[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:33

Kerry_Tinker schreef:
Dank je Nathalie! En ja dat haar, ach er komt een keer een eind aan, maar voor gister heb ik geloof ik een half uur staan te poetsen, meneer vind dat natuurlijk verder prima...
Gizmo is ook erg leuk (profiel gespiekt), ik heb Kerry ook ongeveer sinds die tijd.

;) gizmo heb ik niet meer die is nu van bokker callandra heet nu weer pride hihi....we hadden helaas totaal geen klik samen
(moet maar eens me profiel weer veranderen)

Kerry_Tinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:40

Oh haha sorry, dat had ik inderdaad niet uit opgemaakt. Heb je nu zelf nog een Tinker?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:54

Milky way is echt een heerlijk pluisje op de foto's!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:28

NathalietjeB schreef:
draakje wat een enorme leuke bol wol heb je ....:D ze loopt lekker braaf mee..
mira die van jou lijkt ook wel beetje op een nmprsje met veel haar...wel een apart kleurtje bruin/zwart achtig??

tinker sally wat een vieze bolletjes haar heb je hoop poets werk aan.

kerry tinker wat een prachtige tinker heb je ja hier ook heel veel last met vacht wat los zit..

Is ook geen volledige shet. Paps was een appaloosa en mams een vosje. Maar zijn allebei erg fijn.

Zaterdag voor het eerst les op de haf! Heb er zin in :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:36

zo lekker weer wat bijgelezen...
leuke shets gezien... bolletjes wol haha...
Nathalie, ik denk dat je nog versteld staat wat er onder al dat haar zit.. :D
Ik zou vooral de natuur zijn werk laten doen en deze helpen met borstelen *wat je al doet* evt. kun je wat suplementen bijvoeren zodat ze wat hulp krijgt.. maar aan scheren zou ik nu ook niet meer beginnen.

Leuk Jess. hele dag gevuld dus met Levi.. Ik zag je foto's, ze zijn heel mooi geworden.
Knappe hond indd!!

Hier nog zo'n toverbal als Kerry, Denzel is nu aardig donker (net geen zwart) van kleur en ook stekelharig op zijn achterhand, maar zodra de zon goed schijnt zie je zijn bruine kleur weer terug komen. Op zijn borst is hij al goed aan het verharen en zijn de plekken bruin alweer terug!! :D

Fijn dat je kan lessen op die Haf Mira. zo kan je toch lekker bezig blijven!!

hier is de hoefsmid weer geweest.. Sjaak had achter toch weer wat kleine plekjes op zijn straal :( *heeft straalkanker gehad* dus we gaan nu gelijk weer beginnen met zijn behandeling.
Denzel daarintegen kreeg alleen maar complimenten... hoeven zoals hoeven horen te zijn.. :D dat is toch wel fijn om te horen dat hij goed op zijn hoefjes staat, na al die problemen die wij al eerder hebben gehad met onze paarden.
en nu weekend, morgen op wedstrijd dus we gaan het zien...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:04

Hier zijn ze ook enorm aan het verharen net als Kerry. (niet zo gek nu de dagen langer worden)

Leuke foto's van Milkyway! (wat maf dat ze echt een plek heeft geschuurd, je weet zeker dat ze geen luizen heeft? is het echt de tijd van het jaar voor, vandaar dat ik het even vraag)

Sterkte voor Sjaak!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:33

@fayem:sterkte met sjaak.hopen dat de behandeling aan slaat.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:44

tnx!!

Afbeelding

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:58

Fayem: Wat lijkt me dat eng als je paar straalkanker gehad heeft. Door Jonas zijn ziek zijn heeft hij ook een jaar lang met rotstraal gelopen gek werd ik ervan ook bang voor de gevolgen en behandeling werkte toen niet of nauwelijks. En wat fijn dat Denzel zijn hoeven wel zo goed zijn. En succes op wedstrijd!

Jeetje wat een prutsweer vandaag. Bij Jonas alleen maar de hele tijd natte vieze sneeuw gehad. Hij heeft lekker even met zijn grote kleine vriend Rocky gespeeld. En We hebben even wat vrijheidsdressuur gedaan zo leuk als die zo enthousiast is. :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:57

* Kruipt voorzichtig onder steen vandaan*

:wave: Hoe is het hier? Welkom nieuwelingen!
Ik wil voorzichtig aan weer een poging doen tot meekletsen, al kan ik niks beloven qua tijd :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:02

Kom net bij de handelsstal weg en misschien heb ik straks een bonte KWPN merrie. Morgen word ze gereden en mag ik haar ook rijden ben benieuwd in de omgang een erg lief beestje.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:15

Spannend Mira,
geen tinker meer?

Hier zo spannend allemaal! We hebben het voorlopig koopcontract binnen! :D binnenkort tekenen!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:29

Spannend Mira, ik benieuwd hoe het morgen zal gaan met rijden.

Oeh Diaz dat is ook spannend. En gefeliciteerd alvast!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:31

Ze is vrij grof en bont :D. Ben benieuwd naar morgen

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:32

@diaz:alvast gefeliciteerd met je koopcontract.de finish is in zicht,diaz bijna dicht bij je bedje!als je je dan even wat minder voelt kan je altijd naar haar toe.super!

@mira:spannend,ook al is het dan geen tinker,wel een bonte,dus ach ja.die sokken denken we er maar bij toch?

welkom terug lotte!

hier heb ik mijn kerel even gelongeerd,en even een flinke poetsbeurt gegeven.Hij had een identiteitscrisis,want hij had als een varkentje door de modder gerold,zo vies en vol zand!hij was bruin i.p.v zwart.daarna nog geoefend met nek buiging naar links en rechts.
brr hier ook al dat vieze weer,blehh ik wil de lente!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:09

Precies ze is vrij grof is eentje van Samber. Vader is Bonte Willen of Willem van Nassau

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:26

Misschien terug dier op het oog Mira :)

Ik ga morgen nog eens aan Jack z'n buik kamen, ik mag de ergste plakkaten (hangende) er uit knippen dan kan ik de losse vaste die er onder zit ook weg kammen en gaat de rest ook makkelijker los gaan :).

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:43

bote willem is wel heel mooi!bonte friezen zij gaaf.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:48

JA eerder dan verwacht maar ja. Handelaar liet me de inruil zien. Vroeg wat ik zocht ene bonte merrie vrij grof en hij liet me haar zien

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:18

Kerry_Tinker schreef:
Oh haha sorry, dat had ik inderdaad niet uit opgemaakt. Heb je nu zelf nog een Tinker?

nee heb nu een nmprs merrietje waarmee ik wil gaan mennen... :j
wie weet als er een leuke tink op me pad komt dat die er ook nog bij komt te staan...
momenteel rij ik op me vrijwilligers werk af en toe een tinker dame maar dat is best wel een heet hoofd :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:21

draaakje schreef:
Hier zijn ze ook enorm aan het verharen net als Kerry. (niet zo gek nu de dagen langer worden)

Leuke foto's van Milkyway! (wat maf dat ze echt een plek heeft geschuurd, je weet zeker dat ze geen luizen heeft? is het echt de tijd van het jaar voor, vandaar dat ik het even vraag)

Sterkte voor Sjaak!

nou ja de vlooienkam ik er door heen gegaan zover ik door de vacht kon komen en heb niks kunnen vinden...maar ze schuurt en plukt zichzelf gewoon al paar weken kaal dus er gaat van de week als t beter weer word denk toch gewoon de scheermachine over ... /
mocht ze nou wel luis hebben is dat met een korte vacht een stuk makkelijker te zien en te kammen en mocht ze t dan alsnog hebben dan kan ik dr ook makkelijker wassen...

fayem dat is wel zwaar balen zeg maar gelukkig ben je er wel vroeg bij mag ik vragen wat je er eigenlijk tegen doet?? moet je dat met tinctuur insmeren
ofzo??

mira spannend zeg wie weet is dat wat voor je...

diaz ook fijn altijd spannend een nieuw huis..
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 15-03-13 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:23

Ah oke :)
Ben je niet bang dat je haar zomervacht die ze nu aan het aanmaken is eraf scheert?

Leuk hoor Karlijn! Ik gun het je zo, Diaz lekker aan huis. Voor Diaz ook wel echt super fijn denk ik, lekker een eigen plek.

Morgen ga ik met mijn moeder naar Equitana, heb er zo veel zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:24

Voor zover ik weet groeit die zomervacht altijd mooi weer bij :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:26

draaakje schreef:
Ah oke :)
Ben je niet bang dat je haar zomervacht die ze nu aan het aanmaken is eraf scheert?

Leuk hoor Karlijn! Ik gun het je zo, Diaz lekker aan huis. Voor Diaz ook wel echt super fijn denk ik, lekker een eigen plek.

Morgen ga ik met mijn moeder naar Equitana, heb er zo veel zin in.

nee aangezien ze echt nog zo dik in dat winter vachtje zit en dat maakt ze toch wel weer aan hoor :j ...
als ze maar van die enorme jeuk af is vind t gewoon zo naar om te zien dat ze zoveel jeuk heeft

equitana zit in duitsland toch?? t schijnt dat je daar goeie koopjes kan krijgen veel plezier

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:32

Ellie heb een heel fijn borsteltje hier liggen waarmee ik de opgedroogde modder/zand er zo mee af heb. Dan ziet ze er weer schoon uit, en de volgende keer dat ik op stal kon is het een verrassing hoe ze er uit ziet.
Maar vind het alleen maar fijn om te zien dat ze de tijd heeft om lekker te rollen in het weitje waar ze lopen.

Zag ook weer mooie foto's van Kerry voorbij komen.
Sally is nog niet in de rui, toen ik haar kocht had ze dikke vacht maar stond daar onder deken en was al flink aan het verharen. De deken hebben we hier heel snel afgebouwd en nu houdt ze haar haren weer vast moet ik zeggen.

Fayem strerkte met de behandeling. Hopelijk ben je er op tijd bij.

Spannend Mira. Geen tinkertje meer dan misschien. Maar het lijkt erop. Bont is bont :D Beetje scheel kijken en sokken er aan denken haha.
Wel foto'tje plaatsen hier, als je haar neemt. Altijd leuk foto's kijken.

Diaz wat leuk voor je. Steeds een stapje dichterbij.

Veel plezier morgen Draaakje. Moet erg groot daar zijn heb ik wel eens gehoord.

NathalietjeB wat een leuke pony is Milkyway. Dat halster staat leuk.
Is ze formaatje grote shet, of zeg ik nu wat heel raars?

Hier vandaag iedere keer sneeuw naar beneden zien dwarrelen afgewisseld met regen. Echt knudde-weer.
Hoop heel erg dat het morgenochtend droog is, ga dan buitenritje maken.