Binnenkort ga ik een keer naar een tweetal Tinkers (denk dat de meesten wel kunnen raden welke) waarvan ik niet weet of ik ze hierna nog een keer zal zien. Het gaat om volle broer en zus, ouders zijn bekend, grootouders en eventuele familie langs moeders kant niet dus ik zou ze graag toevoegen aan de databank.
Echter gaat het me nu financieel niet lukken dus is de vraag, hoe lang en op welke manier kan ik de haren bewaren dat het materiaal goed bruikbaar blijft?
Daarnaast, hoe kan ik het beste trekken, ik hoorde iets van naast de staart oid, hoe zie ik of de missie geslaagd is?
Ik neem aan, omdat het om volle broer en zus gaat dat DNA van een van beiden voldoende is, of denk ik dan verkeerd en heeft het wel degelijk toegevoegde waarde ze allebei op te laten nemen?
Volgens mij als je de haren meteen in een afgesloten plastic zakje stopt blijft het dna materaal voorlopig nog wel goed, zolang er maar geen ander dna materiaal bij kan komen. De rest kan ik niet voor je beantwoorden, twee monsters is altijd duidelijker denk ik maar daar moet een iemand die dat echt goed kan bepalen een antwoord op geven
volle broer en zus kunnen toch een flink aantal verschillende markers hebben, dus 1vd 2 volstaat niet je zal echter nooit grootouders ofzo kunnen aantonen zonder de ouders dus het zou in jouw geval nuttiger zijn om de ouders in de databank te zetten hoewel alle dna natuurlijk welkom is
als je haren trekt, kan je zien of je geslaagd bent als de wortels er nog aan zitten, daar zit het dna namelijk in dat ze gebruiken http://www.aqha.com.au/i/clip_image008.jpg
in een goed gesloten plastic zakje en droog en donker en koel bewaard (niet in de ijskast ) blijft het dna wel een hele tijd goed, niet eeuwig, maar meer dan lang genoeg
Helaas heb ik van Lady nooit haren getrokken, die kans is helaas verkeken gezien ze niet meer leeft. Grootouders zijn dus niet aan te tonen, maar om een voorbeeld te noemen (denk niet dat het zo is, maar OK) stal dat bijv. Lady en Caily zussen zouden zijn (heel of half), zou er dan met de kinderen van Caily ook een match gevonden kunnen worden? Want op die manier heb je er wat aan. Vader van beide kinderen is Garish vd Vrijheidshoeve, die is al opgenomen.
Overigens was Lady net 2 toen ze bij de eigenaar kwam waarbij ze ook gestorven is, dus verdwaalde kinderen van haar zullen er niet rondlopen. Eveneens van Caily, die ongeveer even oud was toen ze bij de eigenaren kwam waarvan ik haar heb gekocht.
Caily laat ik sowieso opnemen vroeg of laat, over de kinderen van Lady twijfel ik dus. Het gaat mij er dan vooral om wat er voor/naast hun ouders zit.
Door DNA-profielen van nakomelingen, kan wel een DNA-profiel van de ouder(s) nagesimileerd worden opgesteld... dus nut heeft het sowieso als je van Lady geen haren meer kan insturen.
VandeMol
Geplaatst: 30-09-12 14:22
hihi , begin een beetje nieuwsgierig te worden , hoe ver staat het met het zwangerschaps verlof ??
oh jeetje , ik dacht dat je al bevallen zou zijn , hahahahah, sorry Nou , een heel fijne en rustige bevalling toegewenst ( heb het 5 x mogen meemaken ! ). En dan nog een paar maanden wachten (voor ons )