet van anderen verwachten dat ze zonder de juiste expertise hun leven in de waagschaal leggen.
NynckeL schreef:Caira schreef:Nyncke, het werkt heel simpel, OF je neemt het paard zelf over, OF niet, maar dan heb je ook geen recht van spreken...
Je kunt niet van anderen verwachten dat ze zonder de juiste expertise hun leven in de waagschaal leggen.
Lieve schat, als iedereen zijn mond moet houden omdat ie niet in de gelegenheid is.
Triest, overigens heb ik de TS mijn hulp aangeboden, die heeft ze geweigerd.
En ik las meerderen die haar hulp aanboden, andere misschien dan gebruikelijk.
Ze mag weigeren, iedereen heeft het recht om dat te doen.
Maar ik heb er wel een mening over, schrijf die....of jullie dat nou leuk vinden of niet.
En uit wat ik uit dit topic opmaak, is dit mijn mening.
Recht van spreken, iedereen heeft recht van spreken, ik heb mijn eigen dieren, waardoor ik weet hoe moeilijk dat soms is. Maar ze verdienen het, je leert er iets anders door, iets wat je op een andere manier niet had kunnen leren.
Compassie voor een dier wat totaal afhankelijk van jou is.
Geduld hebben, werkelijk gaan voor dat wat je beestje nodig heeft.
Maar we leven in een wereld waar alles aangediend moet worden, we willen er wel tijd instoppen maar het moet ons wel iets opleveren.
Ik neem het op voor dit soort dieren en ik spreek mensen zonodig aan op hun verantwoordelijkheid.
NynckeL schreef:[
Lieve schat, als iedereen zijn mond moet houden omdat ie niet in de gelegenheid is.
Triest, overigens heb ik de TS mijn hulp aangeboden, die heeft ze geweigerd.
En ik las meerderen die haar hulp aanboden, andere misschien dan gebruikelijk.
Ze mag weigeren, iedereen heeft het recht om dat te doen.
Maar ik heb er wel een mening over, schrijf die....of jullie dat nou leuk vinden of niet.
En uit wat ik uit dit topic opmaak, is dit mijn mening.
Recht van spreken, iedereen heeft recht van spreken, ik heb mijn eigen dieren, waardoor ik weet hoe moeilijk dat soms is. Maar ze verdienen het, je leert er iets anders door, iets wat je op een andere manier niet had kunnen leren.
Compassie voor een dier wat totaal afhankelijk van jou is.
Geduld hebben, werkelijk gaan voor dat wat je beestje nodig heeft.
Maar we leven in een wereld waar alles aangediend moet worden, we willen er wel tijd instoppen maar het moet ons wel iets opleveren.
Ik neem het op voor dit soort dieren en ik spreek mensen zonodig aan op hun verantwoordelijkheid.
DeMolenhoek schreef:Ondertussen krijgen we kleine doorbraken. En daarvoor heb ik maar 1 simpele tip in dit topic gebruikt. En dat was zelfs nog de meest paardvriendelijkste! Ik negeer haar gewoon. Eten etc was geen optie, dit weigert ze zelfs nu gewoon. Ze heeft 2 dagen geleden 5 minuten naast mij gestaan en ze heeft geen hap genomen, ook geen wortel etc.
Eergisteren heeft ze voor de eerste keer zelf weer fysiek contact gezocht, zo snel een tik met haar neus tegen ons.
Gisteren deed ze dit ook bij mij. Snel een tikje, waar ze overigens zelf lijkt van te verschieten. Maar in plaats van weg te lopen bleef ze weer staan.
Oona schreef:anneliesdj schreef:[Wat er ook aan de hand is, het paard is wel ondergeschikt aan de mens. Het zou nooit zover moeten komen dat het paard het beter heeft ten koste van de mens. .
Oh my ... dit vind ik gewoon te erg om te lezen ! Jammer dat er mensen zo denken.
Caira schreef:jeetje Annelies, jij gaat wel erg door de andere kant op. Ja mijn paarden komen hier op nr 1, zo is ons leven ingericht, prima, maar dat verwacht ik niet van anderen, net zoals Nyncke dat niet kan veranderen. Ik kom ook genoeg paarden tegen die ik niet kan redden, ik kan mijn expertise aanbieden, maar een eigenaar moet het dan wel in zich hebben om het probleem op te lossen.
anneliesdj schreef:anneliesdj schreef:[Wat er ook aan de hand is, het paard is wel ondergeschikt aan de mens. Het zou nooit zover moeten komen dat het paard het beter heeft ten koste van de mens. .
Oja, vind je dat jammer? Dat er mensen zijn die hun eigen belang en dat van hun kinderen boven dat van het paard zetten?
Wat een schande hé dat ts denkt om de veiligheid van haar neefjes en nichtjes?