[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:50

Gefeliciteerd karlijn!nu al een shetvriendinnetje en ook nog een trailer!je maakt er geen half werk van.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:24

Hihi Karlijn, nu al de tuin ingericht met een extra pony, terwijl het huis nog niet rond is..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:43

Jackytje schreef:
Karlijn :D Mijn broertje op men shettepoown ;) (let niet op mondje, momentopname en broertje moet nog leren zachter te zijn in de mond)
[ Afbeelding ]

Das apart, 4 zwarte sokjes!

Leuke pony :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 18:49

Jolandaa_ schreef:
Jackytje schreef:
Karlijn :D Mijn broertje op men shettepoown ;) (let niet op mondje, momentopname en broertje moet nog leren zachter te zijn in de mond)
[ Afbeelding ]

Das apart, 4 zwarte sokjes!

Leuke pony :)

Zijn 4 moddersokjes, haha. Hij heeft normaal 4 witte sokjes :o
En bedankt!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:25

Vandaag heb ik toch maar de dierenarts gebeld, ik kon niet langer wachten, want mijn gevoel dat Arya drachtig is werd steeds sterker. Heel eerlijk gezegd zou het zelfs een teleurstelling zijn mocht het niet zo zijn :o
Hij kon meteen komen, en Arya was super braaf. Ik wou haar alleen van buitenaf laten scannen en dat was gelukkig mogelijk.
Meteen al zagen we een hartje kloppen, en naar mijn weten hoort een paardenhart toch echt op een andere plek te zitten dan in hun buik :D
We zijn er echt super blij mee, het is een ontzettend welkom cadeautje. Natuurlijk is het wel even een rommeltje in mijn hoofd, want ik wil nog van alles regelen voordat het kleintje er is.
Volgens de dierenarts is ze tussen de 9 en 10 maanden drachtig. Door de dikke haren was het wat lastig zien, en het blijft toch gokken.
Ik heb de verkoper van Arya gebeld en die was oprecht verrast. Hij gaat proberen uit te zoeken wanneer ze gedekt zou kunnen zijn bij haar vorige eigenaar en door welke hengst.

Hier is het filmpje van de scan:

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:26

Wat ontzettend spannend! :D leuk zeg!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:43

Gefeliciteerd Maartje. Kei leuk nieuws

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:50

Leuk!! baby's all over!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:59

Gefeliciteerd met je veulen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:15

Oh ik ben helemaal blij. Heb ook wel een heel klein beetje de zenuwen, want ik vind het niet niks, zomaar een veulentje. Ik ben blij dat we haar al een tijdje op stal zetten met extra hooi. Ik ga nog even uitzoeken of ik haar merriebrok wil gaan voeren. Ze is wel wat ingevallen. En ik moet wat extra stalbedekking halen. En ik wil weer een geboorte emmer vullen (trektouwtjes, handdoeken, glijmiddel, navelklemmetje, ontsmetting, flesje enz.)
Ik kan mooi een stuk voor haar af zetten zodat ze als ze op het eind loopt de stal en een stuk uitloop heeft.
En eigenlijk wil ik wel weer een camera op de stal en uitloopstukje.... Probleem vind ik dat ik niet meer thuis woon, en het dus een IP camera moet zijn.
Gelukkig heb ik niet heel veel dingen gepland staan. Wel het tinkerweekeind en eind van April heb ik een weekeind weg met mama en de paarden. Maar dat zijn gelukkig geen dingen op leven en dood, dan vind ik Arya belangrijker :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:20

Ooh, wàt gefeliciteerd zeg! *\o/* Superleuke verrassing!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:50

gefeliciteerd maartje en natuurlijk de mama in spe ayra!geweldig nieuws!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:28

Gefeliciteerd!!

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:24

Weer allemaal spannend nieuws lees ik wel weer :D
zijn er ook mensen die naar nieuwegein gaan in April want volgens mij heb ik het nog neit zien staan of ik heb er over heen gelezen :o

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:24

Wat een schatje Karlijn. Leuke naam heeft ze. En las dat je ook een trailer had gekocht.
En kwam ook nog een roze kruiwagen tegen. Dat valt wel op, maar kan wel snappen dat je man daar niet mee wilt lopen :)
En dat barefoot zadeltje is leuk.

Lailaa ook een leuke shet wat jij hebt. Mooie maat ook.
En Ramona heeft een mooi hoofdstel. Zit te denken of ik die ook voor Sally ga kopen. En dan ook de roze variant of de paarse.

Wat leuk dat westernzadeltje op je shet Kaat. Leuke shet ook.

Draaakje gefeliciteerd met de kleine Arya. Toch wel fijn dat je het nu zeker weet.
Nu maar afwachten wat er uit gaat komen.

Vanavond nog even naar stal geweest om Sally haar eten te geven. Kon haar nog even op de wei zetten zodat ze lekker kon grazen en kon ik haar eten klaarzetten en stalletje nalopen voor het te donker was.
Wil ik haar weer gaan halen van de wei, en neem dan altijd een snoepje mee. Roep ik haar bij het hekje komt ze in een drafje naar me toe met een hinnikje <3 Helaas had ik niets bij de hand om het te filmen.
Zaterdag neemt mijn instructrice een zadel mee om te kijken of ik dat wat vind. Heeft ze te koop staan voor een klant van haar. Dat is een wintec isabel werth (hoop dat ik het goed zeg). En zij zegt dat ik daar als in een huis in zal zitten.
Het is een dressuurzadel, heb daar nog nooit op gereden. Ken alleen vzh en western.
Maar ben benieuwd.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:37

Draakje: Gefeliciteerd wat een leuk nieuws! Nu nog afwachten wat er uit gaat komen voor mooi veulentje.

Ik lees hier en daar al wat mensen die ook naar Nieuwegein gaan 13 April. Kom gezellig even bij mij langs Altijd leuk om even kennis te maken.

tinker_sally: Ik heb ook een Isabell Werth. En ik ben er echt heeel erg blij mee echt een heerlijk zadel.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:39

Whaaaa ik ben blij.. Voor 't eerst in anderhalf jaar heb ik dana zonder zweep kunnen rijden.
Laatste paar weken moest ik haar echt vooruit slaan, vond 't zelf gewoon niet meer leuk. Nu spoortje aangeschaft en haver bij gevoerd. 't werkt eindelijk. Dana hield 't ook beter vol en bleef constant lopen en niet zelf bepalen. kon niet beter vandaag :D
En ze word dit jaar gedekt :j

nu even bijlezen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:44

draaakje schreef:
Oh ik ben helemaal blij. Heb ook wel een heel klein beetje de zenuwen, want ik vind het niet niks, zomaar een veulentje. Ik ben blij dat we haar al een tijdje op stal zetten met extra hooi. Ik ga nog even uitzoeken of ik haar merriebrok wil gaan voeren. Ze is wel wat ingevallen. En ik moet wat extra stalbedekking halen. En ik wil weer een geboorte emmer vullen (trektouwtjes, handdoeken, glijmiddel, navelklemmetje, ontsmetting, flesje enz.)
Ik kan mooi een stuk voor haar af zetten zodat ze als ze op het eind loopt de stal en een stuk uitloop heeft.
En eigenlijk wil ik wel weer een camera op de stal en uitloopstukje.... Probleem vind ik dat ik niet meer thuis woon, en het dus een IP camera moet zijn.
Gelukkig heb ik niet heel veel dingen gepland staan. Wel het tinkerweekeind en eind van April heb ik een weekeind weg met mama en de paarden. Maar dat zijn gelukkig geen dingen op leven en dood, dan vind ik Arya belangrijker :D

Gefeliciteerd zeg!

tinker_sally schreef:
Wat een schatje Karlijn. Leuke naam heeft ze. En las dat je ook een trailer had gekocht.
En kwam ook nog een roze kruiwagen tegen. Dat valt wel op, maar kan wel snappen dat je man daar niet mee wilt lopen :)

En Ramona heeft een mooi hoofdstel. Zit te denken of ik die ook voor Sally ga kopen. En dan ook de roze variant of de paarse.

Draaakje gefeliciteerd met de kleine Arya. Toch wel fijn dat je het nu zeker weet.

Vanavond nog even naar stal geweest om Sally haar eten te geven. Kon haar nog even op de wei zetten zodat ze lekker kon grazen en kon ik haar eten klaarzetten en stalletje nalopen voor het te donker was.
Wil ik haar weer gaan halen van de wei, en neem dan altijd een snoepje mee. Roep ik haar bij het hekje komt ze in een drafje naar me toe met een hinnikje <3 Helaas had ik niets bij de hand om het te filmen.
Zaterdag neemt mijn instructrice een zadel mee om te kijken of ik dat wat vind. Heeft ze te koop staan voor een klant van haar. Dat is een wintec isabel werth (hoop dat ik het goed zeg). En zij zegt dat ik daar als in een huis in zal zitten.
Het is een dressuurzadel, heb daar nog nooit op gereden. Ken alleen vzh en western.
Maar ben benieuwd.

Dana heeft ook een Isabel Werth zadel. Ik wil nooit een ander meer. Wat een fijn zadel. Dana heeft er een met 'cair' ipv vulling. Rode boom geloof ik. Deze past ook op Mary (is soms een nadeel als we beide willen rijden) Maar verder een zadel. Ik wil nooit een ander meer..

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:01

tinker_sally schreef:

Maar ben benieuwd.

Dankje! Savannah is precies een meter hoog. Al denk ik nu iets groter.
Ramona d'r hoofdstel is echt fijn en zijn leuke kleuren. Maar nu wil ik een gewone lak zwarte. Aangezien ik nu ook een oranje dekje heb haha.

Ik heb ook een wintec. Geen idee welke, dat zou ik eventueel kunnen opzoeken. Maar wintec zit inderdaad echt als een huis en is echten aanrader. Bij mijn vorige paard (Haflinger) had ik ook een wintec.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:26

Ik heb ook een IW zadel tinker_sally, ben er helemaal weg van! (ook met cair en rode boom)

Bedankt voor de felicitaties! Ik stuiter nog steeds!

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:44

Hi tinker_sally ben benieuwd hoe de isabell gaat bevallen, ik heb er ook op gereden en het is super!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:43

oh gefeliciteerd draaakje! Ik word zo hebberig van t veulen seizoen he.. als die prachtveulens... Als ik nou het geld en de ruimte had he....

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:43

hier csneeuwd t potverdorie al weer .vanaf half 8 komt die witte zooi weer uit de lucht.grrr ik ben t zo zat!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:56

Gefeliciteerd hé! Geluk dat je je nog kan voorbereiden, hadden hier ooit op een ochtend een onvoorbereid veulen in de stal lopen..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:07

das idd wel een verassing als je binnekomt.zou bijna van schrik flauwvallen denk ik.heb het overigens wel ooit gehad met cavia's.smorgens vlak voor ik wilde gaan,had een cavia opeens wel 2 hele grote pootjes(liep in t donker er voorbij).licht aangedaan,2 jonkies!even later bleken er nog 2 drachtig te zijn waar nog eens 6 jongen uit kwamen.ik bleek dus achteraf 2 mannetjes bij de groep te hebben zitten,die hun werk goed gedaan hebben blijkbaar...