[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:43

Afbeelding

Mijn stalgenootje, tijdens onze eerste buitenrit samen op de nieuwe stal, met touwhalster, zonder druk.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:47

Lijkt me heerlijk ......... als je zoveel vertrouwen in elkaar hebt dat je lekker met alleen een touwhalstertje naar buiten kan. Wat een lange jas heeft ze trouwens aan :wow: Wel lekker warm :D .

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:48

Dat witte zadel heb im vaker gezien, en zit te twijfelen om hem misschien te doen als tijdelijke oplossing..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:48

Dit is het meisje dat met het touwhalster reed (ook met datzelfde touwhalster)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:49

Jackytje. Is ook zeker lastig. Maar omdat je zegt dat je een paard hebt die er 'tussenuit' gaat, komt er druk op het hoofd tijdens het rijden. Ik denk dat een touwhalster veel te veel gaat snijden.

Als je hem gebruikt zoals het plaatje hierboven is er niks mis mee natuurlijk. Dan moet je paard wel op je zit te rijden en remmen zijn.

Ik heb met mijn vorige pony echt een zoektocht gehad. Heb er totaal 4 geprobeerd. Ze gaf gelukkig aan wanneer iets niet werkte. Uiteindelijk heb ik een geschikt hoofdstel gevonden. Kayleigh heeft dat hoofdstel ook een paar keer om gehad, met lange lijnen. Dat ging ook goed.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:49

Ja heeft ze ook wel nodig voor haar benen, echt een gave jas is dat ook,en warm :j.

Die 2 kennen elkaar al jarenm, door en door.
Ze ziet alles aan haar paard. naar mijn idee stond ze op wedstrijd als een dooiedodo te eten,maar volgens haar had haar paard standje heftig (alleen dat zie je als buitenstaander niet)
Hoop dat ze mij dat gevoel ook kan leren kennen bij jaron :j

Ik wil ook zo'n vertrouwen met mijn paard :j

Overigens, gaan we langzaamaan weer de goeie kant op.
Want we hebben vandaag overheerlijk geknuffeld (ik en jaron he ;) )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:51

Ik kan verder niet goed bijlezen nu.. M'n kleine ligt op mijn buik te slapen.. Z'n kiezen komen door.. Echt zielig

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:51

Ik denk dat je het beste met een kaakgekruist hoofdstel kunt beginnen,heb je zelf denk ik ook een wat zekerder gevoel.
En vertrouwen in elkaar bouw je zelf op,ik zou zelfs met Mel wel met een gewoon stalhalster naar buiten durven.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:51

Jacky: ik vind dat het meisje op het filmpje met teveel druk rijdt met dat halster iig. Dan kan je beter een stalhalster paken. Die verdeeld de druk veel beter.

Mooi is dat he Andrea !!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:52

Idd, dan zou zo'n touwhalster niet ideaal zijn. Ze reageert niet op druk, dat heb ik intussen al ondervonden. Als ze erop reageert, reageert ze verkeerd door sneller te gaan. Evenals ik haar probeerde te stoppen toen ze er vandoor ging, hoe meer druk op de teugels, des te sneller ze ging. Oké, ik moet toegeven dat ik in haar mond zat te klieren van de paniek, maar ik denk dat dit een reactie is dat veel mensen hebben (en echt een slechte gewoonte, ik rijd veel te veel met de teugels)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:54

Ik wil evt wel eens proberen om gewoon eens een rondje op straat te doen met een stalhalstertje, puur om haar reactie te zien. Maar dan niet alleen, want haar kuren komen en gaan en soms kan ik haar jammer genoeg niet vertrouwen..

Edit; Nadat de tandarts is geweest schud Tinky ook altijd met der hoofd in draf.. Kan niet zijn door dat ik een strenge hand heb, maar ze doet het ook gewoon met losse teugel. Enkel in draf. Misschien ligt het bit toch niet zo goed? Of vind ze een bit gewoon helemaal niet leuk? Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ze altijd al keihard in haar mond was. Iedereen die er mee gereden heeft, vond dat. Daarom is ze soms ook gewoon niet te houden.. (Dat omdraaien en er van door gaan doet ze niet enkel bij mij)
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 12-04-12 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:58

Af en toe mis ik deze tijden zo ;(
Afbeelding

Jacky: anders kan je toch een keer je halster over / onder je hoofdstel doen. Dat je twee teugels hebt. Al is het alleen maar voor je gevoel dat je een 'rem' bij je hebt.
Het is bizar hoeveel invloed je gevoel heeft.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:59

Dat kan ik idd eventueel eens doen ja! Dan heb ik nog een alternatief in het geval dat, bedankt! :j

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:09

:o ik kom even binnenvallen :=

Ik ben degene op de foto van Snackie :D.
In mijn geval van het touwhalster is ook een beetje van het probleem dat Marny áls ze gaat het bit vastpakt en gáát. Ik heb gewoon letterlijk moeten zagen in die mond om contact te krijgen.
Maar ze vind de druk op haar neus zó enorm vervelend en ze kan het niet tussen d'r tanden vastpakken en er niet omheen :Y). Dus ik mijn geval is met touwhalster ook veiliger dan met bit.
Wel erbij zeggen dat als ik haar constant met flinke druk op de neus rij zij wel pissed off kan raken en prachtig gaat piafferen :=. Met lichte druk kan ik er redelijk mee dressuren maar dat doe ik liever met bit.
Maar als je goed kan loslaten is het een aanrader :D.

Doordat ik haar nu zo goed ken, en met mijn reuma haar op hele fijne hulpen heb rij ik haar meestal zonder handen. Touwhalster hangt erom zodat mensen niet bang worden en ik vind dat veiligheid voorop staat maar eigenlijk meer voor spek en bonen :).

Bit of bitloos is heel persoonlijk en paard verschillend.
Ik raad wel af om met een gewoon stalhalster te rijden want die geeft veel "ruis" die zijn niet echt duidelijk met sturen. En in geval van noodrem heb je er niet heel veel aan, zoals al eerder gezegd "snijd" een touwhalster waardoor je zelfs in geval van paniek een (pijn)reactie krijgt. Veel stalhalsters zijn lekker dik, soms nog met een lekker zacht bontje om héérlijk in te gaan "hangen", de mijne tankert daar ook gewoon op door :=.

En een kleine tip voor de snelle paarden die zich niet snel terug laten rijden... Adem uuuuuit... en maak je zwaaaaar... :)
(evt vragen staat mijn pbbox open, ik rij met alle bit en bitloze hoofdstellen := )

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:10

SIEMxFUNNY schreef:
Jacky: anders kan je toch een keer je halster over / onder je hoofdstel doen. Dat je twee teugels hebt. Al is het alleen maar voor je gevoel dat je een 'rem' bij je hebt.
Het is bizar hoeveel invloed je gevoel heeft.

+:)+ perfecte tip! Zo deed ik de eerste buitenritten ook :D
ik kruip weer stiekem mijn eigen topic in :=

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:16

Zo heb ik een aantal bitloze dingen geprobeerd met BJ en ook gewoon in z'n uitloop waar ik iets van 4 op 6meter heb maar is genoeg om te weten van snapt ie het of niet. Das altijd heel eenvoudig te merken bij 'm. Nu gaat kingekruist erg goed en wat ik graag nog eens zou proberen van hoofdstel is de nurtural, Simone heeft zo ene en iemand die voor mij haalbaar is om te halen nog... wil 'm alleen pas testen als ik er het geld voor heb. Nu gaat het goed op m'n zelfmaakt indian bosal dus nu daar maar mee af en toe. Binnekort ga ik terug m'n bit voor die wisselen denk ik.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:19

hallo stalgenoot :wave:

Simone, dat is idd heerlijk,en ook ik hoop ooit zo door de bak te gaan, als jij met fun. :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:31

Ik krijg nu weer helemaal die kriebels naar die nurtural hé echt... zou 'm doodgraag om BJ z'n hoofdje zien zitten en testen maarja. Als ik het goed had zo uit m'n hoofd koste die rond de 100euro... zolang ik niet aan geld raak met een vakantiejob ;( (ben op zoek maar een vinden is wat anders :n ).

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:35

Ik heb hier al een vakantiejob sinds vorig jaar.. Verdien ik 100euro mee om 2 weken op kinderboerderij kleuterkampen te doen :P

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:40

Lor: Ik heb de nurtural 2x liggen. you're welcome, als het je wil proberen / lenen :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:43

nurtural? is dta een ander woord voor halsring?

Ik zwaai af, slaap lekker ladies!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:44

he he.. :wave: hallo dames!!
hier even een kort berichtje.. heb het zo druk gehad vandaag!!
werken, schoonmaken, eten koken, paardjes voeren, kapper, taarten bakken voor mn werk en daarna weer de keuken soppen... pfffff :evaw:

ajaa ff snelle reactie, sorry als ik iemand vergeet hoor... het is even operatie stofwolk in mn kop hahaha

Agnita, ja vanaf 1 april is het strand tussen 10;00 en 19;00 uur dicht, echter bij bewolkt weer heb ik altijd gewoon gereden daar hoor. En Sul mag verlopig wel bij mij komen hoor... :))

Tinkerplein: jaa hij is gaaf he, hier thuis vinden ze het niet heel mooi een valk of palomino. Ik kwam er ooit mee aan om mn D.bruine oldenburger merrie te laten dekken door een Cremelo... ze werden gek... hahahah dusjaa uiteidenlijk dan maar niet gedaan. :=

Jess: mooie Grace weer gezien! leuk!!

Karlijn: sterkte met je ventje!!

Verder een erg stoer zadel gezien, Tinky-time, bitloos/zadelloos rijden, mooie Jack... en verder... uhhhh ik ben wat vergeten... maar ik kom er niet op..
ojaaaa!!

Ellie: gefeliciteerd met je meisje!!! +:)+

nou ik ben weer snel weg, taarten opbergen en naar mn bedje toe!!! wekkertje gaat weer erg vroeg!
daagggg :evaw: truste

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:53

Hahaha, neeeeeeeeeeeeeeeee Sul blijft lekker hier. Ik kan geen dag zonder hem. Hij is toch echt m'n lekker puberende maatje hoor ;) en ik kan nog zoveel van en met hem leren. We gaan gewoon lekker oefenen en dan hoop ik echt aan het eind van de zomer een strandritje aan te durven. :j
Maarreh ......... feestje op de zaak? Lekker hoor zelfgebakken taart! :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 00:31

Poeh 'even' uitzoeken wat ik moet leren voor de toets volgende week. Duurde wat langer dan gepland, valt tegen.

Weltruste :*

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 06:26

Grappig zadeltje, wel onhandig wit :P En ben zelf niet zo van de merkloze boomlooszadels, vind over het algemeen dat de namaak zadels echt van mindere kwaliteid zijn.

Wat een mooie jas heeft dat meisje op die haflinger!

Izzy kan bitloos gereden worden, mijn hoofdstel kan met bit en zonder bit.
Vind met bit zelf fijner omdat ik dat zachter vind werken dan met druk op de neus.
Kaak gekruisd vind ik denk ik vriendelijker, maar daarvan is de realease met zo'n enorme baard niet zo handig.

Is tinky haar mond niet te klein voor het bit wat ze heeft?
(sommige paarden hebben bijvoorbeeld een laag rooster en dan past een wat dikker bit al snel niet)