[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:44

Mooie kippies heb je daar Graaskorf!
Iedereen bedankt voor de felicitaties, zondag gaan we Mira ophalen.
Ik ga zo maar gelijk lid worden van het Tinkerstamboek. Morgen op jacht naar prikpaaltjes, stroomapparaat en stroomdraad voor als ze niet meer op het gras mogen. Kootje heeft een grote buitenstal, die gaan we open laten staan, en dan zetten we draad op de overgang naar het gras. Zo kunnen ze allebei de stal in om te liggen en te drinken, en scharrelen op het harde, maar NIET 24/7 op stal staan. Mogen ze op een gegeven moment nog maar een paar uurtjes in het land, dan kan de boer na zijn middagdut 't draad open doen zodat ze nog een uur of 3 kunnen gras knagen.

Ik heb hier van alles gelezen, maar ik ben 't al weer kwijt, sorry

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:45

Ben er heel even, moet een paar dagen weg voor m'n werk naar een beurs in Hannover.

Fjordkootje, gefeliciteerd met je aanwinst. Heb snel ff foto's gekeken, ziet er goed uit

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:47

Mooie kippies graaskorf. Heb ik het ras gemist? Geen wyandottes toch? Beetje boerenkrielen of zo? Boutje vind ik ook een leuke naam voor de volgende

Ik heb hier alles wat je nodig hebt liggen, maar je woont vast niet in de buurt Fjordkootje?

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:58

Citaat:
Heb ik het ras gemist? Geen wyandottes toch? Beetje boerenkrielen of zo?

Ai als ik deze 2 meisjes boeren krielen noem wordt denk ik de jongen die ze fokt erg verdrietig. Het zijn krielbrahma's in de kleur dubbelgezoomd patrijsblauw. Op de foto zie je het niet goed maar ze hebben beveerde poten. Hij wint altijd veel prijzen met zijn kippen. Deze krielen zijn groter en forser dan een wyandotte en wegen ongeveer 1,2 tot 1,3 kilo voor een volwassen hen. Ik heb zondag voor het eerst de orginele versie gezien maar dat zijn echte buldozers. Ik geloof dat die bijna 5 kilo wegen en als ze rechtopstaan zijn ze 65/70 cm groot. Boutje zou kunnen maar dan denk ik ook aan andere dingen in het dialect, dat zou ik toch niet zo snel gaan roepen buiten.

Fjordkootje Welkoop verkoopt dat ook allemaal.

Sox Den Haag drente is een beet je ver uit de buurt.

Wenk als ik jou was zou ik lekker doorprutsen met hem zolang je de tijd hebt.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:08

Oeps , heb ook geen verstand van kippen graaskorf, alleen hoe ik ze moet braden (solly). Serieus, ik vind kippen hartstikke leuk, mijn zus in Braboland heeft wyandottes en ik ken iemand hier die van die prachtige witte heeft met zwarte veertjes. De namen van de types ken ik niet hoor. Maar pluim vor de fokker, je kippies zijn prachtig! Als ik ruimte had zou ik ook een mini-toompje nemen.

Nu zag ik pas dat Fjordkootje in Den Haag woont (heb ik 20 jaar gewoond maar daar heeft ze nu niks aan). Kom jij ook uit die buurt, toevallig?? Help my little gray cells

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:21

draaakje schreef:
ik heb het heel erg leuk gehad, hij is zo super lief, had ie met kaarsjes I love jou geschreven enzo lief

haha, verliefd.

Fjordkootje, super gefeliciteerd.

Kiara, ja dat lijkt wel zo

Vasthi en soxje, het is zeker de moeite waard en ik zou het morgen weer doen als het moest, Storm is voor mij [en zeker voor Kristel] alles waard, dus ik doe er zo nog een week achteraan, hahaha

WenK, fijn dat je je zo op je gemak voelt bij hem, dat alleen is al super

Roos, ik vind 6 al genoeg, hahaha

Graaskorf, de naam kipfilet, moest ik erg om lachen, sorry

En ik moet echt met soxje meegaan, maar dat komt dus ook door de naam, nogmaals sorry, kipfilet, dan zie je ook niet op je bord wat voor veren ze hebben.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:29

Fjordenkootje gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:38

Jean toch!

Ik ben vroeger half in België opgegroeid bij mijn paardentante en oom. Die hadden zelf ook kippen en eenden die voor de pot bestemd waren. We leefden in de woonkeuken dus als kind zat ik al met mijn neus boven het schoonmaken en het afbranden van de stoppels. Die geur was niet echt zinne(n)strelend, en de kippen waren merkloos. Maar wel heerlijk van smaak

Maar als ik zelf een paar kippen zou houden zou ik ze echt niet kunnen slachten en opeten, je gaat ze namen geven, al is het dan kipfilet, en eraan hechten. Tenminste deze muts wel. Maar wel lekker om je eigen eieren te hebben!

Jeanie, jij gefeliciteerd met je eerste èchte buitenrit weer!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:58

Mooie kippen hoor, Graaskorf!

Fjordkootje, gefeliciteerd met je stippenTinker Mira!!!

Uk was niet meer aan de diarree en zijn stront was netjes. Heb zn staart en kontje even gewassen en hij was superbraaf! Later op de avond heeft een tweeling van anderhalf jaar hem nog gepoetst samen met de ouders en Uk gaf ze allemaal kusjes en kriebelde ze bij de oren Echt zoooo lief! Sem en Thijm vonden het zeer leuk en Sem heeft er nog even opgezeten. Uk gaf geen kick, vond het niet eens vreemd.

Snowdon... tsja... we hebben onze stalgenoten weer even laten zien hoe je lekker gek doet! We hebben gesprongen en toen nog even zonder zadel de hindernis een paar keer genomen. We hadden de smaak te pakken en ik heb toen de teugels van het bit gehaald en om zijn hals. En zo een paar keer de hindernis genomen. Toen nog een stapje verder en heb de teugels weggelaten... En meneer ging ook zo de 6 balkjes draven en sprong de hindernis een paar keer We hadden de grootste lol en ik hoefde amper te sturen!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:00

Soxje, ik bedoel ook niet om deze op te eten, maar het komt gewoon door de naam, ik zou ook mijn eigen kippen niet kunnen slachten en eten,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:00

Dames en heer toch.... Dit kan ik toch niet bijhouden!
Ik heel de middag hard aan het werk en jullie maar beppen.

Ff een 2e schermpje geopend!

Pellie, ik vond gepimpte koe ook wel geinig gevonden Nieuwe hobby van je, poepscheppen?

Annick,klinkt niet zo best

MM, zou ik cool vinden om je Randolls uit te proberen (en je paardje gelijk, of zou 'ie ook op Chub passen?). En Shak zal toch wel voorwaartser zijn als er 2 van die snelle knollen meelopen?
Beterschap btw, ik had vorige week ook een paar dagen ontzettend keelpijn. Ben nu wat blafferig, maar gaat snel over gelukkig!

Leuk he, Fayette, die pennymeisjes? Handig ook vooral! Fijn dat Fayette iig niet aan de flats is...

Ow... Des... Zou het echt wel graag willen... Maar... Laat me nog maar even erover nadenken...

Jean, foto's in je profiel hetzelfde als hier...

NikitoGoGo, klinkt goed zeg!! Wat een ruimte, lekker licht en luchtig lijkt me...

Ik ben er ook hoor: in Heerde!

Snowdon, spierpijn en verkoudheid al wat weggezakt ja. 26 oktober staat genoteerd!
Standaard kun je een scheut lijnzaadolie door het voer van Uk geven. Dat is goed tegen zand in de darmen en werkt prima op vacht (vooral nu ze wintervacht aanmaken) en hoeven!
Klinkt weer cool... Snowdon en Leon... En Uk ook weer in orde gelukkig...

Auw Spetter, 500 euro is veul!

Graaskorf... Ik heb nergens toestemming voor gegeven hoor! Vraag me af of ik in de komende pagina's nog erachter kom wie je bent...

Maya, ik heb met Chub al héél véél buiten gereden. Maar het laatste jaar niet, bij gebrek aan buitenrijdmaatje en alleen buiten heb ik geprobeerd en dat werkt niet. Nu dus afgelopen zondag weer eens een buitenrit gemaakt en nu weer 'vol vertrouwen'
Fijn dat mams haar neus heeft dichtgeknepen voor jou!
En een heerlijke menselijke reactie van je stage, dat hoor je wel eens anders

MM weer. Da's inderdaad pure jaloezie ja... Gaat wel over als ze jou wat meer gaat vertrouwen en snapt dat jij haar baasje blijft...

WenK... Is die andere sollicitatie niets geworden? Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar foto's van Fer...?

NikitaGoGo, leuke mop!

Zooo die draaakje... En een lief ventje én een nieuwe boerderie... Beter!

Fjordkootje! Wat goed! Van harte met je prachtige nieuwe aanwinst!

Graaskorf heeft een roze kip Het moet niet gekker worden
Maar ze zijn wel eng groot zeg. *bibber*. Jacq vind kippen eng

Boya, succes en veel plezier in Hannover. Jij komt nog eens ergens! Gaaf hoor...

Zo... Is dat een reactie of is dat een reactie

Vanmiddag lekker gebabbeld met mensen van 'de Provincie' Gaaf pand gaat het om zeg. Met 3 ha bos. Wordt een centrum voor oa mantelzorgers, om ff op adem te komen, met workshops en bijeenkomsten en een stiltetuin ed....

Vanaaf lekker meegereden in de groepsles. Chub deed heerlijk haar best. Heb nog een medelesser verwezen naar Bokt en dit forum. Zij is blijkbaar helemaal gek op Tinks.

Hondjes zijn vervelend. Ze zijn allebei loops en staan dus de hele dag samen te vunzen en zijn erg pieperig... Grrr...

Morgenvroeg naar Terneuzen voor een commissarisvergadering, dus zal zo eens gaan douchen en slapen...

Trusteh!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:02

Chubby, dat is een kei van een reactie, en dank voor de uitleg, welterusten allemaal, tot morgen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:05

Chubby, 23 oktober ook goed? ipv de 26e en wat is er zo vreemd aan dat je medelesser zo gek is van Tinks? Wij allemaal toch?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:07

Leuk snowdon! Het wordt tijd dat je met zo'n nekrope gaat rijden
Wie zijn "we hebben gesprongen" ?

Gelukkig is Uk van de diarree af, de haf en de bolle zijn af en toe ook aan de dunne en ik dacht dat het van de vette wei was maar het kan ook een virus zijn dat heerst of de temperatuurverschillen tussen dag en nacht.

Nee Jean, weet ik wel, maar ik vond je reactie over op het bord liggen zonder veren wel leuk

Chubby, hierbij meld ik me aan voor die stiltetuin, met al dat gekrijs van de kinderen ben ik er wel aan toe Bij welke provincie moet ik zijn?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:09

Ook truste!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:10

Jean, je bedoelt die uitleg van foto's in je profiel? Vond het een beetje korte uitleg van mezelf Maar als je 'm nu snapt is het goed...

Snow... Solly... M'n hoofd loopt over qua agenda (van m'n baas dan, niet eens die van mijzelf)... 23 oktober is ook goed

Sox, West Brabant he... Ook mensen die reintegreren na een burn- out kunnen terecht straks. Zou vanaf januari/ februari moeten gaan lopen. Ook in Overijssel zijn ze met een dergelijk idee bezig trouwens!

Maar waar haal jij krijsende kinders vandaan?!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:12

Soxje, met 'we' bedoelde ik eigenlijk ik en snowdon, maar er waren er nog een paar die gingen springen of alleen balkjes draven.

En zo'n nekrope wilde ik idd wel eens gaan proberen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:13

Tomtiedom
Laatst bijgewerkt door Chubby op 11-10-05 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:14

Chub, heb heul lang geleden eens foto's van fer geplaatst. Heb niets recents... Zal snel eens maken...

Andere baan heb ik nog niets van gehoord, hoezo lange lijnen... Maar goed, das nog afwachten. Net als wat ze hier verder willen...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:17

Ga nu slapen, ben met 2 leuke, niet te dure karren bezig en maak het weer veel te laat zo...

Welterusten iedereen!!!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:48

even 1 avondje niet op internet geweest, maar hele avond stoeien met het begin van een nieuwe website...zijn jullie 4 pagina's verder

Willen jullie eens voor me meekijken of m'n website zo een beetje leuk wordt?!? (Opbouwende) kritiek (daar heb ik namelijk wat aan! hahaha) is zeer welkom hoor. Alleen Home en Verkoop doen het nog maar.
(wat een werk he...website maken..pfieuwww )

Duik nu m'n bedje in..heb vierkante oogjes. Morgenvroeg half 9 tandarts en dan op m'n werk hier weer bijlezen!

trusten allemaal!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:48

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:56

Ziet er prima uit, IndianaJones!
Als we ons werk toch niet hadden (om Boktberichten bij te lezen)

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 23:07

IndianaJones schreef:
ow handig...even site vermelden

www.jonesstables.nl

Hoi Annemarie,

Het begin is er in ieder geval en dat is allereerst een groot pluspunt en het begin is zeker leuk, dus ga zo door... Opbouwend genoeg? Gelukje, ik meen het nog ook, ha ha. Ben benieuwd hoe de site er uit zal zien als hij klaar is.

Welterusten allemaal !!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 00:03

Chubby schreef:
Pellie, ik vond gepimpte koe ook wel geinig gevonden Nieuwe hobby van je, poepscheppen?

een opgedrongen hobby ja... alhoewel ik vroeger archeologe wilde worden dus ik doe nu net of ik belangrijke prehistorische vondsten doe

ff kort verder, want bedje roept:
fjordkootje, felies met je mira, is er al een foto van d'r?

site opbouw vind ik ok IJ!