Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dit is niet de juiste manier, maar het is hem als man zijnde niet kwalijk te nemen

KootMiraDrum schreef:Ariebren probeert gewoon mensen aan het denken te zetten, op zijn geheel door veel mensen niet gewaardeerde wijzeDit is niet de juiste manier, maar het is hem als man zijnde niet kwalijk te nemen
![]()
Ik ben benieuwd of je vader de merrie zonder kleer/huidscheuren van zijn kant in de trailer krijgt.
betadine schreef:TS je neemt het net als een aanval op jou, maar zo is het niet bedoeld. Het is ook niet jouw fout dat de merrie zo is. Maar je hebt haar gekozen en gekocht. Je kon er dus als een normaal paard op rijden. Dus rijden is niet het probleem anders zou je dat gezien hebben toen, toch ?
Dan is het probleem haar gedrag in de omgang, maar dat vraagt inspanningen. Je hebt pagina's vol aan tips en mensen die je willen helpen. Je weet ondertussen dat ze goed is onder het zadel anders had je haar niet gekocht. Vraag er desnoods voor die 2 weken iemand bij. Ik zou een goed rijpaard niet terugbrengen, maar aan het gedrag gaan werken.
Ik begrijp nog steeds niet goed hoe je met deze merrie hebt kunnen rijden enzo zonder ook maar iets te merken van haar stress... dat klopt toch niet dat een merrie zo bang is dat ze zich laat vallen van de stress, maar dat ze paar weken daarvoor gewoon onder het zadel wordt gereden voor de verkoop zonder dat daar iets van gemerkt wordt door de kopende partij !?
Je vraagt hier om raad, maar je weet dat ze binnen 2 weken vertrekt. Geloof je er eigenlijk zelf in ?
DeMolenhoek schreef:Betadine: Reacties als: Nou, dan is de grootvader slimmer dan mij, sorry, dat is een persoonlijke aanval.
DeMolenhoek schreef:Betadine: Reacties als: Nou, dan is de grootvader slimmer dan mij, sorry, dat is een persoonlijke aanval.
Ik trek me hier ook terug, ik denk dat ik al heb uitgelegd waarom we niets hebben gezien. In het begin stond het ook genoeg. De merrie onderging alles, ging in een soort van robot modus, tuurlijk voelde ik dat er iets niet klopte! Maar ik heb het gewoon op uittesten gegokt. Nou dat was verkeerd.
Ariebren schreef:Jammer dat ik een mod waarschuwing krijg.
Maar in deze snelle discussie met goede en slechte adviezen wordt er soms iets verkeerd begrepen.
Citaat:Nou... Dus al ons werk voor niets... Gisteren kwam ze weer niet meer af, is weer super angstig en de nieuwsgierigheid is weer gedaan. Ze is weer gedwongen tot iets dat ze niet wou en nog niet klaar voor is. En daarom hebben we nog gezegd: Blijf er van af! Kom er niet aan.
Mindim schreef:Zo te horen was paard daarna weer terug bij af, dus of het een kwestie was van zelf een maatje uitzoeken of van oliebol hij heeft me te pakken. Ik ben dan geneigd aan het laatste te denken.Citaat:Nou... Dus al ons werk voor niets... Gisteren kwam ze weer niet meer af, is weer super angstig en de nieuwsgierigheid is weer gedaan. Ze is weer gedwongen tot iets dat ze niet wou en nog niet klaar voor is. En daarom hebben we nog gezegd: Blijf er van af! Kom er niet aan.