[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:35

Ben er zo blij mee mag lekker gaan lessen met d'r.
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 14-03-13 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:37

Arya is 97 cm hoog :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:39

Mooie maat voor een shet.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:40

Wat een heerlijk Bolletje is Arya. Zo mooi altijd de shetten helemaal in de wintervacht.

Mira Wat fijn dat je toch een paardje hebt om te kunnen blijven rijden. En een veulentje erbij is natuurlijk helemaal leuk. :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:44

een graflinger?wat voor papa zou t mogenlijke veulen hebben dan?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:44

Dit is mijn projectje naast het rijden:
Afbeelding
Pippin 77/80 cm groot gaan we voor de kar beleren :D

@Ellie de Groninger hengst Onno kan erop hebben gezeten, Amigo, Qaurter hengst of 2 KWPN.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:37

Welom Nelleke!Jonas is leuk!

Chantal,gefeliciteerd met veulie *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Zei gister al dat ze op moest schieten.Noedel en Mella hebben hun best gedaan :j

Vandaag kwam hier een pensionpaardje terug zonder ruiter,gelukig allemaal goed afgelopen,toch fijn dat ze de weg naar stal weten en gelukkig niet over de weg hoeven.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:51

Oei das nooit prettig! Wat was dr gebeurd?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:51

elliecuijk schreef:
nou ja zeg...zie ik net dat onze buurman gewoon met een t shirt aan in zijn werkhok zit te werken.volgensmij is zijn thermosstaat kapot. 8)7 :brr:

hier vandaag ook al iemand.. en die zat buiten :brr:

jorretje schreef:
Ohh knappe Jack met sneeuwsnor!
Tja tinkerprijzen, lastig.. Als ik Gijs zou verzekeren zou ik dat voor 2500 doen, maar dat is meer omdat ik het voor een lager bedrag geen zin vind hebben, dan dat ie dat nu waard is (over een jaar is ie dat wel waard denk ik).
Een goed paard is natuurlijk wel wat waard, maar probeer het in de huidige markt maar te krijgen. Hopen dat ene perfecte baasje langskomt die de waarde van het paard ziet en bereid is dat er voor te betalen, als je de mogelijk hebt om daar op de wachten, zou ik dat ook zeker doen.

IK heb hier allemaal niets mee te maken.. ik rijd een paard van een ander. maar heb geen idee hoe zij dat geregeld hebben.. Mijn eigen pony was toen voor 't aankoop bedrag verzekerd..

Jackytje schreef:
Succes Mira!
Leuk filmpje Lor! Jack geniet met volle teugen van de sneeuw!
Gezellig zeg, Tinkerplein :) Buitenritjes kunnen altijd lekker deugt doen.
Ik heb ook een goedkope furmi, van de tom & co. Ik zwéér bij dat ding. Geweldig is het. En de paarden genieten er echt van als ik ze daarmee borstel.

Hier ligt dus ook een hoop sneeuw. Het is ook allemaal op hopen gewaait, wat het dus op sommige plaatsen erg diep maakt. Gelukkig begint de sneeuw al weg te trekken, maar helaas gaan de temperaturen nog even enorm omlaag gaan. :( Nog een kiekje van men knappe dame:)
[ Afbeelding ]

Vandaag is men cowboy magic toegekomen die ik gewonnen heb door men review! Ben er super blij mee :D Zijn handige reisflesjes en het product waarvoor ik een review schreef. De reisflesjes zijn ook gewoon gevuld. Enorm handig voor keuringen en shoots! :D Je kan ze gewoon hervullen en meenemen ;)
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3230_o.jpg

Leuke foto! en i love cowboy magic!!

Kerry_Tinker schreef:
Ja succes Mira!

Ik zal me hier eens even voorstellen omdat ik al een poosje mee lees. Op het 'in the picture' forum heb ik wel al een wat fotootjes gezet maar hier nog niet actief.
Ik ben Marie-Christine, 31 jaar oud/jong en sinds september 2012 in het bezit van een lieve 5 jarige Tinker ruin, Kerry.
Sinds is Kerry heb gekocht lijkt het wel alleen maar te regenen, te sneeuwen of te vriezen, dus de buitenbak is constant mwah.. maar we trainen zo veel als kan.
Dat gaat erg goed, hij is met rijden heel braaf. Op stal een kleine deugniet, maar dat vind ik zo heerlijk aan hem, hij komt altijd wel met een lege emmer aanzetten of trekt als welkom de muts van je hoofd, grist je handdoek weg en gaat met je borstels aan de haal… ach je kent het misschien wel ;-)
Hij hinnikt altijd als ik aankom en fleemt altijd als ik wegga.. het is een man van tradities O:)
Hier even een fotootje van de eerste dag, inmiddels is Kerry wat breder en komen zijn spieren wat mooier op. Het is overigens echt een cob type.
Ik hoop nog veel verhalen te mogen delen en lezen! Groetjes!!!

[ Afbeelding ]

kleintje of niet? wel een leuk koppie :) welkom :)

Snackie schreef:

hij word met de dag knapper <3

Nelleke_H schreef:
Hallo allemaal,

Al een lange tijd volg ik al het verzameltopic en kwam ik dit topic tot de ontdekking. Heel graag zou ik hier ook mee komen praten.

Ik ben Nelleke ben 25 jaar en ben nu alweer bijna drie jaar de gelukkig eigenaar van Jonas mijn nu 6 jarige tinkerruin. Nog iedere dag ben ik even blij met hem en hebben we een hoop plezier. We doen dan ook allerlei dingen te denken aan rijden, werken aan de hand/lange teugel, horse agility en ga zo maar door.
Verder hou ik mij bezig met mijn kleine bedrijfje in gevlochten kleurrijke artikelen voor paard en hond.

En een paar fotootjes van Jonas.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een leukerd, wie is z'n papa? bekend koppie heeft ie :)

Jess_vH schreef:
Oh ja had gisteren nog wat plaatjes van Gracey gemaakt

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het was zulk heerlijk weer!

Ik ben gek op tinkers met zwarte benen en dan witte sokken <3 ook al een aansprekende tinker :j

cp112 schreef:

Wat een dropje <3

elliecuijk schreef:
ja hier vanmorgen na eerst wat vlokjes,een heftig buitje van een half uur.daarna was t weer rustig,maar er lag wel weer een mooi laagje.smiddags was t gelukkig weer verdwenen.
toen ik smiddags naar mijn werk fietste weer pech:band stuk!kon ik t laatste kilometer gaan lopen.vanuit mijn werk naar de fietsemaker.mam was zo lief om geld te komen brengen,want ja pas doet het niet sinds gister.
toen ik eenmaal thuis was,en nog niet konden eten,ging ik verder met het ophangen van de paaseitjes.prik ik een punaise in t kozijn,breekt t platte gedeelte af en prikt t pinnetje in mijn duim.
alles ging dus weer fout vandaag.grrr kan deze week nog erger?

na t eten naar stal gegaan.ik had t ff gehad met ellende.m'n kop zit er vol van.wilde even bezig zijn dus gevraagd of ik nog een pony kon poetsen.eros had vandaag al gereden,dus was ook al gepoetst.en ik vindt het onzin om iets twee keer te doen.
heb een pony kunnen poetsen en dat heeft goed gewerkt.voel me nu veel beter,en mijn hoofd voelt heerlijk vrij!wat kan bezig zijn toch therapeutisch zijn.

chantal:wat een mooi veulen!

heerlijk he de rust die paarden brengen.. ik was straks best wel teleur gesteld in dana.. en dana deed ook haar best om mij op te vrolijken. ze voelen het toch aan :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:55

Mira283 schreef:
oliebol straks heb ik eerder een paard weer. Wat een mooi veulen! :=

Nee jij bent vastgebonden aan een stoel! :')

Toch leuk hé dat wandelen aan de hand! Ik heb dan wel geen shet maar met Jack gaan wandelen is ook al zo geweldig.
Leuk dat ze zo rustig blijft stappen ken veel mensen met shetjes dat ze al direct in zo een kittig tempo meedraven :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:04

hetlevenwint schreef:
Mira283 schreef:
oliebol straks heb ik eerder een paard weer. Wat een mooi veulen! :=

Nee jij bent vastgebonden aan een stoel! :')

Toch leuk hé dat wandelen aan de hand! Ik heb dan wel geen shet maar met Jack gaan wandelen is ook al zo geweldig.
Leuk dat ze zo rustig blijft stappen ken veel mensen met shetjes dat ze al direct in zo een kittig tempo meedraven :')

Chips was ik weer vergeten vandaar dat opstaan zo moeilijk lukte... _O-

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:06

Fijn Mira dat Amigo is verkocht. Handelaren hoeven niet perse slecht te zijn. Sally komt ook van een handelaar en dat is allemaal netjes verlopen.
Wil je als hij verkocht wordt daar contact houden met de nieuwe eigenaren? Je hoort wel eens dat dat gebeurt.
Shet beleren is ook leuk. Vind shetjes 's winters zo schattig met die berenvachtjes.
En fijn dat je kan blijven rijden op een haflinger.
En alvast succes met de zoektocht naar een ander paardje. Weet je al wat je wilt, weer een tinkertje?

Welkom hier Nelleke. Mooie tinkerman heb je.

Cp112 Gefeliciteerd met je Corvette. Wat een knapperd. En wat een schitterend koppie zit daar op. Met dat gekleurde oor en witte oor.

Diaz veel plezier met de voorbereiding van je nieuwe huis. Zo kom je iedere dag een stapje dichterbij diaz aan huis.

Kwamen ook nog foto's van Grace voorbij. Wat heeft ze mooie witte schone sokken.

Ellie hier staat ook nog wel een monster wat graag gepoetst wordt :D
Afbeelding

Leuke foto's van Arya Draaakje. Ikke is fan :)

Gisteravond heb ik Sally even los gelaten in de bak. Kreeg haar zelfs nog aan het rennen .
Ze rent alleen steeds naar de uitgang en gaat dan vlak voor de draad op de rem. Dan maakt ze een sliding-stop en ik zie haar dan weer al door het draad gaan zand vliegt ook alle kanten op.
Dit is de begroeting die ik krijg als ik uit de auto stap.
http://i1106.photobucket.com/albums/h37 ... 6409af.jpg
http://i1106.photobucket.com/albums/h37 ... 5da11a.jpg
http://i1106.photobucket.com/albums/h37 ... e33568.jpg
http://i1106.photobucket.com/albums/h37 ... c4d092.jpg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna mocht ze nog even het gras op.
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij heb ik maar een raar paard gekocht, ze staat heel vaak raar op de foto's.
Afbeelding
Afbeelding

Geef haar sinds een week Chevadonyll voor haar mok. En toen ik vandaag haar benen na liep had ik het idee dat het wel minder werd. Vooral die plek aan haar voorbeen is een nare plek maar die voelde minder erg aan. Tis nog niet over, maar wel minder erg.
Ben ik erg blij om.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:14

Jolandaa_ : Jonas heet eigenlijk Jonas van Gelinden hij komt oorspronkelijk uit Belgie daar hebben de mensen waar ik hem van gekocht heb vandaan gehaald. Zijn vader is St. Patrick en zijn moeder Talitha van Gelinden. Vind het jammer dat zijn vader niet meer leeft en ik ook nergens echt een mooi plaatje kan vinden ben wel benieuwd hoe die eruit zag.

Tinker_Sally: Wat kunnen ze toch ook lekker varkentjes zijn he.
Laatst bijgewerkt door Nelleke_H op 14-03-13 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:18

Tinker_Sally word wel een tinkertje of ene ander zwaar ras of een oudtype haf wat ik nu ook rijd. En ik pas best op een paardje van 1.45 hafje is ook die grote dus ik heb mijn minimale stokmaat overboord gegooid

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:51

tinker sally is idd wel errrrug vies.maar vrees dat poetsen weinig zin heeft of wel??

@mira:combinatie met quarter lijkt me wel mooi hoor!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:23

Mooie bijlees.

Veulen van mella.. Ik was al verliefd op de mama. Nu ook op t kind <3

Thanks jolanda! :+;

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 02:08

elliecuijk schreef:
tinker sally is idd wel errrrug vies.maar vrees dat poetsen weinig zin heeft of wel??

@mira:combinatie met quarter lijkt me wel mooi hoor!

Ben gek op Qaurters maar die zijn stervens duur helaas. En ben al opzoek naar ene oud barok type fries helaas zijn die hele erg schaars

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:16

Sally lekker in de bak gespeeld en daarna nog even de wei op, leuke foto's :)

Arya kan inderdaad heel braaf mee wandelen. Vind ik ook wel heel belangrijk. Hoe klein ze ook is, ze moet gewoon luisteren :) Laatst schrok ze van een groep ganzen en dan is ze toch nog best sterk.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:17

Thanks allemaal!

En Jolanda, ja vind het ook altijd mooi donkere benen en hoogoplopend witte benen.

Corvette is echt heel leuk hoor Chantal. Zal vast niet veel moeite kosten om daar een nieuwe eigenaar/eigenaresse voor te vinden. Ik ga dit jaar met jullie meegenieten en dat is meteen mijn voorpret voor volgend jaar :D

Gisteren mijn broertjes hond Levi op de foto gezet. mooi beest is het zeg!Een Nova Scotia Duck Tolling Retriever, waar hij ook mee werkt (met dummies, shows enzo). Zo'n lief beest. Hij is ook ter dekking en heeft al voor een heel mooi nest gezorgd.

Verder super Mira dat je lekker kan lessen op de haf :-). Blijf je lekker bezig.

En een lekkere vieze Sally, ook al is ze niet schoon ze is toch mooi hihi

Jonas is ook erg leuk zeg!

Ik ben al een halve week (weer) niet lekker. echte opstartproblemen. Ook flauw en misselijk. Heel de dag bah. Buitenlucht doet wel wonderen alleen nu sneeuwt het hier weer....Ga zo lekker in bad en wacht de bui af. Gisteren was het ook afwisselend lente - winter.

Karlijn, lukt het met de paperassen? :D
Wij waren ook aan het kijken naar ene huis met een stuk grond, maar we hebben op papier even de voors en tegens gezet. Ben qua stalling echt goedkoper uit om het niet aan huis te plaatsen. Hou ook van veel op vakantie gaan en dan kun je de boel ook niet zo even de boel laten.
Het huis nu is al veel om te onderhouden (140 m2 woonoppervlak) en dan nog niet te spreken over de tuin hahaha
Paard staat 5 min fietsen hiervandaan bij iemand aan huis dus we blijven zitten waar we zitten, wel zo makkelijk.

Toch weer een hele tekst geworden haha

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:37

Welkom Nelleke! Wat is Jonas een mooie Tinker-man, mijn Tinkerman is op een paar weekjes na bijna 6, ik zie qua bouw veel gelijkenissen tussen de heren.
Mooi hoor, de foto in de bak is ook leuk! Ik sta net als jij meestal ook lekker geconcentreerd op de foto!

CP112 wat een dot van een veulen! De oortjes vind ik erg mooi en ook de donkere oogjes, echt heel mooi!

Jolandaa_ Nee valt wel mee, Kerry lijkt om sommige foto's heel klein maar het is een redelijk forse Tinker.

Oh en ja de foto's van Sally, altijd genieten, ik kan altijd zo lachen om de grappige foto's. Heerlijk dier!

Hier nog even twee fotootjes van Tinker Kerry. Hij verliest op dit moment ontzettend veel haar. Is dat bij jullie ook allemaal zo? Het is nu soms een gemêleerde Tinker, zijn zwarte haren door zijn witten en zijn witte door zijn zwarte, nog even en ik heb een schimmel :o

Afbeelding

Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:45

draakje wat een enorme leuke bol wol heb je ....:D ze loopt lekker braaf mee..
mira die van jou lijkt ook wel beetje op een nmprsje met veel haar...wel een apart kleurtje bruin/zwart achtig??

tinker sally wat een vieze bolletjes haar heb je hoop poets werk aan.

kerry tinker wat een prachtige tinker heb je ja hier ook heel veel last met vacht wat los zit..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:49

hier 2 fotootjes van mij
Afbeelding
ik en me zoontje en milkyway. de kale plek is van t schuren omdat ze jeuk heeft van dr los zittende vacht
Afbeelding

Afbeelding
en nog ff een fotootje van het ezeltje van de kinderboerderij hier die eerdaags een ezel veulentje verwacht

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:54

Dank je Nathalie! En ja dat haar, ach er komt een keer een eind aan, maar voor gister heb ik geloof ik een half uur staan te poetsen, meneer vind dat natuurlijk verder prima...
Gizmo is ook erg leuk (profiel gespiekt), ik heb Kerry ook ongeveer sinds die tijd.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:05

Kelly tinker: Wat grappig Jonas wordt over 5 dagen echt 6 jaar. Ju tinker mag er ook zeker wel zijn. En wat verharen Jonas doet het nog rustig aan zijn vriend de shet Rocky niet de is druk bezig alles los te laten maar die heeft ook heeel wat meer haar.

Nathalie wat een leuke foto's wat is Milkyway ook een leuke pony.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:12

Kerry verjaard op 1 april, dus dan zijn ze inderdaad bijna even oud!

Hij heeft eigenlijk geen hele dikke vacht gekregen (staat nog steeds onder deken nu) maar laat dus enorm veel los. Ik ben benieuwd hoe hij er straks weer uitziet als hij zijn zomervacht weer heeft. Hij lijkt wel vooral veel extra haar op zijn benen te hebben gekweekt sinds ik heb heb (oktober 2012). ;)