[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:09

Ik kan de foto van gijs niet zien :( maar zit mobiel al dagen, schijnbaar mis ik dan soms fotos

Beterschap patrick :(:)

Lor gefeli!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:10

MorganeR schreef:
Gefeliciteerd!

Even heel iets anders, heeft iemand enig idee waar ik de touwhalsters van Clinton Anderson kan krijgen? Ik vind ze op zijn website wel heel duur...

Misschien op maat laten maken. Had even op de site gekeken deze zijn toch anders dan de touwhalsters die ik ken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:34

Ik heb mellos manen geknipt na redbull maar die van haar groeien dus niet dus dat staat echt mooi ... :+

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:35

Gijs is leuk, ook als tie vies is :D

Fijn dat het goed gaat met Aslan. Sterkte met de zware dagen, het weer zit ook niet bepaald mee ofzo.

Gefeliciteerd HLW!!!

Aranka had alles eraf geschuurd en heeft binnen het jaar terug wat ze ongeveer had. Zorg er nu maar voor dat ze niet zoveel te schuren heeft, ze kunnen elkaar kriebelen en dat scheelt veel met het mooi houden van t haar. Ik ben er niet zo bang meer voor om de manen bij te werken, groeit wel weer aan ;)

Brave Saar :D Heerlijk van die dieren hè.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:16

Hier gelukkig geen manen bijtende veulens. Wel een nogal ruig kroelende Noedel waardoor juul vorig jaar een heel stuk miste. Toen een poos in fjordenboog gehad omdat het zo leuk stond. Maar nu laten we het weer groeien. Ze komt tot mei 2016 toch niet bij Noedel te staan :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:17

Fjordenboogje
Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:21

Ik vind fjordenbogen alleen staan bij fjorden en dan vaak nog niet eens. Maar als het niet anders kan is het natuurlijk een betere oplossing dan compleet scheren.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:52

Fjordenboog vind ik alleen bij de fjord mooi.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:55

Sterkte hoor Marja Y;(
Lor gefeliteerd *\o/*
Knippen van de manen, bijpunten kan altijd. Zeker als het ongelijk is of heel dun in de punten, lijkt me dat een prima idee. Echt kortwieken vind ik zonde, maar ja het groeit altijd wel weer bij. Maximale lengte is natuurlijk wel genetisch bepaald, dus als het niet langer word dan wat het nu is heb je kans dat dat de maximale lengte is. Als ik naar de foto kijk is het toch niet zo heel lelijk? Het is daar iig wel mooi op 1 lengte. Hier gaat de anti-bijt er hard doorheen, anders gaan die manen er echt aan.

Wat flauw dat je de foto niet kan zien Sheryn! ^)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:42

Van het knippen ik heb liever langere manen maar weet dat Jack zijn manen erg aan zijn manenkam trekken dus kan er inkomen als sommigen er de schaar inzetten ook op een gegeven moment ahoewel ik het zelf niet ga doen.

Dankje iedereen, hopelijk snel uitmaken wie begeleid (en naar het stadhuis) zodat ik er aan kan beginnen echt. Hoe sneller hoe liever met wat geluk tegen volgend najaar mijn vast dan. Kwestie dat als ik naar ergens toe wil ik niet meer moet kijken van "wil gij rijden". Plan is sowieso te sparen voor een nette occasie die een trailer met tink (+ eventueel kleine pony) in makkelijk kan trekken en mag trekken met B bewijs in de toekomst (kan enkele jaren zijn nog) . Dus maar snel dat uitmaken dat ik kan beginnen oefenen hoor :j .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:50

Ik heb de foto gevonden! Gijs is geen pup meer hihi

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:54

een tinker is voor mij een paard met lange manen .z zie k ze t liefst.sokken ook ,maar ik zou ze denk ik wel weer zo bijknippen dat ze niet geheel op de grond hangenvindt t niks als ze er op zouden staan.
ik kon zo heerlijk tutten met die manen van ruana.eros heeft een sportcoupe.lang zou hem dus weer echt niet staan...

vandaag rijles op t laatst niet doorgegaan.was flink aan t stormen gegaan plots,en t leek niet slim om mij te laten rijden.zou ik vallen dan was ik wrs weer mijn opgebouwde vertrouwen verloren.dus nu zaterdag weer

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:21

Wat tof dat ze er zo rekening mee houden Ellie!
Inderdaad is de wind erg hard. Geen kerstweer, meer sinterklaasweer.
Marja sterkte! En hlw gefeliciteerd.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:44

Ja, die wind is echt bagger zeg. Dochtertje ziek, zoontje huilerig, echt tijd voor vakantie!

Och, zo'n fjordenboog staat ook wel stoer, had aranka ook. Wel lekker makkelijk trouwens. Maar lange manen hebben zeker de voorkeur :D Vooral los in galop over een zandpad :j

Afbeelding
januari vorig jaar

Afbeelding
Begin december

Gaat best vlug toch. Hopelijk met Gi net zo. Noeka heeft maar 1 keer manen gegeten toen ze wormen had, Quint ook nooit gedaan. Aranka schuurt graag, daarmee had ze er veel af gehaald. Stress van het afspenen vorig jaar.

Nieuwsgierig, waarom gaat Juul volgend jaar ook niet bij Noedel?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:00

Omdat ze de afgelopen 2 jaar al een veulen gehad heeft :) komend jaar worden mella en May gedekt en Juul gaat de sport weer in :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:15

Nette keuze, merrie rust geven :j
Is zij ook een goed sportpaard?

Shylow had superlange manen maar afgegeten, heeft 2 jaar geduurd bijna en ze zijn nog niet dezelfde lengte.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:26

Juul was met Britta M1 startgerechtigd (vanwege leeftijd juul mochten ze nog geen M starten en toen dat wel mocht kocht ik haar). We gaan in het L2 beginnen dus die saaie B hoeft gelukkig niet :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:42

Mooi mooi, is dit jullie 'debut' nu samen of heb je haar al eens uitgebracht? Ben wel benieuwd dan :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:10

cp112 schreef:
Juul was met Britta M1 startgerechtigd (vanwege leeftijd juul mochten ze nog geen M starten en toen dat wel mocht kocht ik haar). We gaan in het L2 beginnen dus die saaie B hoeft gelukkig niet :')

Saaie B? :')

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:19

Wat zijn jullie hard gegaan hier. Ik lees straks even bij. Even snel een ego post.

Ik ben afgelopen dinsdag samen met Wendy mijn lesgeefster bij Moravita geweest voor een prive les op hun paarden. Ik mocht op een kladruber hengst rijden en Wendy op een Lusitano (als ik het goed heb).Echt zo gaaf!!! Super veel geleerd van hele leuke gemotiveerde mensen. En omdat Wendy erbij was en zij mij woensdag weer les moest geven, hebben we dat gelijk kunnen uitvoeren. Erg gaaf. Mijn zit, en gevoel was echt heel veel verbeterd en kreeg van Storm de schouderbuiten kado. Geweldig!!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:22

Dott schreef:
cp112 schreef:

Saaie B? :')

Ja sorry maar als paard en ruiter hoger geklasseerd zijn is B echt saai. Duurt allemaal zo lang hahaha.

Ik heb haar nog niet eerder gestart nee chimello, wel een keer onderling

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:23

Manen knippen, daar kan ik niet over meepraten want die van Feike zullen geen schaar zien, daar wordt nikst vanaf geknipt :=

Patrick :(:) Snap dat je je rot voelt, als het kon zou ik je een knuffel brengen. Veel beterschap en hopelijk kan je snel weer met je paardjes bezig. Gelukkig kan je ze nog wel lekker knuffelen :)

Gefeliciteerd hetlevenwint!!! :D :D

Knappe Saar :)

Clinton Anderson? Weet nieteens wat/wie dat is O:) sorry

Die fjordenboog staat wel stoer bij Juul :D
Maar toch vind ik lange manen mooier bij een Tink :D
(Heb een lange manen fetisj := )
Ben benieuwd hoe Juul het in de sport gaat doen :D

Feike had er gisteren zin in. We gingen gewoon een lekker stuk wandelen aan de lijn, Feike is net een grote hond :') Los lijntje en meneer liep lekker door, alsof ik Scooby Doo aan het uitlaten was :')
Het was wel erg glad in de berm dus merendeel heb ik hem op de weg laten lopen, anders gleed hij steeds uit :n vervelend is dat.
En aangezien mijn paarse frontriem binnen is en die heel mooi op mijn paarse hoofdstel past, moest dat geheel natuurlijk op Feike gepast worden :D
De neusriem kan wat hoger, maarach ik gebruik het hoofdstel nog niet en het was alleen ff voor de foto :Y)
Ik vind het hem wel heeeeeel knap staan <<)
Afbeelding
En een detailfoto :D
Afbeelding
En ik kon het niet laten :))
Nog een foto van Feike zijn sexy snorretje, inclusief zand O:)
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:14

@cp112, ik geloof je :) heb zelf ooit 1 onderlinge B proef gereden, en januari een nieuwe poging op 2 onderlinge B proefjes.
Hoop dat ik ook ooit kan zeggen dat B saai is :p voorlopig nog niet.

@Nientsje. Hihi die snor :')
Vind dat paarse hoofdstel knap staan, tis niet helemaal mijn smaak, maar Feike kan hem goed hebben :) waar issie van gemaakt?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:27

Ik moet komend jaar (als alles beetje goed gaat) ook weer met een in de B beginnen hoor haha. Nouja eerst maar even zonder startkaart en dan zien we jaar erop wel weer verder.

Lekker kleurtje bij Feike!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:28

Euh dat hoofdstel is van kunststof met een nylon kern :)

Ik heb later vandaag een egospam!!
Vandaag een echt ritje gemaakt met Feike voor de kar :):) :):) :):) :):)