[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinuss

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:32

Goedemorgen

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:34

Lucerne erbij voeren scheelt dan ook, blijft de dikke darm aan het werk en loopt het gras niet in 1 stuk door het lichaam heen. Van mals gras wordt de dikke darm lui, haha!
Ik zou dan ook Fayette wat geven. Ik heb al eens gehad dat mijn koudbloedjes na 3 weken op een lekker mals graslandje pas koliek kregen. Tinkers hebben een hoge pijngrens en je ziet dus niet zo snel dat ze pijn hebben.

Als mijn paardjes weer op wat malser gras gaan voer ik ze dus nu altijd tijdelijk lucerne bij door hun brok.

Blij dat hercje zijn mest weer stevig is.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:36

Goede morgen allemaal,

Jemig naar een keuring met 6 hengsten?
Pfff zweten zeg, alleen dus al de voorbereidingen, en dan het vervoer wat een werk.

Kiara jammer dat toch weer die exceem deken van stal moest.
Ja dat is wel een nadeel met dit mooie weer he?
Voor ons een lekker zonnetje is dan weer een straf voor jouw paardje.

Coydog gaat dat al goed? Een paar uurtjes van het veulentje af?
Lijkt me best lastig voor die merrie, volle uier enzo.

He spetter, een leuke mentor dus... ik heb hier alleen oude vertegenwoordigers van saaie verpakkingsbedrijven.
Ben jaloers

desillies: Whaaa ga dan ook niet zo lang fietsen,
Ik leef met je billen mee hoor
Ik heb ook altijd zadelpijn, vreselijk.

Nou ik ben vast een berg mensen vergeten.
Maar moet nu echt aan het werk.
Mijn hoofd is er ook niet echt bij.
Ik heb weer veel in het ziekenhuis gezeten, want mijn schoonmoeder is zondag middag met spoed opgenomen in het ziekenhuis.
Weinig tijd dus voor de horsies.
Maar goed, ik hoop dat ze snel weer wat opknapt en terug kan naar het verpleeghuis, dat is fijner voor haar.
En ook voor ons omdat het wat dichterbij is, dan houdt je weer wat meer vrije tijd over.

Werkse allemaal.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:37

NikitaGoGo whoah die motor foto stoer zeg

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:38

Goedemorgen,

WenK schreef:
Goedemorgen!!
Jean, gaaf hoor, dat je met 6 hengsten komt, ik ben heeeeeel benieuwd!!! Waar is het eigenlijk (plaatsnaam heb ik gelezen, maar waar is dat?)?

Het is in Heerde bij zwolle in de buurt

#Dobbel: we gaan echt snel afspreken, wanneer zou je kunnen?

#Desillies: wat goed dat het zo goed gaat met Tommie!! Je kan ook sudocreme gebruiken voor de geirriteerde huid....werkt bij Silas uitstekend en het beschermd tegen de vochtigheid van het weiland

#Chubby: auto is echt einde oefening wat mij en mijn portemonnee betreft... ik trek het niet meer en de onzekerheid dat ik elk moment weer stil kan staan is vervelend! Het is een mooie prima auto maar kan hem niet meer opbrengen. Er is meer in het leven dan alleen maar garage rekeningen betalen! Hij rijd nu nog wel maar zal straks ingeruild worden en verdwijnen uit mijn leven Heb 6 jaar genoten van deze auto en heel veel meegemaakt, deze auto was het begin van een nieuwe start in mijn leven en daarom geeft het nu zo'n dubbel gevoel dat ik hem weg doe.... Ik heb zelfs 2 jaar geleden Silas ermee opgehaald uit zeeland.....

#Yarka: ja de auto gaat eruit tot mijn grote verdriet....(lees hierboven....)

#NikitaGoGo: gave motor foto van jezelf!

#Flettie: gelukkig is de schijterij voorbij!

#sjoe: sterkte! Oh trouwens mag ik binnenkort bij je komen kijken?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:44

Dat is zo jammer Silas! Toen ik afscheid moest nemen van mijn eerste autootje had ik ook tranen in m'n ogen Zo'n ding gaat toch iets voor je betekenen... Mijn moeder rijdt nu in mijn vorige auto, vind ik nog steeds wel eens raar... Heb ik met huizen ook...

Pfff... Ook vandaag kan ik niet doen wat ik wilde doen... Ga zometeen naar huis om me ff om te kleden (kolbert) en dan een ontvangst regelen met mensen van de Provincie en Gemeente. We gaan met hen een nieuw project bekijken en ben zelf ook superbenieuwd naar het pand! Dus wel erg leuk dat ik erbij mag/ moet zijn!

Zwarte broek/ blouse en grijs kolbert is toch best netjes?

Ga ff gauw nog wat ad hoc zaakjes regelen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:45

BTW: Gave foto NikitaGoGo! Stoer hoor! Ik zou ook wel willen leren motorrijden, maar zou mezelf binnen no-time te pletter racen...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:51

Nikita gogo, het gaat super met me, nee ben nog niet aangekomen maar eet weer, zelfs af en toe vlees of vis ipv alleen sla, moet het toch langzaam uitbouwen. Wat een werk zul je hebben om het allemaal te krijgen zoals je wilt. En stoer die motor foto.

Als iedereen komt wordt het een gezellige boel in Heerde.

Wat een ellende die auto Silas.

Reactie duurde even was on the phone, hahaha

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:57

Gave foto NikitaGoGo, mooi ook.

Ben net terug van de dokter, moet mijn bloed na laten kijken, op van alles en nog wat.

hij wist niet precies waar het vandaan kwam, midden rif of sleutelbeen.
eigenlijk was het mijn hele borstkast die niet goed was
hij denk dat het komt door een ongeluk op de motor die ik toen had, zat ook flink in mekaar toen.
maar het kan ook van mijn maag komen, nou ja ik weet het ook niet, ga morgen bloed laten prikken en dan zien we weer wel.
life goes on zullen we maar zeggen.
al ben ik het wel beu om al 6 maanden met de zelfde klachten te lopen

Annick

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:07

Annick - wat voor klachten heb je dan precies ??

BTW - vanmiddag wordt onze server weer verhuisd, komt nu te staan waar Jan werkt. Jan werkt bij een internetbedrijf, dus krijgen we hoge up en hoge downsnelheid.

Alles ligt dan even plat.

Hopelijk hebben we dan geen stroomuitval en blikseminslag meer.
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 11-10-05 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:11

mooi actie foto dienie! en ben benieuwd hoe je stallen eruit zien zonder die batterijen erin! vreselijk gezicht by the way!

Indy felies met je nieuwe baby, wat een mooierd is het!!

en leon, ik vond die 'een tinker is een gepimpte koe' wel grappig

ik ga weer poepscheppen, wat een werk haha!!
en ik mag de bak van eentje verderop gebruiken. hij's niet heel groot 30 bij 20 en en staan ook nog rollen kuil in maar ja, beter iets dan niets!!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:20

NikitaGoGo schreef:

Pijn aan mijn schouder en sleutelbeen, en ik heb een benouwd en drukkend gevoel op de borst, hij heeft naar mn hart en longen geluisterd en dat was prima, bloedruk ook, 130/70.
na dat ongeluk met de motor, ben ik daarna gewoon weer gaan rijden hoor.
ach ik wacht de uitslag van het bloed af.

Pellie: poepscheppen hahaha valt niet mee !!!, maar je heb er zo veel moois voor terug.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:24

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:38

Sterkte met je moeder Sjoe!

Jammer van je auto Silas, vooral gezien de emotionele waarde die het voor je heeft.

Zwarte broek/ blouse en grijs kolbert is toch best netjes?
Zeker! Succes straks.

Hopelijk wijst het bloedonderzoek wat uit Annick.
Na 6 maanden zou ik er ook behoorlijk genoeg van hebben.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:55

Peetorlan; leuke Tink je hoor!! Lekker veel sokken ook

Leonoor; vervelend van je werk zeg L

Wauw, Jean, 6 hengsten!! Ben heel benieuwd!

Vervelend die zomerexceem van Novia, Kiara!
Fijn dat ze haar deken weer op heeft, is het voor haar ook weer wat fijner om lekker buiten te staan

Super dat er zoveel inschrijvingen zijn voor de strandrit, Desillies! Ik vindt het nog steeds jammer dat ik er te paard niet bij kan zijn.. maar ik had al een berichtje geplaatst in het andere topic.

Veel plezier bij de paardjes WenK, en vervelend van je stem…

Chubby; jaaa leuk een ritje met z’n drieën! Ben ik altijd voor in!
Alleen is Shakje een beetje sloom altijd, met d’r korte pootjes
Sterkte met de spierpijn, dan is het inderdaad niet zo fijn als je paardje zo voorwaarts is...
Ik heb nog niet met m'n Randolls gereden, helaas, hij zit in elk geval wel super
Mocht je m een keertje willen uitproberen dan roep je maar!

Wat een geweldige foto op de motor, Dienie! En wat een gigantische kippenschuur zeg!
Volgens mij wordt dat echt een paradijsje straks, als alles af is!
Ik probeer ze hier thuis ook altijd over te halen om naar Duitsland te verhuizen, echt zulke mooie huizen met veeel grond voor weinig geld.. maarja, ze willen niet weg imv werk enzo. Enja, dat snap ik ook wel een beetje

Lijkt me trouwens vreselijk om als kip daar je leven door te moeten brengen.. zo klein en donker…

Fijn dat het met hercules ook weer goed gaat, Flettie! Is altijd eventjes wennen met dat nieuwe gras

Sterkte met je schoonmoeder, Sjoe! Kan me voorstellen dat je er dan met je hoofd niet helemaal bij bent

Annick; wat een ellende zeg om al zolang met die klachten rond te lopen, hopelijk valt het op te lossen

Ik ben een dagje thuis, ben ziekjes..
Slikken gaat moeizaam en de oorpijn trekt helemaal door naar m’n nek, en zit ik dus met een stijve nek.. .. kan ik m’n Randolls nog niet uitproberen… maarja, wel goed om eindelijk eens dat achterliggende schoolwerk af te maken (als ik niet teveel op bokt zit )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:06

Zo hehe, even wat tijd tussendoor.

@ WenK: nog sterkte met je stem en je huissituatie en wat gaaf dat Lisje het zo braaf doet voor de koets! Misschien is Fayette deze winter of aankomend voorjaar ook de pineut als de buurman nog steeds wil.....

@ Fjordkootje: ik las of hier of in een ander topic dat je helemaal verliefd was geworden? Wanneer krijgen we foto's te zien?

@ Jean: pffff, 6 hengsten! Wat zal jij het dan druk krijgen Volgens mij gaat het echt een gezellige boel worden aankomende hengstenkeuring. Allemaal bekende hengsten

@ NikitaGoGo: krijgen we ook nog foto's te zien van hoe de stal er nu uitziet? Want zonder die legbatterijen ken ik al maar toen was het ook nog een heleboel te doen en zo te horen zijn jullie de laatste paar weken goed fanatiek bezig geweest

@ yarka: zit lucerne eventueel ook in de kruidenmuesli van Pavo? Dat heb ik namelijk als lekkerigheid gekocht voor Fayette. Fayette d'r drollen zijn op zich goed. Iets vochtiger dan normaal maar nog wel rond en stevig.

@ sjoe: sterkte met je schoonmoeder

@ Annick: sterkte ook voor jou

@ Pellie: poep scheppen.... tja, moet ik nou ook elke dag doen uit de paddock. En ze staan er nu nog dag en nacht op dus er ligt er heel wat. Nou vallen die van Herc wel mee maar die van Fayette
En een bak van 20x30 m. is best te doen weet ik uit ervaring. Die van ons is namelijk ook van die afmetingen

Gisteren nog heel even met Flet gereden. Maar ik vond het best wel warm eigenlijk en zij zweette ook al zo verschrikkelijk snel. Denk dat ik een half uurtje wat gedaan heb en daarna mijn buurmeisje Aliena (= het lieve buurmeisje ) er op gezet om Flet uit te stappen. Buurvrouw en dus mams van Aliena was er ook, toevallig, bij dus geen risico's genomen Is toch wel leuk en lief om te zien hoe voorzichtig Fayette dan gaat lopen. Die heeft gelijk door dat er iemand anders op zit. Kleiner, lichter en die minder goed kon rijden dan het vrouwtje. Dan gaat ze van die hele kleine pasjes nemen, heel voorzichtig en mij maar volgen door die bak heen Ik heb gisterenavond Aliena's dag dus helemaal goed gemaakt want ze was eerder al helemaal blij toen ik Flet en Herc van de bak had gehaald en dat zij Herc mocht poetsen van mij

Tja, zal nu maar eens weer aan het werk gaan...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:25

Annick schreef:
NikitaGoGo schreef:

Pijn aan mijn schouder en sleutelbeen, en ik heb een benouwd en drukkend gevoel op de borst, hij heeft naar mn hart en longen geluisterd en dat was prima, bloedruk ook, 130/70.
na dat ongeluk met de motor, ben ik daarna gewoon weer gaan rijden hoor.
ach ik wacht de uitslag van het bloed af.

Pellie: poepscheppen hahaha valt niet mee !!!, maar je heb er zo veel moois voor terug.

Annick, Balen zeg, hopen dat er uit het bloedonderzoek wat komt.

Pellie, ja dat herken ik hier moeten we het altijd na de lessen ook doen, anders wordt het zo'n zooitje en heb ik er helemaal geen zin meer in.

Sjoe, beterschap met je schoonmoeder

Chubby, super netjes

Mazzelmeid, beterschap, jammer met dit lekkere weer

Flettie, ja dat is zo frapant, draken kunnen het zijn en zodra je er een kind of zo op zet, zijn het van die doetjes, heerlijk.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:39

flettie schreef:
@ yarka: zit lucerne eventueel ook in de kruidenmuesli van Pavo? Dat heb ik namelijk als lekkerigheid gekocht voor Fayette. Fayette d'r drollen zijn op zich goed. Iets vochtiger dan normaal maar nog wel rond en stevig.

Ik ken die muesli van Pavo niet, maar er zal ongetwijfeld lucerne in zitten.
Maar wat ik bedoel is Lucerne als ruwvoer (van Hartog als ik me niet vergis en dan niet in 'hooi-vorm' maar de gehakselde versie). Ik voer hier dan toch zeker een hand per dag van als ze op mals gras staan. Als de malsigheid eraf is stop ik weer met het bijvoeren van Lucerne. Dit ook omdat er in Lucerne ook redelijk wat eiwitten zitten en ik geen risico's wil lopen qua mok e.d.
Wat ik overigens tot nu toe nog nooit gehad heb bij mijn tinkers (snel 'afkloppen'!)

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:59

Citaat:
Ik hoop dat ik as. zondag mee mag naar de Drunense Duinen. Paar mensen van stal gaan tegenwoordig elke zondag naar de heide en het bos hier in de buurt. Met de trailer. Er is nog plaats vrij in de trailer. Deze zondag willen ze naar de Loonse en Drunense duinen. Heb ze al lief aangekeken

Chubby.....
als je daarheen kunt met Chub dan toch ook naar Zeeland??
het word echt een rustige rit,de mensen die niet willen galopperen op het strand gaan in een aparte groep het strand over (onder mijn leiding ) en de scheurijzers gaan onder de begeleiding van Baileys (Esther) het strand op,we treffen elkaar aan het eind van het eerste strand weer,bij het tweede strand idem dito....
kom op,knoop desnoods een slofteugel aan Chub dan kun je d'r achterstevoren trekken als het moet

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:07

even heel snel een vraag hoor...

wat is een redelijke huurprijs voor ongeveer 1,5 ha weidegang???

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:14

Ligt er aan waar je het huurt, welk deel van het land.
Hier ongeveer vanaf zo'n 800 euro per jaar.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:21

Flettie - ik heb nog geen fototoestel, maar als je verder leest, dan weet je genoeg.

Pellie - de batterijen zijn er inmiddels uit, de vloer is al mooi schoon. Het plafond is nu naar beneden gehaald en de vloer ligt nu bezaaid met glaswol, latten, aluminiumplaten en dergelijke. Als dat opgeruimd is en het dak is aan de binnenzijde schoongespoten, dan hebben we een lege, schone en grote ruimte waarin de paardenstallen gemaakt kunnen worden.

50 meter lang en 12 meter breed

ingang

Geheel links zit in het midden een personen toegangsdeur en rechts aan het einde in het midden zitten 2 openslaande deuren waar een tractor naar binnen kan. Ook zit er geheel rechts een afvoerput.

Iemand goede ideeën voor de indeling ?? Welkom op PB !!

Wat er in moet komen is het volgende:

6 ruime stallen, 4 x 4 meter
ruimte voor hooi, stro, 8 x 4 meter
losgooibak, 12 x 22 meter
was/spuitruimte, 4 x 4 meter
ruimte voor recreatie/marathonwagen, 4 x 4 meter
ruimte voor dekens en paardenspullen, 4 x 4 meter
ruimte voor honden en paardenspullen, 4 x 4 meter
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 11-10-05 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:22

1.5 ha? Omgeving Enschede/Losser voor zo'n 750-800 euro per jaar.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:34

Jean schreef:
Nikita gogo, het gaat super met me, nee ben nog niet aangekomen maar eet weer, zelfs af en toe vlees of vis ipv alleen sla, moet het toch langzaam uitbouwen. Wat een werk zul je hebben om het allemaal te krijgen zoals je wilt. En stoer die motor foto.

Als iedereen komt wordt het een gezellige boel in Heerde.

Wat een ellende die auto Silas.

Reactie duurde even was on the phone, hahaha

Zou wel leuk zijn om met zijn alles Jean gezelschap te houden

Wie gaan er allemaal heen???

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:38

@ Dienie: ben al wat aan het uitdenken en -tekenen