[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_vH

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:59

denk maar aan als je weer buiten staat. Dat voelt immers vaak goed :-) Ik ken het wel tot ik mijn huidige tandarts kreeg. Zij is zo ontzettend fijn!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 12:08

Jess_vH schreef:
Aan de fiets misschien? Zo doe je iets samen naast elkaar en draagt het bij aan de verkeersmakheid. Misschien een keer in de trailer laden en op het strand te wandelen?
Toch denk ik dat je longeren spannender kan maken door veel wisselingen te doen, van omgeving en tempo. Zodat de concentratie erbij blijft. En je kan er bijvoorbeeld een balkje neerleggen waar je af en toe overheen "longeert".

Of misschien licht iets trekken als een bandje? Wel eerst oefenen met het trekken natuurlijk.

Ik kan zelf amper 5 min fietsen in 1e versnelling :') dus dat word um niet..
Trailer heb ik ook niet, en ken ik niemand mee..
Longeren kan helaas alleen savonds..

Ik ga denk ik balkjes lopen aan de hand vandaag :j
En met een barebackpad buitenritjes maken.. dat past wel, en kan ze zonder te veel moeite wat spiertjes opbouwen met rechtuit lopen zegmaar (i.p.v. rondjes in de bak.. zwaarder voor haar natuurlijk!)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:35

Ow ja eff vergeten Karlijn :o
Nou succes in iedergeval. Zal je vast lukken.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:34

Jess_vH schreef:
Nog even heb ik jullie hulp nodig.

In januari was de volgende jarig en omdat het winter was en niet echt een rit konden doen hebben we een leuk alternatief gekozen.
De fotografe van een bekend paardenblad ingehuurd voor een fotoshoot met haar paard.

Maar nu is de volgende eind juni jarig en willen weer een rit doen. Wel iets origineels. Kan een rit zijn of iets met een thema bij paarden. Gewoon iets apart dan simpel op manegepaarden erop uit te gaan. Dat is wel leuk, maar dan ook op aparte paarden haha.
Evt met lunch of hightea eraansluitend

Iemand creatieve ideeen??

Misschien een tinkerrit op het strand in Groede bij d'Eierkurf? http://www.deierkurf.nl
Of anders in het oosten van het land met Shires door de bossen crossen?

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:35

Jess_vH bij ons in de buurt kun je ritten doen met shire's, misschien is dat wel leuk.
Joke heeft ook vaak advertentie op mp staan.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:37

wow shires daar moet je maar op durven met die hoogte.wel onwijs gave dieren!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:09

Ik ga van de zomer met de eigenaar van Spock naar die shires :D

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:21

marjootje schreef:
Jess_vH bij ons in de buurt kun je ritten doen met shire's, misschien is dat wel leuk.
Joke heeft ook vaak advertentie op mp staan.

Ja, die bedoelde ik ........... heb de advertentie inderdaad al verschillende keren op marktplaats zien staan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:42

Ff een egopost.. Ik heb even een magisch moment achter de rug!!

Ik wilde even de andere buitenrij route stappen met Diaz met een barebackpad..
Ik was strontsjaggie en zij ook.. Beide ongesteld :p
Zij begon te klieren, ik de afgelopen weken op haar af te reageren (ik heb haar zelfs een mep verkocht..) daarna had ik zoiets van.. Zo gaat het niet. We waren een endje op weg, de zon was weg, het regende, en ik was het zat!!

Ik hing over Diaz hals.. En zei.. Weet je wat, we gaan lekker terug.. Even zorgen opzij zetten.. Zullen we eens proberen te galloperen?

Ik heb nognooit zo iets magisch meegemaakt.. De tranen biggelde over mijn wangen toen Diaz gallopeerde alsof ze nooit anders had gedaan!! We gallopeerde onze zorgen weg! Door de regen.. Heeerlijk was het! Ik had nognooit gegallopeerd met haar! Ze was ZO braaf! Het leek alsof r even niets anders bestond, er niets tussen ons in stond..

Heerlijk ontspannen teruggelopen daarna!

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:48

Wat zal dat een heerlijk gevoel geweest zijn Karlijn .............. zou zo een stukje van een paardenfilm kunnen zijn :D.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:48

Een rit met ijslanders is ook leuk. Dat kon eerst bij de Breidablik in Oirschot.

Karlijn: gewelidig moment voor jullie. Daar kun je wel weer even mee vooruit.

Ik ga straks of vanavond weer op Jack rijden. Ben benieuwd hoe het gaat.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:49

Sorry hier even een ego post omdat ik het echt even kwijt moet, vanavond zal ik wel weer verder reageren...
Ik ben het echt zooooooo zat dat ik hier word uitgemaakt voor een racist. Elke keer weer. Ben dr echt zo klaar mee nu.
Collega zat over de ex van dr vriend te zeggen dat ze een h*oer is en een b*itch en een sl*et en dit terwijl we gewoon visite hebben op kantoor. Dus zei dat ze even beetje normaal moest doen. Krijg ik gelijk weer om me oren dat ik een racist ben en bla bla bla... Echt, ben dr echt heeeeeel erg klaar meee. Maar moet ff van me afschrijven anders komt van werken ook niets meer... :(

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 15:28

waarom racist? ik snap um niet.. misschien aankaarten bij hogerop?

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:57

Karlijn !
Helemaal geweldig en bij mindere momenten hier aan terug denken !

Het lijkt wel een Penny-momentje !

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:00

@mara:ik vindt juist dat je het goed gedaan hebt hoor,ik zou er ook wel wat van zeggen.dat hoort niet op je werk maar thuis achter gesloten deuren.je bent zeker geen racist als je er iets van zegt.kop op meid,positief denken,niet iedereen heeft gelijk!

@diaz:een middag uit een sprookje als ik het zo hoor.daar fantaseer ik ook vaak over.

bezoekje tandarts zit erop:voor de tweede keer in de jaren dat ik bij deze tandarts zit eens een keer geen gaatjes.dat mag een wonder heten.nou kreeg ik weer te horen dat ik ontstoken tandvlees heb.ik voel er niks van.klopt zegt de tandarts,maar dat kan nog wel komen.nu moet ik dus een keer in juni naar de mondhygyeniste.ach ja,beter dan gaatjes vullen dus.
zo vroeg de tandarts;zo ellie hoe gaat het ermee.ik ;kan beter .hij ;wat is er dan?dus ik vertel over ruana en dat ik met haar aan het tobben ben,dat dat me zorgen baart en ook slapeloze nachten heb.wat denk je?vertelt ie dat hij vroeger ook paard gereden heeft!aaaaaaahhhhhhh waarom heb ik deze vent niet eerder ontmoet????????helaas hij is getrouwd en heeft al kinderen -:(-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:22

oHH Karlijn, kippenvel!

Mara, ik zou het zo zat zijn op jou werk, elke keer dat gedonder. Is er nergens iets anders voor je te vinden? ik zou daar gek worden! petje af voor jou, dat je er nog zit!!

Hahaha, ellie, en wss is hij ook te oud!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:31

ik weet niet,schat hem rond een jaar of 40.tja eigenlijk te oud,maar hij voldoet aan mijn mannebeeld.maar ja een tandarts als echtgenoot?mmmm weet niet of dat wel zo fijn is....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:45

hij zal iig elke avond vertellen dat tandjes poetsen goed voor je is :P

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:48

Fijn Ellie, geen gaatjes. ik heb wel het idee dat de mondhygiënist een hype aan het worden is. Die moeten ook werk hebben. Ik ben pas overgestapt naar een andere tandarts. Bij de vorige moest ik ook telkens naar de mondhygiëniste voor mijn tandsteen. Die mondhygiëniste zat telkens te zeuren dat mijn tandvlees niet goed was en dat ik goed moet flossen etc. Bij de nieuwe tandarts was mijn tandvlees prima in orde. Beetje tandsteen verwijderen en klaar.
Zo nu ga ik ff strijken |( , dan lekker pizza eten :9 en dan naar Jack :j
Ben benieuwd hoe hij loopt vanavond. Volgens mijn bijrijder is hij haar aan het uitproberen. Eens kijken of hij dat bij mij nu ook doet.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:51

heel mooi moment karlijn!!
dus diaz blijft nu en alex doe je toch maar niet?

ik ben net terug van buiterit en was weer even alleen op pad en zoe ook best trots
hijskranen, trekkers met giertanken ,grote vrachtwagens, auto's met rammelende aanhangers
zoe vindt ze nog wel spannend maar mag in mijn handen knijpen met net 4 weken weer onder het zadel.

ben ook trots op mijn kleine meid!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:52

Knappe zoe!

En ik ga ook niet naar de mondhygienist hoor. Daag, geldkloppers.

En zoe ook al zo braaf!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:30

ach ik heb gelukig een goede verzekering extra verzekerd voor de tandarts.

ik heb vanmiddag die ontwormpasta opgehaald en ga die vanavond eens op beide achterbenen doen.volgensmij heeft ze daar het meeste last van.doe gewoon een paar plekjes op de benen een dotje op en een beetje insmeren.tenminste ik denk dat het zo moet.
furminators zijn ook binnen gekomen en ze zijn iets groter als wat ik verwacht had.kwam vanmiddag nog bij de boerebond en daar lagen er ook voor paarden.extra breed(mij iets te breed).die krengen kosten 72,-euro.belachlijk duur

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:42

he wat jammer dat er zoveel mensen niet mee kunnen omdat ze iets hebben cupcake..

misschien een rit op ijslanders een leuk idee jess??

ik denk dat als je met diaz gewoon lekker het bos in gaat dat dat het beste is voor een jong dier. lekker rechte stukken, verschillende ondergronden, niet te veel vragen.
super dat jullie samen zo genoten hebben!

he wat vervelend dat ze zo kinderachtig doen op je werk tamadine..

super ellie dat je geen gaatjes had :)
ik zou wel alle 4 de benen meteen goed behandelen, anders heb je straks hele restistenten mijten of je hebt een paar dagen geen mijten aan de achterbenen en dan komen ze weer van de voorbenen naar de achterbenen...
ivermectine wordt wel opgenomen in het bloed, maar omdat je maar een beeje gebruikt zou ik ook de voorbenen even doen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:47

Andrea: hihi je hebt het antw. al van Leonoor.. vorige nestje was 63 dagen, het ligt ook een beetje aan de grote van het nest, maar vaak kan je de tijd er op gelijk zetten, 63 a 65 dagen! is het korter of langer bestaat er een hele grote kans dat er iets mis is.

Jayney: is goed hoor het wel.

Agnita: jaa moet je zeker doen, en ik wil best een rit voor jullie gidsen, ken de bossen hier op mn duimpje, je kan er makkelijk verdwalen en tochten van 2 1/2 a 3 uur maken.. de tink van mijn moeder is erg rustig op het strand, wilt wel lekker galloperen maar zal nooit gemeen zijn! desnoods kunnen we dan ook nog een keer ruilen als je het echt spannend vind.. :D

Karlijn: oohhh wat geweldig!!! super meid!! je voelt je vast erg fijn nu!!! :D hopelijk mag het nu alleen maar berg opwaards gaan voor jullie!

pfff hier is de auto vn mn vriend weer eens kapot (3de keer dit jaar) grrr.... we moeten echt een andere hebben, maarja geld geld geld... hebben jullie niet nog een boompje waar ik een stekje van mag halen.??? haha ;)
aja we zullen het wel zien wat het deze keer is..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:47

das idd wel een goed idee maartje.die arts vertelde dat het maar een klein beetje hoefde en dat op 4/5 plekjes per been.en dan neem ik aan een beetje insmeren.