[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:17

Goed hoor! Zag je berichtje op facebook!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:18

Het gaat steeds vlotter :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:29

Duurt me te lang tot ik sansa kan beleren :(
Ik ga deze lente wel met Guess beginnen maar toch wel western.

Heeze vind ik ook een leuke gezellige lokatie. Zaterdag kom ik fotos maken met ferris. Eindelijk een paar dagen vrij om andere dingen af te maken.
Jammer dat western niet echt bestaat zou vast ook mensen voor zijn om wedstrijden te rijden maar snap dat nsvt het al zo druk heeft :P

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:34

Ja ik zag het ook net al op fb voorbij komen.
Fijn dat het zo goed ging :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:11

@ Sheryn, is Geuss al onder zadel geweest? of ga je hem zelf beleren?

@ Claudia, wat goed!

Omdat ik zelf geen trailer heb, heb ik heb met Gijs maar 1x in zijn leven trailer laden geoefend... Hij wandelde er vrijwel meteen gewoon op dus beetje schakelen op de klep stapje naar voren stapje naar achter. Deed ie braaf dus klaar. Ik denk dat hij er nu minder graag op gaat, aangezien de laatste paar keer van en naar de kliniek waren.

Shelly21 schreef:
Jorretje als je begint met een deken kun je die het beste op laten. Ook al is het maar 0 gram tegendelen. De vacht word hierdoor wel plat gedrukt en verliest zijn functie.

Weet ik. Daarom staat die van mij nu zonder, staat toch niet de hele dag buiten dus kan hij binnen weer opdrogen ;) .. Hoop alleen dat ie niet op standje ijsbeer gaat deze winter := (vorige winter vroeg begonnen met dekens, ook vanwege de hengstenkleuring en toen heeft hij een fijn vrij kort vachtje gehouden. Voor een extreem regenachtige dag even een regendeken opdoen kan geen kwaad.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:26

Nee, nog niks mee gedaan. Ik ga deze lente beginnen met longeren enzo, hij wordt 5 dus dat is een ideale leeftijd. Ik hb alleen een passend zadel nodig dus wordt nog een zoektoch :P

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:30

Hebbe onze ook nu we regendeken op ze zijn nu droog.
Lekker dat je lekker thuis staat _Clocloken_ . Wil ze ook wel thuis hebben.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:31

Is het geen idee om nog eens een overzicht te maken van wie er allemaal in het topic zit en een foto van hun paard? Ik heb echt geen idee meer wie welk paard nu heeft :o

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:33

chimello schreef:
Is het geen idee om nog eens een overzicht te maken van wie er allemaal in het topic zit en een foto van hun paard? Ik heb echt geen idee meer wie welk paard nu heeft :o

Ja die op de voorpagina is wat verouderd geloof ik :+

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:47

Haha ja goed idee!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:52

Ik heb het vorig jaar gedaan voor een ander topic. Met ieder een eigen collage met klein verhaaltje erbij. Maar dat was als voorpagina :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:56

Ik sta wel op de voorpagina kun je er zo af plukken

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:58

Wow ik kan het even niet meer bijhouden hier!

Allienda gefeliciteerd!

Fijn dat het zo goed gaat clocloken!

Gisteren ook nog even geoefend met trailerladen, ik kan Morris nu alleen laden dus dat is fijn! Kan ik eindelijk met hem naar de vereniging mijn dochter wil daar graag gaan lessen.

Ook weer bij Joey geweest, hij was wat frisser dan de dag ervoor maar ging super af en toe mijn stuur kwijt maar dat komt wel goed, volgende week komt hij naar huis maar we gaan eerst nog een rit op de veluwe doen als afsluiting!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:14

Claudia wat goed dat hij zo snel op de trailer stond!! Oefening baart kunst. Wij zouden eigenlijk ook moeten oefenen met de kleintjes.........Maar even wachten op beter weer :Y)

Sheryn wat lekker als je aan de slag kunt gaan met Guess, western zadel zal denk ik lastig passen ivm lengte van z'n rug? Jammer dat ik je zaterdag niet zie, ik wil graag komen maar er is thuis gewoon weg teveel te doen -O- . Ergens is er nog hoop dat er tijd over is om even die kant op te komen.................kans is idg klein.
Over wedstrijden voor western tinkers - ik dacht dat de tinkerdagen in Nijkerk de afgelopen editie western had toegevoegd aan hun programma?

Thanks Morris, we hebben genoten van een avond quality-time en van de sushi Y)(^). Volgens mij zijn de paarden sowieso wat frisser met dit weer. Devin was van de week een bommetje met rijden, dat was al een hele poos geleden dat hij zo "wakker" was :):)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:41

Jeetje wat gaan jullie snel!

Klinken als leuke weekendplannen Chantal!

Wat super dat Joey het zo goed doet :D

Hier ook alleen maar regen... Gelukkig staat Feike onder een regendeken :+

Gefeliciteerd Allienda!!

Pff zul je niet zien Jorretje.
Plenserdeplens en ben je weer terug dan heb je stralend mooi weer :P

Tsja Claudia, als ik Feike een regendeken op heb, dan krijgt hij wel nog haar als het kouder wordt, maar wel minder. Maar ik kies er dan ook voor om hem onder dikkere dekens te zetten, omdat ik die vacht juist niet wil hebben.

Knappe Cas ook weer!!

Ik sta ook niet op de voorpagina, maarja ik ben dan ook niet precies een Tinker :P Heb een nepperd :D

Pff ik was/ben een beetje emo...
Ik kwam laatst thuis, na een aantal dagen doorgebracht te hebben bij mijn vriend) en vond mijn ene ratje Klaas een beetje vreemd in de kooi. T beestje gaat al richting de 5 jaar en is in een paar dagen tijd helemaal vergroeid in zijn rug... Ik moet hem dus binnenkort laten gaan, want dit kan zo niet meer... En mijn vriend was gisteren bij mij en ik werd ineens (we keken film) heel stil. Hij voelde direct dat er wat was en vroeg me of het met me ging. Nou niet dus, daar kwamen de waterlanders. En wat heb ik er een hekel aan om te huilen... Mja... Gelukkig is mijn vriend zo ontzettend lief, die sloeg zijn armen om me heen en ging me zo goed als hij kon troosten. Ik moest alles er maar even goed uitgooien van hem, want dat lucht nou eenmaal op. Pff.. Wat was ik blij dat hij er op dat moment was... Nu nog een afspraak maken om Klaas te laten inslapen, maar wat is dat moeilijk. Zijn koppie is nog zo goed, alleen zijn lijf werkt niet meer mee... Dus het moet, ben dr beroerd van |(

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:50

*dikke knuffel* Nientsje, ik ken het gevoel heel erg goed. We hebben afgelopen voorjaar 2 van onze 3 ratjes moeten laten inslapen (zat 8 weken? tussen) vreselijk hoe je je aan die kleine wezentjes kunt hechten. Onze derde ratje -Alpha- heeft het er zwaar meer gehad, hij was redelijk agressief begon uit het niets te bijten -O- heel zijn gedrag was veranderd toen hij zonder zn broertjes was (hij was altijd superlief en knuffelig).

Nu na 3 maanden is hij qua gedrag weer zichzelf maar we merkten dat hij een achterpootje meesleept, enorm afgevallen is en ondanks het vele eten heel erg mager blijft en vreselijk piept als je hem oppakt. Toevallig hebben we het er gisteren over gehad of het voor Alpha misschien niet beter is om ook in te slapen |( |(

Citaat:
Liefde is ook loslaten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:58

Heh bah, jij ook een dikke knuffel :+:

Liefde is ook loslaten, dat klopt, daarom zal ik hem, met veel pijn en moeite, ook moeten laten gaan.
Maar Klaas is zo ontzettend bang voor de dierenarts... Hij schreeuwt het altijd uit zo bang...
Dus ik krijg een pilletje voor thuis, dat hij in ieder geval al wel slaapt en er niks van zal meekrijgen, want die angst en stress verdient hij niet.

Mijn dames zullen er ook niet lang meer zijn, hebben nu beide tumoren... Dus ook die zal ik zeer binnenkort verliezen |(

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:02

o jee wat vervelend nientsje bah sterkte.... nepperts tellen ook mee haha

brave joey hopelijk houd je het een beetje droog!

fijn dat het gezellig en lkkr was alienda, qaulity time

shyren ik hebeen arizona nu op paddy past goed, ook mag het iets langer zijn ivm boomloos.
met boom weet ik dan weer niet

hier ook regen en regen... nu zie ik dat mijn bak even gefreesd moet worden ... ik heb hem groter gemaakt en je kunt zien waar ze hebben gereden met die grote monster wagens, dus de helft staan plassen in.. en de andere is mooi droog , nou ja weer wat om op het lijstje te zetten!
bedankt voor de leuke info van tinkers die te koop staan ! toppie dat jullie meedenken

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:05

Ik ben benieuwd hoe onze bak erbij ligt. Vanmiddag gaan we weer even onder het zadel aan de slag :)

Eind van de middag wordt ze geschoren, ik ben heel benieuwd hoe ze zich gaat gedragen! :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:40

Nou onze paddock ligt erzo bij.
Ze kunnen het oad nog op en 1 weide staat open. Maar zou eerst blijve ipv naar manege. Maar nu begin ik toch te twijfelen. Lijkt me ook niet goed voor Betsy die nattigheid.Afbeelding
Vanuit de tent
Afbeelding
In de tent
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:47

Dat is wel lekker nat ja !
Wij hebben onze bak net aangelegd dus we zijn benieuwd hoe die houdt na regen :)

Wou eigenlijk foto's maken vanmiddag, ik neem de camera toch maar mee voor als de zon toch nog perongeluk gaat schijnen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:52

had me ook al eerder gemeld maar nog weinig gepost hoop dat het nu weer wat meer wordt :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:56

Afbeelding

dit is mijn paddock achterin wat plasjes maar de rest droog :D en ze heeft ook een stuk betegeld waar ze kan lopen..

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:07

Onze paddock is verhard. Maar die is ook blank hahaaa. De schuilstal is sinds vorige week voorzien van rubber matten. En die is nu nog echt goed. Maar ze gaan toch liever op de paddock liggen hahaa. Vandaar ook de dekens hahaaa.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:06

Afbeelding
Afbeelding
Laatste grasjes opeten