[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:26

Pfff, redt het nog steeds niet om uitgebreid te lezen en te reageren.
Maar even tussendoor een vraagje. Heeft iemand hier ervaring mee : ik heb van een Bokker een halster gekocht, geld overgemaakt op 3 oktober (via Girotel), maar ze blijft zeggen dat ze het niet ontvangen heeft. Ik heb al twee keer met de Postbank gebeld en die zeggen dat het toch écht overgemaakt is, maar de bewuste Bokker blijft zeggen dat ze het niet heeft .... En nu ????? Het gaat om een bedrag van 40 euro (was leren halster + voorbrenglijn), dus toch wel tamelijk s*h*i*t ...

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:36

Misschien even een belletje naar haar bank. Misschien willen zij jou bevestigen dat het geld ontvangen is? Ik zou dat iig proberen.
Heb het zelf nog niet mee gemaakt gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:38

Gefeliciteerd nog Fjordkootje! Hartstikke leuk joh Oei... nog gecondoleerd ook zie ik...

*Jeans profiel even bekijken...* En ik vind m prachtig! De kracht die eruit straalt van jou, je verhaalt eerlijk over je dal, en hoe je er nu weer uitkomt, mooi

Desillies, kan je trouwens inschatten hoe lang de rit nu gaat duren? Ik heb er nog steeds onwijs veel zin in, maar twijfel een beetje of ik dan nog goed genoeg ga zijn... Ik moet het de komende twee weken rustig aan doen, dus stap dan ook niet op het paard, maar pas weer daarna. Je had toch ook nog een uiterste opgeefdatum? Wat is dan je uiterste afmelddatum?

Keevagirl, ik zou dan met het banknummer, en je adresgegevens naar de bank van die andere persoon stappen, vragen of ze die gegevens kunnen verifiëren, of het dus klopt. Verder heb ik wel de ervaring dat tussen Postbank en andere bank (ik zit zelf bij Rabobank) dat het soms 3 dagen of langer kan duren. Kan je jouw overschrift niet zelf nakijken, een printscreen maken van dat deel en dat mailen?

Anders zou je ook even een mod kunnen pb'en, Ellende bijvoorbeeld, met of het wel een "goede" bokker was, er is nl een lijst van oplicht-bokkers zeg maar... Die dus herhaaldelijk hun afspraken niet nakomen.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:05

Citaat:
Desillies, kan je trouwens inschatten hoe lang de rit nu gaat duren? Ik heb er nog steeds onwijs veel zin in, maar twijfel een beetje of ik dan nog goed genoeg ga zijn... Ik moet het de komende twee weken rustig aan doen, dus stap dan ook niet op het paard, maar pas weer daarna. Je had toch ook nog een uiterste opgeefdatum? Wat is dan je uiterste afmelddatum?

maya de rit blijft nu net zolang als dat ik al zei....
ik ga ervanuit dat als je je aanmeld je dan ook komt,dit omdat ik de 5 euro inschrijfkosten p/p ook uitgeef aan spullen en ik achteraf niet met overblijvende kosten wil blijven zitten (komen er ineens 6 niet dan is dat 30 euro die ik niet uit had kunnen geven),ik doe het voor mijn lol niet voor een katergevoel.....

in jouw geval vind ik het wel even anders,jij kunt er namelijk ook niet aan doen dat ze achterop je auto zijn geknald.
mocht je denken dat het niet gaat laat me dat dan voor de 30 van deze maand weten dan kan er een ander in jouw plaats mee....
oké?

Keevagirl ik heb zelf weleens naar een verkeerd nummer !!overgeboekt,de ontvanger kreeg dus idd niks binnen....
(en iemand anders dacht )
werk je met girotel? dan kun je toch nakijken of het er werkelijk naar het goede nummer af is?
is het eraf en blijft zij beweren het niet ontvangen te hebben dan kan de bank je volgens mij wel verder helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:09

Desillies, dat begrijp ik ook volledig, daarom dus dat ik vroeg voor afmelddatum, want wil het op tijd laten weten als ik niet kom, zodat een ander in de plaats kan idd. Omdat je natuurlijk gewoon voor dat eten kosten maakt enz. Maar ik twijfel dus nog heel erg, want ik wil heel graag, maar weet nog niet zeker of het verstandig gaat zijn, en dat kan ik nu nog niet goed inschatten. Ik al het je zeker voor de 30e dan laten weten. Voor een volgende rit zal ik zeker van de partij zijn... Maargoed

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:23

keeva, das mooi Kl*te ja,, hoop dat het snel wordt opegost

jean, je profiel is idd mooi...

zo, nu lekker naar figje, heerlijk weer hier

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:04

Dank jullie wel allemaal,

Keevagirl, balen hoor, kun je niet een bankafschrift kopieren en naar haar toesturen?

Sjoe, wat een geluk dat je op het werk kunt bokken, hahaha

Grid, spannend die tekening

Jacky 2 hoop dat je lekker buiten hebt gereden

Mazzel meid, kun je sávonds niet rijden?

WenK, ja het zoeken is de voorpret toch?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:12

Jean, feliciteer Kristel maar van mij! Door wat chaos hier, heb ik geen tijd meer gehad om een kaartje te kopen... maar ik maak het nog goed
Ook mooi en duidelijk profiel idd!

IndianaJones, je site ziet er al goed uit! Komen jullie 'eigen' paarden er ook nog op?

Ik ben vandaag vroeg thuis, heb maar een half dagje gewerkt omdat ik me niet zo lekker voel. Even een dagje rustig aan doen en lekker wat bijslapen en dan kan ik er nog even 2 volle dagen tegenaan.

Het boek "Paardenpersoonlijkheden" van K.F. Hempfling is binnen, dus heb wat te lezen!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:39

Interessant boek Leon?

Ben aan het sparen voor een erg gaaf boe, 'de anatomie van het paard'
kost 74,50 geloof ik zo uit mijn hoofd.
Flink sparen en binnenkort voor mijn verjaardag maar centen vragen.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:43

Annemarie, mooie layout al van de website!
Jean leuk profiel hoor!
Fjordkootje, beetje kunnen slapen?

Ben druk met van alles en nog wat. Vanmorgen naar mams om te wassen, onze wasmachine is kapot (glas stuk) duurt een week voor een nieuwe er is, nieuw glas dan. Er zit nu nog 1 was in de machine bij mams en die zo ophalen. Moet nog een fotocollage maken voor cliënt die gaat verhuizen. Foto's vanmorgen laten afdrukken en nu dus nog mooi in een lijstje doen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:47

He Roos, positief nieuws dus!!! Hopen dat het knakken vanzelf weggaat.

Jean, gefeliciteerd met Kristel. Je profiel is leuk geworden, ga je ook je hengsten allemaal nog voorstellen? Zou ik leuk vinden want ik kan niet op je website.

IJ, mooie website hoor!

Leon, wat voor werk doe je nu? Ik heb het zelf absoluut niet op Hempfling. Ik vind het een zweverige zeur en kwam niet door een boek van hem heen. Ben benieuwd hoe dat paardenpersoonlijkheden is.

Sjoe sterkte met je schoonma!

FK nog gecondoleerd. Wel fijn dat je nu veel afleiding hebt van Mira. Ik vind haar een prachtige Tinker. Waar heb je haar eigenlijk gekocht???

Keevagirl, wat vervelend. Ik hoop dat je kunt uitvinden waar het geld gebleven is.

Grid, als het goed is heb je vandaag post van mij!

Graaskorf, leuke kippetjes. Ik heb niks met kippen, maar staat altijd leuk in de tuin.

Vanmiddag ga ik lekker een buitenritje maken en de hoefsmid bellen. Vasthi moet nieuwe ijzers en Cesairs hoefjes moeten een beetje bijgevijld worden.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:50

Jean je straalt op de foto met je nieuw vlam.
Geweldig om te zien

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:53

Het boek ziet er mooi uit.. verder ben ik NOG niet gekomen Maar ik ben wel erg te spreken over Hempfling. Alleen als persoon schijnt het een apart figuur te zijn, maargoed.. ik hoef hemzelf tenslotte ook niet te kennen Soms komt het idd wat zweverig over, maar dat vind ik wel wat hebben. Het zet je tot denken aan en je neemt iets niet zomaar klakkeloos over. Bij bijv Parelli en Voest vind ik dus dat ze nergens echt op ingaan, het blijft wat oppervlakkig en wat je doet, werkt dan misschien wel, maar velen hebben geen enkel idee waarom.

Ik heb Voest, Roberts, Parelli en Hempfling gelezen, gebestudeerd en tot nu toe komt 'mijn' eigen praktijk en denken nog het meeste overeen met Hempfling. Overigens ben ik nog steeds altijd geïnteresseerd in alle varianten van het zogenaamde natural horsemanship en haal ik ook gewoon overal wat uit. En wil nog een keer de denkwijzes van Linda T-J doornemen, maar dat komt er steeds maar niet van terecht.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:55

hee Snowdon ik lees op het ogenblik het boek van Inge Teblick.
"van spelen tot gymnasticeren" iedereen vind het geweldig, maar ik weet nog niet wat ik er van moet denken.
Ben ook net begonnen hoor.
Ken jij dat boek?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:55

jean erg mooi profiel geeft jezelf en hoe je bent mooi weer,

snowdon sterkte,

fjordkootje gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,

verder heb ik wel bijgelezen maar kan niet overal op reageren

Heb net weer heerlijk gereden hij liep echt als een trein naar een kleine miscomunicatie, lekker voorwaards mooi rond, lekker over de rug hij wordt een echte dressuur tink onderhand, zelfs de galop wordt steeds sterker,

En ik blijf het zo leuk vinden he haal ik Lonan uit de stal loop ik langs de stal van Biggels dan hinniktie gelijk naar Lonan van he hier sta ik en ga ik dan naar buiten hinnikt die weer van mag ik niet mee,
En ze kunnen het in de wei zo goed vinden samen hoop dat ze er voorlopig nog op kunnen staan want in de paddock moet je nog maar afwachten hoe het gaat dan gaat lonan meestal kloten uit verveeling,

Zaterdag komt er een nieuwe hoefsmid hopen dat het wat is heb de naam van pellie gekregen en het blijkt een natuurlijk bekapper te zijn, nu ben ik daar zelf niet echt van op de hoogte en ben benieuwd wat de meningen er van zijn, en meschien dat iemand me even in het kort kan uitleggen wat het verschil is,

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:58

Sjoe schreef:
"van spelen tot gymnasticeren" iedereen vind het geweldig, maar ik weet nog niet wat ik er van moet denken.
Ken jij dat boek?

Nee ken het niet, wie is Inge Teblick? Wat doet ze zoal.. En wat wordt er beschreven in het boek?

Leuk om te lezen van Lonan en Biggels, dobbel! Maar Lonan was toch al een echte dressuurtinker! Vind ik wel tenminste..

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:00

snowdon schreef:
Sjoe schreef:
Ken jij dat boek?

Nee ken het niet, wie is Inge Teblick? Wat doet ze zoal.. En wat wordt er beschreven in het boek?

Moet je hier maar even kijken:
http://www.cremebrulee.be/inge/

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:04

Ja hij was het al wel maar wordt het steeds meer hij wordt echt sterker en losser, alleen die verekte schouderbinnen waarts is erg moeilijk maar ook dat gaan we wel voor elkaar krijgen,

Verder moet ik overgens een nieuwe zweetdeken kopen hij heeft in 1 week 2 dekens finaal vernield, 1 was al te klein en de ander was een van slechte kwalitijd maar toch. dus als iemand een mooie stevige zweetdeken maat 175 kwijt wil dan hoor ik dat graag,

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:07

Sjoe, bedankt voor de link! Erg interessant weer

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:15

snowdon schreef:
Sjoe, bedankt voor de link! Erg interessant weer

Ja dat wel maar ik vind het dus dubbel, ik ben dus niet zo van het belonen met eten.
(het principe van jezelf daarmee lager in rangorde plaatsen enz) maar ik gun dit het voordeel van de twijfel en ga het ook lezen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:17

Haai piepeltjes...

was ik weer... Ff bokken tijdens m'n ontbijt en lunch

Jean, van harte met je dochter! Geef haar een zoen van mij! Mooi profiel heb je...

FK, sterkte met je verlies

Roos, fijn dat het goed ging/ was bij de fysio! Geniet van je middag, 't is inderdaad heerlijk weer...

WenK, hopelijk was 't een voorspellende droom

Dobbel, wat leuk dat het zo goed gaat tussen je 2 mannen! Gisteren zei een medelesser 'ik wist helemaal niet dat Tinkers ook aan de teugel kunnen!'

Qua paardenboeken laat ik ff verstek gaan... Die heb ik nauwelijks (natuurlijk wel het Tinkerboek )

Dobbel, er zijn heel veel topics al geweest op Bokt betreffende NB. Misschien kun je die opzoeken? Er zijn veel voor- en tegenstanders te vinden op bokt, levert heftige discussies op!

Keevagirl, heel vervelend die geldkwestie. Dat het bij jou wel is afgeschreven wilt natuurlijk niet automatisch zeggen dat zij het heeft ontvangen... Weet niet of je via jouw bank info kunt opvragen of het op de juiste bestemming is aangekomen?

Oeps.... Al bijna half 3... Ik ga snel wat doen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:18

Ow was dat dus nog niet tegengekomen op de site Maar heb daar eerlijk gezegd nog niet echt een bepaalde mening over, twijfel daar zelf nog bij.... Doe het eigenlijk bijna nooit in elk geval, soms als men iets vraagt dat ze willen zien en we zijn niet in de juiste speelbui, dan haal ik er wel eens snoepjes bij Maar over het algemeen blijven paardensnoepjes erg lang liggen in de kast ...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:21

ik wil graag een paar reactie van mede tinker bokkers vandaar heb die topics wel eens doorgebladert maar kom er zo vreemd in dat het met te veel wordt om door te wurmen,

En belonen met snoepjes zit er bij mij niet bij oke naar het rijden geef ik er wel eens een maar gewoon voor de lekker hij hoeft er niet iets voor te doen, heb het in het begin geprobeert en hij werdt er mega vervelend van dus ben er mee gestopt,
En met biggels ga ik het ook niet doen aangezien hij me maandag bijna flink gebeten heeft en dus ook gelijk een flinke tik heeft gekregen want daar heb ik wel zo de schruft aan bijtende paarden, Dus de lekkere dingen krijgen ze voornamenlijk in hun etens bak

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:24

dobbel schreef:
ik wil graag een paar reactie van mede tinker bokkers vandaar heb die topics wel eens doorgebladert maar kom er zo vreemd in dat het met te veel wordt om door te wurmen,

En belonen met snoepjes zit er bij mij niet bij oke naar het rijden geef ik er wel eens een maar gewoon voor de lekker hij hoeft er niet iets voor te doen, heb het in het begin geprobeert en hij werdt er mega vervelend van dus ben er mee gestopt,
En met biggels ga ik het ook niet doen aangezien hij me maandag bijna flink gebeten heeft en dus ook gelijk een flinke tik heeft gekregen want daar heb ik wel zo de schruft aan bijtende paarden, Dus de lekkere dingen krijgen ze voornamenlijk in hun etens bak

Nou in dat boek leren ze je dus ook hoe een paard het snoep voorzichtig moet aanpakken enzo.
Dat gaat met een "bridge", nou ja als je jezelf een mening wil vormen gewoon lezen zou ik zeggen.
Ik ben pas in het begin, dus eerst maar uitlezen, en dan een mening vormen.
Ik beloon Joey niet met snoep, tenzij er iets heel moeilijks en speciaals is gedaan (namelijk voor het eerst in de trailer) of iets dergelijks.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:25

Tralalala

edit: Laat maar, was even een blonde actie van mij...
Laatst bijgewerkt door snowdon op 12-10-05 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt