[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:57

even een bijleesrondje:

Claudia: je verslagen af gekregen ? :)

Patrick: Je klinkt enthausiast over de opleiding. Gewoon doen ! Ook omdat je waarschijnlijk met dat diploma niet in de paarden kan gaan werken.

fayem89: klinkt goed dat paardenhotel. Zelf heb ik met mijn pony wel eens tijdens een vakantie op Lisuduna gestaan. Ken de omgeving, die is in ieder geval prachtig <3

Andrea: hoe gaat het met de zwangere kat ? En Jaron, beter gegaan laatste dagen ?

Jayney: hoe gaat het met kleine Erynn (en zoe) heeft ze al wat meer haar draai kunnen vinden ?

Karlijn: lastige situatie zeg ! Wel fijn dat je toch nog 'goed' hebt kunnen slapen :)
Ik vind, nouja vooral Kayleigh, vindt fietsen echt geweldig. Is dat te zwaar voor je gezondheid ? Je kunt ze ook laten stappen naast de fiets natuurlijk.
Klinkt als een bijzonder moment zeg :)

Rebecca: al een beslissing kunnen nemen over je stal ?

Jess: jij hebt ook leuke plannen met de kar :D Wat voor opleiding heb je gedaan ? Zelf lijkt mij de psychiatrie erg bijzonder. Je moet er maar goed tegen kunnen.

Ellie die de tandarts overleefd heeft.

Heidy: hoe is het rijden gegaan ? Ondersteund je man je nog net zo goed ? :)

Mara: kop op ! Niks van aantrekken (al is dat verdomt moeilijk)

Marian: aah knappe Zoe !! Giz strekt zich ook nergens wat van aan. Zal Dunla die eigenschap hebben meegegeven ?

Miesemuisje

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:58

nope, helaas nog steeds mee bezig, en schiet onderhand aardig in de stress _-:(

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:10

Vandaag ben ik met Kayleigh anderhalf uur wezen wandelen, echt een flink tempo. Over een brug die lekker al het geluid hard weerkaats, ja hoor, mevrouw ging nog harder stampen. Leuk dat ze het vond :+ Door het centrum van het dorp geweest. Vrachtauto's / scooters / mensen met een hoge druk / paarden gezien. Ze deed het super. Helemaal niet drammen, gewoon mijn tempo en helemaal op mij gefocussed. Dat voelt zo super.
(alleen op de manege waar ik langs ging had ze dr kop er goed op en vergat ze dat ik er ook nog naast liep. Maar dan zijn er allemaal nieuwe paarden die heeeel interessant zijn)

Nieuwtje
Over een week of 5 gaat Kayleigh beleerd worden voor de kar. *\o/* Ik vind het rete spannend en wel lastig dat ik ze daar moet laten, maar ze gaat het helemaal goed doen voel ik gewoon. Mijn kleine gup mag aan de slag.
Ijzertjes eronder. Eerst een keer of 3 in het tweespan naast een super braaf paard. Dan alleen. Wennen aan het tuig, wennen aan het bitje moet ze allemaal nog leren.
De man was erg blij dat ze al veel buiten in het verkeer komt. Dat scheelt erg veel zei hij. Als ze maar de weg op komen en braaf in het verkeer zijn. Dat zit wel goed met mijn gup. <3
Ik ga eerst een aantal keren met zijn paarden mee, zodat ik het gevoel kan ontwikkelen met brave paarden die goed beleerd zijn. Dan mag ik na een week of 2 mee met Kayleigh en dan langzaam het stuur daar ook meer overnemen. Ik citeer: 'je krijgt haar pas weer terug als JIJ ermee de weg op kan'. Het is echt een boer, maar met zijn hart op de goede plek :)

Het klonk allemaal erg positief! Het enige waar ik moeite mee hebt is dat ze op stal komt te staan die periode. Dat zou absoluut niet mijn keuze geweest zijn. Ze staat 40 min rijden met de auto van mij vandaan. Dus hoop gewoon dat ik ze veel buiten kan zetten.

Rijden hoeft voor mij nog niet. En zo kan ze toch al wat doen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:19

Gaaf dat Kayleigh voor de kar wordt beleerd! vind zelf het mennen erg leuk :) lijkt me inderdaad wel lastig om haar daar achter te laten, maar zo te horen krijgt ze daar genoeg liefde en aandacht!

Oh en als ik geld heb, kom ik een x bij je langs voor zon tekening/schilderij, zijn echt mooi!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:23

De man heeft een aantal friezen staan, dus ze zal wel opvallen. Zie ze al helemaal stoer voor de kar lopen <3 Lijkt mij prachtig. Vooral omdat mijn moeder lichamelijk niet veel meer kan. Dan kunnen we in de toekomst toch samen weg met Kayleigh.

haha is goed hoor. Als ik nog wat wil oefenen, zal ik aan Spock denken :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:31

Wat leuk Simone!! En spannend!!

en heb geen zwanger kat hoor, een zwangere hond _O- maar die gaat goed, en jaron ook, gister tenminste.
Vandaag peerde hij hem mooi de andere kant op toen ik aankwam (terwijl hij eerst brulde) haha, echt zo van "pak me dan nanaanananaa ) boef :+:

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:32

Siemxfunny kan jij zelf al mennen? Waar breng je haar naar tor. Ik wil callum ook voor de kar hebben maar kan het zelf nog niet. Dus ga eerst zelf lessen nemen pfff.
Was gister op stal en dan is iedereen Aan het rijden pffffff ik wil ook rijden jeetje wat mis ik het rijden. Maar ja nog ff geduld callum is er nog niet aan toe.

Lastig karlijn maar je had toch een zadeltje voor haar? Wat je ook kan doen is rechtrichteb aan de lange lijnen bouwt ze ook spieren op. Fijn van dat galopje. Daar droom ik van met callum.

Fijn ellie dat het mee viel bij de tandarts en helaas is ie al getrouwd.

Dribbelkont fijn dat zoe zo braaf is

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:40

whahah, sorry Andrea. Bijna hetzelfde toch :P (nu herinner ik mij je kleine hondje.)

Callum: nee ik heb het nog nooit gedaan. De man waar ik Kayleigh naartoe breng is dhr. Reedijk http://teunreedijk.nl/ Het is een oudere man. Samen met zijn zoon doet hij het begin van het beleren, daarna doet hij het mennen alleen. Hij heeft ook les gegeven vroeger, en heel wat mensen het geleerd.
Ik ga bij hem in de leer. Als het goed gaat, ga ik misschien nog wel ergens examen doen. Al is dat nog niet verplicht. Wil gewoon even kijken hoe het gaat.

Waar wil jij lessen gaan nemen ? Prijzen zijn erg verschillend heb ik gezien !
Waar heb jij Callum laten beleren, of door wie wil je het laten doen ? :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:42

als je je koetsiersbewijs hebt, hoef je volgens mij je ruiterbewijs niet meer te halen? 2 vliegen in 1 klap, als je door penning gebied moet (zoals bij ons)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:43

Bij mij in de omgeving heeft niemand men en / of ruiterbewijs.
Dhr Reedijk zei ook dat hij het mij het wel wilde leren (dat is toch leuker met je eigen paard, daar moet je het mee kunnen). En dat je dan ook nog wel ergens, zonder lessen alleen een examen kan afleggen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:45

jullie hebben ook geen bos natuurlijk? bij ons is het verplicht, want zonder ruiterbewijs kun je hier geen penning krijgen

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:50

Nee klopt.

Ik ben mij nu een beetje aan het inlezen over wat er verplicht is ect. Wel een duidelijke site http://www.srr-nederland.nl/ Fijne vind ik wel dat een stalgenootje ervaring heeft met mennen. Dus altijd een hulp in de eerste periode ! :)
Laatst bijgewerkt door SIEMxFUNNY op 11-04-12 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:52

idd, nooit alleen op pad gaan met de kar. jou never know

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:58

help ik kan niet typen.. mijn kitten lebbert mn neus eraf.. hahahah

sorry kan even niet meer typen hihi hij is al 5 minuten aan het lebberen

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:00

hahaha, vervelend probleem nou Sandra ;)

Mijn poes ging eerder vanavond bovenop mn huiswerk liggen.. meost verplicht pauze houden haha

dit is dr trouwens:

Afbeelding

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:01

hij wast nu zichzelf maar heb nu maar 1 hand over hihi

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:04

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:06

:D jaa mooi hier he Simone, LisidIna (vroeg Lisiduna) is er helaas niet meer, al was het al jaren niks meer die accomodatie.. maar het was wel een prachtig uitgangspunt om het bos in te gaan (denk aan, weg oversteken en je zit in het bos!) vanaf het paarden hotel is het nog zeker 10 min. stappen, maarjaa als je toch voor een lange rit gaat maken maakt dat stukje ook niet meer uit.. ;) voor de liefhebbers: http://www.paardenhotelburgh.nl (zelfs een mooie locatie voor een keuring) ;)
Ik kan alleen hun maar aanbevelen als de beste, want manege Grol in Renesse en de kleinere stoeterijtjes in Burgh-Haamstede zijn helemaal niks... :n ik zou mijn paard er niet willen stallen in ieder geval ;) ajaa

Hier nog een men-fan, zei gister nog dat ik nog even uitstel om tuig aan te schaffen, maar het tuig wat ik wil kan je niet zomaar krijgen of je betaald de hoofdprijs, waarschijnlijk kan ik nu dat tuig krijgen wat ik wil, dus nog ff met vriendlief overleggen en wie weet heb ik over een week of wat ook tuig in de kast hangen, wie weet nog wat voor Shakiro, die heeft in engeland altijd al voor de wagen gelopen en hier hebben we er niets meer mee gedaan.. dusja

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:14

haha ja dunnie was ook bomproof.
zoe natuurlijk nog niet zover als mams maar ja mams was 12 en zoe is bijna 4 maar gaat wel goed komen denk ik
zoe kwam wel een plastic koe tegen en oho wat hielt ze die in de gaten van ojee als je gaat lopen ben ik weg hahah!!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:22

is dat trouwens echt waar van het ruiterbewijs en het menbewijs.. ik heb ze namelijk allebei..... :+

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:39

ruana was superbraaf met het insmeren.ik heb hulp gehad.Ik hield de haren aan de kanten en een stalgenootje smeerde in.ze bleef braaf staan en at van haar pluk hooi.nadien ben ik nog even een straatje gaan lopen.ook nu braver als normaal en ze was niet eens van plan mij voorbij te lopen.
furminator getest(nepvariant):perfect.ruana ontspant volledig en de haren komen en vlot uit.superaankoop dus!

simone:geweldig dat je kayleigh laat beleren voor de kar.lijkt me best leuk als je met je eigen diertje op stap kan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:49

fijn dat roetje zo braaf was!

Ik vond mennen ook altijd leuk! deed het met mijn vorige 2 paarden ook.
even claudi dr topicje bekijken!knappe poezel!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:53

bah wat een vreselijke vent op rtl 4.. het zou je gebeuren, die arme vrouw... ergens begrijp ik het wel van die man, als de liefde over is kan je niet verder, maar laat dan niet je huidige vrouw zo lijden en mee betalen aan jou verhouding! bah bah (scheiden, rtl4)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:59

zooo katje is weer ergens anders gaan slapen.

ik wil ook heel graag mennen, maar denk dat king daar nu iets te oud voor is.. plus de rem is er niet met rijden, hoe moet ie er dan zijn bij mennen..

Dus de opvolger van king(over 20 jaar ofzo, want heb met king afgesproken dat ie heeeel oud gaat worden) komt wel voor de kar(wordt ook een jonger paardje)

Vandaag king proberen te leren dat de zweep niet eng is met longeren. Op het einde liep ie toch wel netjes ontspannen voor zijn doen.. alleen nu wat actiever dan als ik hem zo laat rondsloffen.
Galop gaat nu ook beter, hij doet beter zn best gelukkig.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:16