[TI] [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:13

hier doen ze met alles moeilijk helaas ;) Ik hoef nu niet extra te betalen voor Móhr en ik heb om eerlijk te zijn nog niks betaald voor Noa ook. Ben erg cru daarin, ik vraag normaal 50 euro per maand aan een bijrijdster om Noa te mogen rijden en zij doet het bijna altijd... Eerst was het in de wei, daar heb ik toen al iets over gezegd en nu dus ook buiten met andere meiden... Op zich is het geodkoop waar ik sta, ik betaal 50 euro en dan komen dalijk de kosten van het hooi er ook nog bij.

Het zou me nog niet eens gaan om het feit dat ze op Noa rijdt, ze was al eerder verzorgster. Maar het gaat erom dat ze het zonder te vragen doet en wat voor zadel heeft ze er dan opgelegd? Ik weet dus helemaal niks en ik hoor het omdat ik toevallig bel omdat ik Noa haar halster kwijt ben...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 16:15

Staat noa zelf ook in voorburg?

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:15

Goeiemiddag :Y)

mnkortleve schreef:
Resi_lover Met die site moet jij veel meer kunnen jij kan bewerken ed ik niet leuk om eens uit te pluizen misschien.

Ik zal eens kijken :D

Mirjam :(:)

Leuk, Grid, vleermuisjes :P

Jammer, Leon, dat je Ukkie niet kan vinden...

Pallie gaat goed, gelukkig 8-)

Whaha, ben blij dat je 'm mooi vind, Cecille :Y)

Knappe peerdjes Sita, maar ik tel 3 hafjes? :P

Eefje :(:)

Hoofdstel staat gaaf, Sita :D

aaah, bah, Ellen :(:)

Nathalie vandaag geen les door de regen...

Vervelend, Leon, zulke buren... :roll:

Arme Elvis :(:)

Gaaf Cecille :D

Mooi Nathalie :D

Whaha, Balou past het pull halster niet meer :Y)

Huh >;) Dus zij maakt een buitenrit op Noa zonder het te vragen? :x :roll:

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:34

Nee Eef, ze staat bij Gouda in de buurt, dus ik zit er ook niet zomaar..

Ja Lois zonder te vragen :(

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 16:40

pff dat is niet echt naast de deur nee, wilde je ook wel uit de brand helpen... maar dat is voor mij ook 3 kwartier heen rijden, en dan weer 3 kwartier terug...

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:41

Ik zou echt pislink worden als ik daar achter zou komen...

Heb het ook meegemaakt... toen met Onassis die stond op de manege en toen ik op vakantie was heb ik gevraagd of ze hem elke dag naar buiten wilden doen... wat bleek hebben ze hem een week lang in de lessen gebruikt.. :( was ik zo boos over

Hij was helemaal kapot toen ik terug kwam... wel even verschil 1 uur per dag of 4 a 5 uur per dag met onervaren kinderen erop :(

Ben er ook gelijk weg gegaan....

Is mooi Nat.... :D

Irri zulke buren leon...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:44

ja ook erg zeg Cecile pfff. ik was eigenlijk met stomheid geslagen toen ze het vertelde, was een beetje zo aan het eind van het gesprek weet je wel... Zo van oja ik ben gister nog even buiten wezen rijden met Noa maar we waren snel terug omdat het zo regende... en ja ik moet weer verder doeggg

Nou zit je dan met je goede gedrag :( Ik ga haar zo maar een smsje sturen dat ik sowieso niet wil dat Móhr alleen staat ook niet dat ze zomaar gaat rijden zonder dat ik dat weet. Kijken hoe ze erop reageert. Het nadeel is dat ik het dus niet kan controleren omdat het zo ver weg is.

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:48

Ja maar het lijkt me van de zotte dat ze het dan nog doet..... dan zou ik helemaal weg ga..... :( snap je niet he die mensen pffffff

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:52

ik heb nu een smsje naar haar gestuurd en ook naar haar vader. Ik weet niet eens of hij er ook vanaf weet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:54

Even meer eerlijk dan tactisch wellicht Bianca. Maar ik zou me ook afvragen hóe het komt dat mensen dat lef hebben? Waarom hebben de mensen geen respect voor jouw wensen?

Wellicht denk ik er wat simpel in, omdat mijn paarden aan huis staan, en mijn jaartje pensionstalervaring ook alweer eeh... 4 of 5 jaar terug is :o Maar ik had gewoon heel duidelijke afspraken, gebaseerd op vertrouwen en respect. En als er dan iets gebeurde wat niet volgens de afspraak was, dan maakte ik ook heel erg duidelijk dat ik het daar niet mee eens was. En daarom gebeurden dat soort dingen ook niet.

Zit even na te denken, maar ik heb Amy ook wel eens meegepakt voor een buitenrit, maar ik vermoed dat Sita dan wel richting stalhoudster had vermeld van die en die kunnen mijn paard in die periode wel eens meepakken. Anders was dat ook wel heel vreemd geweest, een 'vreemde' die een paard meepakt en er mee aan de gang gaat.

Ik vind het altijd heel extreem of ver gaan, hoe de dingen bij jouw paarden soms verlopen. Sta daar soms echt :oo over.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:02

Helaas gebeuren dat soort dingen wel vaker, ik hoor het niet alleen van bij Bianca.
Maar dit vind ik wel heel brutaal... omdat ze d'r 'oude' verzorgpaardje nu aan huis heeft staan, denkt ze wellicht dat ze die nog altijd zomaar mee kan pakken? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:09

Andere normen en waarden?

Hoewel er een paar mensen zijn die zo, zonder overleg Aman zouden mogen meepakken, zou ik het zelf niet andersom bij hun paarden doen. Zou ik absoluut niet durven eigenlijk. Iig niet voor gaan rijden / werk enzo.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:09

Geeft niet hoor Maya, ik sta er zelf ook elke keer versteld van :? Ik heb toch al een keer duidelijk aan haar gemaakt dat ik niet wil dat ze op noa rijdt, dat is toch duidelijke taal lijkt mij? Ze is helaas helemaal idolaat van Noa en had zelfs toen ze Noa niet meer zag een hele grote poster van haar laten maken om op te hangen in haar kamer. Dus ik vrees dat al zeg ik het nog 5 keer tegen haar, ze die drang blijft hebben.

Ik heb nu bericht terug gehad van haar vader dat hij me groot gelijk gaf, ze mag gewoon niet op Noa rijden, wil ze het wel dan kan ze het allicht vragen.

Verder heeft die man niet echt onwijs verstand van paarden, dus toen ik wees dat er haast geen voedingswaarde meer in het gras zit, heeft hij wel hooi ingeslagen en geeft dit dan ook elke dag. Dus de afspraken zijn er op zich wel, alleen heeft hij te "weinig verstand" om deze na te komen. Nu staan de containers er, en komt er een verhard stuk, dus dat komt allemaal wel goed. Maar zijn dochter houdt zich dus niet aan de afspraken, ik hoop dat ze dit nu wel doet... alleen hoe kan ik dit controleren?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:11

ik ben ff mn schoonmoeder halen, ze komt op de kids passen, vanavond mee met Mich naar darten :) brb

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 17:11

Je spullen in een kast doen en afsluiten?

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:28

Goedemiddag :wave:

Zo nog ff snel voor het eten reageren.

El auw zere vinger, pas maar op dat het niet gaat ontsteken.

Elvis kreupel aaah

Leon zit met jeuk beestjes := , daar zou ik toch ook wat aan gaan doen maar wel moeilijk als de buren niet echt willen meewerken.

Bianca bijrijders tja ze hebben zich toch echt aan jou regels te houden, zelfs al lease je een paard.

Echt creabea's hier bij dit topic, niet voor mij weg gelegd, dus bombadeer ik jullie nu maar met gewone foto's.

Hobje zijn taart :9
Afbeelding

Afbeelding

Hobje vanmiddag aan de wandel door het dorp om zijn nieuwe jas te gaan passen :$ :D

Afbeelding

Oja ik was vast aan het kijken wat ik zondag (wedstrijd) met zijn manen zou doen, die zijn te dik voor 1 hengste vlecht dus heb ik geprobeerd aan 2 kanten een vlecht te maken alleen komt dat niet mooi in het midden omdat zijn manenkam gewoon erg naar 1 kant hangt. Wat zouden jullie doen? Gewoon los of zo als op de foto.(zit nog niet echt netjes was ff een probeerseltje)

Afbeelding
Afbeelding

Nou en tada zijn nieuwe regen jas :D :D :D
Afbeelding

Afbeelding

En wat vind Hobje er zelf van
Afbeelding

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:29

hmm daar zou ik helemaal niet blij mee zijn bianca en dan voornamelijk omdat Mohr dan alleen bleef staan. Dat zou ik nog het ergste vinden aangezien hij dat wss nog helemaal niet egwend is, dus god weet wat er had kunnen gebeuren.
Ik vind het echt niet netjes van ze hoor.
Ik hoop dat er een oplossing komt voor je, maar het is idd blen dat je het neit kunt controleren

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:30

aahhh Cute die Hobje!! vind zijn vlechten wel gaaf zo, maar misschien kan je er 1 bovenop vlechten? ipv twee ernaast? als hij ze toch aan twee kanten heeft hangen zou dat wel moeten lukken misschien?
Lekker verwend met een taart dus :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:32

Ooh.. Wat een stoere nieuwe jas! :D En een lekkere taart! :))

Nou Bianca, pfoe.. Het stoom zou me uit de oren komen als iemand dat met mijn paarden zou doen.. :=
Je hoort het inderdaad ook vaker..

Ik heb sinds Maandag ook een verzorgster erbij, hoop dat zij zich wel aan de wensen van mij houd..
Maar dat denk ik wel.. Vanmiddag is ze dan lekker met Amy aan het tuttebellen geweest en ze genoten er beide van!

Ik heb zelf met Shania ook iets leuks gedaan, we hebben er beide van genoten.. hadden we echt even nodig! :)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:33

leuk zeg ook voor Amy! En jij lekker met Shania bezig geweest :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:42

Ja! Laura komt voor Amy en voor Willy.. :j :)
Zo vaak als ze kan.. Dus dat is wel leuk!

We hadden Owen even in een box gezet..
En ik was al bang dat ie niks van zijn moeder had.. Maar toch heeft ie iets van zijn moeder..:Y)
Namelijk de hele stal afbreken en steigeren en zich druk maken om niks.. Dat is nout niet echt hetgeen wat ik had gehoop dat ie van ze moeder had.. Maar goed, er is geen twijfel meer over mogelijk dat ie dan toch eindelijk iets van Amy heeft.. :P

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:43

pff Bianca is zou zo pissig worden... Die persoon zou zich nooit meer in de buurt van mijn paarden mogen vertonen :(

Ik denk misschien net zo makkelijk al Maya omdat mijn paarden nog nooit in een pension hebben gestaan.
Naja Ziggy een paar weken bij Angela, maar had er geen probleem van gemaakt als zij hem had gepakt om te rijden.

Brandnetels eten wil niet zeggen dat ze honger hebben hoor. Ziggy en Dundee doen het altijd. Brandnetel is ook een soort kruiden.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:44

Hier staan ze ook met regelmaat het riet uit de sloten te eten.. :j
Maar dat is ook niet omdat ze honger hebben.. :n Gewoon omdat ze het lekker vinden..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:46

Móhr die is weleens alleen geweest maar dan in een stal. Dus niet alleen op het land.

Eef ze had gewoon haar eigen spullen gebruikt, mijn spullen heb ik altijd bij me. Dus waarschijnlijk een niet passend zadel, Noa is al zo grof en rond. Een bit, ik zou niet weten welke maat... Ik weet dus helemaal niks.

Trea, ze was vroeger bijrijdster, nu heeft ze haar eigen paard. Noa staat daar alleen gestald, ze is dus niet eens bijrijder. Ze heeft Noa gewoon gepakt en niks gevraagd of gezegd.

Gave jas voor Hobje, gaaf die vlecht zo.

Fijn sita dat je dus lekker hebt genoten, dat is fijn toch. En niet alle bijrijders zijn zo, mijn vorige was echt werelds!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:47

aaahhhh Hobje!

Stoere jas! Ik vind het er zo op de foto supernetjes uitzien hoor Trea!
Zal de jas zo eens in het echt gaan bekijken!

Tjeetje Bianca, het is ook altijd wat he?
Wij staan op een kleinschalige pensionstal, niemand die maar durft zonder toestemming aan elkaars paarden te komen hoor!
Trea en Desie hebben onvoorwaardelijke toestemming, maar die brengen hoofdzakelijk heel veel lekkers :D