k wil eventueel wel sponsoren, maar aangezien er nog geen vermoedens zijn van een relatie met mijn merries is het niet zo interessant voor mij natuurlijk
Zo ik heb zojuist de site van de database bijgewerkt. De lijst met alle paarden is bijgewerkt en er staat nu een hengstenlijst op. Die laatste vind ik behoorlijk impressive ondertussen Ook staan Snowdon en Heyleigh nu vermeld als match.
snowdon
Geplaatst: 12-04-12 23:21
Leuk!
kleinigheidje: Otis Pelengro is een ruin, is op 3/4-jarige leeftijd uit opfok gehaald en gecastreerd.
Ja er zitten er nog wel meer tussen die niet echt meer dekhengst zijn of het nooit geworden zijn. Heb er wel een paar uitgevist maar zal er gerust wat gemist hebben. Wist ook niet dat Pelengro ruin was, maar mijn hoofd is een zeef
Ik hoop zo dat er ooit de vader of moeder van Patrick zijn moeder bekent worden, daar ben ik echt benieuwd naar...... Leuk dat er al wat meer matchen zijn gevonden!
Laatst bijgewerkt door _Patrick_ op 12-04-12 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Nuage
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-12 23:25
Ben blij met de input hoor want heb 'm wel meteen uit de stallions database gehaald. Dus de volgende keer dat ik die lijst eruit trek is ie eruit
Ik heb besloten om Ceadens DNA vast te leggen. Altijd handig om DNA vast te leggen. Je weet niet wat de toekomst brengt. Alleen staat Ceaden nog in Raalte dus ik heb zijn haren pas over een paar weken.
snowdon
Geplaatst: 12-04-12 23:41
Ik heb waarschijnlijk nog sponsors nodig voor 3 of 4 paarden! Ik wacht momenteel op reactie van de eigenaren. Betreffen 3 importruinen en evt een merrie (weet haar leeftijd e.d. even niet).
Sharmila: Wat is in dit geval over een paar weken? Zij kunnen ook geen haren trekken en opsturen voor je? Je hebt nog wel ff voor deze batch.
vraagje ergens hadden we eens een lijst met import paarden, en wie die geimporteerd hadden staan er in de data ook enkele paarden die via walter in Nl zijn gekomen? En wat ik me dan afvraag vooral in het begin hadden de "importeurs" toch wel een vast gebied waar ze ze vandaan haalde, of zelfs vaste mensen die ze voor hun bij elkaar zocht zo ( vind ik) dat je een bepaald type paard ook wel bij een naam kan zetten van degene die ze naar NL heeft gehaald omdat die vaker van die types heeft gehad. ( mm moeilijk zo even snel te verwoorden, hoop dat je me kan volgen) Nu vroeg ik me af, ( even om bij walter als voorbeeld te blijven) stel je pakt, pak hem beet 5 paarden die via hem na NL zijn gekomen, merk je dan aan het dna, dat die dieren onderling ergens wel ( al is het verderweg) een samenloop van dna hebben??
Ik heb eventueel nog 2 importmerries die uit dezelfde kudde als Sjim komen. Eigenaar heeft geen centjes. (wajong uitkering). Maar misschien wel een optie om die ook mee te nemen. Ze waren namelijk beide al een jaar of 6 toen ze in NL aan kwamen.
puur
Geplaatst: 13-04-12 00:09
Denk dat die erg interessant kunnen zijn! ben ik ook wel benieuwd naar dees!