[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinuss

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:32

Goedemorgen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:46

goedemorgen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:50

Mogge!!

Tinkermuts schreef:
Goedemorgen, sorry sorry, heb alleen even doorgebladerd, niet echt gelezen, wil wel ff Fjordkootje feliciteren met haar prachtige aanwinst, ik hoop dat jullie heel veel plezier gaan hebben van haar.

Dank, ik denk dat nu zo veel mensen zeggen dat ze mooi is, dat ze dat dan ook echt is. Ik ben me natuurlijk gaan verdiepen in Tinks, maar zou verder niet zo goed weten hoe de perfect Tink er nou qua bouw uit zou moeten zien. Wat ik zag, is dat Mira vreselijk lief en braaf is, en dat haar lichaam er goed gebalanceerd uitzag. Okee, het kuilbuikje mocht iets minder uitsteken.
Gisteren en eergisteren was ik goed geduldig, maar vandaag heb ik iets van "konden we haar nu maar ophalen".

Ik kan trouwens vanavond iets Sebacil/Neocimil-achtigs ophalen, om na aankomst haar even (preventief) te behandelen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:55

Fjordkootje, het is Sebacil en Neocidol

Kan me voorstellen dat je ongeduldig begint te worden nu!!

Chubby's beloning voor het rijden is dat we gaan rijden en direct na het rijden is haar beloning het losmaken van de singel en neusriem

Tequila, drukdrukdruk, da's modern he Fijn dat het wel goed gaat met jou en knollie en caafjes ed!

Half 1 WenK

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:04

Morguh

Ik geef ook geen beloning in de vorm van snoepjes. Na het uit stappen zadel ik Fayette snel af en dan mag ze even op stal om te plassen en wat brok/muesli te eten. Maar onder het rijden of tijdens het poetsen krijgt ze niks. Het is al een schooier van zich zelf laat staan dat ze verwacht dat ik bij iedere stap richting de poetsbox zij denkt dat ze wat lekkers krijgt. Hercules krijgt ook niks lekkers. Tis een Shet en een hengst dus al wat meer geneigd tot happen en dat ga ik niet nog eens uitlokken

@ Keevagirl: nog sterkte met Milan

Weinig nieuws hier. Heb gisteren voor het eerst een paar rondjes rond gescheurd op de tractor Nou ja, rond gescheurd.... dat ding gaat in de hoogste versnelling en hoogste gearing niet harder dan 16 km/u
En leuke bijkomstigheid gevonden: het interesseerde Fayette dus echt geen hol toen ik vlak bij haar in de buurt kwam met die tractor.

Ik ga nu weer even verder met werken. Moet nog even een brief van de belastingdienst vertalen

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:46

arme Milan,wat zag die er uit zeg.....

kan iemand me vertellen hoe ik aan een goede paardenkraker of fysio kan komen??
Tommie blijft maar knakken in zijn schouder (denk ik ) en ik zou graag zien dat er eens iemand naar keek.
stomgenoeg ben ik het vergeten te vragen aan de veearts,ik was toen meer bezig met de mok....

ik hoor het harde geknak alleen in draf,als ik er naast fiets,hoe krijg ik een fysio zover dat ie een stukje gaat Fietsen met Tommie??

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:12

Fjordkootje gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:13

desillies schreef:
arme Milan,wat zag die er uit zeg.....

kan iemand me vertellen hoe ik aan een goede paardenkraker of fysio kan komen??
Tommie blijft maar knakken in zijn schouder (denk ik ) en ik zou graag zien dat er eens iemand naar keek.
stomgenoeg ben ik het vergeten te vragen aan de veearts,ik was toen meer bezig met de mok....

ik hoor het harde geknak alleen in draf,als ik er naast fiets,hoe krijg ik een fysio zover dat ie een stukje gaat Fietsen met Tommie??

Zeggen dat fietsen zo goed is voor zijn conditie

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:15

Zo, ik zit op dit moment ziek thuis, dus heb even tijd om uitgebreid te reageren

Fjordkootje, nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en gecondoleerd nog

Jean, nog gefeliciteerd met je dochter!

Keevagirl, arme Milan wat een idiote huisarts zeg

Dobbel, fijn dat het zo goed gaat tussen Lonan en Biggels

Belonen met snoepjes doe k eigenlijk nooit...ze worden er alleen maar vervelend van, gaan bedelen enzo

Nja, verder weet ik het ook ff niet meer
Verveel me dood thuis, vind het nooit leuk om ziek te zijn, en ik kijk straks toch mn vader maar ff lief aan of die me even naar school wil brengen, want ik kan eigenlijk de les latijn niet missen, en ik moet ook nog wat dingen inleveren

Maar heel het huis is nu ziek geweest...vader afgelopen weekend, mn broertje maandag dinsdag en ik mn moeder en mn zusje dus nu alledrie tegelijk het heerst wel lekker hier

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:20

Ik wil me ook komen melden, mag dat ??? :p

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:23

Van mij iig wel, welkom!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:24

Jippie!!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:27

Hay tadano

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:28

Hoi Tarmine,

Mijn naam is trouwens Samantha *maar wordt vaak Sam genoemt*.
Moet jullie namen nog wel leren hoor !

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:30

Die weet ik ook niet hoor
Ik heet martine

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:31

oke dan! Lieve kat heb je :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:40

Peetorlan, beterschap!

Bonte/anderen, waar staat die link dan? Via de stamboeksite vind ik het niet, via je eigen site ook niet...

Keeva, nog veel sterkte voor je kleine vent, wat moet dat pijnlijk en irritant zijn...

Jean, ja daarom heb ik de gewone brok ook in een voerkist zitten in tonnen, op 1 grote ton na, maar daar kunnen ze het deksel niet afkrijgen. Maarja, dat emmertje met snoepjes stond op de werkbank, heeft ze het eraf gegooid, erop gaan staan, en toen was het dus kapot en kon ze erin... Ben er nog steeds een beetje boos om, was zo'n handig emmertje...

Nog eens Jean, tof dat Jelle er zo goed mee omgaat voor je twee dochters, zal voor hun zo ook veel fijner zijn dat papa normaal over de vriend van mama doet

Chubby, lukt het werken een beetje?

Wen, uit nieuwsgierigheid, kun je uitleggen hoe zo'n fysio dan te werk gaat bij Lis? Een soort van massage, of ook wat duw-werk ofzo?

Tequila een fijn Vlielandweekend gehad dus, mooi! Moet ook gebeuren he

De aard van het paard is van Stephen Budiansky, ISBN: 90-274-7680-2 Een enorme aanrader!

Flettie, welk merk? Maar tof dat Fayette er niks om gaf.

Desillies, er is toch een paardenfysio die ergens aan de overkant zit? Heb daar nog eens een link van gekregen, zal eens voor je zoeken. Ik heb zelf geen ervaring met fysio's.

Welkom Tadano, wat voor paard heb je, en wie of wat ben jij? Ik ben immer nieuwsgierig naar met wie ik klets

Stel ik mezelf ook voor, Maya 20 jaar, bezit 1 Haflinger Amanda sinds ruim 6 jaar, 1 tinker Dewi, sinds februari dit jaar. Woon op een boerderij in t Zeeuwse, behoor stage te lopen in België, maar heb een klein whiplashje. Studeer in Dronten aan de HAS, Bedrijfskunde, gericht op paardensector, ben derdejaars nu.

En in het algemeen heb ik weinig te melden over mezelf T is mooi weer, dus ga vanmiddag maar eens pony's toilletteren denk ik...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:42

Hej Maya,

Ik ben iemand:P neej ff zonder dollen, ik ben Samantha, 19 jaar oud en rij op dit moment nog op de manege waar we een kruising hebben (nog nooit op gereden) van een tinker, sommige zeggen dat het wel een volle tink is. Ik ga waarschijnlijk een tinker rijden, maar dat is nog niet helemaal zeker, ligt aan de dagen enzo. Maar verder nog wat weten ?? ASK!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:43

uiteraard wel fotos van onze kruising (?)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:47

Welkom Tadano! Mijn naam is Jacqueline, eigenaresse van Tinkermerrie Cheerful Chubby. Zie mijn profiel voor meer info en foto's.

Ik verwijs je overigens graag even naar het sticky, hierin staat oa. aangegeven dat je per post slechts 2 foto's mag plaatsen.

Maya, werken lukt niet... Zit de hele tijd te bokken Heb gelukkig al wel wat gedaan en heb nog de hele middag

xingridx beterschap!

Zo.... Volgende notulen ff erbij pakken en aan de slag maar weer...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:48

Oke! Dank je Jacqueline, zal me er aan houden ...

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:49

Welkom Sam...!! Inderdaad heb je een bont paard wat wel iets tinkerachtigs heeft, maar wel een kruising met een quarterhorse lijkt het wel als je het mij vraagt, mooi koppie, wat een uitstraling.

Snoepjes geven:

Nikita bedelt nooit, daarom is het ook geen probleem bij haar. Sissi en Romy wel die geef ik (bijna) nooit wat, heb geen zin in dat gedram en Sissi en Romy kunnen dat erg goed, ze kleden je half uit voor je het in de gaten hebt, ha ha.
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 13-10-05 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:50

Dat is wel een mooie 'tinker' sam

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:50

das niet de mijne hoor, das een manege knol

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:51

Tadano schreef:
oke dan! Lieve kat heb je :p

Dan heb je nog niet gezien hoe mijn handen er op dit moment uitzien