[TI] Tinkers Taxatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hipkippie

Re: Tinkers Taxatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:54

sassie schreef:
Hallo vind kimba erg mooi 3000,-
en ray ook leuk 2500,-
sassie

Haha! Bloos

sassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:18

Hee hallo,

hi snappen jullie het nog Bloos ging allemaal beetje
fout hi Knipoog sorry
sassie

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:04

tinka 3.000
puk 2700
cesar onbetaalbaar Haha!
moonlight 2.500
mikado 2.700
digna 2000
kimba 2500
ray 2400
aedan 2500

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:30

Okay, wat denken jullie van onze supermerrie Jane. 8 jaar oud en stermerrie bij het Nederlands Tinkerstamboek. Ze is ongeveer 1.60 hoog (ze is op de keuring gemeten, maar ze vond de meneer met de stok heel erg eng...) Daarnaast is het een geweldig paard onder het zadel. Ze was vorig jaar winterkampioen met de onderlinge dressuurwedstrijden en ze kan leuk springen. Ze is verschrikkelijk nieuwsgierig en leergierig. Ze is niet snel onder de indruk van dingen en met buitenrijden meestal heel braaf. Tegenover andere paarden is ze wel heel dominant en ook kan ze soms mensen nogal uitproberen. Als je eerlijk en streng tegen haar bent is het echt een superpaard.

http://groups.msn.com/MarielBegheyn/keu ... 1006[/img]

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:58

Ik heb vandaag helaas even niet de tijd om iedereen te taxeren, maar ik wil wel even kwijt dat ik Kieran zeker geen bonte haflinger met sokken vind!!!! Gewoon een lekker stevige tinker! Leuk beest, net als de rest trouwens....

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:38

pairadice schreef:
Ik heb vandaag helaas even niet de tijd om iedereen te taxeren, maar ik wil wel even kwijt dat ik Kieran zeker geen bonte haflinger met sokken vind!!!! Gewoon een lekker stevige tinker! Leuk beest, net als de rest trouwens....

Dank je wel hoor, ook namens het Kieranbeest!!! Bloos Tong uitsteken Hyper!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:11

nou hier ook mijn lijstje en ik ben er niet goed in
Sean: €2500 zonder van de sokken. maar verder leuk type
Chester: 2000
lowara: 3500-4000/ super manen. maar ze is dnek ik onbetaalbaar net als de rest Haha!
bobby: 1200
Jordy: 3200
Damian: 2500 super hoofd vind ik Knipoog hij kan niks
Gammon: 2800
Sweety: 2600
Offspring : 5000
Cayuse: 2300
katinka: 2000
Ciara: 2000
Dipsy: 1200
Fayette: 2500
Miss Mo: 2600
Novia: 2000
Anouk: 2500
Vasrhi: 2800
Brenda: 2500
Maestro: 3200
Mabel: 2500
Ylean: 2000
Chubby: 2800
Patch: 2700
Keeva: 2200
Kyara: 1500
Nuala: 3100
Maddox: 1900
Twister: 2900
Lonan: 2700
Irish Lucky Lady: 3500
Rohan: 1000
Collin: 3500
Finola: 1700
Kieran: 2900
Tarin: 1800
Chakoty: 4000
Rose: 3000
Killian: 2700
Abel: 2300
Wout: 2500
Laura-Lee: 1000
Indy: 2900
Sogno: 2500
Silas: 1500
Duncan: 2800
Sjakie: 2500
Adon: 2900
Snowdon: 2800
Macho: 2500
Prisco: 3100
Tinka: 2000
Puk: 2800
Cesar: 2300
Moonlight: 2400
Mikado: 2500
Kimba: 2800
Ray: 2000
aedan egt mijn smaak 2500
mijn tink komt er nog op Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:17

Toushie... waarom bijv voor Miss Mo nog minder als voor mijn Snowdon en voor twee kleinere oudere merries weer veel meer?

voor meerderen geldt dat ik opmerk dat er erg op persoonlijke smaak wordt getaxeerd, vind ik een beetje krom en kortzichtig. Dat maakt dit topic jammer genoeg erg chaotisch en "waardeloos".

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:28

het is natuurlijk wat de gek ervoor geeft Leon Haha!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:40

snowdon schreef:
Toushie... waarom bijv voor Miss Mo nog minder als voor mijn Snowdon en voor twee kleinere oudere merries weer veel meer?

voor meerderen geldt dat ik opmerk dat er erg op persoonlijke smaak wordt getaxeerd, vind ik een beetje krom en kortzichtig. Dat maakt dit topic jammer genoeg erg chaotisch en "waardeloos".

Ajoh maakt toch nie uit! dat is nu eenmaal zo iedereen heeft een andere smaak.
En voor het officiele tintje,zullen de paardjes echt door beleerde jury ogen bekeken moeten worden,en niet door oogjes die niet naar leeftijd,bouw, bespiering,beharing,gangen enz enz kijken.

Kan wel een heel mooi paard op de foto zetten,maar of die ruime gangen heeft ziet niemand toch?
Hij kan wel als een kameel lopen! Haha!

Daarom!tis maar voor de jool niks meer niks minder.
Al geeft ze 1 euro voor mijn roosje Clown

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:01

Natuurlijk moet mijn lady hier ook aan mee doen Lachen
Het zal mij benieuwen Knipoog

Naam: Lady
Hoogte: 1,56
Geslacht: (kun je nooit raden) merrie
afkomst: Onbekend
Lady is een tinker die van het transport vanuit ierland is afgehaald, door de tinkerhoeve de bonte parels. Daar is lady komen te staan en is verkocht aan de huidige eigenaars (roy en anneke)
Haar manen waren platgebrand, ze was dun. Kortom, ze was een zielig lelijk paardje in die tijd. Nu is dat wel anders. Toen ik er net kwam rijden kon ze de basis, stap draf en galop. Maar voornamelijk op buitenrit. In de bak was ze vaak nog niet echt vooruit te branden.
Nu loopt ze heel mooi, een B proefje kan ze wel lopen. Springen kan ze super goed! Los springt ze 1,30 en met ruiter 1 meter. Dressuur gaat nu de goede kant met haar op, ze loopt nu behoorlijk aan de teugel, achterwaarts en wijken ben ik mee bezig. Laatst heb ik een springconcoursje gehad met haar, 50 cm, maar die kwam ze 2 keer foutloos door. (ik ben zelf niet zo'n springer.. Tong uitsteken) Ze is zwart/bont en heeft een maanoog..
Hierbij de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik hoop hierbij genoeg informatie te hebben gegeven..
Anders vraag je het maar

Ik kon niet zien welke tinker ik moest " taxeren" dus..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:06

Natuurlijk moet er bij dat ze eerste premie heeft behaald, de rozet hangt nog in de stal. En ze is 6 jaar. Word deze zomer gedekt, waarschijnlijk door glen of paco of pitale (de bonte parels)

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:31

snowdon schreef:

Proef ik hier enige onvrede in de taxaties van Snowdon? Gekwetst? Haha!
Het is maar wat de gek er voor geeft, en natuurlijk wordt er naar persoonlijke smaak getaxeerd, er zijn (naar mijn weten) toch geen vastomlijnde tabellen met de marktprijzen voor een tinker?
Naar mijn idee is het taxeren naar eigen 'smaak' helemaal niet kortzichtig?!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:45

ben ik helemaal met je eens !!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha!
anders kon ik ook wel in een hoekje gaan huilen !!!!!!!!!!! Huilen
een hoop mensen vonder macho te schraal,mager,niet grof genoeg !
maak niet uit, ik vind hem geweldig !!!!!!!!!!!!!!!!
(en gelukkig vinden de meeste hem nu wel grof genoeg ) Koe

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:57

jacky2 schreef:
anders kon ik ook wel in een hoekje gaan huilen !!!!!!!!!!! Huilen

Doe maar niet! Haha!
Zolang jij blij bent met jouw tinkie, is er niets aan de hand, nietwaar?
Mijn eczeemtink raak ik ook aan de straatstenen niet kwijt denk ik, maar dat hoeft gelukkig ook niet Haha!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:03

ik zal maar niet zeggen dat Cayuse is verkocht voor 3750 euro.. Nagelbijten / Gniffelen hihi als ik de prijs zie wat hier getaxeerd is.. nou en?? is toch voor de fun dit/?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:04

Cayusejuhh schreef:
ik zal maar niet zeggen dat Cayuse is verkocht voor 3750 euro.. Nagelbijten / Gniffelen hihi als ik de prijs zie wat hier getaxeerd is.. nou en?? is toch voor de fun dit/?

Mee eens! Haha!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:21

Cayusejuhh schreef:

boefje Whoosh!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:36

silas schreef:
Cayusejuhh schreef:

boefje Whoosh!

puh! die van jou is nu ook veeeeeeeeeeel mer waard hoor!! Vingers aflikken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:03

Kiara schreef:
snowdon schreef:

Proef ik hier enige onvrede in de taxaties van Snowdon? Gekwetst? Haha!
Het is maar wat de gek er voor geeft, en natuurlijk wordt er naar persoonlijke smaak getaxeerd, er zijn (naar mijn weten) toch geen vastomlijnde tabellen met de marktprijzen voor een tinker?
Naar mijn idee is het taxeren naar eigen 'smaak' helemaal niet kortzichtig?!

Neee absoluut niet Haha! is maar even voor een voorbeeldje!

Maar vond het erg vreemd dat Miss Mo vergeleken met Nuala en Irish lady voor zo weinig getaxeerd werd. Dat was meer dan een soort van onvrede. Als daar sprake van zou zijn.

En kortzichtig was misschien een verkeerde woordkeus.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:48

Sommige taxaties zijn IMO ook een beetje vreemd moet ik eerlijk zeggen....
In mijn taxatie van de tinkers op de eerste pagina heb ik ook wel geprobeerd rekening te houden met de 'marktwaarde'. Ik val bijvoorbeeld op een heel ander type tinker dan de meesten, ik ben gek op grai's.... Maar dan wel het type grai wat elegant is maar toch zeker wel duidelijk tinker is, dus wel duidelijke sokken en tinkeruitstraling. Mijn eigen tink vind ik daar wel een goed voorbeeld van Bloos Evenals bijvoorbeeld Snowdon.
Maar naar mijn mening is het grovere type meer gewild, zeker in de grotere maat, en ligt daarvan de marktwaarde dus ook hoger.

Ik heb trouwens ook de rest van de tinkers ook nog getaxeerd (ik verveelde me Haha! ) 13 pagina's doorgeworsteld en 2 kantjes volgekliederd.... Kan er dus een aantal vergeten zijn, en heb ook de tinkers niet getaxeerd waarvan de foto's het niet meer doen.

Miss Mo: €3250, grote maat, braaf en gewild type, drachtig
Anouk: €3000, 1e premie en ster, NL reservekampioen. Wel fel karakter en erg luxe, zelfs naar mijn smaak.
Vasthi: €3000, ook veel gewild type, erg braaf, drachtig, groot.
Brenda: €2500 Gemiddelde tinker qua type, puur geschikt voor recreatie.
Sjimmie: €2700 Heel mooi type, braaf. Ruin en effen, wat naar mijn idee ook de prijs wat kan drukken.
Chubby: 2800 Niet heel gewild type, wel grote maat en merrie.
Patch: €2500 Kleine ruin, wel veelzijdig.
Nuala: €3750 Prachtige merrie, zowel qua bouw als gangen, bewezen fokmerrie, 1e premie nakomeling. Heb haar op de keuring in Dalen gezien en was erg onder de indruk, ook al was ze volgens mij niet helemaal in conditie.
Maddox: €2000 Jonge leeftijd en eenkleur, 1e premie, prachtige bouw en gangen. Ook gezien op de keuring, mooie jaarling, en lópen!
Twister: €2800 Veelzijdig, leuk paard, mooie maat, ruin.
Lonan: €2600 Hengst, niet goedgekeurd, effen, wel veelzijdig en netjes aangereden.
Irish: €2800 Ik vind Irish qua kunnen een leuk paard, qua type niet heel bijzonder. Heeft wel al veulens gehad.
Collin: €3000 Veel gezocht type, grote maat, veel behang, mooie leeftijd en braaf.
Kieran: Vind ik heel moeilijk... gezien de 'afkeuring' op de tinkerkeuring (zijn daar nog foto's van gemaakt trouwens?). Als ik dat buiten beschouwing laat: Apart paard, kleur. Grote maat. €2900
Taryn: €2400 Kleine maat, alleen recreatief niet geschikt om ook dressuurmatig mee te rijden (wat de meesten toch wel enigszins willen).
Rose: €2900 Ik vind haar qua type erg aansprekend, goed dressuurmatig gereden, sportprestaties, effen.
Killian: €2400 Pittige tinker, kleine maat, geen gemakkelijk karakter. Wel veelzijdig.
Laura-Lee: €1200 Luxe type, jong.
Indy: €3000 Dit is het soort tinker wat veel mensen zoeken. Goede maat, kleur, veelzijdig en braaf. Prachtig paard!
Sogno: €2500 Leuke tink, maar nog erg jong en onervaren, ruin.
Sjakie: €2700 Gemiddelde tinker qua type, driekleur, leuk getekend.
Snowdon: Mooi paard, apart. Veelzijdig en braaf, mooie maat.
Macho: €2800 Vind ik moeilijk in te schatten, hij komt op de verschillende foto's erg verschillend over. Wel mooi getekend, mij spreekt hij qua type erg aan, mooi behang.
Tinka: €2900 Zeer grote maat, driekleur, merrie, gewild type.
Puk: €2500 Ik vind hem erg koddig Haha! reacreatief gereden, kleine maat en ruin.
Mikado: Leuk paard, sportprestaties, veelzijdig. Wel denk ik dat de kleur veel mensen minder aanspreekt.
Kimba: €2800 Mooi type, merrie, effen
Ray: €2000 Klein, ruin, veel werk aan.
Jane: €3500 Stermerrie, grote maat en veelzijdig
Lady: €3500, zelfde commetaar als Jane eigenlijk.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:30

hallo, Ik heb nog eens goed gekeken in de stal bij lady. Ze heeft 2de premie gehaald Bloos , Sorry dat ik zei eerste premie. Maar ik dacht dat.
Dus waarschijnlijk moet je je waarde laten dalen Lachen

BigMc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:25

Naam:Big Mac
Leeftijd: 7 jaar
Geslacht: ruin
Schoft hoogte: 1m 70
Karakter: lief! af en toe een patsertje, vind alles leuk om te doen, is nergens bang voor, doet alles voor je, doet alles voor een snoepje, kan kuntsjes en heeft 2 halve maan ogen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik ben benieuwd!! Haha! ik ben zowiezo al trots op m'n biggie!! Haha!
groetjes van Maaike

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:31

@ supertje : je bent mijn Aedan vergeten. Heb net even gespiekt en mijn foto's doen het toch nog.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:53

Supertje schreef:

Kieran

: Vind ik heel moeilijk... gezien de 'afkeuring' op de tinkerkeuring (zijn daar nog foto's van gemaakt trouwens?). Als ik dat buiten beschouwing laat: Apart paard, kleur. Grote maat. €2900

A.s mei zullen er foto's worden gemaakt. Ja ik weet het; bijna een jaar na dato, maar omdat hij niet kreupel loopt konden we het ons 'veroorloven' om het nog even uit stellen en bijvoorbeeld ook nog bij het Stamboek uit te zoeken of het niet naar Utrecht gaan voor de foto's nu echt deelname aan een volgende keuring uitsluit. Dat is nog steeds een beetje een grijs gebied, maar eerst maar kijken of ie in orde is, dat is het belangrijkste. Een eventuele keuring komt later wel.