[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

silas

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:36

gelukkig peet

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:37

gelukkig kon je meteen weer terug komen peet! en dan ook maandag alweer beginnen Haha!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:39

jullie krijgen voorlopig toch nog niks te zien Tong uitsteken

Afbeelding

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:40

Tong uitsteken

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:43

y'our mean!

Naja dan laat ik jullie maar meegenieten van mijn uitzicht, als ik aan het rijden ben, kijkt dit sprietje over de kuilbalen heen naar de baas Haha! De kuilbalen grenzen aan de bakrand dus kan hem bijna aanraken zo sweet Haha! En dan hinnekt hij er ook nog bij Haha!

Afbeelding

Van de week heb ik ongeveer 30 minuten gereden, en heeft hij de gehele tijd naar me staan kijken, ipv dat hij nou eens gaat eten Vork maar nee, daar is hij echt te snel voor afgeleid Dromen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:49

Huilen van het lachen teuntje Tong uitsteken

Annique: Tja baasje mag natuurlijk helemaal geen aandacht geven aan ander paardje Rolleyes SNAP DAT NOU Nors opkijken

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:49

Whahahah hij is gaaf Diane.

Ja ze wilde me super graag terug hihihi
Dus dat streelde mijn ego wel hoor

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:51

Gelukkig maar Haha! dat doet een mens goed Sigaar maandag dus weer lekker aan de gang Sigaar

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:55

hihi, ik mag inderdaad niet met andere paarden bezig,
maar laat het nou zo zijn, dat dat mij niet uitmaakt Tong uitsteken

Ag het streelt je hart wel een beetje hoor, zijn hinnek hihi, hij kan níet hinneken, het arme ding. En dat verteld iedereen hem ook nog eens dagelijks......

Wel fijn gevoel inderdaad peet, dat ze je graag terug wouden hebben!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:12

* Zwaai Zwaai,

ik ga slapen, morgen weer naar pal, in de ochtend dus weer vroeg op....

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:18

ben mijn pics aan het uploaden Knipoog

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:24

Boos! Boos! Boos!Ik ken jullie allemaal nog niet en weet niet waar jullie het over hebben , maar ik klets gewoon maar lekker mee hoor. Ik moet ook eens aan de gang om foto's te plaatsen ben er nog niet achter hoe dat moet. heb weinig tijd voor de computer, en ben er ook totaal niet handig in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:30

Ik hoop dat je de verdrietige ipv boze smiley bedoelde? Clown Gewoon proberen mee te kletsen / reageren op foto's reacties en zo leer je mekaar wel kennen Ja

Heb weer een boel mooie foto's gezien met dito verhalen Ja

Maar verder gaan jullie erg hard... Clown Dus ik ga even mijn verhaal dumpen voor de geïnteresseerden...

Sja... Soms krijg je wat in je hoofd en moet je dat nú doen.

Beware Lijst

Ik heb Dewi nu 3,5 jaar. Toen ik Dewi destijds onverwacht en ongepland kocht had ik een paard waar ik totaal niet mee overweg kon Super fel, bloederig en zenuwachtig dier. Terwijl ik mijn lompe en onverstoorbare Amanda gewend was. Die van een klap voor dr kop niet eens opkeek. Dewi hoefde ik alleen mijn spieren in de arm voor te ballen of ze stond al in de andere hoek van de paddock. Ik heb de eerste week haar niet eens kunnen aaien. Moest haar de stal indrijven, een touw om de nek gooien, en dan halster om en kon ik er wat mee... Scheve mond

Eerste buitenrit : Ging redelijk goed. Tweede buitenrit : Dewi is er vandoor gekletterd en ik was voor het eerst écht bang op een paard Verdrietig Ik hield haar gewoon niet, en alles was eng en ze sprong alle kanten op en het was gewoon niet leuk meer. Ben toen een periode met haar naar de buren gewandeld, daar wat gaan rijden en weer teruggewandeld. Toen kwam het eerste veulen. Toen die een paar maand oud was het rijden opgepikt, het ging wel aardig.

In de jaren erna gingen Dewi en ik behoorlijk up and down. Buitenritten kenmerkten zich van in het begin zo'n 50/50 controle. Soms heel ontspannend, soms mega frustratie, onbegrip en het ging gewoon niet. Rijden was altijd vermoeiend, pittig en heftig. Dewi rijd je niet zomaar, Dewi kost moeite. Dewi is niet goed verkeersmak voor landbouwverkeer en redelijk voor gewoon verkeer. Ze schrikt snel, pakt veel verkeerd op, en is altijd en continu bezig met wat ze zou moeten doen volgens jou. Gewoon stilstaan is niet mogelijk. Ik moet minstens een piaffe of keertwending of kin op de borst wensen Gestoord Rijden is zelden ontspannend, meestal korte flarden.

Uiteindelijk hebben we nu het compromis bereikt dat we een 80/20 controle hebben. Sinds dit jaar ben ik bezig met een beetje zonder zadel te rijden. Voornamelijk op het erf, alleen stappen en zodra ze begint te stuiteren (wat ze snel doet) spring ik eraf. Gaandeweg gaat het beter, stukjes langs de weg in stap als ik kon zien dat er van heinde en verre niks aankwam. Tot aan de kruising en terug (krap 500 m). Komt er wat aan : Ik spring eraf en ga wandelen. Toen na een tijdje op het erf wat stukjes draf gaan doen. Dit was heftig uit te zitten en ze was vaak gespannen.

Vandaag dacht ik. Ik ga het gewoon eens doen! Ik stap zonder zadel op dat paard, en ik ga een eind rijden. Ik ga kijken hoe ze is, ik ga iig tot halverweg de Groeneweg (1 km) en dan bekijk ik het wel. Enfin. We rijden het erf af, nog voor de kruising komen we een auto tegen met een licht aanhangertje erachter en een losse kruiwagen, een gestuiter en gerammel van jewelste. Nou, ik zag het al niet meer zitten hoor Clown Uitgeweken naar een dam, gebaard dat ie rustiger moest. Dewi sprong wel opzij maar bleef relaxed ipv over de rooie te zijn. Goh...

Ik doorgereden. Ging goed, toen een stuk draf uitgeprobeerd. Mijn houding wil je niet weten, korte teugels, achterover geleund en op volle zitvlak. Maar. De oortjes stonden naar voren, Dewi was relaxed en liep voor haar doen heel erg rustig. Dus dat afgewisseld met stukjes stap. Uiteindelijk was op op driekwart van de Groeneweg. Ik denk, ik ga het verdomme ook eens doen. Ik zet haar aan in galop, mocht ze ervandoor gaan, over 300 m is de splitsing dus stopt ze vanzelf Clown Vork Heel beheerst vanuit een rustig drafje, en ze springt goed aan, blijft rustig, en is heel erg op mij gefixeerd. Ook het remmen gaat mooi gelijkmatig. Go jij! Go jij! Topknol, ik ben helemaal ontroerd dat ze zo rustig en braaf is. Ze hield zo enorm rekening met mij.

Daarna met lange losse teugel gestapt en richting de terugweg. Sja... Clown Toen had Dewi dus door dat we weer richting huis gingen, dus we gingen een tandje hoger. Die dacht : Nou, ik weet dat je erop bllijft zitten, dus we kunnen wel wat harder hoor Ja Duivel Nog fiks wat stukken stap en draf op full speed ahead, maar ze is eigenlijk heel lekker uit te zitten, beter dan met zadel Clown Nou moet ik wel bekennen dat ik heel lafhartig een volle pluk manen vasthoud Clown Schijnheilig

Laatste stuk op de volle dijk. Ik voel al vanaf het gehucht dat Dewi wil knallen. Ik ben in dubio, blijf ik stappen, of ga ik draven met als risico dat ik moet 'vechten' om dr in draf te houden. Of ga ik de gok wagen en gewoon galop doen? Ik besluit een combi te doen. Eerst een stuk draf, wil ze dan goed blijven luisteren en blijven draven, dan kijken we verder. En verdomd. Ze bleef mooi rustig op tempo, geen pogingen om eruit te naaien. Dus ik aangezet in galop. Nou... Haha! Dat was naar dr zin. Behoorlijke fikse galop, had geen controle meer, als ik wilde remmen was dat niet gelukt, maar de oortjes stonden naar voren, ze was ontspannen, dus ik ook. Het ging net een beetje erg hard Nagelbijten / Gniffelen Clown Toen toch afgeremd, daar luisterde ze heel goed naar, eerst mooi tempo verminderen, ipv boem terug in draf te vallen. En daarna weer naar huis.

Uiteindelijk 6 km afgelegd in 40 minuten (ons normale tempo met zadel is 35-40 min ROFL )

En nou? Ik heb een berg buikspierpijn vanwege dat doorzitten. Ben helemaal doorweekt van het zweet. En ik ben zo blij met Dewi Lovers Dit had ik nooit verwacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:34

Dus Leo Lachen After all had je gewoon gelijk met dat Dewi zz in galop beter zit dan in draf Haha!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:36

nou, eerst mijn lekkere wijf maar eens dan!

Afbeelding

Afbeelding
Helaas door de dreads die ze had gekweekt, is er nu een stuk van haar manen af..

Afbeelding
met pleegzoon

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Niet de scherpste foto, maar vond hem wel gaaf... Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij had trouwens wat extra vlekjes, ben aan het oefenen met de vliegenspray, hij HAAAT het, net als Kato deed...

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:37

De boze smilie is omdat het me nog niet lukt om eens een foto te plaatsen. Ja van zo'n rit krijg je wel buikspieren zou ik ook eens moeten doen dan Bloos Bloos

Nou ik heb net mijn paardjes gevoerd en ga nu naar mijn nestje, moet morgen mijn dochter halen in Ermelo op het knhs centrum. Ze is met de pony een week op instructie ( strafkamp) geweest Vork :Y

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:47

Da's vlak bij mij Starjo!

Dianne, gave foto's! Ik vind dat gebied waarin ze staan toch altijd zo gaaf! Kiki komt trouwens ook wel bij jullie in de buurt te staan, jij woont toch in omgeving Den Haag?

Maya: Dewi stelt je niet teleur, wat gaaf dat ze zo is geworden! Knipoog

Truste, nu moet ik echt naar bed!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:48

nee, meer richting Amsterdam.. Den Haag is toch wel gauw 45 km

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:49

Ow... nouja, 45 km is ook nog wel te doen he?

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 07:41

Goeiemorgen!

Leuke foto's allemaal!

Hier weer een werkdag, lees net in mijn mail dinsdag nemen we een besluit wie de missie per wanneer gaat draaien dus nog een paar daages wachten!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:33

goedemorgen,

Starjo, dan ben je dichtbij silas vandaag Haha!

Spannend Snowville...

Maja, gaaf dat het goed ging zonder zadel!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:38

goede morgen!

Dianne super dat het beter met je gaat. Mooie foto's hoor. Bonita ziet er goed uit.

mooie foto's van Silas gezien.

Berdien wat een rot streek van je tante zeg.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:49

Goedemorgen!!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:55

Pff moet er zo maar eens aan geloven, en mijn spullen bij elkaar gaan pakken.
Morgen gaan we hier weg, dan komen de eiegenaren van de camping weer terug. En zondag vertrek ik alweer naar zweden. Wordt druk druk druk

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:01

Sterkte met de drukte dan deze week Janet! Ach gut