[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SulJinty

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:07

Rebecca, ik denk dat ik ook zou gaan verhuizen. Als je alle voor- en nadelen van allebei de stallen op een rijtje zet, denk ik dat de nadelen van de stal waar je nu staat het zwaarst wegen.

Sta zelf bij een boer. M'n 2 tinkies hebben samen 0,5 hectare grond, wat ik mag indelen zoals ik zelf wil en ze hebben allebei een stal en hooi en stro mag ik pakken zoveel als ik wil. Moet wel alles zelf doen (uitmesten, voeren en binnen zetten. 's Morgens buiten zetten wordt gedaan). Mag alles zelf bepalen, dus ookal zeikt het al een week van de regen en ik wil ze op de wei hebben, dan is dat geen probleem. Het enige echte nadeel is dat ik geen bak heb (en er helemaal alleen sta, maar dat kan ook wel eens een voordeel zijn ;))

Rebecca, denk er goed over na. En misschien dat je bij de stal waar je nu staat wat "medestanders" kunt vinden en het wormenprobleem met meerdere kunt aankaarten. Samen sta je toch sterker ;).

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:37

Goeiemorgen :wave:

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:04

Faye, wat een lekker bekkie :D

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:26

pfff heb geprobeerdt bij te lezen maar jeetje zeg dan ben j er een tijdje niet en dan is er heel veel.
@ karlijn beetje laat maar wat een gaaf zadeltje heb je zeg.
@tamadine fijn dat mona braaf is met wandelen
@luna spannend hoor volgend jaar veulen van luna.

voor de rest sorry zal beter mijn best doen om het te volgen:)

pff ik moet echt beter bijhouden geloof ik. maar gaat lukken heb weer een computer dus dat leest beter zehg maar, vanaf telefoon wil niet zo goed.

met callum gaat het prima hij is heerlijk stout echt 3 jaar. hij heeft van het weekend voorhet eerst zijn mentuig op gehad. hij vond de kleppen erg spannend. zal de foto's binnenkort op de computer zetten.
meneer is inmiddels geschoren en voelt zich 10 keer beter :)
heeft meer energie en is een stuk allerter en happier. dekentje vind hij prima gelukkig.

met afvallen gaat het goed ben inmiddels in totaal 17 kg kwijt en zit onder de 90 eindelijk nu doorzetten.
is soms wel lastig aangezien alles heel specifiek is en het erg zoeken is wat ik wel verdraag en wat niet.
heb nu al meerdere soorten brood gemaakt en het is het net niet. dus nu broodsoort nummer 10 geloof ik heel benieuwd of dat lukt.
vanavond naar mijn paardje toe lekker poetsen en knuffelen en misschien als het droog is lekker wandelen.
van het weekend ga ik in de bak oefenen met tuig op kijken wat hij dan doet als ik erachter loop.

en nu druk sparen voor menlessen want ik kan het nog niet dus dat moet ik eerst leren en dan komen ze me helpen met callum. dus ik ga eerst koetssiersbewijs halen en dan met begeleiding callum inspannen dus dat wordt pas na de zomer denk ik.

en rijden wordt pasx volgend jaar op zijn vroiegst als ik onder de 80 kg zit en callum wat rechter is en wat steviger.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:51

Ik heb net de verzekering gebeld om advies en hulp te vragen.ben een beetje teleurgesteld.moet nu eerst alles op papier laten zetten:verklaringen van dierenarts,stalhouder,stalgenootje en mezelf en alles opsturen.Dat gaan ze beoordelen en vanuit daar verder.dat kan dus nog wel een week duren voor er verdere actie wordt ondernomen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:58

Toch kan dat ook voor jou heel verhelderend zijn Ellie. Echt super hoe je er nu zelf mee bezig bent ipv af te wachten!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:00

alles is voor mij best helder lotte.de dierenarts heb ik al gebeld en die maakt een verklaring.ga nu even een mail sturen naar de stalhouder.en dan vanavond bel ik mijn stalgenootje op.

gefeliciteerd met je verjaardag lotte

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:04

Haha, ik ben niet jarig, mijn lieve bonte vriendinnetje is jarig :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:04

jeetje ellie wat een gedoe allemaal ik hoop dat het een beetje snel gaat allemaal

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:18

dat hoop ik ook maartje,dat hoop ik ook.
en dat alleen maar terwijl ik advies wil van hen en eventueel hulp.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:38

ja becs dan heeft ontwormen geen zin ;)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:56

das wel heel raar dan van de verzekering. jammer dat ze niet zo advies kunnen geven

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:23

Happy birthday to Luna!!! Is ze nou dus officieel 3??

@karlijn: ze kijken alleen tussen de drollen en niet eens goed. Verder had ik zo'n 2weken voor Caits wormproblemen begonnen een eitelling gedaan (heb dit ook bij Ug altijd gedaan) en daaruit kwam alleen een klein beetje bloedworm. Uiteindelijk had ze ze allemaal dus ben er wel van geschrokken. De dierenarts had hier ook niet een echt goede verklaring voor. Het schijnt dat ze de lintworm eigenlijk alleen via een bloedonderzoek kunnen vinden, maar de spoelwormen en de hoge concentratie bloedwormen hadden er eigenlijk wel uit moeten komen.

@suljinty: medestanders zijn er genoeg maar het lijkt wel of we tegen de wind aan praten. Het lijkt of ze luisteren, maar er gebeurt verder niks mee. Alsof je een kleuter bent die er niet toe doet.

@Ellie: konden ze jou niet eens een goede dierenarts voor een second opinion aanraden?? Wat een gedoe zeg. Hou vol!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:32

jippie luna 3 zie ik nu gefeliciteerd

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:38

fotos zijn van telefoon af dus zijn wat klein en kwaliteit is minder maar ff voor het beeld. mijn kleine vent met zijn tuig
Afbeelding

Afbeelding

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:34

tnx Agnita dat hinnikje van Denzel vind ik zo grappig, wanneer plaats jij weer eens smakelijke foto's van je koppel?? ;)

staat Callum goed dat tuig!!! :D een goede motivatie voor het afvallen hoor ik zo

JEEEJ Luna Jarig!!! partyyyy! *\o/* :):) gefeliciteerd!!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:37

sorry lotte,dacht dat jij jarig was.gefeliciteerd met luna!

heb zojuist gebeld met de dierenarts vanwege ruana's gestamp.hij adviseert nu invectimine(wormspuit)of zoiets te gebruiken,maar dan op een paar plekjes op de benen te smeren.dat na een kleine 3 weken te herhalen en eventueel nog een 3e keer.dat schijnt ook te werken.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:18

Faye, dat ga ik binnenkort zeker weer doen. Loop op het moment helaas met krukken en een brace, dus kan weinig zelf met de paarden. Heb gelukkig wel iemand gevonden die Sul een paar keer per week rond slingert en iemand die af en toe op Jinty rijdt. Verder lopen ze van 9 uur 's morgens tot 8 uur 's avonds op de wei. Dus gelukkig krijgen ze wel beweging. Kan niet wachten tot ik zelf weer aan de slag kan met Sullemans ;)

Maartje, staat 'm goed, dat tuig!

Lotte, gefeliciteerd met Luna. Heeft ze worteltjestaart gekregen vandaag?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:27

Hier is trouwens ruana donderdag jarig en wordt 4.dat schiet op dus..
zelfde dag als mijn oma jarig zou zijn geweest.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:42

Ah nee, dan is dat een minder geschikte stal inderdaad becs, daar staan ze altijd samen :)

Ben blij dat ik zelf niet op een pension stal sta. Ook toen mijn ouders nog geen plek aan huis hadden huurde we een wei, heerlijk om alles zelf in de hand te hebben.

Leuk filmpje Fayem, had hij zin om te gaan rijden?

Wat goed al die kilo's kwijt Callum!!

Hopelijk heb je snel reactie terug als je alles ingestuurd hebt ellie.

Gefeliciteerd met de verjaardag van Luna!

Ivermectine dood inderdaad ook mijten. Net als bijv. Neocidol en Sebacil.

Vandaag zijn Indy en Izzy met mijn zusje mee naar school geweest en hebben ze rondgelopen met kindjes op hun rug. Ze waren super braaf!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:00

Rebecca,
Als ik zo de voor en nadelen hoor, dan zou ik toch voor de steekbeesten gaan (tenzij ze allergisch blijft)
Voer en buiten staan is toch echt wel belangrijk.
de bak is zwaar, nouja, dat is geen ramp. in de zomer kun je meer buiten rijden,en in de winter is het te koud (goh nuchter denken)
Al is het lastig te beoordelen als je de situatie niet kent.
Je moet echt doen waar je zelf goed bij voelt.

Zijn er niet meer stallen in de omgeving?

Callum, goed bezig!

Denzel! :+: wat heeft ie een nichterig hinnikje :o :P had meer brul verwacht eigenlijk :D

Ellie, nav van dat zullen ze vast wel langs komen om de situatie te beoordelen?

En wat braaf van indy en lizzy!!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:33

Hllo allemaal , weer even wat bijgelezen , ben het met alle reacties die gegeven zijn eens....

En dan even een vraagje ..
Zit op Facebook rond te neuzen en kom de kleuren bukskin( weet even niet of ik dit wel goed schrijf ? ) en dun tegen.......
Welke kleuren zijn dat in het NL's

thanks maar weer !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:49

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:55

Lot, gefeliciteerd met Luna!

callun; 17 kg???? zo he!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:00