[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:36

Ik ook ik had de relatiebeheerder van de bank al een mail gestuurd.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:42

Mijn man is terug en helaas hij doet het nog steeds niet.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:44

hè pff -O-

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:45

niks aan te doen.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 22:46

Leuke foto´s weer Lies, Max is echt gaaf :D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:47

Ik weet het ik spring van de hak op de tak maar ik heb nog een vraagje. :o

Als je een paard haver ga voeren hoe lang duurt dat dan eer je resultaat zal gaan zien?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:52

Ze zeggen meestal dat je na een dag of 2-3 al kan merken, maar bij sommigen die er gevoelig voor zijn merk je het de volgende dag al :j

Of ze zijn er ongevoelig voor zoals Sayla bv := die reageert dus echt totaal niet op haver :o
Laatst bijgewerkt door grid op 16-08-09 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:53

Resi_lover schreef:
Leuke foto´s weer Lies, Max is echt gaaf :D

Max is inderdaad erg gaaf! En heeft een super karakter.... Ik hoop ook echt dat dat ik een keer een leuke baas voor hem tegen kom. Dat verdiend hij echt!

Alleen mijn dikke doos staat niet tussen de foto's van mijn kudde, maar ik ben echt heel gelukkig met mijn paardjes! :D

Mirjam.... Balen van je bankpas! En geen idee met haver... Aantal weken?
En ik lees meestal braaf jouw qoutes... Ben ik altijd meteen bij! :D

Balen grid... Shay weer niet drachtig!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:56

:= Komt er net achter dat ik nog boeken moet bestellen voor komend schooljaar, en dat begint over 1,5 week... Die ga ik dus noooooooit op tijd binnen hebben.. oewps!

Benson heeft dit weekend ook weer 2 wp in't L gelopen, 188 en 190 en 2x een vijfde prijs! :D Teller staat nu op 13 na 6x starten.. :P
Schimmel is ook weer eens mee geweest, wilde eerst niet starten toen ik aan het losrijden was, zo liep hij te klooien, maar uiteindelijk toch maar 2 proeven gereden met het idee: als het niet gaat, groet ik af. had 188 en 189 dus barreslecht maar hij is me er niet vandoor gegaan en dat was mijn grootste angst.. (heb laatste tijd weer menig jury en toeschouwer wit zien wegtrekken als ik aan de kletter ging met hem..) HIj heeft dan totaal geen stuur meer en galloppeerd blind door alles heen.. Enige wat ik dan kan doen is hopen dat ik blijf zitten en met mijn gewicht hem een beetje langs de obstakels te sturen, want zodra je aan de voorkant de rem erop gooit gaat hij harder.. Na een meter of 100 komt hij wel weer tot bezinnen en kan ik hem rustig terugnemen maar vaak zijn die 100 meter toch wel eeeeeerg eng.. |o

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:57

Ik dacht misschien bonny wat te geven zodat ze wat harder gaat lopen, maar ja en er zit natuurlijk altijd een maar aan Bonny vind sommige paardjes niet leuk en word dan al heet.
Veranderd dan van sul tot heethoofd kan dan heel goed de piaff :=
Wat is wijs.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:57

Ik dacht... is dat Max???? :wow: Hij is groot, breed en grijs!!!!! En uiteraard GAAF!!! :D

Idd Mirjam, was bij mij ook zo, bij de eigen bank eerst een keer pinnen, dan deedtie het... Maar bij jullie dus niet gelukt... ;(

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:00

He lies goeie qoutes dus. :D :D
Grr zit er niet zo mee hoor, wij maken ons nooit zo druk om die rekeningen het is altijd te veel om te betalen ze wachten maar.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:00

Ja, ongelofelijk he? Mijn kleine toverballetje :+: Hij is echt dezelfde hoor..... :P

Afbeelding

Afbeelding

vuurtorenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:01

hallo allemaal kom weer even om de hoek maarhad iets leuks gezien en wilde het even showen.
hier een leuk ding voor op het land gezien bij een kennis een schuilstal of weidezelt want hij komt uit duitsland.
het zijn 3 hekken aan elkaar verbonden door kettingen met een dak van zeil staat in 15 min. en kan zo verplaatst worden in korte tijd alleen nog even 800 euro zoeken :o
hier een plaatje :

Afbeelding

Afbeelding

die balkjes waren even om hem op zijn plaats te houden maar nu zijn ze verwijderd en de stal verankerd i.v.m. de wind .

en de website ik heb een account aangemaakt maar die werkt nog niet

http://www.horsefence.de/

ik zet perfect morgen buiten dus als er een update is (of een veulen) dan plaats ik het morgenochtend

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:03

Wat een gaaf en handig ding Annita!

mnkortleve

vuurtoren Hebben wij hier ook wel eens naar zitten kijken voor de kalveren jammer dat hij aan de onderkant open is.

grid

Britta oepsie boeken nog niet besteld := ah bij ons werden ze regelmatig pas besteld als het schooljaar begon want dan kwam je erachter dat je sommige niet persé nodig had dat scheelde dan weer en er was altijd wel IEMAND de een boek bij had :+

en je gaat als een Speer met Benson 8-) =:)

en Schimpje nogal stuurloos :oo := maar proefjes toch kunnen rijden en nog geen verlies toch ?! Hopelijk gaat t volgende keer weer beter :)

[edit] ja die heb ik op Equitana gezien je ziet ze veel bij ijslanderstallen in duitsland ;) idd mooi voor 24/7 met schuilstal of zo als je niet echt mag (of wilt) bouwen
maar dat was geloof ik weer een ander bedrijf (volgens mij Haassen of zoiets ?!)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:13

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:14

waar wij heben gekeken was in Nederland ik kan het alleen 1 2 3 niet vinden waar het was.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:17

Zo, zitten, mijn :):) is over.

Bijgelezen en zo naar bedje

Ook nog even hier; Ellen *\o/* en Grid :\ .

Wat een heerlijk kleurtje heeft Max :z

Schuilstal ziet er netjes uit en praktisch als het zo gemakkelijk te verplaatsen is. Ik zie dan vooral de schaduw en misschien minder last van dazen als voordeel.
Maar of het heel functioneel, hij is toch erg open, moet verankerd worden, ideale schuurmogelijkheden, open hekwerk en paardenbenen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:32

Ingrid druk en goed bezig geweest 8-) balkon nu weer helemaal picobello *D

Je kon geloof ik ook nog zijkanten dicht maken ;)

Die ronde stallen/ opslagruimte zien er trouwens ook wel goed uit
http://www.allzweckhalle.de/

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:33

snowdon schreef:
Hier trouwens nog mensen interesse in (af en toe?) een gezellige meeting in de vorm van een mooie wandeling met de honden?????????????

Ga weer verspreid een beetje bijlezen, verdeeld over nu nog ff en morgen!
Mijn ouders zijn vorige week nog met Dodge in de Duinen bij jullie geweest.... Is kei leuk, ware het niet dat Dodge andere reuen opeet, dus voor Tobias niet leuk ;( We moeten ook nog steeds een Kampina meeting doen, en Leon..... Onze stalhouder wil als ik terugkom van vakantie naar de l&d duinen gaan, dan ga ik je zeker ff seinen! Dus die meeting gaat er komen!!!
Zie nu ook dat kampina in je voorstel voorkomt, maar die gingen we ook te paard doen,met gps toch?
Ik heb totaal geen problemen met afstand, maar dat heeft ook met mijn werk te maken denk ik.

Zit nog bij dinnetje, die staat onder de douche, kan ik ff bijbokken :P maar idd, tot nu toe meubels geschoven en prullaria op de plek gezet, ik ben echt behulpzaam, na vandaag mag ik dat van mezelf zeggen.... 8-)

Hoi hoi Petra!

Lies met haar super kudde!! maxxxxxx :+:

Arrrggh Mirjam, ken het probleem, is heel snel oplosbaar, alleen niet op zondagavond....

Jeeeeuuuuu Britta is ook weer goed bezig geweest met haar super penny pony!!!! Schimpie met warm weer voor extra zweet aan het zorgen!

Nou, valt niet tegen...... ben een heel end bij

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:38

Ellen goed geholpen dus 8-)

Kampina is ook leuk :z maar zijn die ijslanders niet opdringerig of valt dat wel mee te paard? Wij zijn daar eens gaan wandelen en toen werden we omsingeld omdat ze dachten dat we misschien wel iets eetbaars hadden was niet zo dus dropen snel weer af maar was wel ineens een hele invasie van een groep van een stuk of 20 :=

Gaat ook maar eens afsluiten :wave:

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:39

oe dat lijkt me dan toch best eng!
hier laatst ene enorme groep koeien die voor de uitgang in het bos lagen.. nu zijn onze paarden er niet bang voor, maar ik wel :P ze hadden kalfjes en zo'n grote groep met enorme horens is dan best eng.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:40

grid schreef:
Ingrid druk en goed bezig geweest 8-) balkon nu weer helemaal picobello *D

Nog niet en er staan al 6 grote klikozakken vol afval :oo

Ellen benut haar tijd goed!
En vergeet niet dat we ook nog een keer door het spookbos gaan rijden. Liefst op een ongure duistere dag......

Wandelen met de hondjes is ook leuk :j Maar anderhalf uur gaat ons omaatje niet meer redden :D