Hoi allemaal! Ik ben dit topic een hele tijd geleden begonnen, toen achtergekomen dat ik toch geen western wil doen, daarna spaans/portugees tuig gekocht, erachter gekomen wat voor een ramp dat was en nu weer bedacht dat ik toch maar aan de western ga. Ben al begonnen met een zadel kopen, ben nu aan het onderhandelen voor de barefoot nevada voor mijn tinker
Max gaat goed!! Hij begint nu echt lekker in balans te komen . Hij begint zichzelf nu echt te dragen en loopt heerlijk laag en verzameld. In het het begin was het hoogknieen en sterrenkijken.....dus het verschil is enorm.
Morgen wedstrijd in Oosterwolde met mijn tinkertje. ik was even vergeten hoe vies hij kan worden op stal *kuch* en wassen met fris weer is niet mijn hobby. Gelukkig is er Cowboy Magic, we maken er wel wat van.
Ik ben nu met chendo bezig om hem neckreining aan te leren. Gaat niet bepaald vanzelf hehehe . De barefoot nevada zit geweldig. En chen loopt er heel fijn mee.
rommulus
dit zou je wel dagelijks moeten oefenen als je resultaat wil zien
ben niet naar oosterwolde geweest helaas
Signe
Geplaatst: 02-11-10 23:24
Jaaah. die linkjes naar youtube gebruik ik ook om te laten zien hoe je opbouwend een jong of oud paard kunt trainen, hij legt het zo heerlijk eenvoudig uit! Denk aan leidende en drijvende teugel, vergeet niet je zit en beenhulpen erbij te gebruiken, en dan heel langzaam het teugel gebruik verminderen, je handen dichterbij elkaar brengen en voila.
Wij zijn vijfde geworden van zeven deelnemers in de trail, best wel trots op want we reden tussen de L1 ruiters, ze hadden de klasse samengevoegd. En in de horsemanship werden we maar liefst tweede! Ik wil er niet aan geloven, maar dat wordt echt ons onderdeel naast de trail. Ergens jammer dat we er zo laat mee zijn begonnen. De pleasure heb ik gebuikt om Blizz weer even goed aan de hulpen te krijgen, hij werd wat driest en liep onder me weg bij de lope over in de trail wat me -4 1/2 punt kostte. Ik corrigeerde niet goed. Meenemertje voor de volgende keer. ik had wel mooi +1 op de brug en + 1/2 op sidepasses en gate!
Hier nog een (ex-)westerntink! Hij gaat binnenkort officieel weer terug naar recreatiepaard... maar helaas niet met mij als ruiter. Wij waren L5+60 toen we nog startten.
Wij rijden met Sheddy ook western (recreatief), dus, eigenlijk rijden we 'normaal' maar dan met een westernzadel op.
Ik rijdt zelf liever op de engelse manier, maar voor buiten vind ik het wel fijn rijden (let trouwens maar niet op m'n crocs, daar rijdt ik normaal gesproken niet mee hoor.. )
En nog een keertje met m'n moeder
shillelagh
Geplaatst: 13-11-10 20:29
hee, heb ik foto's van mijn arizona houd mijn pc er eerst me op. krijg ik een laptop pak ie het programma niet van mijn telefoon... Ik schaam me diep tegenover me tinker. Had met mezelf afgesproken om deze wintermaanden door te zetten met rijden omdat het bij ons altijd heel lastig gaat in de winter om ergens lekker te kunnen rijden. Buiten dan ben ik zelf nog een beetje bang vooral als ze zo druk is als nu. Ik ben opzoek naar iemand of iets waar ik een intensieve training kan volgen zodat ik en me tinkie eens echt aan de gang kunnen. Na 5 jaar mag dat wel... ooh heel verhaal maar weet iemand een westernstal dergelijke omstreek groningen?
Hallo meiden, Is er ook iemand die western rijdt in(of in de buurt van) de Ronde Venen? Ik zit er heel serieus aan te denken om lessen te gaan volgen maar heb momenteel geen idee waar. Lijkt lastig te vinden.... Als jullie een goede tip voor mij hebben dan graag!!!
Op het western gedeelte van bokt is een lijst te vinden met trainers door heel nl..
shillelagh
Geplaatst: 16-11-10 15:40
dapperdier: je geef lessen in friesland? Het gaat er namelijk om dat we ergens misschien zouden kunnen staan voor de winter zo ie zo.. voor intensieve training zodat ik nu eens verder kan. Ik ga weer even verder neuzen hier op bokt!
ooh even off toppic: ik wist niet dat oplosthee zoo lekker kon zijn.. van de kruidat, 20 kruiden oplosthee!
Signe
Geplaatst: 23-12-10 09:01
Ja, ik geef lessen in Friesland, volgens mij had ik je al pb gestuurd Even het topic weer in leven roepen, ook al staan de westerntinkertjes even stil ivm het weer blijft het een relevant topic als je het mij vraagt. Ik slee momenteel met die van mij, als er genoeg sneeuw ligt, want het westen krijgt zat maar bij ons is het een dun laagje. Af en toe een buitenritje als de wegen niet te glad zijn ( en dat zijn ze eigenlijk wel)
Mooi moment om de zadels en hoofdstellen te poetsen!
rommulus
Geplaatst: 23-12-10 10:26
dapperdier schreef:
Mooi moment om de zadels en hoofdstellen te poetsen!
hou op die zijn al slijt plekken van het poetsen aan het vertonen
shillelagh
Geplaatst: 23-12-10 12:09
haha ik ben het vet kwijt om het mee te poetsen! K krijg nog steeds niet die foto´s om me pc.. en ik ben zo enthousiast ove me zadeltje dat ik hm graag met jullie wil delen
ik heb zo´n zin om te rijden maar mijn moeder vnd het niet echt een fijn idee als ik naar buiten ga met dit weer. Best begrijpelijk maar toch jammer want het lijkt me ook prachtig!