[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kailonne

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:58

Jammer cupcake.
Wij gaan zaterdagmorgen met 10 paarden en 12 personen naar Kootwijkerbroek. Hopen op mooi weer!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:53

ben nu even druk bezig met de brief voor de verzekering ,dus vanavond zal ik weer uitgebreid reageren
thanks voor de felicitaties.Vindt het ook echt wel een punt waar we staan.In een jaar zoveel meegemaakt.
vanavond maar een appeltje extra!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:55

Gefeliciteerd Ellie *\o/*

Ik kan zelf ook nooit zo goed tegen harde hard-filmpjes. Krijg er de kriebels van.
Vroeger was mijn wens een Palomino, maar kreeg een pony'tje kruising welsh x arabier (silverapple). Later wilde ik wedstrijden rijden en wilde ik graag een schimmel, kreeg een kwpn-er bruin met zwart manen. Deze raakte onherstelbaar kreupel en later wilde ik weer op zoek, maar ook naar een ruin en niet "saai" bruin met zwarte manen...je raadt het al. Ik kocht een merrie, bruin met zwarte manen hihi. Nooit gedacht aan een tinker, maar daar ben ik nu helemaal weg van <3

Dus heb ik de conclusie getrokken..ik heb een klik en niets houdt mij tegen hahaha
Ik ga eff naar Grace, rondje doen met een stalgenoot langs de maas.
Zal onderweg wat foto's maken :D
Grace wordt trouwens de 18e 5 jaar :+ *\o/*

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:31

wat een boel jarige tinkers in april zeg!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:41

Hey Ellie, ;) gefeliciteerd met Ruana!! *\o/* *\o/* *\o/*

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:54

Gefeliciteerd met Ruana Ellie :D!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:57

Gefeliciteerd Ruana! *\o/*

Net terug van ritje met Tinky, ging erg goed. Buiten dat ze weer met mij in het veld ging lopen (lees op hol slaan) Telkens als we daar rijden, springt ze plots in het veld. Altijd in overgang naar galop of in galop. Vooral als ik gestresst ben (en zij dat dus ook is), want ik heb haar na 3 toeren over het veld in volle galop kunnen stoppen en gerust stellen. Toen was ze braaf, is ze netjes weer op het pad gegaan en heb ik nog netjes op het pad kunnen galoperen.. Raar paard. Toen ze daar zat te crossen hield ik wel even mijn hart vast, want stoppen kon ze niet. Was een gevecht om er op te blijven zitten, zeker toen ze een sprong nam (ze moest over een put ofzo zijn gesprongen in het veld) Ik vind dit zo vervelend.. Ben wel blij dat ze achteraf wel nog gewoon braaf deed voor de rest van de rit!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:48

Zo he ben weer terug :+
Op het einde van het ritje ging het hagelen joh niet normaal meer. Zeiknat hihi.
Ben lekker een ronde wezen doen met mijn stalgenoot en tevens goede vriendin op haar Stinker Chance }:0

Lief zo saampjes
Afbeelding

Wendy en Chance
Afbeelding

En wij in onze western outfit :D }:0
Afbeelding

Was voor 3/4 droog gelukkig! Nu eff lekker in bad en opwarmen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:55

He wat jammer Cupcake..

Gefeliciteerd met Ruana haar verjaardag!

Jij kent Sul het beste, en als je er zelf een goed gevoel bij hebt moet je je vooral niet tegen laten houden door een ander.
Zoals ik al zei, ieder zn eigen manier.

Leuke foto's Jess!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:57

Ik wil hier even melden dat het GELUKKIG allemaal goed is met Clover haar vulva en daarbij de mensen die hebben mee gedacht en hebben mee geleefd ontzettend bedanken!

Heb besloten me terug te trekken uit dit topic.... :) De reden wil ik hier liever niet zo neerzetten, maar mijn pb box staat open!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:09

Gelukkig gaat het beter met Clover.
ken de reden niet dat je je terugtrekt, maar geloof wel dat je jouw redenen ervoor zal hebben :-)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:12

Vandaag lekker een kroeldagje gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-----

Gefeliciteerd Ellie met Ruana

Tinky ondeugend

Jess: het komt hier nu ook met bakken naar beneden. Foto's zien er relaxt uit :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:18

Wow mooe foto's!

ja was net voor de hagelbui genomen. nu was ik zeiknat haha

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:19

Jess: ziet er leuk uit. Dat is volgens mij ook wel een kort westernzadeltje. Wat voor merk is dat?
Hier is net ook een enorme hagelbui overgetrokken.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:23

Jep moest een kortere ivm de korte rug van Grace. geen idee wat voor meek. had m vd marktplaats vr 160. Zal eens kijken voor je. Ben er erg tevrreden over.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:29

@kaat:oe wat eng dat tinky niet te stoppen is in galop,maar super dat je het uitgezeten hebt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:34

Lekker buitenritje Jess, fijn dat je het dan grotendeels droog hebt gehouden.

Kaat, wat vervelend dat tinky er zo vandoor knalde! gelukkig is het goed afgelopen!

Kayleigh :+: staat ze ongelijk, of is ze van achter aan het groeien?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:49

Ja, ik heb geen idee waaraan het ligt. Niet aan mij allesinds, want ze doet dit soms ook bij mijn broer (Dus ook plots omdraaien en doei doei tinky!!) Het probleem is dat je het niet aanvoelt. En dat het enorm moeilijk te corrigeren is. Tik helpt niet, want dan gaat ze juist nog sneller! Volgens mij is het puur gebrek aan training en ik denk dat dit wel opgelost zou zijn, moest ze zachter in de mond zijn en veel gehoorzamer zijn.. Ik weet dat ik nu alle schuld op haar schuif, maar ik weet het gewoon niet meer. Haar tanden zijn het niet, die zijn netjes gedaan. Bit kan ook niet, want paardentandarts zei dat die perfect voor haar was. Misschien zadel? Maar dan zou ze het toch altijd moeten doen? Ook in draf/stap irritant doen? Of pakt ze gewoon haar bit tussen haar tanden en is dit gewoon makkelijk op te lossen met een sperriempje?

Nuja, ik wil ook wel eens bitloos proberen, maar ik vind het veeel te gevaarlijk zo. Ze luisterd gewoon niet naar mij op zulke momenten. En ze moet het écht leren, want het is gewoon een gevaar voor ons beide. (Ze zat zo te ploeteren in dat veld, zeker toen ze ineens in het omgeploegde stuk begon te crossen en ik dacht dat ze elk moment kon vallen) Ik wil iets met haar doen, én ik wil lessen met haar nemen! Maar de vraag is Hoe?! Hoe ga ik dat in hemelsnaam doen?? Ik heb hier NIETS, geen trailer, geen goede instructeur, noppes.. En geld, dat word ook nog een probleem.

Maar ik denk, moest ik met een ander paard samen rijden, dat ze zo mak als een lammetje zou zijn. Ze is heel erg hecht en heeft een leider nodig. Als mijn moeder mee fietst, is het altijd plakken tegen haar en is het heel moeilijk om ze netjes aan de kant te laten lopen.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:56

wel balen dat tink zo onstuimig is. Zou dan in deze conditie ook niet echt bitloos rijden. Misschien voorafgaand wat oefeningen in de bak en dan buiten uitstappen en zo uitbreiden?
Of wat zekerder te laten worden door een paar keer met anderen te rijden buiten. en dat jij misschien halverwege al weer terug gaat zodat je ook stukken alleen kan.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:01

Ik heb geen bak, dat is nu het probleem.. Kan ze ook niet naar een bak brengen want ik heb geen trailer en ik denk niet dat mijn ouders het zo fijn vinden om er eentje te lenen. Maar idd, misschien lost het wel op om eens met iemand anders mee te rijden.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:02

misschien een stukje afzettten in het land? Nog beter, kan ze wennen aan gras tussen dr teentjes :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:07

Kan, maar met die 2 kleine spookjes hier.. Die ene merrie breekt alles af en doet al helemaal gek als tinky al gewoon in de tuin staat :P Als ik ze opsluit zit ze tegen de staldeur te rammen..

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:19

ja dat is wel jammer.. ik denk nog even verder met je mee hihihi.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:40

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:56

gaaaaafffffff!