[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:41

Ja ik snap dat ook niet.
Een tinker is eigenlijk bont, en zelfs een 1kleur word vies hihi

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 21:58

Even bijgelezen :D
Marja goede ervaring gehad op de keuring met Patrick
Saskia super gereden +:)+
Sandra moooie foto's +:)+
Dakota voor het eerst weer op Cros gereden!
Kai heeft lekker poetsbeurt gehad
Mdh bij de dokter geweest :(:) en enge man in huis.....echniefijn :n
Sabrina bij Diabella geweest en fototoestel vergeten???? -O- Dat maak je hier wel een keer goed met extra veel foto's toch??
Dianne, ik hoop dat je je snel heel veel beter gaat voelen. Ontzettend veel succes met de zwangerschap!
Marlon auto weer gemaakt
Kailonne, keb geen idee. Ben heel benieuwd hoe mijn veulen uit gaat groeien, dus al je nog 3 jaartjes hebt dan kan ik je er alles over vertellen :D
Geweldig filmpje Marlon :=
mdh beterschap :(:)
Jansenvandenhout heeft een zwarte tinker te koop. O ja, wit is echnie verkeerd hoor :+

(ego-bericht)
Eigenlijk zou Janus morgen gaan verhuizen, maar ik kreeg vanmorgen een sms-je dat het beter uitkwam als ie vanmiddag al weggebracht zou worden. Nieuwe staleigenaren hadden Janus zijn stal al klaar, dus hij was welkom.
Janus wandelde braaf de trailer op (hooizak voor zijn neus ), Ik reed met mijn auto achter de trailer aan, en zag hem op een gegeven moment niet meer staan. oliebol..... hij was gevallen.... Geen idee hoe het gebeurd is, maar af en toe zag ik dat hij probeerde overeind te komen, en dat het hem niet lukte. Het was maar 10 min. met de auto, dus stoppen langs de weg was niet echt een optie.
Bij de nieuwe stal aangekomen zagen we dat ie in de trailer lag met zijn rechterhoef ONDER het tussenschot.
Ik schrok me dood!! Tussenschot eruit gehaald en Janus wilde niet meer staan. Iedere keer dat ie het probeerde begon ie te kreunen. Ik was zooooo bang dat ie zijn been gebroken had. Uiteindelijk kwam ie overeind, en ging de trailer af op 4 benen gelukkig.
Hij heeft een grote grote schaafwond. Heb wond meteen schoongespoeld en been gekoeld.
Verder leek het wel goed met hem te gaan. Vanavond ben ik weer teruggegaan, weer been gekoeld. Ik denk/hoop dat het mee valt, maar morgen weet ik pas echt meer. Been was al wel een beetje dikker geworden, maar wond zag er goed en rustig uit.
Verder vermaakt ie zich prima. Hij staat nu op stro (eerst op vlas), en is zijn stal aan het leegeten. Hij heeft gelukkig veel kuil gekregen. Nu maar hopen dat ie vanacht en morgen geen buikpijn heeft. Morgen mag ie de hele dag in de paddock (als zijn been goed is) en hij krijgt een apart stukje waarvan een groot deel verhard is, totdat zijn been hersteld is.

Nou kan jullie zeggen dat ik echt heeeel erg geschrokken ben. Ben er nog steeds van onder de indruk.

Morgenvroeg meteen weer naar Janus toe. Stal waar ie nu staat, is verder wel dik in orde. Denk dat ik er een leuke tijd ga krijgen!

Sorry voor dit enorme egobericht, maar moest het even kwijt. (voor degene die ook in het andere topic meelezen, heb voor het gemak maar even gecopieerd :o )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:00

Whis_Serada schreef:
Mijn meissie helemaal uit haar dakkie aan het gaan whahha

http://www.youtube.com/watch?v=FCVh65527nA

MDH waarom Ab als ze nog niks weten dan??

omdat het al heel lang duurt, en omdat ze al wel hebben gecontroleerd op een virus in het bloed(die uitslag hadden ze ook binnen)
en het dat ook niet was...
dus om toch maar van de koorts af te zijn(die ik vandaag precies 2 weken al heb) vond de dokter het toch beter om antibiotica te geven...

gooya, dat is niet geen prettig idee, je diertje net op een nieuwe stal, en dan ook nog eens met een wond :(
weetje al hoe het kwam dan?
hoe kan je hem overgens zien in de trailer? ik kan gil nooit zien :(

oh, ben er vanaf vandaag toch echt zeker van :D
Gillian is geen/kan geen/ voor 100% niet een echte tinker zijn :D
dat koel in de kop is bij hem toch echt neit terug te vinden :(
hij is vandaag(mede dankzij die geweldige wind) bij alles aan de kant gestuitert...
werd er zelf gwn naar van...
zeker toen ik er bij de 6de keer, omhoog komen, op zijn achterbenen omdraaien en er in volle galop zigzaggend vandoor gaant, er naast lag :(
hij dat doet ook gewoon in 1 seconde :( en dat terwijl je van te voren niets voelt van spieren die aangespannen worden of wat dan ook...
hij doet het gewoon in eens...
of het ligt aan mij(al denk ik het niet, want ik heb dit met geen enkel paard alleen met hem :()
of ik kan niet rijden,
of dat paard heeft stekkers verkeert zitten,
of dat paard spoort niet,
of dat paard is gewoon geen echte tinker,

ik ga voor de laatste optie |o
en het is ook niet zo, dat we geen klik hebben,
of dat we geen combi zijn ofzo, want ik kan met geen enkel paard zo fijn rijden als met hem,
en als ik op hem ga zitten, voelt het als of ik "thuis kom"
maar hier werd ik vandaag toch zo naar van...
en toen ben ik uiteindelijk maar afgestapt...
want anders wordt ik alleen maar sjaggie,
en dan ga ik me mayby straks afreageren op hem, en dat vink sielug :Y)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 07:27

mdh, vervelend dat ze nog niks gevonden hebben. Hopelijk helpt de Ab!

Janus komt normaal met zijn billen boven de trailerklep uit. Als ik erachter rijd met mijn auto heb ik normaal dus een prachtige uitzicht :D <3

Ben veel te vroeg wakker geworden, maar ben toch nog wel bezorgd om Janus. Ga dadelijk naar hem toe en ik hoop zo dat zijn been in orde is (en dat ie geen buikpijn heeft van de hoeveelheid stro in zijn pens).

Even een zoekplaatje :=
foto genomen op "precies hetzelfde moment".
Vorig weekend:
Afbeelding
En twee maanden terug
Afbeelding

Fijn dag iedereen

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 08:59

Net bij Janus geweest.
Zijn been ziet er goed uit *\o/*
Wond is mooi droog, kogel is wel dik (andere been trouwens ook) en hij loopt verder prima, niet stijf!
Erg blij mee.
Als er geen ontsteking bij gaat komen, dan zijn we heel goed weggekomen!

KaiKarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:34

Gooya, wat een schrik heej! Nu duimen dat hij verder helemaal goed herstelt! Veel plezier op jullie nieuwe stekje!

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:58

Zo dat is in ieder geval een geruststelling dat Janus er zo vanaf gekomen is!

Gaat hij niet vaak op de trailer??

MDH, zijn de ouders van jou paardje onbekend? Hoe lang heb je hem al? Zou voor mij
niets wezen z'on paard met kronkels. :D :D

Hoop dat je een beetje beter gaat voelen van de AB en dat ze een oorzaak gaan vinden, want
2 weken koorts is echt te lang.

Grz Sabina

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 13:31

DiaBelle schreef:
Gaat hij niet vaak op de trailer??

Hij is vaak op de trailer meegeweest, maar ik denk dat het hooi in het hooinet nu even meer interesse had, en dat ie gewoon niet opgelet heeft.

De eerste nacht op zijn nieuwe stalletje is ie goed doorgekomen. Vanmorgen aan de hand gestapt op het terrein, langs de koeien en kinderspeelgoed en een tractor :D . Allemaal dingen die hij eng vindt, maar ondanks wat gesnuif en wat spanning is ie ook reuze nieuwsgierig. Gaat wel goed komen met hem daar.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:35

Goede middag,

Ben bijgelezen....
Ga nu boodschapje doen en dan naar Patrick.

Tot vanmiddag!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:20

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:24

Vanmiddag lekker met Patrick op het strand gekeuteld het was heerlijk weer.
Daarna op stal nog lekker met hem getut.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 20:50

Hallo!
Leuke filmpjes en foto's weer =:)

Vandaag heeft Janus de hele dag buiten gestaan. Heerlijk om te weten dat je paardje niet in zijn stalletje staat en zich lekker buiten kan vermaken. Heel erg blij mee.
Zijn wond ziet er rustig uit, zijn been/kogel is nog wel wat dikker. Janus is zelf fit, vrolijk en reuze nieuwsgierig naar alle nieuwe dingen.

Vraagje aan jullie:
Zijn been is warm tov zijn andere benen. Ondanks dat de wond er goed uit ziet en Janus geen koorts heeft etc. maak ik me toch wel een beetje zorgen. Is het normaal dat een been, na zo'n ongeluk, warm is of moet ik me toch een beetje zorgen maken?

Veel groetjes, Yvonne

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 08:42

Iedereen op paasvakantie??? Wat een rust in dit topic!

Wil iedereen even fijne paasdagen toewensen!

SunnY_2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:04

hoi ik wou me ook even voorstellen
ik ben tamara en heb een draver merrie van mn eigen
maar ik verzorg een tinker hengst billy :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:28

Gooya schreef:
Hallo!
Leuke filmpjes en foto's weer =:)

Vandaag heeft Janus de hele dag buiten gestaan. Heerlijk om te weten dat je paardje niet in zijn stalletje staat en zich lekker buiten kan vermaken. Heel erg blij mee.
Zijn wond ziet er rustig uit, zijn been/kogel is nog wel wat dikker. Janus is zelf fit, vrolijk en reuze nieuwsgierig naar alle nieuwe dingen.

Vraagje aan jullie:
Zijn been is warm tov zijn andere benen. Ondanks dat de wond er goed uit ziet en Janus geen koorts heeft etc. maak ik me toch wel een beetje zorgen. Is het normaal dat een been, na zo'n ongeluk, warm is of moet ik me toch een beetje zorgen maken?

Veel groetjes, Yvonne

ik denk dat je je dan wel een beetje zorgen moet gaan maken...
warmte aan een been, als daar een wond zit duidt meestal op ontsteking, zeker omdat je zelf al zegt dat de plek daarom heen verdikt is...
hoe reageert hij als je er aan komt dan? op drukt ed...?
want een ontsteking hoeft niet altijd met "pus" te zijn he ;) die kan ook onderhuidszitten...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:31

DiaBelle schreef:
MDH, zijn de ouders van jou paardje onbekend? Hoe lang heb je hem al? Zou voor mij
niets wezen z'on paard met kronkels. :D :D

Hoop dat je een beetje beter gaat voelen van de AB en dat ze een oorzaak gaan vinden, want
2 weken koorts is echt te lang.

Grz Sabina

jup, peerdje komt uit ierland, uit en kudde en er is niks bekend over zijn afstamming ;)
njaa, een paardje wat steeds braaf is, daar heb ik er genoeg van gereden :P, heb ik na een week genoeg van :P
dus ergens vind ik dit wel leuk, en gappig :P
alleen een keertje iets minder zou ik niets te veel gevraagd zijn :(

Ik hoop het ook :(
ben het wel een beetje zat nu...
ow :D me koorts was in ieder geval gisteravond redelijk onder controle 37,5 vind ik best netjes als je de hele tijd 38 hebt gehad :D
maar vanmorgen was het weer 38 :(

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:28

Hoi Iedereen,

Inderdaad aan het genieten van de rust van de paasdagen.
Hebben net de paasbrunch achter de rug, 1 ei en een paar stukjes vleeswaar en ik zat al vol :D

Misschien vanavond beter met de gourmet, ben inmiddels al 7 kg minder, in 2.5 jaar tijd al 17 kg minder dus ik ga de goede kant op, nog eventjes en ik ben rijp om op de Fjordjes van een vriendin te rijden. Dat zal mijn allergrootste beloning zijn.

Gisteren nog lekker op Nozem gereden, de lieverd, hij was van de week kreupel geweest maar lekker rustig aangedaan. Ben tenslotte niet op de manege om het dier te slopen. Het is zón geweldig lief paard.
FF nog een fotootje erbij van hem.

Afbeelding

Ben op het moment mezelf aan het verdiepen in een boek van KF Hempling, een boek waar 26 paardekarakters worden omschreven. Zware kost moet ik zeggen, heb nog niet verzonnen waar Nozem hoort en ook nog niet waar DiaBelle staat. Uberhaupt of een veulen al een karakterindeling kan krijgen op haar uiterlijke kenmerken, interessant is het wel. :)*

Morgen ga ik lekker even bij de kleine meid kijken.

MDH, wanneer het goed voelt met een paardje kun je er inderdaad op den duur mee lezen en schrijven
en zijn die uitspattingen grappig omdat je weet hoe ver hij er mee gaat, niet grappig is het op het moment dat het gevaar voor je oplevert.

Owh, Yvonne, Janus zijn been is die nog dik? Dan zou ik er toch maar even naar laten kijken hoor. :(:)

Hoi SunnY_2000, welkom hier op het gesokte vrienden topic!

Patrick, mooie foto's weer!

Petra, ik ben super trots op je dat je op Whis gestapt ben, ik weet uit ervaring wat een
overwinning dat kan zijn!!! Super gedaan!

Voor allen die ik vergeten ben Hoi hoi!!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:27

oeh sabine, mag ik dat boek niet een keertje van je lenen?

hmmm het ligt net aan zijn bui of het gevaarlijk wordt of niet...
soms is het alleen weg springen, beetje omhoog komen en een beetje met 4 beentjes in de lucht springen :P
soms als die chagarijnig is, dan wil hij nog wel eens zich zelf laten vallen bij het omhoog komen...
daar is mijn springzadel aan kapot gegaan :(
maar omdat ik weet wanneer hij dat doet en het aan hem kan merken...
sta ik er altijd op tijd naast :+
heb eigenlijk nog nooit echt een ongeluk gehad ofzo door zijn buien...
heb wel een keertje mijn arm 3 weken neit kunnen gebruiken omdat ik er te laat van af sprong...
en mijn arm toen onder zijn 100 kilo wegende hals terecht kwam |(
maar dat is eigenlijk alles :D
ik ben wel geteld in de 5 jaar dat ik hem heb, 5 keer gevallen :D
de rest van de keren ben ik er zelf afgesprongen :')
naar buiten gaan is wel redelijk gevaarlijk, maar dat doe ik dan eigenlijk nooit alleen :P
(zelfs al zou ik alleen willen gaan, krijg ik hem toch niet van het terrein af :+ )
en als ik met zijn 2en ben, gaat het altijd wel :P
dan springt hij nog opzij de akkervelden in...
en moet ik er nog wel eens afspringen omdat er moters langs komen ed :D
maar dan heeft hij tenminste steun aan zijn vriendje :D
dus zijn de reacties beter te over zien... ;)
al blijf ik van mening dat dat paard onvoorspelbaar is...
het ene moment stuiter hij zo raar aan de kant voor een fietser, dat ik er half naast lig :P
en het andere moment fietst mijn vriendin gwn naast hem mee :P
(zelfs aan het zadel hangend ;))

ik ben persoonlijk zelfs van mening dat je eerder van een mak paard af pleurt dan van zo'n stuiteraar ;)
juist omdat je het van het makke paard niet verwacht :P

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:12

MDH het boek is van de Bibliotheek, het heet;

Paarden persoonlijkheden
Alle paardentypen beschreven in karaktergroepen
van Klaus Ferdinand Hempfling

isbn 90-5210-533-2

Er komt binnenkort (april-mei) een geheel nieuw boek van hem uit, die heb ik besteld, dit boek
zal rond de € 39.95 gaan kosten.

Ben wel heel benieuwd. Ik heb voor zijn lectuur gekozen omdat Petra Vlasblom, haar bevindingen deels
op Hempfling stoelde. natuurlijk is van alle paardelectuur wel iets te vinden wat je aanspreekt.

Gilian zou niet mijn paardje zijn daar ben ik veel te bang voor. |(

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 18:37

Hallo lieve mensjes!
Hé Sabina, wat ontzettend knap van je dat je zoveel bent afgevallen. En wat een prachtige beloning heb je in het vooruitzicht na al dat harde werken: Het rijden op de fjordjes van je vriendin. Ik hoop voor je dat deze dag heel snel mag komen! En leuke foto! Het boek van KFH heb ik ook gelezen. Heel interessant! Ik heb 4jr terug een reading van KFH gehad over Janus. Ik zat toen zo omhoog met hem, dat ik niet wist hoe we verder moesten. Janus is een kruising King/Unicorn (koning - eenhoorn). Heb van KHF goede tips gehad over hoe ik voor Janus een beter vrouwtje kon zijn. Heb er veel aan gehad.

Hallo Tamara :wave: Welkom hier! Leuk dat je mee komt kletsen. Heb je foto's van je paard en verzorgtink? Ben heel benieuwd!

Mdh: jammer dat je tink zo ingewikkeld is, maar zo te lezen kan je er aardig mee overweg.

Vandaag heb ik toch maar de Uithof gebeld voor Janus. De DA stelde voor om toch maar even langs te komen. Ze vond het meevallen gezien de val en het klemliggen. Ze zegt dat we heel veel geluk gehad hebben, en dat ben ik helemaal met haar eens! De warmte ontwikkeling komt door de wond en mogelijk een verrekking/verstuiking. Nog 2 dagen koelen en als de wond goed gaat genezen mag ik hem al snel weer een beetje aan het werk zetten.
Janus was vandaag echt van slag. Het leek wel of ie vandaag de stress van de verhuizing aan het verwerken was. Arm paardje :(:) Ik hoop dat ie zich snel net zo prettig gaat voelen als op zijn vorige stal. Doordat ie niet aan het werk mag raakt ie zijn ei natuurlijk ook niet echt kwijt.

Vandaag verder een niet zo interessante paasdag gehad. Opstaan-Janus-lunchen :9 -Janus (en een uur wachten op de DA die een sproedje tussendoor had)-eten -Bokt :D .. Ga dadelijk hok van Nijn en Caafs verschonen, en eens kijken of ik mijn auto weer fatsoenlijk krijg. Auto is van verhuiswagen veranderd in vuilnisbak :r

Groetjes, Yvonne

KaiKarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 02:49

Gooya, fijn dat het lijkt mee te vallen. Ik zou ook niet meteen aan iets ernstigs denken, een fikse verstuiking lijkt me logisch. Goed koelen idd. Janus moet zijn verhuizing dus wat verwerken...

Petra: wat een geweldige foto's en filmpjes op het strand! Je zag eruit alsof je enorm aan het genieten was!!!!

Diabelle: ik heb ook wat boeken van Klaus gelezen, interessant, maar idd soms zware kost! Paardenpersoonlijkheden vond ik heel leuk, vooral omdat ik verschillende paarden van stal er zo uit kon pikken. Voor Kai ben ik er nog niet uit welk type hij in past.

Morgen weer even naar Kai om hem een jasje uit te trekken en het wassen met Sebacil te herhalen (moet na zoveel weken herhaald worden). Kijken of hij weer zo braaf met zijn pootjes in een emmer wil gaan staan:-)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 06:30

Petra van harte gefeliciteerd *\o/* *\o/*
Succes op wedstrijd vandaag ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 07:22

Petra GEFELICITEERD *\o/* :):) :)) Hele fijne verjaardag!!

Wow je was nog laat wakker Karine. Was je aan het werk?

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:48

He, Petra gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*

Stien_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:31

wie herkent deze man? het is een foto van de sokkenwasrit 2010 ik ken hem van mij vorig werk en heb er daarna nooit meer iets van gehoord niet dat dat moet ofzo maar had graag geweten hoe het was en ook met de paardjes.
Groetjes Kristien:d
Afbeelding