[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:07

Goedemorgen!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:16

Goedemorgen allemaal

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:20

Goede morgen!

Het is lekker bewolkt vandaag!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:22

De mijne is ook gras geobsedeerd hoor. (das alleen handig als hij zich lostrekt, want wbt gras gaat hij gewoon vreten. en niet te ver)

En met touwhalster knalde hij er toen gewoon tussenuit. Dus eerst maar eens aan andere dingen denken voor ik dat weer probeer.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:26

Goeiemoregn allemaal, even reactie op het bitloos rijden (ik lees op moment alleen veel mee)
Ik rijd Nino vanaf het begin al met bitloos kaakgekruisd, en dat gaat helemaal super.
Ook denk ik dat als ze er echt vandoor willen dat ze dat met of zonder bit toch wel doen.
Nino gaat met buitenrijden heel goed, maar als het hem echt te heet word onder de voeten kiest hij eieren voor zijn geld, draait vliegenvlug om en in volle galop ervandoor........ :=
Eerste keer schrok ik me kapot, maar heb nu ondervonden dat hij op stem en bitloos goed terug te nemen is, na een paar honderd meter staat hij weer stil, zelfs als er meerdere paarden met hem mee gaan.

Onze welhs pony heeft jaren met een bit gelopen, en was heel moeilijk terug te nemen, stak haar hoofd in de lucht en probeerde dwars door het bit heen te lopen, dan moest je echt aan de teugels gaan hangen om haar te stoppen.
Ook liep ze altijd te schudden met haar hoofd, en heel onrustig met haar mond en hoofd, en we hebben echt alle mogelijke bitten en hoofdstellen uitgeprobeerd.
Vanaf de dag dat ze bitloos ging was het over, ze loopt nu rustig met een stil hoofd, en ze is goed te sturen en stoppen op dit bitloze hoofdstel.
Dus als een paardje op bit niet te stoppen is wil dat niet zeggen dat bitloos dan juist gevaarlijker is, kan ook beter werken.
En je moet zelf de knop in je hoofd ook omzetten dat je met bit meer te vertellen hebt, want dat is zeker niet altijd zo.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:32

Dames , ( en heer , hihih )

Ik lees momenteel alleen maar mee , maar heb het zo ontzettend druk , dat er van reageren niet veel meer komt denk ik ,... erg druk op de boerderij en met de kinderen en nog meer

Poosje81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:44

Wordt nog véél drukker Chantal :+

Maar voor mij geldt dus hetzelfde, druk druk!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:46

Haha, tja en dan heb je hier een student die verplicht achter de computer moet zitten om te leren. Dan is het zoooo verleidelijk heel de dag op bokt te zitten. *gaat weer een poging doen om de ppt te openen. O:)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:47

Ik ken mij zelf ook haha, daarom beslis ik nooit gelijk om er een te kopen. Laat het altijd even bezinken. :D

Denk toch wel dat ik voor een zwarte zou gaan hoor. Wil even rondkijken. Ik wil nl op termijn wel lange ritten gaan maken nl. Maar ik kijk wel eerst even tweedehands, want als het niets is ben ik niet in 1 klap 600 a 600 euro kwijt (uiteindelijk mischien 300 kwijt na het te koop zetten op mp). Maar toch.
Ik denk dat ik even het topic ga lezen over de verschillende merken. Wil wel graag leer, heb nu ook een kunststof zadel tot Grace een beetje d'r vorm krijgt, maar leer zit naar mijn ervaring toch beter :)

Succes SiemxFunny: Succes!! Ik zit ook achter de laptop om een veldopdracht te starten (klinkt raar zo haha). Moet de stromingen op de afdeling uitdiepen en analyseren...maar Bokt zit erachter :o

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:38

Tja , daarom Leonoor ... ben al een kamer vrij aan het maken , gelukkig hebben we er genoeg , wordt dus mijn eigen kantoortje .....

haha , iets wat ik ook al wat langer wilde hebben en nu dan toch "moet"komen . hihihih

Poosje81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:38

Goede reden!
Ben hier papierwerk voor morgen aan het printen ;)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:43

Heb er zin in ...
tot morgen !

enne , bereid je maar voor , zal veel om je heen lopen , hahahahah :+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 11:56

mogguh!
Net een hoop pakjes weggebracht.. straks nieuwsbrief sturen.. lekker druk dagje zo :P

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:06

lekker bezig Karlijn!

Ik heb het gedeelte af vanmijn onderzoek voor wat ik af kan hebben thuis. Ik moet nog een andere stroming onderzoeken en in hoeverre deze toepasbaar is op de afdeling en hoe je de afdeling er dan op in kan richten qua hulpverlening...
Maar die doe ik van het weekend wel, moet dan toch werken. Moet daar nog het e.e.a. over uitzoeken.

Ga zo even met de hondjes naar Gracey :D

Wil zon! Heb gisteren de loungeset opgehaald bij de meubelzaak. wil erop zitten met kussens en al!!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:09

draaakje schreef:
Is tinky haar mond niet te klein voor het bit wat ze heeft?
(sommige paarden hebben bijvoorbeeld een laag rooster en dan past een wat dikker bit al snel niet)

Nee, dat denk ik niet. Paardentandarts heeft het nog nagekeken en zei dat het bit perfect was.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:55

Ik heb onwijs veel zin in dit weekend ben het hele weekend in lunteren te vinden *\o/* we vertrekken morgen om 10:00 om dan te gaan kijken en ik kan ook nog wel ergens mee helpen als het nodig is :D
En zondag vertrekken we rond half tien omdat shadow en ik dan zelf in lunteren moeten rijden helemaal zin in :D

Vandaag mailtje gehad over mijn stageadres voor volgend jaar maar ik ehb helemaal geen zin om we te gaan waar ik nu stage loop dus heb beetje een dipje :(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:07

Waar in lunteren is het te doen? Is namelijk dichtbij hierzo!
en wie gaan dr allemaal heen?

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:14

eeeuuhm zaterdag is er een tinkerdressuurwedstrijddag en later op de middag hengstenshow :D
En zondag is er een koudbloedwedstrijd waar ook veel tinkers aan mee doen maar ook andere koudbloedrassen :D

Nou ik ga heen en Leonoor gaat en Lepel volgens mij ook :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:16

Gaan jullie kijken of starten? (zaterdag)

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:17

zaterdag ga ik kijken en leonoor volgens mij wel starten maar dat weet ik niet zo uit me hoofd :o
zondag start ik wel zelf :P

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:18

leuk patrick! Ik moet helaas werken van het weekend.

Ben net terug van Gracey :-)
Heb dr even uit het land geplukt en bitloos erop gewandeld in de bak. Ze is zo geobsedeerd door eten van gras (vooral dat niet haar eigen weiland staat) dat dit nu even de enige optie is.
Hondjes waren ook mee, was erg gezellig moet ik zeggen. Er was niemand dus lekkere stilte.
Heb filmpjes gemaakt ik ga even uitzoeken hoe ik dit hier krijg.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:18

ga je 2 dagen heen en weer rijden dan?

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:22

Jha zaterdag ga ik met een vriendin heen die ook graag de hengstenshow wauw zien dus maken we er gewoon een leuk dagje van (beetje last minute actie) :o
En zondag had ik al geregeld dat ik zou starten met Shadow maar ik ga dus wel heen en terug ja :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:23

ah gezellig.
Ik twijfel sterk om ook even te komen kijken. moet het wel fatsoenlijk weer zijn.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:24

Alvast veel succes en plezier gewenst aan degene die gaan. :)