Dat bedoel ik dus.... DNA is echt geweldig Je weet nog niks nu haha maar kom op ik zie Sjim keihard in deze lijn terugkomen aan alle kanten. Maar hoe en wat... of we het ooit zullen weten?
Er komt nog een leuk verband aan via Rommulus
rommulus
Hou allemaal in je achterhoofd he mensen dat wat ik je mee geef niks meer dan een tip is. Zolang er geen door het lab geteste ouderschapsuitslagen voor je liggen weet je niets zeker Goed om rekening mee te houden. Maar ik geef wel altijd die tip mee als ik zo duidelijk iets zie, dan kan de eigenaar zelf op zoek naar meer puzzelstukjes (en vooral DNA!) en hopelijk eindigen we dan met een ouderschapstest.
rommulus
Geplaatst: 07-04-12 00:26
Een Amerikaanse schimmel hengst FF Chavo Hier is een mogelijke familie link
Ik ga kijken of die link misschien bevestigd kan worden.. Ik zou even contact moeten zoeken met wat mensen en die lekker maken
Werd gisteren verplicht naar bed gestuurd met een praatverbod wat tinkers betreft. Gevolg supervroeg wakker en geen oog dicht gedaan.
Maar wat ik niet snap Esme. Wat houdt die volle match met die palomino merrie dan in? Wat is dan een volle match? Ik denk dan namelijk aan directe verwanten enzo.
Ik zie Sjim ook duidelijk in The blue Horse. Die neklijn, schouderpartij, weke croupe, volle sokken etc etc.
Misschien komt jouw match nog wel Anouk. Sjim is er echt een van de oude garde. Een match was daarom als ik nu denk zo achteraf ergens wel logischer dan een jongere Tinker.
Als we aan DNA van the blue Horse kunnen komen vallen de puzzelstukjes misschien wel op hun plek. Als hij nou ouder is dan Sjim zou hij misschien zijn vader kunnen zijn. Misschien herkent peter ash Sjim wel op een oude foto. Net als Price al zijn tinkers kan herkennen jaren later. Of ben ik nu weer aan het dromen. Hahahaha
Een volle match kan ouder-kind betekenen, maar dat hoeft niet. Ouder en kind hebben altijd een volle match, maar een volle match betekent niet altijd ouder-kind Sterker nog, officieel betekent niks wat ik vind iets: het lab moet altijd testen!!
Maar wat ik wel zie is dat hoge of volledige matches van paarden die geen ouder-kind (kunnen) zijn, vaak wel familie zijn. Dat weet ik dankzij de foklijnen die bekend zijn in de database
grid
Geplaatst: 07-04-12 11:59
Geweldig leuk allemaal idd wel veel uitzoekwerk Hopelijk is er ergens nog DNA te vinden
idd Tom weet niet alles maar dat kan volgens mij ook Nooit met zóveel paarden
Gezien de leeftijd van Sjimm zou ik er ook niet raar van staan te kijken als hij juist ouder zou zijn al weet ik niet hoe lang je hem al hebt en hoe oud die toen was?! Wel weet ik dat echt héél veel jonge dieren 2-5jr vaak nog hengst waren als ze hier aankwamen en dus echt hier pas geruind zijn en dus best nakomelingen kunnen hebben
en adhv Esmé's info lees ik ook weer hoe belangrijk info is mbt bekende bloedlijnen omdat je daar dan wellicht weer een link/ lijn uit kunt halen
McThirsk
Geplaatst: 07-04-12 14:44
Heb net het DNA profiel van TRISTAN/MCTHIRSK ontvangen... zie ik dat zijn geboorte datum niet helemaal goed is....
er staat 01-01-2005 en moet zijn 01-06-2005..
wat kan ik daaraan doen? of maakt dat niet zo heel veel uit..