Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
De kuilbalen grenzen aan de bakrand dus kan hem bijna aanraken zo sweet
En dan hinnekt hij er ook nog bij 

maar nee, daar is hij echt te snel voor afgeleid
teuntje
SNAP DAT NOU
dat doet een mens goed
maandag dus weer lekker aan de gang

Ik ken jullie allemaal nog niet en weet niet waar jullie het over hebben , maar ik klets gewoon maar lekker mee hoor. Ik moet ook eens aan de gang om foto's te plaatsen ben er nog niet achter hoe dat moet. heb weinig tijd voor de computer, en ben er ook totaal niet handig in.
Gewoon proberen mee te kletsen / reageren op foto's reacties en zo leer je mekaar wel kennen 

Dus ik ga even mijn verhaal dumpen voor de geïnteresseerden...
Super fel, bloederig en zenuwachtig dier. Terwijl ik mijn lompe en onverstoorbare Amanda gewend was. Die van een klap voor dr kop niet eens opkeek. Dewi hoefde ik alleen mijn spieren in de arm voor te ballen of ze stond al in de andere hoek van de paddock. Ik heb de eerste week haar niet eens kunnen aaien. Moest haar de stal indrijven, een touw om de nek gooien, en dan halster om en kon ik er wat mee... 
Ik hield haar gewoon niet, en alles was eng en ze sprong alle kanten op en het was gewoon niet leuk meer. Ben toen een periode met haar naar de buren gewandeld, daar wat gaan rijden en weer teruggewandeld. Toen kwam het eerste veulen. Toen die een paar maand oud was het rijden opgepikt, het ging wel aardig.
Rijden is zelden ontspannend, meestal korte flarden.
Uitgeweken naar een dam, gebaard dat ie rustiger moest. Dewi sprong wel opzij maar bleef relaxed ipv over de rooie te zijn. Goh...
Heel beheerst vanuit een rustig drafje, en ze springt goed aan, blijft rustig, en is heel erg op mij gefixeerd. Ook het remmen gaat mooi gelijkmatig.
Topknol, ik ben helemaal ontroerd dat ze zo rustig en braaf is. Ze hield zo enorm rekening met mij.
Toen had Dewi dus door dat we weer richting huis gingen, dus we gingen een tandje hoger. Die dacht : Nou, ik weet dat je erop bllijft zitten, dus we kunnen wel wat harder hoor
Nog fiks wat stukken stap en draf op full speed ahead, maar ze is eigenlijk heel lekker uit te zitten, beter dan met zadel
Nou moet ik wel bekennen dat ik heel lafhartig een volle pluk manen vasthoud

Dat was naar dr zin. Behoorlijke fikse galop, had geen controle meer, als ik wilde remmen was dat niet gelukt, maar de oortjes stonden naar voren, ze was ontspannen, dus ik ook. Het ging net een beetje erg hard
Toen toch afgeremd, daar luisterde ze heel goed naar, eerst mooi tempo verminderen, ipv boem terug in draf te vallen. En daarna weer naar huis.
)
Dit had ik nooit verwacht...
After all had je gewoon gelijk met dat Dewi zz in galop beter zit dan in draf

:Y