[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:17

Briesje ziet er goed en prachtig uit, Dianne!

TK nog niet ziek, houden zo!

Ik kan de foto's van Silas niet zien, maar het valt me wel op dat men erg eensgezind is hier t.o.v. een ander topic...

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:41

Iedreen een knuff die het kan gebruiken Ach gut
mooie foto's gezien!
Ik vind de foto van Silas er ook niet 'lekker' uitzien, maar dat kan natuurlijk een moment opname zijn, hij lijkt een beetje naar beneden getrokken,
Hopelijk als ik thuis kom vandaag, heb ik internet!!
Zal beetje globaal terug lezen!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:52

Ik vind de foto van Silas ook niet zo (had hem nog niet gezien) achter de LL en lijkt in de houding getrokken.... kan ook weer net een moment zijn natuurlijk.

Berdien

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:14

Ik krijg ook steeds berichtjes met daarin een link van mensen die offline zijn via msn. Klik ze maar niet aan nou heb ik wel een Mac en zijn de meeste virussen gemaakt voor Windows, maar Apple wordt steeds populairder bij de virusbouwers No Cheer

Vandaag éindelijk de beoordeling van mijn conceptscriptie gekregen. Ik zou die afgelopen dinsdag moeten krijgen No Cheer Kan er wel wat mee, maar goed, je loopt wel vertraging op. Moet nog een hoop aangebeuren, maar dat wist ik al. Zo even water geven op stal, stalgeld betalen en dan weer hard aan de slag. Joepie Clown

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:32

geweldige foto's, schattige pups!!! Vingers aflikken

was helemaal vergeten dat je jarig bent geweest Annique Bloos
Go jij! Go jij! GEFELICITEERD Go jij! Go jij!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:05

Goede middag!

Berdien nog hard aan het werk aan haar scriptie.

Net uitgemest. Wilco met de heftruck heen en weer gescheurd. Daarna nog even het kippenhok gedaan.

Ik ben zo blij dat de wintertijd op het werk van Wilco weer is ingegaan. Nu heeft hij 1 keer in de 2 weken een lang weekend.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:04

EVEN EEN ALGEMENE UITLEG!!!!
silas is western ingereden!!!! dus gewend laag te lopen met zijn neus...
Nu ben ik sinds 2 weken de dressuur aan het oppakken.
Hij vind het nog moeilijk maar gaat al goed vooruit.
Hij gaat af en toe nog wat hangen in je handen. Tja is nou immers niet in 1 dag afgeleerd he!
Ik was erbij en hij werd absoluut niet in de houding getrokken!!!
de ruiter zit wat achterover omdat zij een westernzadel totaal niet gewent is!! Wilde gewoon trots een foto showen omdat ik zo trots ben op mijn kanjer die super meewerkt in alles wat ik van hem vraag!
Baal een klein beetje van het doorgezemel hierover...
Het is een momentopname! Ik zie hier ook vaak zat foto's voorbij komen die net niet helemaal een juist moment hebben, tja dat is het lastige van foto's toch? Knipoog
Eerlijk gezegd was ik al een beetje afgekickt van het plaatsen van foto's! Nu ben ik er voorlopig weer klaar mee....
Opbouwende kritiek is prima.....
Maar overdrijven is beetje overbodig.... maar kennelijk bokt eigen...
sorry maar ben even heel verdrietig hierover.....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:12

Ik zie het niet als doorgezemel.
Jij plaats een foto, dan weet je dat er reacties kunnen komen. Ongeacht positief of negatief. Ers staat ook weinig uitleg bij de foto.
Niet iedereen weet dat Silas hiervoor western bereden was.

Een foto legt een bepaald beeld vast, wat niet altijd postief over komt. Maar heeeeeel veel mensen weten hier dat je super bent voor Silas.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:17

ja oke... maar blijven herhalen is ook niet nodig.... komt nu even verkeerd over...sorry!! vandaar wel even mijn uitleg....had ik misschien meteen bij de foto moeten doen maar had ik gewoon niet aan gedacht

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:19

In dit topic gaat het er over het algemeen altijd wat anders aan toen dan in het andere topic. Iedereen geeft hier altijd zijn mening, en er is nooit gezemel over.
Niemand doet het om iemand af te kraken. We zijn gewoon gewend om overal op te reageren.

Sorry als het vervelend over komt.
Ben benieuwd hoe hij Silas zijn hele dressuur outfit eruit ziet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:35

Sorry, maar ik zit maar in één topic en baseer mijn mening op wat ík zie. En ik zie een paard wat ver achter de loodlijn loopt, met open mond en een hangende ruiter.
Western gereden zijn is geen excuus, een westernpaard hoort ook niet achter de loodlijn gereden te worden. Laag en rond rijden is prima, goed zelfs! Maar wél met de neus op of voor de loodlijn, en er niet achter.
Daarnaast hoort een westernpaard laag te lopen, maar níet te hangen, en dient hij ook hoger ingesteld te kunnen worden, hij moet immers soepel en licht aan de handen staan.
Dus je uitleg vind ik niet echt valide.

Verder vind ik je erg verdedigend én aanvallend overkomen, wat ik niet helemaal terecht vind. Er worden -imo- terechte opmerkingen bij de foto geplaatst, maar die blijven binnen alle fatsoensnormen. Je reactie vind ik dus ietwat overtrokken Lachen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:40

Silas; kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je rijtechnisch commentaar krijgt, terwijl je gewoon die geweldige draf wilde laten zien. Want die ziet er erg mooi uit!!
Maar het is wat Janet zegt, er wordt op gereageerd en eerlijk gezegd valt het ook wel zo op dat ik niet anders had verwacht. Ik las in het andere topic ook een soortgelijke reactie en de tweede foto die daar staat geeft hetzelfde beeld.
Sorry als ik in herhaling val, maar de western uitleg vind ik niet kloppen. Laag met de neus lopen vind ik niet storend, maar hij loopt erg achter de loodlijn, er zit geen buiging in de hals zelf en door de houding van de ruiter ziet het er getrokken uit.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:41

Lees nu pas de reactie van Berdien, dus nu is mijn reactie helemaal dubbelop.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:01

had expres niet gereageerd op de foto silas Lachen maar het is normaal dat als je een foto plaats iemand zijn eigen mening geeft. daarmee vallen ze jou absoluut niet aan, ze zien alleen wat ze op dat moment aan die foto zien toch.

dam, zat ik net met mijn vinger tussen de ijzeren staldeur, is nu een beetje stuk autsj.. Clown
Wel heerlijk gereden op kyaan Lachen hopelijk is het zadel voor timo snel binnen kunnen we met ons bonte mannetje ook weer verder Knipoog

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:12

Wil hier wel even op inhaken....

Ik snap wel wat Silas bedoeld!! Tom is ook western gereden en als ik die ga oppakken als zijnde bij het dressuur wil hij ook snel achter de loodlijn lopen of wat gaan hangen.
Hij is gewend contact is geven, Als ik hem ga oppakken als dressuur blijft hij snel dat losse contact zoeken en kan dus achter de loodlijn gaan zitten zoeken of gaan hangen.
Uit ervarign weet ik dat Silas dat ook snel doet en wat meer gaat hangen. Questie van veel oefenen dan weet ik zeker dat dat vanzelf steeds beter gaat bij Silas!

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:13

Janet met wilco lekker lang weekend gehad Lachen
Silas hard aan het werk geweest. Jammer dat de foto net niet laat zien wat je de mensen graag wilde laten zien Silas Ach gut

Hier vanmorgen ook aan het werk geweest met de paardjes. Fijn hoor, zo'n huiswerkdag Schijnheilig Knipoog. Vanmorgen wilde ik Muddy gaan roundpennen, maar ze stonden alledrie aan één kant van de bak (om te roundpennen zet ik een schriklintje in het midden, staan er twee aan de ene kant en één aan de andere). Dus ik ga voor ze staan met een lang touw in m'n handen 'Ik wil graag Muddy aan één kant en jullie twee aan de andere. Maakt me niet uit welke kant, zolang jullie maar apart staan.' Waarop Muddy een blik werpt op het touw, bij zichzelf denkt 'Ik ga er geloof ik maar even van tussen' en naar de andere kant loopt. Babet en Coral vonden het razend interessant wat ik vertelde en mijn handgebaren ('wie weet heeft ze het wel over eten...') dus die bleven netjes staan en zo stonden ze inderdaad goed. Wat een heerlijk afgerichte paarden hebben we toch ROFL Huilen van het lachen
Toen Muds lekker aan het werk gezet en 's middags lekker lopen tuttelen: manen uitgeplozen, sokken bijgeknipt, mokplekjes ingezalfd... Was ik van plan daarna foto's te maken van een heerlijk ontklit paard, waren we ineens twee uur verder en ging de zon onder Boos! . Nou ja, morgen weer een dag Haha! . En Coral heeft nog even een schriklint losgetrokken en de veer van een greep compleet uit elkaar getrokken. Ze bleef met haar halster aan het plastic paaltje vastzitten. Dat doet ze wel vaker om te schuren, maar nu liet het paaltje blijkbaar niet los. Lekker ding Clown .

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:17

Zo lekker naar Whis net geweest , maar men wat is het koud zeg

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:19

au TK, dat zal wel een mooie kloppende blauw vinger worden.

muds ook een lekker paarden dagje gehad, ben wel benieuwd naar een foto van je dame.
Ik zie dat muddy gedekt is door Aspercial, die hengst ken ik niet. Heb je een foto?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:19

Fíjn katten Lips are sealed eentje heeft zich aangewend om tussen de plantenbakken voor mijn raam te staan krijsen, en al dat niet helpt haal je je nagels maar over het glas. Wordt er niet op gereageerd? Dan houd je dat toch rustig tien minuten vol? Poes in kwestie zit nou al mauwend naast mijn stoel "Gezellig he, zo saampjes Haha! " Nou Clown dolle boel.

Sorry, maar ik vind western gereden gewoon geen excuus. Jessie is ook western gereden, maar kan ik prima met en zonder contact rijden, in welke halshouding dan ook. Lang en laag, wat hoger en ronder, met veel of weinig lengtebuiging, linker of rechter stelling.. En daarmee wil ik niet zeggen dat ik een sterruiter ben en Jes een westerncrack Clown maar dat een goed gereden westernpaard ook gewoon in elke houding gereden moet kunnen worden zonder dat hij gaat hangen, er getrokken of gekruld wordt Lachen

Muds lekker bezig geweest dus Haha! Fijn he, slopende paarden *LOL*

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:22

leuk he katten.
haha hier ook zo 1. Zodra je richting het aanrecht loopt, rent Poekie achter je aan.
En owee als je hem geen stukje kaas geeft, want dan hangt er gelijk een kilo of 8 kat aan je been.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:24

Hahahahaha ja Minet net zo! Die heb ik ( Bloos ) iets teveel verwend met "oooohh poesje melk?" elke keer als ik de koelkast open deed. Ja, en als ze nou dus geen melk krijgt.. Nagelbijten / Gniffelen
Zelfde met de andere poezel, die zeurt altijd nogal met eten. Laatst was er Wiskas voer in de aanbieding, van die brokjes met vulling. Dát lust ze wel, en zodra je dus richting keuken loopt snort zij achter je aan, om vervolgens niet te mauwen, maar te piepen om eten, zo opgewonden is ze dan ROFL ROFL ROFL
De derde maakt het allemaal niet uit, honden- of kattenvoer, wit- of krentenbrood, aardappels of pannenkoek, als het maar eetbaar is. Oh ja, en het feit dat alles behalve kattenvoer verboden is, doet haar ook niet zoveel Nagelbijten / Gniffelen ROFL

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:38

Zeurkatten, die van mij kan er ook wat van! Krapt de hele avond aan de ramen tot ik haar naar binnen laat....

Net nog even Mirthe losgegooid, je ziet dan dus helemaal niets... eigenlijk gelukkig maar...

Over Silas zeg ik alleen maar dat hij een spectaculaire draf heeft, en het er op de dressuurdagen in Leusden goed uitzag, dus dit is idd een momentopname en alles is voor verbetering vatbaar toch?! .

(Jullie moeten mij op Mirthe, die nog steeds slecht nageeft niet zien dan... Bloos )

We zijn hier lekker aan het schilderen, het dak wordt opgelapt, ben blij dat er nu eindelijk wat schot in de zaak zit!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:41

Ziggy geeft automatisch mooi na. Heeft hij vanaf het begin al gedaan. Doe er helemaal niets voor, en voor mij hoeft hij het ook niet te doen.

haha Berdien hoe herkenbaar. Maar ik heb Poekie dat niet geleerd. Co geeft hem elke keer kaas.
Poekie kan wel zitten op comando, heeft hij van Sem over genomen. haha rare kat.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:42

Mirthe is er erg stug in, vind het zelf ook heel lastig. Ze komt wel steeds meer naar beneden gelukkig. Tja, daar heb je les voor he? Ze heeft ook een korte stevige nek, dus ook niet al te makkelijk voor haar.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:44

heb je nog steeds les?