Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, maar als Anouk een gezond veulen krijgt volgend jaar wil ik met het veulen naar de keuring. Moet ik het veulen dan als registerveulen opgeven of stamboekveulen? Boy is natuurlijk afgekeurd als dekhengst, maar hij staat als het goed is nu wel bij het stamboek ingeschreven. De beide ouders zijn dan dus wel bekend bij het stamboek. Iemand die dit weet?
Spreekt uit ervaring. Tinkerloos schreef:O,ik dacht dat als beide ouders bekend waren bij het stamboek,dat het dan automatisch een stamboek veulen werd.
En een register veulen als de vader niet bekend is..
Tinkerloos schreef:Dus mijn veulen van een stamboekhengst en een registermerrie is wel een stamboek veulen?
(best ingewikkeld nog hoor..)
Tinkerloos schreef:Dus mijn veulen van een stamboekhengst en een registermerrie is wel een stamboek veulen?
(best ingewikkeld nog hoor..)
.Tinkerloos schreef:Ik snap het.![]()
Klinkt ook wel logisch nu ik het zo teruglees.
Maar ik had me er nooit zo in verdiept.
Nog even een vraag om te pesten:
Hoe zit het dan als je een register merrie hebt,(NST) en je laat die dekken door een ICS goedgekeurde dekhengst.
Wat is dan dat veulen wat daaruitkomt?
)
(duikt nu weg
) Tinkerloos schreef:Hoe zit het dan als je een register merrie hebt,(NST) en je laat die dekken door een ICS goedgekeurde dekhengst.
Bonte schreef:Tinkerloos schreef:Hoe zit het dan als je een register merrie hebt,(NST) en je laat die dekken door een ICS goedgekeurde dekhengst.
een register voor het NST. Bij het ICS weet ik het niet, hoe ze dat doen.
Er zijn goedgekeurde hengsten bij het ICS, die zijn afgekeurd bij het NST, dus zou het krom zijn als het dan toch een stamboekveulen wordt bij het NST.
Leonoor schreef:Tinkerloos schreef:O,ik dacht dat als beide ouders bekend waren bij het stamboek,dat het dan automatisch een stamboek veulen werd.
En een register veulen als de vader niet bekend is..
Zolang er geen dekbon is, is het geen stamboekveulen. En er worden geen dekbonnen uitgegeven aan hengsten die niet GGK zijn.
dobbel schreef:Tuurlijk Dobbel, maar aangezien ik de topicstarter ben, voel ik me een beetje schuldig als dit weer het zoveelste discussietopic over de verschillen tussen de stamboeken wordt, snap jesorry hoor keevagirl.
ik zelf ben echt een ntser maar daarom mag ik er toch wel iets over zeggen. tis gewoon raar.
maar zal weer ontopic gaan.