[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:16

Ja weg doen is niet bepaald het eerste dat ik wil doen nee, heb al gesproken en nu besloten dat als hij aandringt die gewoonweg maar moet wachten. Bij mij heb ik daar totaal geen moeite in moeten steken, net ook ik ga zijn graan gaan geven. Geef even het commando "Back" en die wacht netjes tot ik een klopje op zijn bak geef (is mijn trigger dat hij mag). Dat zou er ook moeten in komen bij moeder lief dat die dat ook leert dat geduldig zijn, niet aandringen en happen direct. :)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:10

Marja gelukkig dat de andere goed is!! dat is echt goed nieuws. Hopelijk ben je hierna van de klachten verlost. En dan maar goed dat de slechte er nu tijdig uit is.

Lor misschien moet je het aan je moeder voorleggen, met alle facetten. Ook hoe jij je voelt, tegenover haar.
Je hebt al naar oplossingen gezocht, zelfs tot en met wegdoen van Jack, wat je eigenlijk helemáál niet wilt. Misschien wil je moeder dit ook helemáál niet, is ze juist blij dat jij zo'n tof paard aan Jack hebt en trots dat hij naar jou zo goed reageert. En vindt ze het fijn jou te helpen met je paard omdat jij hard moet studeren. En misschien wil ze vooral niet dat jij je zorgen maakt.
Alleen weet je dat niet omdat jullie het er nog niet over gehad hebben :)
Ik zeg het natuurlijk lekker makkelijk, zo van een afstandje gezien. Als ik er zelf inzit, zie ik het nooit zo helder :D
Jij had toch al die Parelli dingen met Jack gedaan, is dat misschien wat om samen te doen? (zou ik ook weer heel nieuwsgierig zijn hoe dat gaat)

Ik heb daarnet de muckbootlaarzen besteld, en ook voor mijn dochter, die zat vorige week te huilen van haar koude voetjes in die flutrubberrijlaarzen. Een flinke besteding (wel twee keer met korting en gratis sokken erbij) dus laat het kerstsalaris maar gauw komen :$
Maar als ik vanaf nu jaren lang heerlijke warme voeten heb ben ik die uitgave gauw vergeten :D

En vanavond heb ik uiteindelijk benen gewassen, met Sebacil, voorheen was het Byemite maar volgens mij is dat echt precies hetzelfde. Ik weet gelijk weer waarom ik zo graag die pour on wilde, ik ben er gewoon zó onhandig mee, dat gespetter :( Ik krijg het gelijk in mijn gezicht en eigenlijk ook in mijn ogen maar dat wil ik liever niet weten, heb me wel steeds afgespoeld met de ijskoude slang en helemaal zeiknat geworden. En dan alles weer grondig weg moeten spuiten en dan die vieze put ontstoppen en de prut weer van de mestboy laten vallen. Echt ik voel me net mister Bean, ik zag al voor me dat die hele slang van de muur zou komen, dat zou er precies bijpassen. Thuis heel lang onder de douche gestaan!
Ik zie nu ook niet zo de noodzaak van halster reinigen als ik alleen de benen hoefde te doen, heb hem toch maar meegenomen dan kan hij een nachtje in de biotex.
Een heel fijn en heel mooi halster, van de rommelmarkt in Hagestein, ik ben er heel erg aan gehecht :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:31

Heb het er wel al met haar over gehad en hoe dan ook moet er wat veranderen. Heb al 1 iets waar zei nu op gaat werken en 1 ding die ik Jack ga aanleren die het haar makkelijk kan maken. Nog zien hoe dat gaat gaan. Is ze wil 'm ook niet perce weg maar vind het ook echt totaal niks dat die zo doet tegen haar aangezien zij wel de grootste kosten betaald.

Ik ben inderdaad bezig met parelli maar zit nog niet zo ver aangezien ik het niet wekelijks doe gewoon af en toe terug eens oefenen en los, merkte net dat hij voorbeeld op zijn oren al een stuk minder probleem maakt als je er aan zit te prutsen wat eerst een "drama" was. Meneer trok nu niet om te zeggen "woest" weg maar je merkte echt dat die het niet leuk vond. Weet dus niet of ik al "ver" genoeg zit dat ze er ook wat mee zou kunnen.

-Hier zelf toen ook getwijfeld voor Muckboots vorig jaar maar nu al blij met mijn lompe zeevaartlaarzen, gaan hun 2de winter in en nog altijd zeer tevreden en dat voor maar een kleine prijs die ze hebben gekost. Ook geen koude voeten, 1x na maar dat was door dat het water er van boven was ingelopen oeps. Welke ik wel zou overwegen zijn die meer western muckboots die ze bij agradi hebben ik heb ze al op het oog van toen ze enkel in het buitenland te krijgen waren (Engeland etc) maar zo lang mijn andere gaan ga ik lekker met die!

Cup zijn staart ook gewassen met in een emmer hangen en er terug uit zepen en je kent het. Vond die ook niet mega leuk maar moest eens gebeuren die was aardig vies naar mijn mening. Nu kan die er terug tegen aan :).

Owja en snelbeton gehaald voor die palen in de uitloop terug in te gieten aangezien niemand kon helpen in de buurt dus toch maar zelf gedaan. Dus beton er in draden terug ophangen, apparaat aan en hopen dat er terug stroom is dat ik die stal terug open kan maken...

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:46

Ja lekker dat wassen he! Die western laarzen heb ik volgens mij ook gezien. Ik vind dat ze echt veel keuze hebben bij Agradi, andere sites hebben minder modellen. (En geen korting :o )
Maar heb je nu met je moeder gehad over dat het moet veranderen qua situatie (gedrag van Jack naar haar)? Of heb je ook je zorgen gedeeld die erachter liggen (dat je de situatie niet eerlijk vindt omdat zij het meest betaalt, maar er geen plezier aan kan beleven door het soort paard dat hij is, en jij wel) Kan namelijk best dat zij dat minder een probleem vindt?

Ik had nog twee vragen... :o?
Aan Lotte over de Frontline: is het deze die je gebruikt?
http://www.agradi.nl/frontline-combo-spot-on-hond-xl-40-60kg-6-pipetten.htm

En aan Nientsje over je twee bitten. Op het plaatje leken ze hetzelfde maar op de site zag ik dat bij een het verbindingsbolletje gedraaid is, dat is het bit dat jij hebt voor het rijden. Hoe vind je dat in de praktijk werken, merk je echt verschil? De omschrijving op de site vond ik verwarrend, er staat dat het bit zachter is, maar ook scherper of directer inwerkt op de tong.
Er is zo'n geinige engelse pagina over bitten en neusriemen, lekker cynisch maar leuk om te lezen. Daar stond in dat een dubbelgebroken bit zachter is met een gedraaid verbindingsbolletje (zodat de ringen van je twee bithelften horizontaal staan ipv verticaal), maar wel meer inwerkt op de lagen. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar je gedraaide bit.

... gevonden http://www.sustainabledressage.net/tack/bridle.php#bit

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:48

Hetlevenwint, ik zat niet in jou situatie, maar wilde dat mijn vader(die ook storm betaald heeft) ongeveer op dezelfde manier met hem om zou gaan als dat ik doe. Dat is voor mijn vader erg moeilijk, want wat hij van paarden mennen/opvoeden weet is van 2 oude mannetjes geleerd. Dat is een heel andere weg dan die ik met Storm aan het maken ben. Mijn vader wil geen les, dus heb hem gevragen of hij mee naar mijn les ging. Storm deed het toen weer erg goed en heb toen mijn vader in de roundpen gezet. En dus toch een beetje les gehad. Ook helpt hij me nu steeds meer met Storm. Even vasthouden enz van die kleine dingen die toch van veel belang zijn.

Hoop dat je er samen met je moeder uitkomt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 10:49

@Nimby, ik weet niet of dat voor de honden variant ook geld, maar frontline werkt bij mijn katten helemaal niet meer. Alsof de vlooien er resistent voor zijn. En hoor dat van meer mensen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 10:53

Heb het er al met haar over gehad en dan zegt ze aan de ene kant dat ze hem niet weg wilt als die voor de rest goed is maar vervolgens zit ze dan zo kleinerend te praten over hem van "die zwartzak" "die knol" en dat is voor mij ook echt niet leuk. Nu ze gaat nu eerst al op advies van anderen als die zo zit aan te dringen voor eten 'm laten wachten tot die normaal doet voor die het krijgt dus stopt met happen er achter en dergelijke. Bij mij doet die dat al niet maar hij weet ook dat ik over hem sta. En hoop dat het nu ook wel duidelijk is dat dat slaan geen zin heeft zo krijg je enkel een paard die mega kopschuw word op een gegeven moment en nog minder voor je wil doen want haar neiging is als die hapt naar het eten een mep verkopen en zat zelf al te zeggen "de zweep beginnen mee te nemen" dat is gewoon NIET de techniek en wil mijn paard niet verkloot hebben omdat het in der kopie zit op de "boerse" manier nu even plat gezegd. Die boerse manier is al lang achterhaald je bereikt veel meer met een paard achterruit zetten op zo een moment. Dus hoop dat dat er ook in gaat gaan want is echt gewoon niet de bedoeling want ze realiseert haar zelf niet dat hij enkel erger en erger begint te doen tegen haar dan want zijn redenatie is dan " moet snel dat eten hebben voor ik terug pijn heb" en dat wil ik absoluut niet want daar is die veel te lief voor. Hij laat zich zo eenvoudig onder je zetten in de rangorde, zo enorm eenvoudig gewoon dus het is nergens voor nodig. Als ze gewoon er op zou werken dat hij onder haar staat in rangorde wat echt snel duidelijk is voor hem dan zou het snel gedaan zijn ook. Maar de redenatie van 'm eerst buiten de stal aan een touwhalster + touw onder haar te laten staan in rangorde en dat vervolgens doordoen naar de stal is nog niet helemaal gevolgd. Heeft zo iets van "in de stal is het probleem" uuh nee overal een paard die buiten de stal duidelijk weet waar zijn plek is weet het in de stal net zo goed. :\

Want het probleem met die zweep is ik werk met zweep als verlengde dus om mijn hulpen duidelijk te maken. Als ik zonder hoofdstel rij leg ik die in zijn nek en "duw" lichtjes naar de kant dat ik wil dat hij gaat als ze met dat gaat beginnen dan krijg ik een paard die hartstikke bang is voor die zweep... :7 .

Dus hoop enorm ook als ik er niet bij ben ze het advies van dat niet slaan gewoon aanneemt... je kan ook geen vriendschappelijke relatie opbouwen met iemand als je er telkens een mep van krijgt nu even droog gezegd. :')

*Maar goed ga mijn mannetje nu eerst gaan eten geven en de stal uitmesten. En kijken of het water het nog doen want het is wat wit buiten. :) Wil 'm absoluut niet weg voor mij is het absoluut een lieve schat en zusje heeft er ook echt geen probleem mee. Ik ben streng op Jack geef ik eerlijk toe maar ben wel eerlijk, nu nog eerlijker dan vroeger zelfs maar dat is omdat ik wil verbeteren. Maar in mijn ogen koop je een paard voor het leven en niet voor even. De enige reden dat ik mijn vorige heb weg gedaan was omdat ik hem enorm tegenhield hier, was ook duidelijk toen die volledig openbloeide waar hij nu staat. :j . Dus als het even kan hoop ik dat ze de tips gewoon opvolgt en het dan verbeterd. Wil m'n ventje niet kwijt aan zo iets stom.. is ook amper zijn schuld te noemen een paard gaat altijd eens kijken wie de baas is en bij haar kan die de baas spelen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:45

He wat vervelend hetlevenwint. Fijn dat ze er wel aan wil werken om de band beter te krijgen! En goed van jou dat je gaat helpen door veel te oefenen met Jack. Misschien is het vooral ook wel moeilijk voor je moeder om te zien dat hij het bij jou wel braaf doet en bij haar niet...

Wij hebben hier 3 tinkers, alle 3 heel verschillend, Indy en Bonnie zijn echt van mijn moeder en zusje en Izzy is echt mijn paard, dat klikt ook het beste. Maar Indy en Bonnie vind ik ook ontzettend lief en zijn hele fijne paarden in de omgang, ik zou ze niet willen missen.

Ons eerste paard had ik samen met mijn zus, daar hebben we toen duidelijke afspraken over gemaakt over hoe we dingen wilde, dat was erg fijn. Ik denk dat dit met een zus ook makkelijker gaat als met je moeder. (ligt er natuurlijk ook net aan wat je band met je moeder is, maar er komt bijv. in je verhaal al een paar keer naar boven dat zij betaald, dus de verhouding is dan misschien net niet helemaal recht)

Gelukkig is de operatie goed gegaan Marja, hopelijk nu snel minder last!
Laatst bijgewerkt door draaakje op 14-12-14 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:49

Wat vervelend van Jack hetlevenwint. Wel fijn dat je moeder eraan wil werken. Lijkt mij ook heel lastig. Hopelijk komt alles toch op zijn pootjes terecht.

Wat fijn dat de operatie goed gegaan is _Patrick_ en heel fijn dat je andere eierstok goed is! Gelukkig!

@Nimby, daar heb ik zelf nooit naar gekeken, ik kon het bit goedkoop van iemand overnemen want ik zocht nog een 2e :) Ik merk wel dat ik geen paard heb aan Feike met dit bit, de lichtste hulpen en hij doet wat ik van hem vraag. En, omdat dit bit zo zoet smaakt, neemt Feike hem ook heel snel en gemakkelijk aan :j Ik vind het een fijn bit :)
Ik merk dat Feike wel een tikkeltje lichter in de mond is met dit bit dan met het bit dat ik voor het longeren gebruik, maar over het algemeen reageert hij bij beide prima :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:55

Ik duim iig dat het allemaal goed komt Lor, jullie zijn echt een top team. Ik heb alleen weinig advies voor je :(:)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:23

Ik duim mee :j

Whoeh zie ik ineens 2 knappe zwarte oortjes op de Bokt FB, hebben ze daar mijn oortjestopic uitgelicht :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:26

Ik zag het ook :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:26

Ja die zijn goed hoor Nimby! Je moet echt de frontline combo voor hond xl of l hebben. L kan ook als het echt alleen in de sokken zit, dan hoeft het niet over het hele paard te kruipen / werken, maar alleen de benen. Doe ik ook 2x per jaar preventief in de sokken. ik gebruik 3 pipetten 1 in iedere achtersok, de laatste verdeel ik over de voorsokken.

Het klopt idd dat frontline niet meer zo goed werkt tegen vlooien op honden en katten. Komt waarschijnlijk door overgebruik en onderdosering.

Muckboots hier nu een half jaar in gebruik, erg fijn! Inmiddels heeft vriendlief ook een paar en die is er ook erg blij mee.

Fijn dat operatie goed gegaan is!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 14-12-14 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:28

Ah oke.. ik had wat gemist :') was dus niet voor de hond ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:20

Bohhh Drukdrukdruk. Heb er nu een 3e verzorgpaardje bij. Ook een fjord. Een super lief maar stronteigenwijs dier. Ik wou haar vandaag longeren (door klakkeloosheid van de vorige verzorgster zat het tuig onder de schimmel) en of ze draaide zich de hele tijd naar me toe of ze rende keihard naar de andere kant van de bak... Maar dat zal met training wel goedkomen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:31

Mwah. Schimmel hoeft geen klakkeloosheid te zijn :') 1 van mijn hoofdstellen komt schimmel op zodra ik hem een week niet gebruik.. wel een teken dat het goed ingevet is.

Maar wel tof, nog een verzorgpaard erbij. Vind fjorden wel leuk :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:48

De relatie met mijn moeder is voor de rest wel goed hoor maar dat zijn van die kleine punten dat ik weet dat bij Jack een wereld van verschil maken die niet altijd aangenomen worden en dat is best jammer. Meneer zit nu buiten samen met Cuppie cake maar als die straks binnen gaat laat ik haar is voeren... :) .

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:55

Dott, de verzorgster zou iedere maandag, woensdag en weekend komen... Dan valt zoiets toch echt wel op. Maar die vrouw heeft nu toch gezegd te gaan stoppen. (zonder reden, gewoon 'ik kom niet meer'.)

Leuk is het zeker maar wel heel druk... Ff kijken hoe ik het ga redden hahaha.

Edit: dit is d'r.

Afbeelding

Ze stond zo mooi in het licht

Afbeelding

Tara genoot ook van het licht

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:01

Wat een schatje! :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:05

Ja dat zeker, ze wil ook echt alleen maar spelen en knuffelen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:58

Haha. Ja oke, dan is t idd een ander verhaal ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:29

Leukerd dat!

Hier vandaag de palen ingegoten terug. Morgen hopelijk de draad terug correct spannen en de stroom terug aankoppelen met wat geluk zit een een stevige schok op dan, ben ik terug gerust :).

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:35

Wat een leuke fjord :D

Afbeelding

Koud he vandaag! Maar wel echt lekker naar het bos en de heide geweest met Indy en Izzy, de zon scheen heerlijk. Daarna nog op de fiets mee met mijn zusje die lekker op Bonnie gereden heeft, en toen uitgebreid met Khalies geknuffeld :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:47

Klinkt ook als een goedgevulde dag! Ik kan niet wachten om de schimmel eraf te schrobben en het rijden uit te proberen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:05

Kan ik me voorstellen.

Leuke foto van Khalees :) superschattig.

Heb vandaag ook lekker op stal rondgehangen, stallen en weides uitgemest. Zac even losgegooid in de weide (meneer moest natuurlijk gaan rollen :') ). En die gaf een leuke show weg :')