[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jean

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:44

Ik ben ook aan het denken dienie, wat in ieder geval moet is de wasplaats bij de afvoerput, en de 3 boxen van 4x4 tegenover elkaar dan heb je een ruim middenpad.

maar 12 en 22 is al 44 dus dat gaat denk ik niet whaaaaaaaaaaaa, ingewikkeld, ik puzzel nog wel door.

Hoe krijgen jullie in vredesnaam die foto's in je profiel??????

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:48

Jean schreef:
maar 12 en 22 is al 44 dus dat gaat denk ik niet whaaaaaaaaaaaa, ingewikkeld, ik puzzel nog wel door.

Breedte 12 meter en lengte 22 meter Jeanette. De hal is immers 12 meter breed Op mijn tekening past het uitstekend heb zelfs nog ruimte over voor 2 extra stallen of een extra hooi/stro ruimte

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:50

Flettie maar je bent al 3 x 4 meter kwijt voor de 4x4 boxen, dat is toch 12, of ben ik nou echt zo blond

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:00

Oeps, nog wat vergeten:

Wat er in moet komen is het volgende:

6 ruime stallen, 4 x 4 meter

---> Deze moet zijn: ruimte voor hooi, stro, 2 ruimtes van 8 x 4 meter

losgooibak, 12 x 22 meter
was/spuitruimte, 4 x 4 meter
ruimte voor recreatie/marathonwagen, 4 x 4 meter
ruimte voor dekens en paardenspullen, 4 x 4 meter
ruimte voor honden en paardenspullen, 4 x 4 meter

Jean + Flettie: leuk dat jullie alvast meedenken !!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:06

Kijkt op haar tekening:

De hal is 50 meter lang en 12 meter breed. Van de 50 meter gaat 22 vanaf voor de losgooibak. Dan hou ik nog 28 meter over. Op mijn tekening gaat dan aan een kant van de hal nog 4 meter eraf voor een opslagplaats voor de koets, dan 8 meter voor het hooi en vervolgens nog 4 stallen van 4 meter = 16 meter. 22+4+8+16 = 50.
Aan de andere kant van de hal precies hetzelfde alleen dan geen opslagplaats voor de koets maar een wasplaats van 4 meter.

Of zit ik nou weer helemaal fout rekenen?

edit: PS: 12+22 = 34

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:15

In exel heb ik een tekening gemaakt.

Ben benieuwd wat jullie ideeën zijn.

Wel makkelijk om de tekening steeds te veranderen, hi hi, straks als er gebouwd gaat worden gaat dat niet meer, dus ideeën zijn dan altijd welkom, kan ik er ook weer een nachtje over slapen (+ Jan).

Voor Maxolo heb ik al een goede plaats in gedachte, linksonder i.v.m. stevige buitenmuren. Ook voor de 3 merries, er tegenover. En dan heb ik 2 reserve stallen voor eventuele logees, naast Maxolo in gedachte, veulens en dergelijke. Meer dan 6 boxen wil ik niet, dan krijg ik ook weer teveel paarden, 6 is de max.

Flettie: 3 x 4 = 12 + 22 + 4 + 8 + 4 = 50 meter

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:18

Hihi, ik heb dus 8 boxen gerekend maar 2 zijn er dan eigenlijk bedoeld als opslagruimte voor je dekens+hondenspullen

Ik zal het na mijn pauze ook even in excel uitwerken wat ik bedacht heb.

@ Dienie: jouw rekensommetje is toch hetzelfde als de mijne? Alleen heb ik een opslagruimte van 4 meter als box meegerekend.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:35

Flettie - klopt zo !!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:37

@ Flettie: Goed dat Herc zijn drollen weer goed zijn.
Ik heb in het aankooptopic een link naar een filmpje gezet. Heb je die niet gezien?

@ Sjoe: Sterkte voor je schoonmoeder.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:38

tarmine schreef:
Jean schreef:
Als iedereen komt wordt het een gezellige boel in Heerde.

Zou wel leuk zijn om met zijn alles Jean gezelschap te houden

Wie gaan er allemaal heen???

Ik ben ook van de partij!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:23

flettie schreef:
Kijkt op haar tekening:

De hal is 50 meter lang en 12 meter breed. Van de 50 meter gaat 22 vanaf voor de losgooibak. Dan hou ik nog 28 meter over. Op mijn tekening gaat dan aan een kant van de hal nog 4 meter eraf voor een opslagplaats voor de koets, dan 8 meter voor het hooi en vervolgens nog 4 stallen van 4 meter = 16 meter. 22+4+8+16 = 50.
Aan de andere kant van de hal precies hetzelfde alleen dan geen opslagplaats voor de koets maar een wasplaats van 4 meter.

Of zit ik nou weer helemaal fout rekenen?

edit: PS: 12+22 = 34

ben toch te vroeg opgestaan vanmorgen, je hebt gelijk flettie, heb er wel 3 x naar gekeken en kwam steeds op 44 , dus toch onder het rode haar, valt nu door de mand

Gezellig dat er zoveel mensen naar de keuring komen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:46

Eerst even dit: Mijn shetlander staat op zandgrond, krijgt 3x per dag hooi en een klein handje biks. Hoe kan het nu dat hij 'aan de flats' is? Zou het aan verkeerd hooi kunnen liggen? Of dat kleine beetje biks? Of zou hij misschien dan toch per toeval ergens iets verkeerd binnen hebben gekregen... (te denken valt dan aan kinderen, eventuele begroeïng aan de rand?)

@ Jean: Op wat voor dag valt de hengstenkeuring? Zaterdags?
Slaap je nog wel overigens?? Wel fijn dat het nog steeds zo lekker gaat met Terry!! En dat je weer wat beter eet

@ Dienie (NikitaGoGo): Hele stoere actiefoto van jou op de motor! Ik ben geen motorfanaat, maar dit ziet er wel stoer uit zeg...
Lekker grote schuur ook! Het gaat jullie vast wel lukken er iets moois van te maken, een leuke uitdaging in elk geval.

@ Elke (Mazzel-meid) : beterschap! wanneer heb jij tijd voor een ritje? Moet je elke zaterdag werken?

@ Jacqueline: Zondag 23 oktober hebben Elke en ik al een ritje naar het Liesbosch gepland, ga je mee? Spierpijn (en verkoudheid?) al wat weggezakt?

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:54

Snowdon, misschien heeft jouw shetlander zand gegeten.
Geef hem eens een "sand-clear" kuurtje en wat gekookte lijnzaad.
Shetlanders willen eten, ook al is er niets te eten.
Dus als er zand is nemen ze zand (geloof me ik heb al 22 jaar shetlanders en ik ken ze: eten eten eten, niets te eten dan eten we wel zand).
Dit kan heel goed de oorzaak zijn van de diaree.

Lost het niet snel op, de DA bellen, met "snelwegpoep" kunnen ze snel uitdrogen dus niet te lang mee wachten.
Beterschap met je shet.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:56

Leon, zand, de oorzaak is zand, dat heb ik wel geleerd in de kliniek de afgelopen weken.

Ja zaterdag de hengstenkeuring, ja slaap 2 of 3 uur maar zal nu wel beter gaan, mailing is af, uitslag van mams en storm hopelijk eind van de week thuis.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:59

Ok, ik kan het nu dus danwel oplossen... maar dat zandstukje is dus de enige gelegenheid dat hij naar buiten kan... Dan blijft het toch steeds weer terug komen?

Zal onbeperkt hooi beschikbaar stellen, helpen? Dat is wellicht wel te bespreken met eigenaren arabier + staleigenaar....

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:00

Ik ben er weer. Maar ook weer niet als u begrijpt wat ik bedoel. Evenvoorstellen maar. Ik ben graaskorf en blijf dat voorlopig ook even. Voor mij is het een hernieuwde kennismaking met tinkerpraat.

Kiara balen dat je de exceemdeken weer om moet doen. hier zitten er ook weer heel veel kleine prikbeestjes. onze bolle wordt helemaal gek van de jeuk nu. Die krengetjes zitten steeds in zijn sokken en staarthaar. Zal wel door de warmte komen.

Ik zag ook ergens een heel lief puppy voorbijkomen. En een nog mooier veulentje van IJ. Dat is al een flinke knoepert. En mooi van kleur ook. Wil ik ook hebben.

Jean 6 paarden schoonmaken en ontklitten, jij liever dan ik. ik vind een al veel werk.

Leon, zand zou idd heel goed de oorzaak kunnen zijn. Dit kun je vrij snel testen. Pak wat drollen van hem en los ze op in water. Laat dit een tijdje staan en kijk dan hoeveel zand er op de bodem van het potje ligt. Voorkomen van zandeten is alleen moeilijk. Je zou het kunnen voorkomen door hem een muilkorf oid op te zetten maar dat heeft ook zijn nadelen weer.

Ik ben ook al aan het tekenen en rekenen voor een indeling. Ik moet er niet aan denken dat onze kippen zo gehouden moesten worden. Arme dingen. Hoeveel ramen zitten er in de ruimte waar rekening mee gehouden moet worden? En een wasplaats zou ik zelf naast de paddock zetten ver van de hooi en stro opslag en de plaatst voor de wagens. Om te voorkomen dat bij erg spetteren er spullen nat worden die er niet tegen kunnen.

Flettie gelukkig dat de diarree over is en dat het gewoon aan het gras lag.

Ik heb onze bolle al 2 dagen niet gezien en vandaag wordt de derde dag . Morgen kan ik er weer heen gelukkig en vandaag gaat iemand een buitenrit maken met bolleke. Zondag lekker naar de hoge veluwe geweest en verdwaalt we waren door een official de verkeerde kant opgestuurd en we wisten ondanks een kaartje niet meer waar we zaten. Uiteindelijk hebben we zowat 8 km extra afgelegd voordat we weer terugwaren.

Daarna nog 2 jonge dames opgehaald als aanvulling van ons gevogelte bestand, we hebben nu 2 dames van vorig jaar en 2 jonge meisjes van dit jaar met 2 erg foute namen: Cruella en Kipfilet (deze dame heeft erg stevige dijen).
Laatst bijgewerkt door Graaskorf op 11-10-05 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:01

Jean je hebt de uitslag van je mams?
Hoe staat het ervoor?

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:07

Graaskorf schreef:
Ik ben er weer. Maar ook weer niet als u begrijpt wat ik bedoel. Ik ben ook al aan het tekenen en rekenen voor een indeling.

Ik moet er niet aan denken dat onze kippen zo gehouden moesten worden. Arme dingen. Hoeveel ramen zitten er in de ruimte waar rekening mee gehouden moet worden? En een wasplaats zou ik zelf naast de paddock zetten ver van de hooi en stro opslag en de plaatst voor de wagens. Om te voorkomen dat bij erg spetteren er spullen nat worden die er niet tegen kunnen.

Je bent wel een bekende hier.

Ummu begint het met een C? Of J? Nou ja... je zal wel een goede reden hebben

Er zitten geen ramen in. We willen de dakplaten verwisselen voor platen die licht doorlaten. Of er ramen in gaan komen weet ik niet. Dat ga ik later bekijken en over nadenken i.v.m. de constructie en stevigheid van de buitenmuren.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:08

ohho moet nog bijlezen vanaf pagina 116. Nu eerst paardjes doen, tot later!!

Welcome Back Graaskorf
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 11-10-05 15:15, in het totaal 2 keer bewerkt

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:09

Leon, misschien ev nwat mest in een emmer water zetten, kijken of er veel zand in de mest van je Shet zit. Dan weet je meteen of dat wel of niet een oorzaak kan zijn.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:14

Graaskorf schreef:
Ik ben er weer. Maar ook weer niet als u begrijpt wat ik bedoel. Evenvoorstellen maar. Ik ben graaskorf en blijf dat voorlopig ook even. Voor mij is het een hernieuwde kennismaking met tinkerpraat.

Ben benieuwd wie je bent
Maar volgens mij krijg je stafpunten van Bokt hoor voor een schaduw account.
Pas maar op voor onze eige moddy's hier

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:17

Laten we allemaal even niet gaan speculeren wie Graaskorf is hier op Tinkerpraat. Als je benieuwd ben, stuur je maar even een PB! Graaskorf heeft in elk geval toestemming van het Moderator-team

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:18

Graaskorf welkom terug. NikitaGoGo mooie ruimte heb je dan tot je beschikking.
Leon, je kunt Uk ook hooi in een bak geven, doen wij ook, onze paarden waren ook aan de schijt toen we net op zand stonden.
Baby van kraamvisite was leuk. Mooi meiske.

Auto is weer apk gekeurd...... en mijn bankrekening 500 euro lichter
Laatst bijgewerkt door Spetter op 11-10-05 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:20

Welkom (terug) Graaskorf!

Leon; vervelend van Ukkie, wel een goede tip van Yarka, dan weet je het zeker! Verder zou k het zelf ook niet weten

En ja, ik moet elke zaterdag werken, of ik moet vrij nemen, maar dat kan ook niet al te vaak helaas.. Op zondag kan ik meestal wel!

Net even naar Shak geweest, ben dan wel ziekjes maar daar moeten de paardjes niet onder gaan lijden.. en Shakyra had water nodig..
Straks eventjes naar Darlah en Kaylen. Tussen die twee wil het nog steeds niet echt vlotten.. als ik Kaylen aandacht geeft vliegt Darlah hem meestal aan, of ze gaat gewoon tussen ons in staan... hoezo jaloers?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:21

Cindy, in de loopstal ligt het hooi tussen een houten wand en een stenen muur en de loopstal is betegeld... Dus het hooi ligt niet in het zand....

Maar bij jullie paarden ging het probleem vanzelf weg na enige tijd?

@ Elke, als ik voorbij kom gefietst of met Snowdon voorbij kom, staan Darlah en Kaylen altijd wel zij aan zij of liggen samen naast elkaar.. (moet ik wel heel goed kijken hihi) en ze knabbelen ook lekker aan elkaar. Dus gelukkig voor jou is het slechts jaloezie en mogen ze elkaar verder dus wel
Laatst bijgewerkt door snowdon op 11-10-05 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt