[TI] NSVT Reguliere Keuring&zomercompetitie Zuidwolde 24 juli

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: NSVT Reguliere Keuring&zomercompetitie Zuidwolde 24 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:37

dressuur is eerder dan de keuring :j
eerst dressuur, dan keuring, en dan springen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:39

Dressuur begint om 9:00 uur (eerder dan de veulen/jonge paarden keuring) en duurt tot ongeveer 12:00, dus later klaar dan de veulen/jonge paarden keuring. In de middag, tijdens de volwassen- keuring is ook het springen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:41

even een vraag waar ik net aan denk;
mag je tijdens het aanbieden in de ochtend van DA check en type bepaling etc, je paard wel ingevlochten hebben?
want anders is het werkelijk geen doen :=
eerst on ingevlochten, dan snel invlechten voor dressuur, dan snel er weer uit en ontkrullen voor de keuring, en dan er weer in voor het springen :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:12

Goh, altijd leuk. Denk.... kom, ik breng mijn auto ff weg naar de garage, hij moet volgende maand APK en ik ga natuurlijk vrijdag een lang stuk met de trailer rijden, dus wil ff weten of alles nog ok is.

Nah, alles is prima, paar kleine dingetjes a 200 euro, lampen en een slang die vervangen moeten worden. Maar ook....

.... een lampje wat al meer dan een jaar brand (ABS).... Is uitgebreid getest op functionaliteit en alles doet het perfect, is enkel een storinkje. Nu gaat dit "storinkje" me "ff" zo'n 600 euri kosten... Fijn... :n En alleen maar omdat het lampie aan is he, niet omdat het minder veilig zou zijn ofzo. Vorige keer is het "niet gezien" :( -:(-

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:12

jeeeee dat meen je niet!! pff ben je mooi klaar mee

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:14

Ja, dat meen ik wel...

En natuurlijk doet het geld zeer (heb het niet "over" zeg maar) maar waar ik het meest nijdig over ben is dat het dus niet eens te maken heeft met de functionaliteit. Alle testen zijn ermee gedaan en de ABS werkt perfect. Maar omdat het lampje brand mag ie niet goedgekeurd worden... Geldklopperij van de BV Nederland weer... :j Krijg echt de neiging om dat dashboard open te slopen en het lampje los te draaien... :D
Maar ja, met mijn 2 linkerhanden en de huidige techniek in de auto's kan ik dat vast beter niet doen. :=

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:16

ja precies ik begrijp precies wat je bedoelt. lekekr dan dat dat zo duur is terwijl het alleen een lampje is..
Hmm geen ander technisch persoon in de buurt? ;) vind het wel een slimme eigenlijk!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:19

Nah, ik stelde het al voor aan de garage dus geheid dat daarop gecheckt wordt als ik 'm weer aanbied. Laat maar nu, maar zie nu wel een droom(pje) wegvliegen... ;(

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:33

Ja dat is zo. ja balen zeg! :(:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:36

Ja, maar goed, dan was het ook niet meant to be dus dan houden we het maar ff zo. Komt wel weer een ander paard op m'n pad.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:44

hmm ben ik blij zeg met op het moment 7 paarden op stal <3
Als ik sommige dingen lees, heb ik het toch wel goed getroffen :z

traveller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:56

veterinair en meter/fotograaf geen probleem. Echter bij de type bepaling kijken ze ook naar de beharing en dus ook naar de manen en staart, dus het zou kunnen als ze twijfelen dat de vlecht er toch een uit moet..... :o :o :o

Lowara schreef:
even een vraag waar ik net aan denk;
mag je tijdens het aanbieden in de ochtend van DA check en type bepaling etc, je paard wel ingevlochten hebben?
want anders is het werkelijk geen doen :=
eerst on ingevlochten, dan snel invlechten voor dressuur, dan snel er weer uit en ontkrullen voor de keuring, en dan er weer in voor het springen :=

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:58

Dat is echt balen van je auto, hebben wij vorig jaar ook gehad, kosten 1250 euri.... toen maar een andere auto gekocht, was de oude niet meer waard om erin te stoppen, maar het is wel een smak geld... jammer van je droom!

Oje,vlecht eruit... dan wordt het inderdaad wel krap om hem opnieuw te vlechten, ach dat zien we dan wel weer, misschien mag hij wel blijven zitten. Hoe langer de vlecht hoe meer behang :D

Vanavond geoefend met Yinx: resultaat, dikke en open ellenboog, blauw en gezwollen bovenbeen, scheen en enkel.... meneer zag een zandkorreltje vliegen en moest mij zonodig pootje haken -:(- lag ik daar op mijn snuffert en meneer maar raar kijken.. "vrouwtje wat doe jij nou daar op de grond"... _O-
Laatst bijgewerkt door carolina1278 op 19-07-10 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:00

Waar kan ik de tijden vinden dan wanneer alles begint en je aanwezig moet zijn?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:53

shar_ianne schreef:
hmm ben ik blij zeg met op het moment 7 paarden op stal <3
Als ik sommige dingen lees, heb ik het toch wel goed getroffen :z

zoiets heet volwassen worden ;)
zodra je zelf alles moet betalen, en bv je ouders niet alles meer voor je gaan neertellen, zul je denk ik geen 7 paarden meer kunnen onderhouden ivm dat de algemene kosten vaak heel erg hoog zijn.
ik kon vroeger werkelijk alles kopen wat ik wilde,maar nu?
heb best een leuk loon,maar moet dingen echt spreiden en niet zomaar van alles kopen.
vorige maand eerst de auto 550 euro vanwege de APK, en de trailer ook 450 euro. katjing...... dag spaargeld!
en dat.. is helaas de realiteit van ik denk..... 95% van de nederlandse bevolking :+

@ wendy; ik leef met je mee hoor, weet hoe zwaar kl*te het is als zo'n bedrag onverwachts voorbij komt. en al helemaal vanwege je mooie veulen die je wilde.
echt zo'n one of a kind kans was het

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 19:55

cp staat allemaal in het boekje
het boekje is ook te vinden op de site en dan onder nieuws.

zeker ik zou er ook nog wel 1 of 2 bij willen als dat zou kunnen, maar ben super tevreden met onze paardjes en het kost allemaal genoeg :)

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:58

Daarom zeg ik ook dat ik het wel super heb zo.
Ik kan toch wel zeggen dat ik een luxe heb waar veel mensen van dromen dankzij mijn ouders _/-\o_

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 19:59

moet je ook van genieten sharianne!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:06

* delete haar antwoord uit veiligheids overwegingen* :+

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:28

D_Travis schreef:
moet je ook van genieten sharianne!

Dat doe ik absoluut!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:37

Is ook zo Lowara, gelukkig willen mijn ouders (mijn vader althans) nog wel eens een helpend handje toesteken, danwel in de vorm van advies, danwel in financiele vorm, al dan niet als lening.

Sharianne, geniet er idd maar van zolang je kunt! Wel super dat je het zelf ook als een luxe ziet en niet als 'normaal', 'vanzelfsprekend' of 'verdiend' zoals zo veel mensen...

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:46

WenK schreef:
Is ook zo Lowara, gelukkig willen mijn ouders (mijn vader althans) nog wel eens een helpend handje toesteken, danwel in de vorm van advies, danwel in financiele vorm, al dan niet als lening.

Sharianne, geniet er idd maar van zolang je kunt! Wel super dat je het zelf ook als een luxe ziet en niet als 'normaal', 'vanzelfsprekend' of 'verdiend' zoals zo veel mensen...

Ja, ik geniet er echt ontzettend van. Iedere ochtend als ik de stallen binnenkom en ik zie die koppies over de deuren kijken dan voel ik me echt hartstikke gelukkig en is mijn hele dag weer goed.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:34

Wendy weet je toevallig tot hoe laat de keuring (ongeveer) duurt?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:21

Nee, ik ga uit van een uur of 4, maar dat is meer gebaseert op eerdere keuringen dan op wat ik weet van deze.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:16

oke, ja moet de trailer weer op tijd inleveren, dus was even benieuwd vandaar :)