[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

supertinkie

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:44

lang leve de winterdeken!! haha Haha! King is lekker schoon maar ook al weer flink aan het verharen... De haren komen zelfs in mijn mobiel terecht Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:46

lastog haren in je mobiel.
Ben van plan om volgend jaar Ziggy ook een winterdeken op te gooien. Als hij onder het zadel is, wil ik hem graag de hele winter doorrijden.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:47

Ik vind het ideaal! Geen natte paarden meer.. Amy was dan geschoren.
Volgende winter scheer ik niet omdat ze drachtig is dan als het goed is. Dus dan alleen maar een deken.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:52

Het is echt zoo relaxt en het is ook wel lekker voor King want die zweet heel snel met rijden en om dan zo dik in het haar te zitten is niks volgens mij (ben geen paard dus weet het niet Tong uitsteken)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:54

Amy heeft in November eens anderhalve dag nat gestaan, van een half uur rijden, terwijl ze toch niet superdik in haar vacht zat.. Zweetdekens opgehad, drooggewreven.. Niks hielp.
Totaan koliekerig en verhoging toe. Toen ze eindelijk droog was ben ik direct gaan scheren. Want zo kon het niet langer..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:55

In de winter doe ik het vooral voor het zweten. Ziggy zweet heel snel, en veel. Dus in zijn dikke winter vacht is dat niets

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:07

Nee inderdaad. Misschien laat ik King volgend jaar ook nog wel scheren dan zweet hij hopelijk bijna niet meer, want dat doet ie nu nog steeds wel een beetje

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:18

Ik kijk deze winter eerst hoe het gaat met deken op. En als hij dat nog veel zweet ga ik hem misschien nog wel scheren. Maarja dat zien we in de winter wel.

Ik ga mijn bedje opzoeken. Morgen een belangrijke toets, moet maar even goed uitgerust zijn.
dagdag!
en alvast welterusten voor iedereen!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:19

lekker koese!! Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:21

Weltrusten! Lachen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:27

Iedereen al naar z'n/haar bedje, slaap lekker allemaal!
Net nog even heerlijk in de stal geknuffeld met alle drie, wat kun je dol zijn op je dieren he?! Klinkt misschien stom, maar dat voel ik dan even zo heel goed!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:50

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZSLYD388
Weer foto's van Snowville. Helaas te donker uitgevallen over het algemeen. En de konijnen ditmaal ook op de foto!

*gaap* ik ga ook naar bed, morgen weer vroeg op.

Zal binnenkort weer wat socialer zijn hier!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:21

Leuke foto's hoor! BIj jou, naast een groene wei ook een hoop modder zie ik. Ben dus niet de enige!

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:50

ik ga Ray aankomend jaar ook een deken op doen.
Maar dan gewoon een ongevoerde regendeken. Het gaat mij echt erom dat hij dan niet zo'n mega vacht krijgt waardoor hij sneller gaat zweten, bijkomendheid is dat hij dan ook lekker schoon blijft.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:12

goedemorgen allemaal

sil heeft ook gewoon een deken op en het bevalt me prima hij blijft schoner en hij krijgt niet een enorme winter vacht (die is hij trouwens ook weer snel kwijt)

maar ik moet zo ook weer gaan de hoefsmid komt en ik wil sil eerst altijd even aan de longeer lijn dan is ie net even wat braver met voetjes geven Tong uitsteken (dan trek ie niet terug Haha! )

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:25

Leon, leuke foto's weer!

Over scheren! Ik was falikant tegen, maar in december is Baggio dan toch onder het mes gegaan en eerlijk is eerlijk, komende winter doen we dat meteen in oktober. Wat scheelt dat een boel zeg! Zowel in zweten als in longinhoud.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:38

Bloos! Ziggy_Janet --> waar woon je dan? lijkt me ook minder leuk... alleen polder dus of ?
Ik ben verwend heb altijd in bos + hei gereden Bloos --> maar je kunt later natuurlijk altijd met Trailer op pad naar alle leuke plekjes Knipoog Wil met Say ook nog een keer naar strand en bv veluwe en zo Dromen

Sita Haha! --> ja tinkerboerderij natuurlijk veel tinkers en hebben ook diverse weitjes voor jong spul en daaromheen idd ook diverse mensen met tinker(s) Ja Ik stond eerst ook in dezelfde straat als de tinkerboerderij ondertussen meer richting Vorstenbosch en bij Bedaf dus Haha!
Balen zeg met je voet en werk en school pff...

Prada --> Ja ja ik hoop t ... het duurde nog wel lang voor ik haar erop had maar het begin is er weer dus ...

Grr --> lekker genoten van paardjes dus Dromen

Leon --> Dromen leuk stukje en lekker bezig met opknappen ... vooraan wel wat blub maar ze zakken niet weg en in inloop mooi tegels handig Ja
Ook schetige konijntjes Lovers en snow vind je vriend ook wel oké zo te zien Knipoog

Ennuh zie badkuipen Tong uitsteken dat zijn heel handige waterbakken en voerbakken als je die in de hoeken op 4 paaltjes zet met "buik" net boven de grond *LOL* hadden wij bij oude stal in de inloop en ook buiten Ja de waterbakken half in ene wei en half in andere wei, zodat ze vanuit elke wei konden drinken OK dan! is echt handig *LOL* (wel moeten ze niet dichtgelast zijn dat is irritant met schoonmaken Bloos )

Poeh gister toen ik de paarden naar de boswei bracht dacht ik A het wordt weer helder dus kan wel aanlopen, maar voor ik de weg over was zat ik in een stevige hagelbui Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen maar gelukkig duren die nooit lang en kon ik daarna weer lekker binnen opwarmen maar was wel ff balen Scheve mond

Verder moet ik vandaag een voorbereiding schrijven, maar heb daar helemaal geen zin in Bloos maar Whoosh! moet nu echt verder anders heb ik het morgen niet af Bloos Doei!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:56

Succes! Heb net mijn huiswerk weer gemaakt voor vandaag en dan straks maar weer in het treintje naar school...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:10

Goedemorgen! Lachen

Leuke foto's Leon! Echt zo'n leuk plekje vind ik het!
Ik zie dat je ook lots of modder heb! *LOL* Ben benieuwd hoe het er van de zomer uit gaat zien..

Ik baal toch zó van dat weer.. Je kan echt niks doen of je krijgt een bui op je kop.. Volgens de buienradar word het vanmiddag droog.. Dus ik hoop dat ik dan op de fiets richting de paardjes kan.. Lachen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:10

supertinkie schreef:
Succes! Heb net mijn huiswerk weer gemaakt voor vandaag en dan straks maar weer in het treintje naar school...

jij ook succes op school Ja

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:41

Over scheren..... Ik was ook geen voorstander... sterker nog... wilde het niet.... Ik heb dat vol kunnen houden tot januari toen ging het echt niet meer...

Door het warme najaar kon ze ook niet vroeg genoeg onder een deken omdat ze dan stond te zweten, daardoor schoot ze door in d'r vacht en uiteindelijk stond ze bijna altijd nat (bezweet) te wezen.... Op stal, in het land, altijd nat en dan heb ik het nog niet over "na het rijden".... Moest ze gewoon binnen blijven tot de volgende dag.... En op stal stond ze ook klam, dus s'ochtends weer klam het land op.... Kortom, ben erg blij dat ze niet is gaan hoesten in die periode en het kost ook een energie dat zweten!!

Ze is lekker geschoren in jan. Is ENORM opgeknapt (kijk maar naar de foto's op m'n site) en is ook vrolijker geworden!! Ze is lekker schoon, snel droog na het rijden, geweldig!!

Ondanks dat ze gedekt wordt gaat ze komend najaar (oktober ofzo) toch nog een keer onder het scheermes..... het groeit nl. best hard aan en wil toch nog wel een paar maanden doorrijden.... tegen de tijd dat het zover is is haar vacht weer voldoende teruggegroeid.

Ondank dat het tegen mijn gevoel in was is het mij SUPER bevallen!!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:43

zo weer terug

sil zijn hoefjes gekapt na een uur wachten in de stromende regen Boos! laatste kwartiertje onder dak
maar goed ik ben weer 25 euries lichter sil heb weer mooie hoefjes en weer een verkoudheid rijker

maar goed ben gelijk door gereden naar de kwantum wand die hadden rieten manden in een donker rode kleur (teminste die zouden ze hebben ) niet dus, nu zouden ze dus morgen of vrijdag binnen komen dus nu ga ik eerst maar eens bellen voor tijd voor ik weer eens 20 km ga rijden voor nop
maar goed ik denk ik ga gelijk door naar hippo voor een maatstok en even lekker te neuzen heb ik daar 2 boekken gekocht maar geen maatstok die hadden ze dus niet.

maar goed na een hoop ergenis ben ik weer terug en heb wat lees voer heb de kachel hoger gezet en ga lekker rustig mijn ontstressen Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:54

Hallo allemaal!
Zo ben net weer terug van school. Ik had een toets, en kan helemaal niet inschatten of ik het goed of fout heb gemaakt. Was allemaal een beetje wazig.
Wat een rot weer zeg. Ben net 2 km tegen de wind in, in de regen naar huis gefietst. Gelukkig was het thuis lekker warm, en werd ik vrolijk begroet door 2 katten en een hyper hond.

Leon: snowville is echt mooi. Leuke konijntjes ook, vooral die bonte! Je hebt het goed voor elkaar!
rommulus: en hoe ging het bij de hoefsmit? Wat voor deken heb jij voor Sil? Heb hem ooit op foto gezien, en vond hem toen wel heel gaaf. Is de pas vorm ook goed?
grid: Ik woon in blokzijl, nog net in overijssel maar tegen flevoland aan. Ja hier alleen polder in directe omgeving. Ongeveer 3 km verder op zit het natuurgebied de weerribben. Kan je ook wel rijden (tussen het riet door op kleine zandpaden enzo) maar je mag er eigenlijk niet met paard komen. 6 km verderop zit een bos. Jammer genoeg niet om de hoek.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:31

Goedenmiddag.. Lachen

Net bij Amy geweest.. Door de regen gefietst.. En wind.. Maar wat een rotweer..
Heb wat getut met dr.. Daarna toch maar eventjes erop zonder zadel wat langs de weg stappen en draven. Ging wel goed, ze was rustig. Lachen
Daarna geholpen bij de hoefsmid. Marsepein moest ijzertjes. Alleen ze was beetje bang, alsmaar steigeren. Op den duur had ik dr voet vast omdat Maarten tegen zijn hand in werkte. Ik voetje dus vasthouden, en hij de nagel er in slaan. Ineens komt ze toch omhoog.. Zat ze in mijn nek.. Alleen er staken nog wat nageltjes uit dr voet.. Scheve mond Dus je raad t al.. Scheur in me jas.. En een snee in mijn vinger.. Over de hele lengte van mijn vinger.. Deed echt zeer, dus nu heb ik een mooie pleister.. Clown
Gelukkig geen schrammen in mijn gezicht..

Watvoor boeken heb je gekocht Rommulus?

Hopelijk heb je de toets goed gemaakt Ziggy_Janet.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:44

@ ziggy_janet ik heb een big D deken
die heb ik gekocht bij de oregon trail tac store in westerbork en ben er echt super tevreden over past perfect op z'n dikke nek dus een echte aanrader Haha!

@ Sita_ circus kunstjes met paarden van nathalie penquitt en vrijheids dressuur van aporteren tot zitten van miriam nieuwe weme.
sil heeft dit soort dingen wel nodig heb ik het idee gezien hij haast geen geduld heeft bij de smid niet dat ie echt vervelend is maar het kan wel beter, en het lijkt me wel gaaf dit die brutale aap te leren Haha!

wat een gevecht is dat geweest met marsepein zeg hoop dat je niet lang last heb van je vinger en ook erg balen van je jas hoop niet dat het een nieuwe was voor je