[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:11

Ah oke, bij ons zijn het er 17. Die doen 1,5 (6 voerbeurten) tot max 2 dagen + 1 voerbeurt. Idd ook beetje afhankelijk van samenstelling.
Dus krijgen vergelijkbare hoeveelheid :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:51

Heyhoi. Over dingen als voerschema's kan ik helaas niet echt meepraten.

Ik ga toch maar de singel van 50cm bestellen. Ik heb deze op dit moment op het oog, al lijkt hij wel bijna te goedkoop: edit: link in volgende post
Laatst bijgewerkt door Nala op 13-12-14 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:56

Wij zien nu alleen een winkelmandje, die leeg is ;)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:58

:=

Ik ben vandaag weer met Feike op pad geweest, heel veel auto's heen en weer, maar Feike bleef heel rustig :D Topper <3

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:59

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:23

Normale prijs hoor ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:25

Omdat je de meeste singels echt rond de 40/50 ziet. Of zelfs 100 als je naar de fancy dingen kijkt... Ik twijfelde nog of ik voor 4 euro extra de singel mét hoesjes zou kopen, maar die hadden ze sowieso alleen in 40 of 70, niet passend dus. Maar die twee hoesdingetjes kan ik er ook zelf wel op naaien.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:47

Ik heb geen idee wat zo'n singel normaal gesproken kost.
Ik heb meteen een singel gekocht bij mijn zadel, van hetzelfde merk zo bij de zadelmaker, en die was 40 euro :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:56

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:08

Goh valt mee uiteindelijk je moet er geen waaw kwaliteit van verwachten. Hier nu ook zo een singel is geen waaw kwaliteit maar voldoet prima. Was wel zeer tevreden van de stretch en breath van barefoot maar is er niet voor western.... :(

Goh weetje soms twijfel ik hier thuis of Jack houden wel zo eerlijk is. Jack zou een gezinspaard moeten zijn maar mijn moeder komt er op zijn zachts gezegd totaal niet mee overeen en dit komt van beiden hun kant. Probleem is ik heb geen werk zou ook nu totaal niet lukken om werk te hebben met mijn studie dus zei betaald nog altijd een groot deel voor hem eigenlijk tegen haar idee want ze is er niet zo aan. Is voorbeeld als die uitbreekt ik kan 'm gewoon pakken maar van haar rent die weg. Naar mij is het een engel.

Versta mij niet verkeerd ik zie Jack echt doodgraag maar ben ik wel eerlijk naar de rest toe ? :? Wat denken jullie, ik zie hem echt wel graag en wil 'm ook niet weg maar ben ik wel eerlijk.. %) .
Laatst bijgewerkt door Lori op 13-12-14 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:42

Betaal straks ook voor een tinkertje waar ik weinig tot niets mee zal hebben en hopelijk mijn dochter heel erg veel.
Heb je idee dat het je moeder tegenstaat? De lasten dragen maar niet de lusten hebben?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:48

Het staat haar echt wel tegen want is echt naar haar toe dat die altijd zo doet. Die moet echt niks van hem weten door zijn gedrag. Die is doodbraaf naar mij toe ik kan alles met hem en vertrouw 'm ook zo ver je een paard kan vertrouwen enkel vindt ik het z enorm rot dat het zo een enorme problemen heeft met mijn moeder. Had gehoopt dat het met tijd wel ging beteren maar het betert niet |( .

Zij draagt inderdaad wel de lasten en niet de lusten en daar was ze net ook terug over bezig dan geeft ze zo lichtjes een steek onder water en dat kwetst eigenlijk wel. Snap echt niet dat die zo doet tegen haar. :(

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:51

Ontzettend moeilijk hetlevenwint... Ik zou ook echt geen idee hebben hoe je dat moet/kunt regelen. Ik hoop dat het je lukt om een manier te vinden!

Ik heb de singel maar gewoon besteld, als het écht niet is wat ik zoek dan...tja terug sturen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:52

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.... ;) Oftewel, ze versterken elkaar stemmingen alleen maar.

Maar is wel rot dat je op deze manier voor een bepaalde keuze komt te staan waarschijnlijk.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:58

Ja het is wil hem niet wegdoen maar vanwaar komt dit gedrag gewoon. Hij hapt het eten uit haar handen, als ze het niet direct geeft. Wil gewoon dat het voor haar ook gewoon leuk is, met zusjes is het op zich geen probleem. Bij mij ook niet is die zeer respectvol naar mij toe en ziet mij echt als persoon boven hem maar moeder lief is die dominant naar. ;( Is wil dat het voor haar ook leuk is, ik kan enkel niks doen om zijn gedrag te veranderen want bij mij doet hij het gewoon niet |o . Bij de anderen is het ook over het algemeen geen probleem, moeder met hem onder het zadel ook geen probleem.

Iemand die wil meedenken wil ik gerust met in pb schrijven wat de situatie precies is, die doet het ook naar niemand anders dan haar wat ik niet snap. Kan het dat ze iets fout doet of is het gewoon omdat hij haar niet aanvaard "de klik". Want ik kom goed overeen met hem absoluut :j .

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:03

Ik denk dat jouw moeder, bewust of onbewust, te afwachtend is, onzeker misschien. Dat voelt hij en daar reageert daarop. Zijn jouw zusjes jonger dan jou? Die zullen dan wellicht de consequenties van bepaalde dingen nog niet inzien en daardoor lekker naïef en zelfverzekerd met hem zijn, gezien jij naar hun uitstraalt dat hij zo is. Jouw moeder trekt daarin (misschien wel onbewust) haar eigen conclusies.

Vraag is of jouw moeder wil leren met hem overeen te komen of dat ze daar geen energie in wilt gaan steken. Want wellicht dat met begeleiding van een instructeur of zelfs van jouzelf het wel zou kunnen beteren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:10

Het moeilijke is dat hij het bij mij totaal niet doet. Ga wel eens zien af te loeren hoe hij doet naar haar vanaf een afstandje. Want moet het horen van haar dus zelf nog niet kunnen zien. Die kleintjes zijn inderdaad jonger dan mij kan inderdaad gewoon naïef zijn van hun en ze daardoor het ook gewoon uitstralen.

Is ze wil er wel wat aandoen ze weet dat ik 'm doodgraag zie :j . Belangrijkste is dat het voor haar ook leuk is want ondertussen wordt die ook gewoon "uwen zwartzak" genoemd door haar tja. Jack laat zich echt makkelijk op zijn plek zetten en als het kan wil ik het wel proberen zien hoe hij doet aan de hand met haar en dergelijke.. want als nu kan dat niet blijven want ik wil een paard voor het leven en niet voor even. Het verslechterd in stijgende lijn in plaats van verbeterd :n .

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:13

Let dan vooral op wat u moe deed voor en nadat hij iets doet wat niet goed is.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:19

Oke ga ik doen, ga zien of het morgen al kan want wil er wel werk insteken. Het is een braaf dier van karakter absoluut. Ook (ex-)eigenaar vorig paard waar die eens een 2 weekjes op vakantie was zat daar over te praten dat die braaf was maar zei is dan terug vanaf de grond veel bezig met haar dieren dus heeft een volledig andere uitstraling naar hun toe.

Mag niet zijn dat het voeren van hem tijdens school een verplichting gaat voelen. Hoop dat er aan werken iets gaat uithalen, hoop dat echt enorm want dit hoort niet te zijn.. :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:51

Hetlevenwint vervelende situatie...

Nimby lief dat je er aan denkt, het is best pijnlijk.
Operatie is goed gegaan, eierstok verwijderd zag er niet goed uit.
ze hebben meerdere endoplekjes weggebrand.
Andere eierstok ziet er goed uit.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:33

@hetlevenwint,mss moet je je ma overhalen om bv enkele grondwerklesjes met hem te nemen?kan haar leren letten op wat ze (waarschijnlijk onbewust) uitstraalt naar hem toe en kan haar ook leren hem te begrijpen?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:40

Echt lesjes zal ze denk ik niet zien zitten maar heb wel al enkele tips gehad van dingen waar ik zelf op kan letten en ook dingen waar zei op kan letten. Daar gaat ze al werk van maken zei ze dus er is wel een begin. Jack is mij veel waard maar het moet terug leuk worden voor haar ook. Want is zodanig erg dat ze zegt zelf zijn stal eigenlijk niet in te durven en het tegen haar zin is om 'm al te gaan voeren :n . Is nu pas dat ze er echt open over heeft gepraat anders hoor ik wel is wat maar nu heb ik eens een stuk meer gehoord en kan ik eens gericht zoeken naar oplossingen. In het ergste geval durf ik wel toch nog iemand te laten komen voor een lesje daarop of een aantal ken wel mensen links en rechts en moest jij iemand goed kennen mag je het altijd doorgeven hoor :) .

Tengeltje sinds wanneer zit je in het topic trouwens helemaal gemist zeg! Tevreden gebruiker hiero van je netten :o .

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:51

ik lees altijd mee,maar neem daarom niet 'actief' deel ;-)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:17

Ow zo jep snap ik is lees met periode's ook enkel mee maar nu even terug actief. :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:51

Fijn dat de operatie goed is gegaan :)

Tsjah ik klik ook niet met al m'n moeder haar paarden. Ik zou Jack niet wegdoen Lor, bespreek het eens echt goed met je moeder?