[TI] Grizzly gaat bergafwaards, duim met ons mee ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Grizzly gaat bergafwaards, duim met ons mee ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:41

Misschien Rapsodie?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 09:13

Vlas! Dat is het ! :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:46

Chanvre?eet hij dat niet op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:43

Azara71 schreef:

Vlas lusten ze inderdaad niet
Als het goed is hoef je dit ook niet af te voeren omdat het vanzelf oplost, verteerd wordt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:57

Morganlefay schreef:
Azara71 schreef:

Als het goed is hoef je dit ook niet af te voeren omdat het vanzelf oplost, verteerd wordt.

Mijn veulen eet wel vlas, dus lusten ze wel.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:14

Met vlas kun je wel het potstalprincipe toepassen, maar uiteindelijk moet je het er wel zelf uithalen.
Het zou wel een uitkomst zijn als een stal zelfreinigend zou zijn. :+

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:33

mijn paard en jaarling eten ook beide vlas helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:40

Niet de stal maar de mesthoop :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:05

Morganlefay schreef:
Azara71 schreef:

Lusten ze niet?! Heb er een aantal flink koliek van zien krijgen en er 1 aan dood zien gaan. Heb er zelf ook een die het eet. Komt er hier niet meer in.
Maar voordeel is wel dat het weinig stoft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:18

klopt,mijn paard at het ook....gelukkig geen koliek,maar toen ik dat zag heb ik er een flinke laag stro opgedaan :+ En het nooit meer gekocht.

TS staat Grizzly nu beter op?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 08:21

Mijn paarden staan op vlas en na 2 happen stopten ze ermee hoor.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:53

Hier eten ze de vlas ook GELUKKIG niet!
Was er wel even bang voor toen ik mijn poown er voor het eerst op zette..
Maar hij vond het niet interessant genoeg :)

Hoe gaat het met Grizzly?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:00

Wanneer ze in één keer van stro op vlas komen eten ze het vaak wel degelijk. Je kunt een mengsel van zeepsop over de vlas sproeien of iets anders wat stinkt en vies smaakt.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:01

Ik strooi sirocco-poeder over het vlas. De mijne at het ook, sindsdien niet meer. Super spul! Ruikt ook lekker fris, minder vliegen in de stal etc.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 18:08

Hoi,

Hij is veel monterder dan hij was. Kijkt meteen op als hij ons ziet, kijkt ook veel naar zijn vriendjes, hinnikt veel. Maar hij staat nog steeds niet goed op. Hij heeft zich bezeerd aan zijn linker achterbeen daar doet het hem zeer als hij opstaat. Dus dat moet even weer beter worden voordat we weer verder kunnen.

We kijken nu vooral heel erg uit naar het voorjaar als het gras weer gaat groeien, dit is wat de dierenarts ook al zei, dan zal hij met sprongen voor uit gaan.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:58

Het is toch een pechvogel he :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:24

Bah dus driedubbel dik vlas ivm bezeren en evt zo'n mat er onder?

Ik hoop dat hij snel opknapt.
Zijn de luizen al minder? En nog wormen gezien?

Wat kan een veulen al verkloot zijn in korte tijd zeg.. echt zonde voordat deze kleine beer bij jou kwam.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 09:45

Wij, ik mijn vriend de buurman de dierenarts en de mensen in de kliniek, verdenken allemaal de fokster er van dat hij niet de nodig zorg bij hun heeft gehad. En dat ze hem misschien wel hebben laten vallen .. Zij vertelden mij dat als een van hun paarden steigeren, ze hem dan achterover laten vallen. Misschien dat ons beertje zijn voetjes niet wou geven (dat was bij hun een probleem in het begin) is gaan steigeren en hop achterover :'(

Hij was al sloom toen hij bij ons kwam, was al een paar kilo's kwijt. Maar van een fokker met jaren ervaring (meer dan ik) geloofde ik wat ze zei. Afgevallen door het afspenen, sloom lopen omdat dat bij het ras hoort?!

Heb ook niks meer van haar gehoord behalve dat ze zijn medische dossier wou hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:55

Misschien toch maar op de foto met dat been. Je weet dan zeker of alles wel of niet heel is.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:31

Stille meelezer :
Vergis je niet in de rode bloedwormen
Deze kunnen al heel wat schade toebrengen , voordat je hier je veulen mee mag behandelen
Dat mag pas na ruim 6mnd en kan je de fokster niet aanrekenen , dat had je dan moeten doen op het moment dat je veulen bij je arriveerde
Fokster had dat kunnen vermelden , maar als zij geen verdenking had van rode bloedworm .... tja

Achteraf kan je niet suggereren dat de fokster het dier achterover heeft laten vallen en er daardoor schade is ontstaan , jouw veulen is al zo vask gevallenen weer overeind gezet , dat hierdoor ook schade aan ontstaan kan zijn

Ik vind het vreselijk rot voor jullie , maar misschien was eerder handelen ( bij aankomst bij jullie ) beter geweest
Nu is hij zo enorm afgevallen en dat zit er niet zo 1,2,3 weer aan

Ik spreek helaas uit ervaring bij een import-tinker uit Ierland , welke de transportziekte heeft gekregen
Ze heeft 16 dgn op het randje vd dood geleefd en even zoveel dagen op de kliniek aan het infuus gestaan
Het heeft ruim 1,5 jr geduurd voor ze weer op gewicht was

Een ander jonge Tinker kwam hier met bloedworm , wat we ook niet wisten in eerste instantie
Deze is uiteindelijk maandenlang ontwormd elke 3 weken , om ze uit haar lijf te krijgen , zonder schade aan te richten

Ik reken niemand wat aan in deze , maar om op het internet iemand zwart te maken , zonder dat zij hiervan weet en zich kan verdedigen , is ook niet echt fair lijkt mij

Het spijt mij , dat dit niet de reactie is welke je wil horen , maar hoop werkelijk , dat hij weer in juiste conditie komt en dat hij jouw wensen uit mag laten komen

Kruipt de stille meeleesmodus weer in

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 23:55

Volgens mij heb ik niemand zwart zitten maken hier ?! Heb geen namen genoemd en verwacht ook niks meer van de fokker. Vooral omdat deze van de aardbodem is verdwenen sinds Grizzly ziek is.

We hadden er inderdaad eerder achteraan moeten gaan, maar zoals ik al zei volgens de fokker was er niks aan de hand en deze fokt al jaren, dan verwacht je dat deze gelijk heeft..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 07:02

Ik zou me niet bezig houden met wie of wat en waarom en hoezo. Ik zou me alleen maar richten op herstel en positiviteit. Wat geweest is heeft geen zin meer daar verander je niks aan. Laat het los.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:45

Met Vala eens...wel kwam grizzly met flink wat luizen bij TS,dat gaat vaak samen met een weerstand probleem.Als hij toen al goed ontwormd was was het vermoedelijk nooit zover gekomen.Mijn paard zat ook vol met bloedwormen het heeft heel weinig zin om de vorige eigenaar dat te vertellen,gewoon handelen,ik ben nu de eigenaar en heb gelukkig voor het paard wel de kennis....

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 22:21

Afbeelding

Hoi allemaal ! Daar was ik weer :D

Na 2 dagen binnen te hebben gestaan (oké gelegen :o ) mocht ik vandaag eindelijk weer naar buiten toe ! Mijn mama is veelste bang dat ik weer kou zou vatten omdat het de laatste twee dagen aan een stuk door heeft geregend en het waaide ook heel hard :brr:

Gelukkig scheen het zonnetje vandaag weer, daar hou ik van, dan warmt mijn rug zo lekker van op :o En ik miste het gras zo erg dat ik zelfs de helft van mijn brokjes liet staan vanmorgen, maar tussen de middag heb ik ze toch nog met veel plezier op gegeten O:)

Had ik al verteld dat ik heeeel veel van mijn nieuwe papa en mama hou ? Ze doen alles voor me ! <3 En als mijn papa niet thuis is dan komt die praat graage buurman van ze bij mij kijken, hij houd nu ook veel van mij maar ietsjes minder dan mijn mama want als ze mij omhoog helpen dat is deze meneer iets minder zacht met mij, en dat vind ik niet zo leuk meer. Dan doe ik mijn oortjes omlaag en bijt hem in zijn rubber laarzen := Bij mijn papa en mama doe ik dit niet ! Anders houden ze straks niet meer van mij :') Dus nu komt ik, zo gauw mijn mama bij mij komt kijken, dicht bij haar staan en dan knuffelen we even, en dan krijgt zo ook altijd even een nat kusje van mij :=

Ik begin mijn vriendjes en vriendinnetjes wel steeds meer te missen en roep ze dan ook vaak maar zo lang ik nog een beetje zwak op mijn benen sta blijf ik nog liever even waar ik ben :)

Nou tot gauw !

Dikke natte smokkert van Grizzly beertje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:32

<3 Lief kind.