[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:05

Sorry sorry sorry heb al poosje niet gepost en ben beetje aan het bijlezen telkens.... beetje rare dingen gebeurt dus niet helemaal me kop erbij voor bokt... :o

Vandaag op school geinformeerd volgend jaar is me laatste jaartje MBO 4 en dan moeten we nieuwe opleiding gaan kiezen nu heb ik vandaag gehoord over de opleiding Horse Business Management. Dus gelijk op school allemaal info gezocht op het internet en het lijkt me helemaal wat dus nu heb twee potentiele HBO opleidingen die mij wat lijken Pabo of Horse Business Management...... wat zou jij doen?? :P :P

Vandaag even Shadow lekker gelongeerd ze liep super dus ik ben tevreden, morgen als het allemaal lukt nog even een lesje mee pikken, donderdag gaat ze naar de tandarts en heeft ze dagje vrij, vrijdag nog even longeren met passoa en dan zaterdag rust en in het sop en dan gaan we hopelijk zondag Knallen in Lunteren :D

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:07

Goed nadenken, wat belangrijk is, is je toekomst, en in de paarden verdien je volgens mij geen klap ;)

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:10

Nee en dat is het juist en is ook vooral gericht op de Economische management kant zeg maar en de laatste twee jaar heb je dus het hele paarden gebeuren...
Maar je hebt dus ook gewoon de basis om manager van een bedrijf te worden dus ja kan er mee de paarden kan op als ik het goed heb begrepen maaar je kan bijvoorbeeld ook manager worden van bedrijf of wat dan ook...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:20

Ik dacht dat Jayney in het topic zo iets deed van richting of ging doen...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:22

Als dat zo is, heb je 2 vliegen in 1 klap :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:22

mijn bijrijdster doet trouwens paardenhouderij niv. 4, ook iets met manegement.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:31

@patrick:een multifunctionele opleiding dus...das aan de ene kant wel handig omdat je meerdere kanten op kan.Kan je in de paardenbranche niks vinden dan kan je wel ergens anders manager worden.handig!kan je helaas geen advies geven,ben maar een mbo er.tenmiste das mijn hoogste opleiding.

Ik heb zojuist de laatste gesproken die getuige is geweest van het vallen van ruana.Ook zij zou een verklaring opstellen en bij mij in mijn kastje leggen.dan heb ik inclusief mijzelf 5 verklaringen.dat moet toch een redelijk beeld geven van wat er speelt.Ik ga er van uit dat ze het gaan bespreken met artsen die ze kennen en eventueel langs willen komen.Ik wacht het maar af want ik maak mezelf al gek genoeg.

was weer ontzettend druk bij de paarden.maar vooral.....errug nat.uiteindelijk kon ik een 3 kwartier na aankomst beginnen met borstelen.vindt het niet fijn om in stal te staan,vanwege de rotzooi die het opleverd.daarom maar gewacht voor ik kon beginnen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:51

Snackie schreef:
Denzel! :+: wat heeft ie een nichterig hinnikje :o :P had meer brul verwacht eigenlijk :D

@andrea: whaha lol, ja echt he.. hij klinkt nog steeds als een veulen, ergens is dat ook wel lief! :o maar homo... naahhh nee merries zyn al te intressant, vanmiddag dacht ik een rustig wandelingetje te maken en dacht doe gewoon een simpel halstertje om maar bij elke merrie die we tegen kwamen was het uitsloven, mooi draven, nek erop en hinniken en jaa bij hele leuke merries zwabbert er dan ook nog wat heen en weer hahah... maar ik krijg hem met gemak aan zijn halstertje langs die merries hoor. maar voor het gemak zou een bitje iets makkelijker zijn. ;)

@draaakje; nee, we gingen wandelen en hij wordt helemaal happy als hij een bit in mag, hij moet namelijk nog 2 jaar worden!! ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:55

Och natuurlijk. Hij had er iniedergeval zin in aan het filmpje te zien :)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:00

haha jaaa en je kan niet alles onthouden he! dus neem het je echt niet kwalijk haha ;)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:23

heej dames! (en Patrick die weer ff onder zn steen vandaan kwam!)

Hier ook maar even een berichtje van mijn kant, heb alles meegelezen, maar even geen puf om te reageren. deze week de verslagen afmaken en laatste 2 dagen stage, en dan ben ik er weer :D

ga morgenochtend met de oude bijrijder van Spock mee naar haar nieuwe bijrijdpaard (een friese zeer knappe vent). Even gezellig bijkletsen, paard staat op mijn oude manege, dus dat is altijd leuk! ook ff bijkletsen, want zij is druk op zoek naar een eigen paardje!

en morgenmiddag de wegen hier weer onveilig maken met rijles :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:36

fayem89 schreef:
Snackie schreef:
Denzel! :+: wat heeft ie een nichterig hinnikje :o :P had meer brul verwacht eigenlijk :D

@andrea: whaha lol, ja echt he.. hij klinkt nog steeds als een veulen, ergens is dat ook wel lief! :o maar homo... naahhh nee merries zyn al te intressant, vanmiddag dacht ik een rustig wandelingetje te maken en dacht doe gewoon een simpel halstertje om maar bij elke merrie die we tegen kwamen was het uitsloven, mooi draven, nek erop en hinniken en jaa bij hele leuke merries zwabbert er dan ook nog wat heen en weer hahah... maar ik krijg hem met gemak aan zijn halstertje langs die merries hoor. maar voor het gemak zou een bitje iets makkelijker zijn. ;)

@draaakje; nee, we gingen wandelen en hij wordt helemaal happy als hij een bit in mag, hij moet namelijk nog 2 jaar worden!! ;)

Hihi hij swaffelt dus ook al :D
Heerlijk zo'n dier! voelt zich al een echte kerel dus. Wanneer mag hij zijn proefdekking doen?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:37

succes mies!/claudia? Ja toch? Sorry als ik het verkeerd onthouden heb hoor!

Donderdag valt er hier trouwens 7mm regen, blegh!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:43

Je hebt t goed onthouden hoor :D!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:48

jeej! :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:14

Snackie schreef:
Hihi hij swaffelt dus ook al :D
Heerlijk zo'n dier! voelt zich al een echte kerel dus. Wanneer mag hij zijn proefdekking doen?

De mensen twijfelen of ze het veulen wel zelf kunnen houden, ik heb gezegd dat ik liever heb dat ze er wat langer over denken, dan dat ze met een veulentje zitten wat ze niet kunnen onderhouden of verkopen...
Evt. zou ik zelf een merrie veulen willen houden maar dat is een "b-zaak" en van de andere aanvragen, heb ik eigenlijk niets meer van gehoord (één afzegging van onze mede tinker bokker),
dusjaa en ik heb geen haast, ik hoor vanzelf wel hoe of wat.
vandaag wel nieuwe advertentie op bokt geplaats dus wie weet.
heb voor de rest geen advertenties lopen op marktplaats ofzo, alleen op zeelandnet, misschien dat ik dat nog wel een keer ga doen, maar ben niet zo marktplaats achtig. ;)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3 <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:25

idd verstandig om mensen goed na te laten denken over de aanschaf van een veulen.en t moet voor jou ook ok voelen.Ik vondt t best lastig met kyona toen,maar omdat er meerdere paarden waren en er nog 1 veulen bij zou komen voelde t goed voor mij in ieder geval.de mensen kwamen iedere week langs om lekker te wennen aan elkaar.zo zou het voor kyona niet als een te grote overgang overkomen.
en in geval dat je twijfelt:niet verkopen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:29

hmmz, ik probeer met je mee te denken :j ik weet wel iemand met een merrie, maar die is qua bevangenheid niet helemaal in orde. Qua medicatie etc zou het niet handig zijn er een veulen in te proppen, maar kan het wellicht voorstellen.

En op mp, adverteren kost geld he?
Speurders en kapaza etc al geprobeerd?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:31

elliecuijk schreef:
idd verstandig om mensen goed na te laten denken over de aanschaf van een veulen.en t moet voor jou ook ok voelen.Ik vondt t best lastig met kyona toen,maar omdat er meerdere paarden waren en er nog 1 veulen bij zou komen voelde t goed voor mij in ieder geval.de mensen kwamen iedere week langs om lekker te wennen aan elkaar.zo zou het voor kyona niet als een te grote overgang overkomen.
en in geval dat je twijfelt:niet verkopen.

ja je hebt helemaal gelijk, maar over het geen dat ik een veulen zou houden of eigenlijk is het meer terug nemen (want het is natuurlijk niet mijn eigen merrie die gedekt zou worden, ik ben merrie loos ;) ) dusjaa mocht een merrie gedekt worden door Denz. en de eigenaar kiest voor verkoop (gewild of ongewild) dan zou ik bij een merrieveulen of een heel leuk hengstveulen misschien wel de beslissing willen nemen om hem of haar terug te kopen/nemen.

maarjaa zover is het nog helemaal niet ;) haha

volgens mij is mp gratis.. en geld speelt in die zin geen rol hoor, goede advertentie is het halve werk volgens mij..
nee een merrie met gezondheidsklachten weet ik niet of dat zo slim plan is, werkt vast niet bevorderend voor haar.. maar ik ben geen arts dus ik weet het niet haha die andere sites heb ik nog niet op gekeken weet niet of veel mensen op die sites zitten..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:35

mp is niet gratis helaas

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:45

Hoi Allemaal!
Ben er nog steeds hoor en lees gezellig mee.

Heb gelezen over problemen met stalling bij Becs.
Ik zou gaan voor de stalling waar ze het meeste buiten staan,ondanks de steekvliegjes.
Wij wonen aan de rand van het bos,dus ook best veel insecten,dazen etc,maar de paarden kunnen er prima tegen hoor!
Volgens mij heb ik er zelf meer last van als ik bij ze ben...... :j

Patrick,wish you luck!Hoop dat het zondag goed gaat!

Miesemuisje,LIEEEEFFFF! :D

Snackie,genoeg regen gehad hoor!Ik wil niet meer en ga een zonnedansje doen... :):)

Ellie,duurt allemaal wel lang he? :n

En Luna jarig,heb al even voor haar gezongen hoor Lotte,durfde ik niet waar jij bij was,ik zing vals _O-

Verder gaat alles hier zijn gangetje,morgen maar eens met Mack bezig,hij is nu drie en wil hem zadelmak gaan maken want hij zal helaas toch verkocht moeten worden,moeilijk,keuzes maken,hij is zoooo lief en cool.Hij is nu 1.40m en met zijn karakter denk ik dat hij een hele leuke pony voor kids gaat worden.En hij heeft een zwarte staart!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:47

ohh jammer hoor, maar je kunt niet alles aanhouden.

Voor een kennisje ben ik op zoek naar een minimal 7 jr oude en groter dan 135 zijnde kinderpony. bomproof en braaf, ras maakt niet uit. mocht iemand wat weten?

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:59

Lepel schreef:
Hllo allemaal , weer even wat bijgelezen , ben het met alle reacties die gegeven zijn eens....

En dan even een vraagje ..
Zit op Facebook rond te neuzen en kom de kleuren bukskin( weet even niet of ik dit wel goed schrijf ? ) en dun tegen.......
Welke kleuren zijn dat in het NL's

thanks maar weer !

Buckskin is valk in het Nederlands ;)

Luna jarig gefeliciteerd

Faye jij woont dichtbij het strand? zou ik niet is een keer jou kant op kunnen komen met een paardje om daar eens lekker te gaan rijden en uiteraard Denzel te bekijken?! <3

Snackie schreef:
ohh jammer hoor, maar je kunt niet alles aanhouden.

Voor een kennisje ben ik op zoek naar een minimal 7 jr oude en groter dan 135 zijnde kinderpony. bomproof en braaf, ras maakt niet uit. mocht iemand wat weten?

Ik heb er wel een voor je :j pb even de eisen en de vraagprijs, dan kunnen we misschien elkaar een plezier doen :D

Patrick welke opleiding is dat? Ik studeer in Leeuwarden nu 1e jaars dier en management op het van hall larenstein vanaf volgend jaar doe ik paard en management.

Mooie foto's gezien, verder veel gelezen niet zoveel puf om overal uitgebreid op te reageren zat vandaag van half 12 tot kwart over 6 op school voor tentamens :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 23:01

Btw.. Mijn meissie blijft waarschijnlijk.. Tis zo'n gedoe nu allemaal rondom Alex! Ik zit er gewoon doorheen, ik slaap zo'n 14 uur per etmaal (incl middagdut).. Ben kapot! Het sloopt me