Hier twee keer per dag in principe, soms 3 keer, maar dat is als ik tussentijds zie dat het hooi al op is. Ik zorg er altijd voor dat hun reserve kliko tot de rand gevuld is, zodat ze nooit honger hebben
Ook krijgen ze twee keer per dag krachtvoer/muesli/dinges
LBLGypsyCobs
Geplaatst: 21-02-09 23:03
Grit wratten aan het plakken. FOTO!
Kat ligt inmiddels voor pampus in haar mandje (lees: lektuurmand van 50*60cm)
Jeetje Janet, sommige mensen ontbreekt het ook echt aan enige vorm van fatsoen. Inderdaad fijn dat ie lekker van z'n centjes genoten heeft.
Ik voer 3x per dag (had ik al eens gezegd dat Ilse verwend is?), ik zie het ook als een extra controle en stiekem zou ik Ilse het liefst op m'n balkonnetje of beter nog naast m'n bed zetten
CM! In aanschaf misschien duur, maar ik doe er al een halfjaar mee, ruim! In Juni gekocht en hij is nog niet leeg
Puchje
Geplaatst: 21-02-09 23:04
Ik zie mijn paarden soms wel 5 keer per dag, ik rij er altijd langs als ik naar huis rij, dan rij ik altijd heel langzaam, tot ergernis van mijn medeweggebruikers. Nigel kijkt dan altijd even op en hinnikt Zo lief
CP cowboy magic, is we wat duurder, maar je doet er erg lang mee.
Verder gebruik ik Biotex voor witten sokken (ziggy zijn voor sokken zet ik 10 minuten in een emmer biotex, en dan zijn achtebenen. Hij blijft netjes staan) Groene zeep gebruik ik soms voor de staart. En ik koop wel eens speciale paarden shampoo voor witte paarden.
Ik heb wel eens gehoort dat je daar verkleuring van krijgt, maar weet het niet zeker hoor. Whis is na 1 wasbeurt al wit dus ja heb nooit moeite om haar wit te krijgen
Ik zie mijn paarden soms de hele dag, hihi. Lekker hoor paarden aan huis. Ik zie ze vanuit de badkamer, slaapkamer, keuken, kamer, mijn ouders slaapkamer.
Hier ook onbeperkt hooi voor 6 paarden verdeeld over 2 inloopstallen zodat lagere in rang ook kan eten doen ze volgens mij 24u mee maar dat ligt ook onder afdak dus kan best wat langer blijven liggen
CP idd Biotex lekker mee inweken en verder gebruik ik zilverschampoo (vd kruidvat 2,50) voor de manen en sokken als die echt smatsig zijn of kerato of standaard blauwe paardenshampoo
Laatst bijgewerkt door grid op 21-02-09 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Puchje
Geplaatst: 21-02-09 23:13
Dat is echt geweldig Janet, ik had dat toen ik met Nigel op het huis, kippen en paarden van mijn tante paste. Ik vond het daar geweldig, ik werd wakker gekraaid door de haan, en als ik niet opschoot begonnen Liçia en Nigel te hinniken: HONGER BAAS! En dan snel douchen, met natte haartjes de paarden hun ontbijt geven, dan zelf eten en daarna de paarden buitenzetten, en dan tijdens het leren kijken hoe ze aan het spelen of slapen waren. Vaak ging ik er dan even bij liggen. En mijn tante heeft ook een grote moestuin + kas, dus was elke dag in de tuin bezig met bessen plukken, courgettes rapen, tomaten plukken en peultjes invriezen. Ook moest ik daar de haan elke avond bij de hennetjes van de buren wegtrekken... ehh, kerel, je hoort hier op stok
Het was daar echt geweldig, hoop dat we er deze zomer weer mogen logeren. Even wat foto's uploaden
Laatst bijgewerkt door Puchje op 21-02-09 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt
_janet_
Geplaatst: 21-02-09 23:13
haha we hebben bepaalde plannen, maarja daar kan ik voorlopig nog niets over zeggen, haha. Duurt nog wel even.
Nou puchje bij ons is het ook ongeveer zo.
Puchje
Geplaatst: 21-02-09 23:15
Nigel en Liçia hadden elkaar helemaal gevonden, uitzicht vanuit de woonkamer
Roccy op stok
De bak en de kas in de lente vorig jaar
Grit
Geplaatst: 21-02-09 23:19
Gelukkig worden onze paarden gevoerd. Als wij er rond voertijd zijn, doen we het zelf en dan meteen alle paarden. Als ik ze aan huis kon hebben, dan zou ik er met alle liefde voor op staan !! Maar net als Stennisje en Puchje er echt voor op pad moeten, respect hoor!!
Stennisje, wil je een foto van mijn wratten ???
Puchje Heerlijk!
Laatst bijgewerkt door Grit op 21-02-09 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt