[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 00:51

Dit jaar maar naar de Zuidlaardermarkt met trailer haha. Mocht ik voor die tijd nog niets hebben

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:14

Wat een super lief cadeau Jess!
Spannend hoor :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:11

Dat duurt nog wel even, de zuidlaarder, oktober is nog ver weg.
Geef mij eerst de lente maar!

Inderdaad een heel lief kado jess!

Whissie houdt de boel op scherp dus. ik ben benieuwd hoe lang ze het nog binnenhoudt

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:41

ha ik kom weer eens binnenrollen, zit in de meeleesmodus hoor.. dus krijg alles wel mee.

helaas dames dat het niet zo vlot gaat als jullie willen maar de markt is echt weer aan het opkrabbelen.. en weet je wat het is.. we praten elkaar aan dat de markt op zijn gat zit..
Er worden wel degelijk veel paarden verkocht en aangekocht op dit moment.

en ik vind het niet eerlijk tegenover het paard dat als er eenmaal de beslissing is gemaakt dat hij/zij NU ook maar gelijk weg moet...
hij/zij kan er niks aan doen dat er geen klik is, de combi niet in orde is, want 9 van de 10 keer moet je het het toch bij de ruiter zoeken.
aja ik kan alleen zeggen, zet er een goede advertentie op, welke duidelijk en eerlijk is en waarbij je de prijs al vermeld.
en geduld duurt het langst.
en ik zou ook niet teveel zakken als je al een prijs vraagt welke jou paard waard is, hoe graag je ook verkoopt.

Leuke foto's van het hondje, arme beer hahaha

Jess, oooo nog heeel veel nachtjes, maar het worden er steeds minder hahaha

Marja, ben zo benieuwd naar Pat's kleine ukkie!! :D nog even geduld!!

Hier verder niet heel veel nieuws.. we zijn lekker kilometertjes aan het maken naast de fiets.. Denzel vind het geweldig en voor het baasje is het ook nog eens goed :+

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:58

Mmm ja klopt niet zo zeer op zijn gat, maar wel enorm verlaagde prijzen als je kijkt naar een jaar of 6 terug.

brrrr heb het koud!
strakjes werken van 15.00 tot 23.00 uur. twee maar want erna ben ik weer 3 heerlijke dagen vrij! Heerlijk dat parttime werken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 13:01

Ben jaloers Jessica. Ik begin volgende week alweer met de examens, kan wel huilen. Wedden dat het dan verschrikkelijk mooi weer gaat zijn? :( Het is idd echt verschrikkelijk koud buiten zeg! Ben daarnet weer poep gaan scheppen. Brrrr..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:50

Wat een gaaf kado Jess!
Ik ben weer terug van de wintersport. Helaas een uur na thuiskomst te horen gekregen dat er die nacht iemand uit de vriendenkring overleden is.. Dat is niet leuk thuiskomen.. de 4 brieven van de bealsting dienst hielpen ook al niet.. Nou ja terug naar de realitijd dan maar!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:56

hmm balen en sterkte met het verlies

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:00

@fayem ik wil toch even reageren. Ik heb een jaar lanv alles geprobeerd en heb ZEKER alles bi mezelf gezocht. En dat is het ook kwa karakters passen miggs en ik noet bij elkaar. Ik ben iemand die eenthousiast word terwijl hij daar compleet gek van word. Gister is bet kwartje gevallen door een stalgenootje die parelli doet. Van nature passen we niet bij elkaar. En ik zal moeten wranderen dat is me duidelijk geworden. Maar als je bang bent om op je eigen paard te rijden doe je jezelf eb je paard er geen plezier mee of wel? Vandaar dat ik de moeilijke beslissing heb gemaakt om hem te verkopen. En die beslissing was niet makkelijk! Het zo egoïstisch zijn hem te houden. Maar mocht hij voor oktober niet verkocht zijn zien we wel verder. Sorry voor het lange verhaal maar moest het ff kwijt....
Makkelijke beslissing was het zeker niet!!!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:10

Faye ,
Ik ben het met je eens ..
Ik had Kyan( zie profiel onderaan) en kon er na 2 jr nog niets mee , was echt geen klik in te vinden.
Heb hem voor 3200,- te koop gezet ( ben uiteindelijk maar ietsie gezakt, na overleg koper ) en heb hem binnen 6 weken verkocht.

Jullie willen niet weten wat ik voor mijn andere paarden betaald heb , maar een betrouwbaar karakter isvoor mij bijna onbetaalbaar...
Als dat goed is , mag de prijs er naar mijn mening ook naar zijn.
En dan betaal ik die ook en ga niet altijd afdwingen....
Nou ja , Annabel heb ik de transportkosten nog kunnen zakken , dat scheelde weer.

Vanochtend 3 uit buitengeweest met voeren van alle koeien en paarden. gevolg , -> ijspegel geworden ...
En ik was door mijn voet gegaan , ga zo even bij huisarts langs , hihih vertrouw het niet helemaal !

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:40

Fayem, ik vind je opmerkingen wel heel aanvallend overkomen en ik moet me dus even " verdedigen"
Van mij moet hij ook helemaal niet NU verkocht worden. Maar als je het besluit eenmaal genomen hebt wil je uiteindelijk toch wel verder.
Ik heb Jack al een keer eerder te koop gezet en toen begon ik te twijfelen. Dus toch maar weer proberen. Nu merk ik dat ik net zoals hierboven er niet meer zo goed op durf. Ik laat mijn bijrijder rijden en ga zelf met hem tutten en spelen. Dat is ook leuk, maar daar heb ik hem niet voor gekocht. Ik wil lekker buiten rijden in de bossen.
Dus nu toch maar besloten om hem te verkopen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 19:33

Dames, hou het gezellig aub :) Ieder zijn mening laat ik het zo maar zeggen. Je doet toch uiteindelijk zelf wat je wilt ;)

Ik zit weeral met het 'studieontwijkend' gedrag fenomeen := Echt verschrikkelijk! Maar, ik moet toegeven, ik krijg er enorm veel ideeën en inspiratie van! Zo heb ik vandaag een 'lintjes'ophanger in elkaar geknutseld. Helaas hangt er nu een zielig wit lintje aan (= 3de premie :+ ), maar hopelijk deze zomer een oranje!
Afbeelding

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:37

uh naja ik denk dat jullie mij totaal verkeerd begrijpen.. of beter gezegd een andere toon onder mijn berichtje zetten dan hoe het is bedoeld.

geduld is een schone zaak en ook bij jullie meld zich de juiste persoon van zelf. :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:15

en ook ik heb vandaag minder leuk bericht gekregen.een goede kennis van on allemaal thuis is overleden.een respectabele leeftijd maar het is allemaal snel gegaan.deze man was voor mij als een 2e opa.Hij kwam vaak bij ons over de vloer.
sinds dit bericht ben ik ook niet echt in mijn doen.daarnet even bij eros geweest en bij hem voelde ik me weer even beter.pff wat een rare dag zeg.
@jorretje:sterkte met het verlies

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:27

Veel sterkte Ellie!

We hebben een eindbod gehad waar we niet van hadden DURVEN dromen!!! Echt ZOOOO blij! :D
Dus we gaan nu echt de hypotheek en aankoop molen in!!
*\o/*

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:28

*\%/*

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:30

dat klinkt mooi karlijn!binnekort dus een eigen huisje met diaz aan de deur?geweldig!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:41

gaaf karlijn!! toitoi!!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:47

Ja ik kan nu echt niet meer wachten!! Lente voor de deur, en dan Diaz aan huis! :D prachtige combi! hihi

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:02

Fayem, snap dat je niet probeert aan te vallen maar toch wat nader uitleg (trouwens liever iemand recht voor de raap dan iemand die maar rond de pot draait met wat die eigenlijk bedoeld :) )Mijn vorige heb ik enkele maanden te koop gehad, ook al handelaren die eventueel hem wilden overnemen. Toch gewacht en super baasjes gevonden waar die het nu bijna 2jaar super bij doet :).

Ow en m'n vorige +- 9jaar (van z'n 6maand) gehad, de laatste 3jaar enorm veel geprobeerd, ook veel bereikt maar vond het niet eerlijk voor hem. Uiteindelijk juiste keuze geweest want die is van een ielig paard (wel dik genoeg hoor) opgengebloeid tot een forse stralende tinker. <3

Ging normaal met Jack gaan lange lijnen een rondje maar het is voor mij te voet een beetje glad, moest echt op m'n stappen letten al dat stuk van de bushalte tot m'n deur :') .

Super zeg Karlijn *\o/*

En Ellie sterkte! :(:)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:26

Wat een leuk hondje is Pluis. Wat is dat voor ras? Zit zeker veel verzorging aan die vacht? Maar als je hem hebt uitgeplozen ziet het er wel mooi uit.
Leuke foto's van leuke paardjes ook. Arya is schattig.

Wat een mooi kado Jes. Dat is echt iets wat lang mee gaat.
Zou voor mij niets zijn een veulentje. Vind het leuk om te zien maar verder niet.
Vooral de eerste stappen op die lange stelten.

Wat een leuke hanger Kaat.

Kan best snappen dat als iemand zijn paard te koop zet, je er "snel" vanaf wilt. Je hebt toch een bepaald doel voor ogen en als het niet lukt met dat paardje wat op stal staat, is het toch een dure hobby.
Maar ik denk dat als de mensen die nu niet komen of geweest zijn niets worden. Zij toch niet de juiste persoon er voor zijn. En de juiste persoon loopt zeker wel rond. Die moet alleen de weg nog vinden naar jullie paardje. En er staan er aardig wat te koop op internet. Dus kopers hebben de keus.
Maar met de tijd komt de juiste persoon zeker langs bij jullie.

Jorretje en Ellie sterkte met jullie verlies.

Diaz gefeliciteerd. Mooi vooruitzicht heb je. Diaz aan huis.

Vanavond Sally even op de wei geparkeerd, kan ik op mijn gemakje haar stalletje na lopen (hooi bijvullen, poep scheppen, voer klaarmaken) en zij kan lekker even grazen.
Toen ik haar ging halen had ik paar snoepjes bij in een bakje, en als ik daar mee schudde gebeurde er dit: http://www.youtube.com/watch?v=PpmIuVS4Aa0
Het was maar een klein stukje, en werkte 2 keer. Maar was toch leuk.
En het was koud op stal, het ging steeds harder sneeuwen. Toen ik kwam lag er nog niets, en toen ik wegging bleef er al een laagje liggen

Zaterdag ga ik samen met stalgenoot buitenrit maken. Als het weer mee werkt.
Heb er zin in. Wordt de eerste keer dat ik er gelijk zelf op stap. Vind het dan ook erg fijn dat die vrouw die haar nu beter doorrijdt op de fiets mee gaat.
Kan ze me onderweg tips geven en mocht het nodig zijn ingrijpen. Niet dat ik dat verwacht.
We gaan een rustig stap rondje doen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:44

lekker! spannend hoor de eerste buitenrit.

Ik ben vandaag op visite geweest bij 2 knappe tinkermannen <3

Afbeelding

Afbeelding

Raaraa wie zijn dit?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 22:46

Dat is een gemakkelijke Andrea! Dat is Magica! Ben effe haar echte naam kwijt, wat erg :o

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:48

Leuke foto's Andrea!!

Diaz, duimen draaien, zou gaaf zijn!

verder meegelezen en alles vergeten -O-

Nog mensen die zin hebben om zaterdag of zondag te schrijven op onze wedstrijd te Heeze? Meerijden kan ook (vanuit Zeeland en eventueel wel midden land), maar dan zit je er een weekend aan vast :+ Je wordt natuurlijk voorzien van een hapje en drankje!

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:53

Er gebeuren een hoop dingen heb ik wel door, vaak wil ik wel mee kletsen maar ik hou het soms ook niet bij!!
Ben druk bezig voor school 21 maart is mijn deadline dan moet alles ingeleverd anders mag ik mijn examens niet in dus nu druk alles klaar maken....
Er is op dit moment zoveel gaande hihi, school afronden, morgen solicitatie, Shadow wordt dit jaar gedekt dus beetje veel aan me hoofd...

Waar ik natuurlijk erg naar uit kijk is dat Shadow gedekt wordt dit jaar, het is nu wachten tot ze goed hengstig wordt en dan laten we het rietje komen hahahah :D

Voor de rest kruip ik even weer in de meeleesmodus en probeer ik alle verhalen een beetje bij te houden :o