[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:00

sneu voor je oma zeg! zeggen julllie dan niet zoals in de pfaffs ;P bomma en bompa?

En bij ons zijn de peter en meter een soort van, tsja, hoe noem je dat, als je gedoopt word, worden hun aangesteld. soort van getuigen achttig iets, die ook altijd voor je klaar zullen staan, hetzij bij overlijden etc. daar heb je ook een andere band mee.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:00

Sandra1984 schreef:
hier een verzopen trillend paard uit de wei geplukt vanmiddag.. arm ding heeft natuurlijk heel zn wintervacht eraf gegooid :S dus das koud nu..
Staat ie vannacht lekker op stal(hij zou eigenlijk buiten blijven vanaf nu..) samen met zn dinnetje delen ze de stal.. netjes schot in het midden.. gaat echt heel goed gelukkig!
Tis toch tot morgenvroeg 6 uur, dan gaat ie weer naar buiten.

Net er gauw naar toe gereden regendeken er maar op gelegd.. morgen is het ook van dit k*tweer..

Sneu is dat he? jaron had nergens last van volgens mij, maar die heeft ook ngo geen hele dunne vacht, wel dun vergeleken eerst, maar nog steeds dik haar

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:01

Nee, dat zeg ik niet nee :') Is idd hetzelfde wat jij zegt hier. Is gekozen bij het doopsel :j

Tinky heeft ook der regenjasje aangetrokken vandaag! (deken is intussen proper geregend :P)
Afbeelding
Afbeelding

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:05

ik heb king nog nooit zien staan bibberen moet ik zeggen, ja na het wassen(met koud water) dus ik wist zeker dat ie het koud had..
normaal had ie ook een veel dikkere vacht, maar omdat ie deels een deken op gehad heeft in de winter, was ie al dunner en vanwege het lekkere weer had ie helemaal niets meer over natuurlijk..
dus hopelijk gebeurt dit maar 1 jaar.. want meneer krijgt toch geen deken meer op(ondingen!!)
King heeft nu wel eng witte manen moet ik zeggen!!!

Leuke foto's!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:08

goedeavond allemaal,

morgen lees ik even goed bij.Wilde even een dagje niks doen,dan rusten.dat kon ik wel gebruiken.
heb gister advantix besteld voor ruana en vandaag begonnen met de kootholtes te knippen.heb ook al iemand die wil helpen het in de sokken te doen,geweldig!
weet iemand wat ik het beste kan gebruiken om haar benen te wassen i.v.m de mijt?wil het nu extra goed aanpakken en eerst wassen en dan die pipetten erin.voor het wassen heb ik ook al hulp aangeboden gekregen.

kan ondertussen geen paasei meer zien....

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:11

Ik had zo'n spul voor runderen en schapen meegekregen van de DA. Ik wil morgen wel evt effe kijken hoe het precies heet.. Zelfde werking als Sebacil. Moet je dus ook effe met handschoentjes doen en verdunnen met 10l water.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:23

Jackytje, butox? of neocodil ofzo? dat zal het wel zijn.
Butox is voor runderen en schapen,maar meot je niet verdunnen?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:23

oh en ellie, fijn dat iemand je wilt helpen!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:30

Hallo iedereen,

Ik kom net terug van stal en madame Caitlynn had mij helemaal onder de slobber gesmeerd, ik ben dus net klaar met alle lijnzaadpitjes uit mijn haren te vissen :P. Ze was zo lief en knuffelig en dat had ik net even nodig, want ik had echt even een dipje. Volgens mij voelt ze zulk soort dingen feilloos aan, want ze hing de hele tijd de clown uit. Ik had haar los laten lopen en was er zelf even lekker bij gaan zitten. Nou mevrouw vond dat ik maar eens in beweging moest komen, dus ging ze alle halsters en touwen van de deuren afgooien. Ze deed het echt expres en dan elke keer met zo'n stoute kop kijken van: "pak me dan" en als ik niet reageerde ging ze het volgende halster eraf gooien. Lekker ding is het ook <3

Ik heb net weer 10 pagina's bijgelezen, ik zal even kort reageren:

Zeer jaloersmakende filmpjes van Andrea en Jaron en toen ook nog een van Lotte. Ik verlang naar het bos..... maar goed dat heeft ook te maken met mijn dipje, waar ik straks nog even over zal vertellen.

Een lakse dierenarts die niet bij Ruana wilde komen kijken, wat een eersteklas boomvrucht. Bah bah. Gewoon de volgende bellen Ellie!!!

Diaz die ineens te koop staat, heb je er heel goed over nagedacht Karlijn??? Je eerste liefde is natuurlijk wel heel heftig....

Accentjes: volgens een hoop mensen praat ik behoorlijk plat brabants, ik moest altijd ABN praten thuis, maar toen ging ik paardenhouderij doen op de helicon en hadden we toch vaak les met de boeren en ja.... toen ging ik plat praten. Vooral "zwart" schijn ik heel maf te zeggen. Ik vind Belgisch altijd zo'n lieve taal.

Nou vergeet ik nog bijna te vertellen over mijn dipje, nou ja ik ga eerste even de hondjes uitlaten en dan zal ik mijn dilemma hier eens dumpen, ik ben benieuwd naar jullie mening

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:32

Gekke meid is Caitlynn, heerlijk als ze zo zijn.
En idd, vertel over je dipje :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:51

Hee Kaat je hebt m'n advies gevolgt van die furminator, heb je ook de large (bij mij waren er 2 een kleine en een voor grote honden) :D. Ze zijn ook zo heerlijk stevig.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:54

bij mij komen als het goed is morgen de furminators binnen,wel neppers maar als ze dan kapot gaan is het ook minder erg.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:57

hetlevenwint schreef:
Hee Kaat je hebt m'n advies gevolgt van die furminator, heb je ook de large (bij mij waren er 2 een kleine en een voor grote honden) :D. Ze zijn ook zo heerlijk stevig.

Ja, de grote :j Mijn moeder is helemaal gek van dat ding! Ik zag echte furminators in de Zoo market voor 60euro!! :oo

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:00

Ja heb het via de site gezien dat ze daar de originele hebben, in de aveve zijn ze ook zo duur. Heb dus de zelfde als jou. Kam jij ook nog met andere borstels voor de bovenvacht of alleen met de furmi (ik noem dat ding altijd furmi)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:00

Belgisch nog wel >;) :D

:(:) Voor iedereen die het kan gebruiken

Andrea, sorry, dat was niet jij die dat zei :o
Desondanks vind ik wel dat je Jaron behoorlijk aan het overbelasten bent en daarbij niet eerlijk dat je dat wijdt aan "pubergedrag". Een tijdje terug zei je dat je bewust niet voor een jong dier hebt gekozen, ik ben daar toen niet verder op in gegaan, maar dat heb je zeker wel. Lichamelijk misschien niet, maar geestelijk is hij even jong dan elk ander groen paard. Ik herken een heleboel van jou en Jaron in mij en Thigor toentertijd, ik had daar ook een heel lang verhaal over getypt vanmiddag, maar eigenlijk vond ik het niet nodig dat op internet te zetten. Mocht het je interesseren moet je maar Pb'en.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 00:04

@heidy; oh dan is het helemaal een goede prijs!! ;)
@eva; balen dat het nog niet beter gaat met Clovertje

ik ga jullie nog even spammen met kiekjes van mn nu nog 1 jarige bink....

Goeiemorgen, hoor ik daar wat?

Afbeelding

Ohh ben jij het vrouwtje!

Afbeelding

ahhh gras lekker

Afbeelding

zie ik daar al donkerbruine appeltjes verschijnen op zijn buik/flank :9

Afbeelding

Mijn favo aftekeningen, bij zijn oor en onder zijn kaak..

Afbeelding

Bolle billen.. haha

Afbeelding
Afbeelding

oh ja, en natuurlijk zijn super lieve en mooie hoofdje...

Afbeelding

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 00:54

@Lotte: Sorry Vlaams :D

Denzel heeft echt zo'n heerlijke kuif, staat hem zo stoer <3

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 00:55

Wat een verhaal Rebec :(:)

Je kan ook je verhaal nog ff weghalen en voor de geinteresseerden per Pb sturen...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 01:03

Als ik het verschil tussen de stallen bekijk dan zou ik zeggen, ga verhuizen naar die andere stal. Je zegt zelf een mooie natuurgebied, dan vraag ik me af, waarom die bak? Bovendien is n mijn ogen het welzijn van het paard (dus vrijheid en voer) nog altijd belangrijker dan de kwaliteit vd bak. Die beestjes is natuurlijk lastig, maar aan de andere kant is het gewoon de natuur, en er is genoeg tegen te doen, denk aan dingen als knoflook voeren, deken, kap. Als die beestjes echt overlast gaan geven zullen ze daar op stal toch ook wel wat aan doen?

Wel wil ik je meegeven dat je helaas nooit de ideale situatie kan creeren. Als je in pension staat ben je uiteraard afhankelijk van anderen, maar ook als je alles zelf doet zit je met beestjes, gras wat net even iets minder groeit dan gehoopt, hooi wat van mindere kwaliteit blijkt, een schuilstal die bezwijkt onder het gewicht van de sneeuw op het dak (en nee, dat was niet leuk, wat was ik blij toen ik zag dat alle paarden veilig buiten stonden), idealisme is mooi om naar te streven, maar krijgen zal je het nooit, helaas.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 01:22

De bak is ook bijzaak bij de rest, maar ik zit wel met die uitermate-teleurstellende-rot-steekbeesten. Ik wil haar gewoon liever niet helemaal inpakken en dan denk ik: het natuurgebied is leuk voor gemiddeld anderhalf uur per dag, maar de rest van de tijd staat ze dan wel tussen die prikkende zwermen.

Ik weet dat het nooit perfect kan zijn, maar met wat neem ik genoegen...????

Ik moet om 4 uur werken, ik ga nog maar een uurtje pitten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 01:35

Nou ja, als je mij boos wil maken moet je mijn paard gaan korten op voer of buitenspeel-tijd, in jouw geval dus beiden. Dan zou ik toch al heel snel weg zijn. Terwijl ik verder weinig wensen heb, groene wei (en anders goed ruwvoer) met goede omheining bij een boer en ik ben al tevreden.

Ik ken de situatie niet van beide stallen, dan zou ik toch eerst moeten komen kijken :+ Ik moet wel zeggen dat ik me soms enorm verbaas ovr dingen. Bijvoorbeeld over wat mensen dan 24/7 buiten noemen staan de paarden op een stukje grond even groot -al dan niet kleiner- dan een stal, denk denk ik, dan zijn ze beter af in een buitenbox met een warme laag stro en ruwvoer. Terwijl als je hoort dat de paarden 24/7 buiten staan dan heb je -tenminste ik- toch wel een iets ander beeld voor ogen...

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 06:14

becs: als ze het land op gaan is het land ook besmet .
paarden die je ontwormt moeten minstens even 2 a 3 dagen van het land op en op zand zodat je kan zien dat ze wormen hebben.
en ja bij pramox moet je het excacte gewicht weten anders helpt het niet.
ik zou van stal veranderen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 07:29

Sterkte Eva... En Balen dat het met Clover haar vulva nog niet beter gaat..

Die andere stal klinkt wel goed becs.. Lastig hoor, overal is wel iets natuurlijk...
Vriendin van mij heeft haar paard bij Equizenz staan in uden, misschien is dat iets voor jullie?

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 09:44

@lotte: er is hier in de buurt ook zo'n stal, paddocks van 3x3 met wit zand en dan pal in de zon. Daar mag de caviapolitie wel eens langs gaan in de zomer. Oh en ze mogen maar liefst 2 uur per dag in die paddock staan.

@dribbelkont: ik geloof er ook niks van dat de andere paarden wormvrij zijn. Zelfs al zou Cait ze meegenomen hebben van haar vorige stal dan heeft ze de rest allang besmet. Bovendien wordt het land waarvan gehooid wordt, bemest met mesthoop mest (kwam ik ook pas geleden achter) dus dan blijft het cirkeltje wel rond.

@maartje: equizenz heeft voor mij het nadeel dat de paarden altijd in de groep staan. Cait heeft vaak de behoefte aan een beetje tijd voor haar zelf, dan is ze de groep even zat en dan kan ze best behoorlijk trappen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 10:51

Bec wat lastig!
Ik ken het allemaal.. ik ben laatst ook verhuisd, het is gewoon erg lastig, want je weet niet van te voren of het een vooruit of achteruitgang is..
Nu ook, het is een vooruitgang dat Diaz nu overdag de hele dag eten heeft, en ren-ruimte, maar de stallen zijn een achteruitgang (heel warm)
Maar zo is er helaas altijd wat..

Als jij je paardje nu zelf goed zou ontwormen heeft het vrees ik nog geen zin.. de wei zal hoogstwaarschijnlijk besmet zijn! Worden er echt mest-testen gedaan? of keek de staleigenaar even tussen de drollen? want bij Diaz zag je niks, maar ze had een lichte wormbesmetting bleek uit de mesttest.