[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:22

Kiara, balen dat Novia onder de deken moet... Is toch jammer met het lekkere weer van nu.

Chubby, ben jij dan niet zo gewend om buiten te rijden? Gezien ik je posten zo eens lees? Gewoon lekker doen hoor, is erg gaaf

Wat een stoere foto Dienie! Die is echt goed en mooi gelukt!

Sjoe sterkte voor je schoonmoeder!

Veel sterkte en beterschap Annick!

Pellie, die vreselijke foto komt gewoon door de donkerte en stoffigheid, voor de kip zijn dit wel eerlijke stallen Maar die discussie zullen we hier maar niet voeren

Poepscheppen... toen ik vandaag de mutsen uit de paddock haalde zag ik dat de kruiwagen op een andere plek stond en de paddock vreemd leeg was... Heeft m'n moeder dus schijnbaar gedaan Sja, zij vindt het stinken, maar ik ruik niks...

Nikitogogo, wat is de totale lengte? Zelf zou ik het hooi en stro zo ver mogelijk van de stallen houden, dit wegens stof en brandgevaar. Ertussenin de opslagruimtes, en zelf zou ik, als het past, 4 stallen aan weerskanten doen, tegenover elkaar. Hierdoor heb je alles bij elkaar, en kan je nog eens schuiven met stallen als ze elkaar toch niet lief meer vinden, of een dier apart en rustiger zetten Ik ga straks wel eens wat tekenen, dat vind ik leuk, en ik mag toch niet lang hetzelfde achter elkaar doen

Snowdon, het gaat erom, wat is er de afgelopen week veranderd. Voer je hooi van afgelopen jaar? Hoe ruikt dat en ziet dat eruit? Krijgt hij dat al langer? Zand zou kunnen ja, maar hij staat toch al lang op dat zandstuk? En heeft nu toch ook gezelschap van anderen? Toch zou die kuren geen kwaad kunnen, schoont de boel op.

Dag Graaskorf, ouwe bekende Grappig die naam, daardoor weet ik gelijk wie je bent

Sjoe, dit is volgens mij met medeweten van moddies, maar laten we Graaskorf een plezier doen, en niet hier in het topic naar hem of haar gaan zitten raden

Naar dok geweest, nog zeker twee weken rustig aandoen, mag vanaf volgende week computerduur achter elkaar opbouwen. Heb stagebegeleider vanuit school gemaild om te vertellen wat er gebeurd is. Krijg ik een vreselijk emotioneel mailtje terug, met wat erg voor je!!!! en eerst je gezondheid, dan de studie, en héél veel sterkte... Man ik ben nog niet dood hoor Heb alleen wat pech.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:25

@ Maya, sinds vorige week (ehm 1 oktober eigenlijk) zijn mijn paarden 'naar voren' verhuist en staan ze dus op een ander stuk grond. En het is hooi van 2005... dacht ik... maar het is wel wat stoffig.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:31

Of zou hij misschien dan toch per toeval ergens iets verkeerd binnen hebben gekregen... te denken valt dan aan kinderen

ooocccccchhhhhhhh arm kind.........
Leon! vind je het gek dat Uk nu aan de race is,moet een erg vol gevoel geven een of meerdere kinderen in zijn maag
Graaskorf
hhhmmm die ga ik maar eens even pb-en....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:35

snowdon schreef:

@ Elke, als ik voorbij kom gefietst of met Snowdon voorbij kom, staan Darlah en Kaylen altijd wel zij aan zij of liggen samen naast elkaar.. (moet ik wel heel goed kijken hihi) en ze knabbelen ook lekker aan elkaar. Dus gelukkig voor jou is het slechts jaloezie en mogen ze elkaar verder dus wel

Als ik aangefietst kom, en ze zien me nog niet, dan gaat het inderdaad wel goed.. maar als ik erbij ben wordt darlah nogal jaloers dus en mag Kaylen niet teveel in mijn buurt komen.. ik moet vooral haar aandacht geven ik snap eigelijk nie waarom ze dat doet

Maya; wel fijn dat je studiebegeleider zo met je meeleeft
Doe het lekker rustig aan, en hij heeft gelijk; vooral aan jezelf denken!

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:36

Maya dat zal raar zijn rustig aan doen, komt dat wel in je woordenboek voor . Wel lief van je moeder dat ze de poep eruit heeft gehaald. Scheelt je toch weer werk. En stinken nee vind ik ook niet.

Dinie er zitten dus geen ramen in dan maakt het ook niet uit waar je de boxen plaatst kwa licht. Het idee van Maya om hooi ver van de stallen te houden ivm stof vind ik wel een goede. Mocht je dan paarden op stal krijgen die er niet tegen kunnen heb je daar geen probleem mee.

Hooi van 2005 zou nu wel gegeven moeten kunnen worden. Is dit echt een orginele paddock of een kapotgelopen en afgegraasde wei? We hebben het eerder wel gehad met een oud paard. Die vrat echt bewsut zand als ie in een paddock stond. Het enige dat daar tegen hielp was muilkorven. Kregen we wel meteen de DB op ons dak omdat het zielig was dat het paard niks kon eten zo. Ja hehe daarom had ie dat ook om. En op zand valt toch niks te halen.

o ja Sjoe nog sterkte voor je schoonmoeder hopelijk valt het mee.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:36

snowdon schreef:
Cindy, in de loopstal ligt het hooi tussen een houten wand en een stenen muur en de loopstal is betegeld... Dus het hooi ligt niet in het zand....

Maar bij jullie paarden ging het probleem vanzelf weg na enige tijd?

Nou, we hebben ze aan de sandclear gehad allemaal. En toen overgegeaan op voeren in bakken. Het heeft wel lang geduurt voor de schijt over was. Merk nu ook weer dat er veel schijt ligt. Onze paarden zijn er denk ik gevoelig voor.
Een kennis van me weekt het hooi altijd en het schijnt dat daar ook heel veel zand uit komt. Olie door het voer is ook goed zegt men.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:37

Dat deed Darlah toch ook bij die shetlander? Ik zou haar eerlijk gezegd eens flink wegsturen als ze dat weer eens doet Ze moet leren dat ze jouw aandacht niet op kan eisen.

desillies, staat er idd wel erg grappig

Graaskorf: er groeit al heeeeeeeeel erg lang geen gras meer daar. 3,5 jaar geleden heeft Shakyra van Elke er ook nog gestaan en toen was het een grote modderpoel met geen enkel stukje gras te bekennen.

Ik denk dat ik gewoon een extra grote lading hooi in de inloopstal leg, maar wel even extra goed uitschudt, mocht er zand inzitten....

Het hooi kan ook wel van 2004 zijn overigens. Heb dat niet zo in de gaten gehouden, omdat ik er voor 1 oktober niet echt mee te maken had.

En vanavond ga ik kijken of ik wat geschikte mest kan vinden om in een emmer water te doen.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 11-10-05 15:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:40

snowdon schreef:
Dat deed Darlah toch ook bij die shetlander? Ik zou haar eerlijk gezegd eens flink wegsturen als ze dat weer eens doet Ze moet leren dat ze jouw aandacht niet op kan eisen.

Ja bij die shet was het precies hetzelfde verhaal, die mocht ik ook geen aandacht geven... En gillen dat die shet deed als Darlah d'r oren in d'r nek legde... Kaylen kan gilt trouwens ook best wel.. dacht dat dat typisch merriegedrag was, niet van zo'n stoere hengst

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:44

Citaat:

Het kan toch zijn dat zij de alpha merrie is en dat het juist zij is die in die rol recht heeft op de meeste aandacht?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:49

Dan doet Darlah dat wel erg overdreven en ik persoonlijk ben van mening dat je ze daar best op aan kan 'spreken' zodra het ook om jouzelf gaat. Wat ze doen in een kudde als je er niet bij bent, mogen ze van mij ook zelf uitzoeken.

Maar de eigenaar is dan nog altijd de bovenstaande t.o.v. de alpha.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:51

Nou ja, Mazzel-meid zal wel weten hoe ze met Darlah moet omgaan.

Ik heb vlinders in mijn buik, ben zenuwappig en ga zo gauw thuis omkleden en met de honden naar Kootje toe.
Jullie mogen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor me duimen, zo rond 18.00 uur. 2 van de 3 boeren zeggen ja tegen Mira. Nog even de laatste spreken zometeen en dan kan ze komen.
Hier is ze: http://www.pbase.com/fjordkootje/mira

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:52

Ben zo weg, fijne avond iedereen!!!!

Succes fjordkootje

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:52

Dank je wel Yarka.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:53

Oew, ik duim voor je fjordkootje!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:58

Ook ik duim voor je Fjordkootje!

Ik ga naar huis! Tot morgen

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:17

ik zal ook voor je duimen fjordkootje!!

wat vervelend voor je shetje dat ie aan de dunne is snowdown, je zou idd is moeten proberen van die poep in een emmer water

coole foto van je op de motor nikitagogo!!

maya: klinkt wel erg overdreven ja dat mailtje..
maare sterkte alsnog!

vandaag niet veel gedaan, hele dag naar school geweest..

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:22

zoo vandaag lekker vrij geweest
Dus maar vanmorgen naar de paarden geweest, weer buitengereden
En vanmiddag bijna heel de middag huiswerk zitten maken, belangrijke dingen zijn af, ga straks nog even verder met mn profielwerkstuk

verder heb het wel gelezen, maar beetje vlug, tussen huiswerk door...volgende keer reageer ik weer meer

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:33

Fjordkootje wat spannend!
* duimduimduimerdeduim*

Graaskorf welkom back

Leon, kleine uk aan het zandsnoepen? (waarschijnlijk dan) dat is niet best.

De mailing is zo ongeveer wel af nu meen ik, wat een klus Jean!

Maya.lief dat mams de poep heeft geschept!
Rustig aan doen was het advies, dat ga je dus ook echt opvolgen? Sterkte hoor.

Nu even toetje eten (het leukste deel van de maaltijd ), ik lees straks wel verder.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:34

Rust is idd wedergekeerd Yarka (en NikitaGoGo). 't is niet altijd makkelijk, maar ach, ieder huisje heeft zijn kruisje hoor...

Flettie: Arme Hercje houd nu dus stalarrest als Fayet op het land mag? Wel fijn dat zijn drollen nu weer netjes zijn...

Sjoe: Sterkte met je schoonmoeder!!

Annick, wow, jouw bloeddruk is bij mij dus al allarmerend hoog... Haha grappig hoe dat akn verschillen he... Sterkte nog....

Leuk hoor NikitaGoGo, stallen etc uittekenen, helemaal naar je eigen idee... Lijkt me zo gaaf!!

Graaskorf, welcome back... Ben wel benieuwd wie je bent, zal je dus zo ff PBen....

Leon, balen van Uk, zal denk ik idd zand zijn.. Heeft ie geen speelgoed? Kan ook helpen tegen zand eten. Je kunt (om het zand uit de daarmen te "spoelen") ook lijnzaad(olie) blijven geven... hoewel het uiteraard beter is om de oorzaak weg te nemen...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:37

Heb vandaag weer een lange saaie werkdag gehad... Blegh wat kan werk toch vervelend zijn. Ik hoop maar dat ik gauw wat anders vind...

Daarna net ff Lisje gevoerd en geknuffeld en ik ga zo naar Fer...

Morgen komt de Fysio weer voor Lisje en 's avonds heb ik les (maar ik twijfel of ik dan zal gaan)...

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:12

Ben ik zeker de enige die niet door heeft wie graaskorf is PBtje graag .

Is toch wel even afkicken van bokt en tinkerpraat nu ik weer volledig werk en weer op mijn paard zit .Kan het nu echt niet meer bijhouden.
In ieder geval kom ik naar de hengstenkeuring (wellicht een mooie vent voor Jeanie uitzoeken).

Wenk hopenlijk voor jou snel een andere baan.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:15

6 pagina's bijgelezen... en dat na een drukke dag, mijn hoofd tölt

Maya, ik heb ergens de clou gemist waardoor je ziek bent maar beterschap!

Graaskorf, ik heb geen idee wie je bent en waarom je nu een andere naam hebt maar zal Poirot proberen na te doen en de grijze cellen aan het werk zetten

Leon, uitkijken met dat zand eten, Fries van bekende is vorig jaar aan zandkoliek overleden. Ik zou gewoon meer (overjarig) hooi gaan voeren.

Jean, leuk dat je met al die hengsten naar de keuring gaat. Ik heb geen auto meer dus kom ook Zuidlaren niet meer uit zowat. Ik barst van de Airmiles dus kan misschien dan een autootje huren.

Pellie, al ingeburgerd buiten Joure?

WenK, ik weet hoe flut het is met een baan die niet naar je zin is. Hopelijk vind je snel wat anders.

Vandaag is nieuwe weidegenoot aangekomen. Parelli-vriendin heeft haar paardje helemaal aan de hand vanuit Haren gebracht, voeten nu totaal onder de blaren. Dus ze zijn nu met zijn drieën: haflinger van stalbazin, 3/4 Arabje van vriendin en de bolle. Het gaat goed in de wei, wat wel lachen is dat de haf (2 1/2 jaar) niet toestaat dat het ruintje dichtbij Sox komt. Die blijft tussen Sox en de ruin in lopen. Sox is heel relaxed, loopt voorop rustig het hele land door met die 2 hittepetitten achter haar aan. Bijna de hele middag aan het land zitten kijken en klessebessen. Stalbazin kwam wat later in de middag uit haar werk en zorgde voor koffie met koek.
Ben reuze benieuwd wat voor paarden de andere 2 stallen straks op gaan vullen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:16

sorry voor het plaatsen van me foto's.
ik wist nog niet hoe het zat dankje voor de uitleg.

waar is Heerden ergens ??????

anders wil ik wel eens komen kijken daar tussen al die mooie stoere hengste beesten.hihihi

misschien zit er wel een lief mannetje voor mij whis bij

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:18

Heerden? Vlakbij Epe en Epe ligt tussen Zwolle en Apeldoorn in.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 18:34

Ff lachen:

Verkooptechniek
In een groot winkelbedrijf waar zo ongeveer letterlijk alles te koop is, van paperclip tot privevliegtuig, is een nieuwe verkoper in dienst. Aan het eind van de eerste werkdag komt de chef bij hem langs en vraagt hoe het op die eerste dag is vergaan:

En, hoeveel klanten heb je vandaag geholpen?

Eentje, meneer.

Wat? Eentje maar? De hele dag? En hoeveel omzet heb je gedraaid?

Twee vijfentachtig, meneer.

Dus je hebt hier de hele dag niks anders gedaan dan een enkele klant helpen voor het onbenullige bedrag van twee euro vijfentachtig?

Nee, u begrijpt me verkeerd, ik bedoel tweehonderd vijfentachtigduizend euro, meneer.

Wat? Hoeveel?

Tweehonderd vijfentachtigduizend euro, meneer.

Zo! Wat heb je dan verkocht?

Nou, ik heb hem die grote super de luxe jeep verkocht die vooraan in de showroom stond, meneer.

Ja, maar die kost toch geen tweehonderd vijfentachtigduizend euro?

Dat klopt meneer, maar hij had die jeep ook pas nodig nadat ik hem die grote boottrailer had verkocht en die kon hij met zijn golfje niet trekken.

Boottrailer? Dus die man kwam een boottrailer kopen en jij verkoopt er meteen een grote jeep bij? Geweldig!

Nou nee, eigenlijk kwam hij niet voor die boottrailer, maar ja, toen hij dat fraaie luxueuze zeiljacht had gekocht moest-ie dat natuurlijk wel kunnen vervoeren, dus toen heb ik hem die boottrailer erbij verkocht.

Fantastisch! Die man komt voor een zeilboot en jij verkoopt er meteen een trailer en een jeep bij, ik ben trots op je!

Dank u wel meneer, maar eigenlijk kwam die man niet om dat zeiljacht te kopen.

Oh nee?

Nee, toen ik hem duidelijk had gemaakt dat je slecht kunt overnachten in die opblaasbare roeiboot die hij had gekocht heb ik hem dat luxueuze zeiljacht kunnen verkopen.

Wat een prestatie zeg! Die man koopt een opblaasboot en jij verkoopt er meteen een zeiljacht bij en een boottrailer en een jeep!

Nee, hij had namelijk eerst een complete visuitrusting gekocht en toen heb ik hem duidelijk kunnen maken dat vissen op het water veel mooier is dan langs de kant, en zo heb ik hem die opblaasboot kunnen verkopen.

Ik sta perplex! Die man komt voor een visuitrusting en jij verkoopt er meteen een opblaasboot en een zeiljacht bij en ook een boottrailer en een jeep!

Nou nee, hij kwam eigenlijk niet voor die complete visuitrusting, maar toen hij een werphengel had gekocht heb ik hem ervan kunnen overtuigen dat je met een complete uitrusting veel prettiger kunt vissen dan met alleen maar een hengel.

Ik sla er steil van achterover! Die man komt dus een hengel kopen en dan verkoop jij hem meteen ook een complete visuitrusting, een opblaasboot, een zeiljacht, een boottrailer en een jeep?

Nee, hij kwam eigenlijk niet voor die hengel, maar nadat ik hem een rol vissnoer had verkocht zag hij zelf ook al vrij snel in dat je zo'n vislijn niet met je blote handen kunt hanteren, dus toen heb ik hem er die werphengel bij verkocht.

Mijn ontzag stijgt boven de wolken! Die man komt een vislijntje kopen en jij verkoopt er meteen een hengel bij, een complete visuitrusting, een opblaasboot, een zeiljacht, een boottrailer en een jeep?

Nee meneer, dat vissnoer had hij pas nodig nadat ik hem een enkel vishaakje had verkocht, want zeg nou zelf, met alleen maar een haakje vang je niet veel, dus daarom heb ik er het vissnoer bij verkocht.

Knijp me, ik droom! Die man komt voor alleen maar een vishaakje en dan verkoop jij er een rol vissnoer bij en een hengel, een complete visuitrusting, een opblaasboot, een zeiljacht, een boottrailer en een jeep??!!??

Nou, nee, eigenlijk kwam die man niet voor een vishaakje.

Waarvoor dan?

Hij kwam een doosje aspirine kopen omdat zijn vrouw hoofdpijn had en toen zei ik: Nou, dan kun je dit weekend maar beter gaan vissen...