Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pellie schreef:ik heb vandaag de Sollinea binnen gekregen. 2.5l. water gekookt, 1 zak van 1.5 kilo kruidenpoeder er in roeren en elke dag een flinke hand door het voer.
ik hoop jullie de komende 2 á 3 weken goede berichten te kunnen geven!
Berdien schreef:Gelukkig heeft Jes "alleen" mijt. Moet er niet aan denken dat er ook nog mok ofzo bij komt. Maar dat houd ze mooi buiten de deur *klopt af*
Binnenkort nog maar preventief de sokken door de Sebacil houden, en als het dan nog binnen een half jaar dan gaat echt alles eraf. Ben er zo zat van! Wel ga ik haar preventief elk half jaar wassen met sebacil. Zo duur is het ook weer niet, en als dat helpt..
en dan sta je met de rug tegen de muur. Ik kan me niet voorstellen als je je paard GOED hebt behandeld dat ie ''alleen'' maar mijt heeft, standaard. Als de mijt goed behandeld is(zoals aangegeven op pag 10) en je stal en je spullen ect. behoor je het niet terug te krijgen. Als jou paard dan wel altijd mijtjes heeft is er ergens anders iets aan de hand en zal ik zsm uit gaan zoeken wat daar de oorzaak van is. Sebacil is een super giftig goedje en je moet het je paard niet zomaar even aandoen om dit prefentief als wasmiddeltje te gebruiken.
Citaat:Jessie heeft nou wel dat ze schopt als je te fanatiek haar achterbenen/kont borstelt. Wordt zo gaar van dat paard. Er is daar niks, geen wondjes, geen zwellingen, geen kale plekken, maar mevrouw schopt als je haar daar poetst. En dan ook niet altijd, zonder regelmaat ofzo.
*zucht*

Soxje schreef:En voor die mijt moest je Sebacil gebruiken?
Pellie schreef:gam was al na 2x inspuiten met dat spul resistent.