Goed van Feike weer! Kan me voorstellen dat je heel blij en trots bent. Van de zomer was ik mee op de kar bij degene waarvan ik vroeger haar paard bijreed, zij heeft ook wel een rem en geen broek. Ze heeft dan wel strengophouders aan de staartriem. En trouwens een heel fijn menbit: dubbelgebroken maar als je aan beide teugels trekt, blokkeert het bit en wordt het een stang.
Wat een modder allemaal inderdaad, vandaag heb ik wel mijn Muckboots opgehaald! Nadat ze gisteren eerst aan de deur waren geweest toen ik er niet was. En vandaag zijn ze toen ik er niet was, geweest met die voor mn dochter. Die ga ik dus maandag weer ergens ophalen En dan krijgen we ze met Kerstmis als kado, dus nog even wachten en mijn gewone stallaarzen aan, gelukkig vriest het nog niet!
Wat ben ik blij met mijn binnenbak daar! Land van Pip is goed nog maar hij staat dan ook met 3 schapen en een ram. En laat Pip en de ram goede vriendjes zijn, zodra Pip uit de stal gehaald word staat de ram te roepen om hem.... Maar het grote land naar achteren is een dikke blubber bende op het pad. Paarden gaan altijd los naar binnen van de week eens gekeken hoe dat ging nou hard haha
draaakje
Geplaatst: 20-12-14 06:12
Wat een regen he... Hier is de paddock gelukkig nog droog, maar het weiland van de buren lijkt wel een zwembad. Ook de ruiterpaden zijn meer geschikt voor zee-paardjes.
Vandaag nog werken en dan morgen gelukkig een dagje vrij om uit te rusten voor 1 van de drukste weken in het jaar in de bakkerij.
Nimby
Geplaatst: 20-12-14 10:07
KerstKhaleesi !
Oja voor jou begint natuurlijk een onwijs drukke tijd. Voor mij net andersom, nu heel veel afgerond, werk alleen dinsdag nog en dan vrij tot 5 januari...
Kan dat ik straks weer achter 't stuur zit aan ene kant heb je zo iets van "heeeeeelp wegrennennn" en aan de andere kant kan je niet wachten om het verder te leren .
Net terug van het rijden, in het donker op een parking gaan rijden. Was wel aangenamer voelde mij stuk veiliger om dat te doen op een parking. Wel grotere auto renault trafic als ik het goed heb dus stuk groter maar het is gelukt en heel aangenaam gevoel achteraf !
Ter info in België mag je met een begeleider rijden en hoef je geen lessen te nemen bij de rijschool, dat moet pas als je 2x niet slaagt voor je rijexamen dan verplicht 6 u maar verder met begeleider ik heb 2 begeleiders mijn moeder en een kennis (kennis heeft er al meerdere leren rijden).
Grappig dat het in Belgie zo anders geregeld is. Scheelt wel veel geld denk ik
Oh, ben zo blij dat ik morgen lekker tijd heb op met Izzy naar het bos te gaan, even lekker mn hoofd leeg maken. Vandaag ook weer zo druk op het werk. Niet normaal eigenlijk he, dat er rond de kerst zo veel meer gegeten wordt
Scheelt inderdaad veel in de kosten mijn theorie 15 betaald en mijn praktijk kost dacht 36 euro. Zelfs als ik 2x het moet doen ben ik nog goedkoop uit .
Daar zit het nu in het ergste geval pak ik wel les maar die kennis is echt heel kundig en zou prima leerkracht kunnen worden denk ik . En moeder begeleid ook.
cp112
Geplaatst: 20-12-14 23:25
Dott schreef:
Idd. Als je bedenkt dat ik bijna 1000 kwijt was voor mn rijbewijs
Das nog niks Ik was rond de 2000 kwijt en was nog in 10 dagen klaar zelfs onzin.
Nimby
Geplaatst: 20-12-14 23:42
Ah wat lijkt me dat fijn. Kun je veel meer zelf proberen.
Ik vond autorijles echt vreselijk. Achteraf klikte het gewoon helemáál niet tussen mij en de lesgever en had ik gewoon moeten stoppen met die rijschool. Maar dat durfde ik toen niet en je denkt ook, nog even doorzetten, of nog iets beter je best doen. Hij was gewoon übervoorzichtig, bang dat er wat met die auto zou gebeuren dus steeds ingrijpen, nou daar word je aardig zenuwachtig en onzeker van kan ik je vertellen Later begreep ik pas dat dat zijn enige auto was, en hij moest er ook mee op vakantie met zijn gezin
Met de 28e les mocht ik nóg niet afrijden en ben ik opgehouden met tellen. Tussendoor ging ik op motorrijles bij een andere rijschool. Hele andere instructeur, die zei 'rij jij op die brommer? O dan kan je al rijden, stap maar op'. En tegen een jongen waarmee ik samen les had zei hij 'gas erop houden, ze is wel een meisje maar ze rijdt niet als een meisje' (door die koptelefoon die je allebei hoort tijdens het rijden), ik helemaal trots, daar ga ik dus beter van presteren. Na 16 lessen had ik in één keer afrijden mn motorrijbewijs.
En intussen nog steeds aan het sukkelen met die stomme autorijles. Tot ik ein-de-lijk examen mocht doen, hij zei letterlijk 'een eerste keertje proberen met afrijden, anders ben je alleen maar aan het lessen' alsof ik het minstens vijf keer ging doen. Met afrijden ging hij niet mee, ik kon eindelijk mijn gang gaan, de examinator was ook een motorrijder, kortom in een keer geslaagd. Het enige leuke van de instructeur was zijn reactie, hij verslikte zich in zijn koffie, viel bijna van zijn stoel en bleef zeker een uur in staat van opperste verwarring.
Amai zoveel les inderdaad, super dat je in 1x geslaagd was hoop hier ook in 1x te slagen over een aantal maanden. Mijn begeleiders liggen mij enorm dat is de reden ook waarom ik hun heb genomen voor de begeleiding en niet iemand anders. Mijn vader zou ik nooit nemen voor die begeleiding hij is een enorm agressieve chauffeur en 't zou 'm ook te traag gaan maar ieder die rijd weet dat die eerste keren 15km/u al zoooo snel lijkt . Lekker dooroefenen op parkingen liefst zou ik eerst nette bochten kunnen nemen, parkeren en ook netjes tot stilstand komen zonder gepruts met de pedalen .
Top dat je dat zo kan uitkiezen! En dat je al weet wie je niét wilt Hopelijk komt er sneeuw, dan kan je helemaal lekker oefenen op parkingen met bochtjes.
Ja weet ook wie goed rijd en wie niet . Ja er mag sneeuw komen maar wil daarvoor eerst al wat de vaardigheid onder de knie hebben dat dit zonder veel nadenken gaat. Kwestie van de auto van hem of mijn moeder niet te mollen .
elliecuijk
Geplaatst: 21-12-14 00:08
wat een verhaal nimby! ik ben ook veel geld kwijt geweest,veel lessen gehad,vaak voor de theorie op geweest(1 keer verlopen geweest)en in 2 keer de praktijk gedaan.maar ben echt blij dat ik het he.b. wel lekker als t zo goedkoop kan in belgie.scheelt je een boel geld
Ja awel maar het heeft natuurlijk geen garantie op slagen maar met lessen heb je die garantie ook niet. Je kan lessen en als je alleen wil rijden moet je wel eerst 20u les nemen maar met begeleiders zoals ik moet dat niet, hoef je niet 1 les te nemen pas als je 2x er niet door bent met het afrijden dan pas ben je verplicht 6 u te nemen.