[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:19

Mirjam; hopen dat de behandeling Bravour goed doet. Maar ik begrijp dat je wel geschrokken bent :(:) .
Heb je twijfels of het nog te verhelpen is??

Denise; fijn dat de bloedwaardes goed waren! Jammer dat de chemo opgeschoven wordt, maar gelukkig lukt het je moeder nu wel om wat rustiger aan te doen.

Janet; wij zitten bij Ziggo, geen problemen mee gehad tot dusver. Maar is ook kabel.

Maartje; ik zeg niet dat het zo is, maar durven toegeven dat Syl en jij niet klikken, is geen verraad. Soms is dat zo, dat kan toch. Stel dat je voor Syl een baasje zou vinden met wie het wel klikt, dan kan dat voor Syl ook juist prettiger zijn.
Is anders bij mensen die paarden zonder enige moeite hun paard zo voor een ander inruilen als het even tegen zit. Je moet er wel werk van maken. Maar zoals ik jou begrijp, maak je er veel werk van en heb je het beste met Syl voor. Dus als jullie dan toch niet de juiste combi zijn....
Nogmaals, ik zeg niet dat het zo is, dat kan alleen jij beslissen. Maar ik vind het niet raar als mensen om deze reden hun paard verkopen en voor een ander paard gaan.

Voor de rest wel bijgelezen en sluit me aan bij de andere samenvattingen :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:27

Goed van je Maartje dat je je gevoelens/gedachten bij Syl zo weet neer te zetten.
Weet wel dat als je heel graag de klik wilt hebben, deze vaak wegblijft. En de band die je met een paard hebt is niet blijvend. De band tussen dieren (en mensen) is veranderlijk. Er komen altijd weer nieuwe factoren bij kijken. Overwin je samen langere tijd al die factoren, vind je vanzelf rust in je eigen gevoel.

Lies/Eva, jonge dieren... Als je er niet voor open staat of als je je zelf er niet klaar voor vind kan je beter verder kijken. Ik denk dat Eva daar heel wijs in is. Wat hier al eerder ter sprake is gekomen, is dat sommigen jonge paarden juist geweldig vinden maar er komt wel veel bij kijken. Je moet wel open staan ook voor de ontwikkeling samen met zo'n jong dier.

Ok, nu hou ik op... ik zweef vanavond een beetje.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 14-08-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:27

pff... vind het zo moeilijk, want ik weet niet wat ik echt vind... als ik naast haar sta, op de grond, dan voelt het gewoon fijn. ik hou echt ziels veel van dr. maar wat ik nu al met avelyn heb, en dan heb ik het niet over de band, maar meer over het elkaar begrijpen, dat is zo anders.
ik weet niet of we echt niet bij elkaar passen, we hebben al zoveel mee gemaakt. maar ik weet wel dat het bij sommige dingen niet klikt zoals het kan klikken. met het rijden bijv.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:32

Ik herken dat wel Maartje, maar je moet voor jezelf er achter zien te komen hoe belangrijk het rijden voor je is. En dan wordt het je nog redelijk makkelijk gemaakt want dan heb je nog Avelyn, daar kan je straks ook mee rijden.
IMO is een dier er op de eerste plaats om je vriend te zijn, dat je met een paard kan gaan rijden is een hobby die je samen kunt beoefenen... maar er zijn meer 'hobby's'.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:33

Kan Leon. Ik vind ook dat je moet willen investeren of soms juist even een pauze moet inlassen.
Maar soms is het er gewoon niet en komt het ook niet. Dat moet je ook kunnen accepteren, anders kun je elkaar ook gaan irriteren doordat de behoeftes anders liggen.

Edit; bovenstaande gaat over de eerste post.

Ik heb wel een paard om mee te rijden. Uitzondering; mocht Vince ziek worden en nog goed zonder pijn kunnen leven, maar niet meer kunnen rijden. Dan zou hij zeker bij mij blijven en dan vind ik wel mijn manier om met hem te blijven genieten!
Maar zou Vince gezond zijn en het rijden tussen ons klikt niet, zou strijd of angst geven. Dan zou ik wel overwegen om hem te verkopen aan iemand bij wie het beter werkt.

Wat overigens niet het geval is, ben zo happy met Vince. Zowel op zijn rug als naast hem :+:
Laatst bijgewerkt door Grit op 14-08-09 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:34

Dat verschilt per persoon inderdaad.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:39

lastig, heb niet het idee dat we elkaar in de weg zitten en vond het ook prima om niet te rijden. maar stiekem wil ik naast een enorm goede vriendin ook graag een leuke hobby ter ontspanning. en van borstelen en knuffelen word ik ook lekker rustig maar ik merk dat ik iets anders wil, meer eenheid en elkaar begrijpen. en ik weet ook dat ik pas net met syl bezig ben op een andere manier. maar dan kom ik bij een ander paardje te recht en dan gaat mn hart ineens sneller kloppen en krijg ik visioenen van uren lange buiten ritten zonder communicatie stoornissen.

kon ik maar in een glazen bol kijken en zien wat de toekomst inhield :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:49

ik ga proberen te slapen. ben ook zo'n oen, kan dan ook niet stoppen met denken want wat als... is syl wel blij bij een ander baasje, zijn er wel geschikte baasjes enz.
ben een beetje appart, wil altijd alles van te voren uitdenken terwijl ik niet eens een keuze kan maken.
morgen weer een dag.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:50

Lijkt me een erg lastig dilemma Maartje.
Volgens mij ben je nu nog niet klaar voor zo'n keuze. Laat de tijd zijn werk maar doen, wie weet komt het zover of niet.
Maar laat je niet tegenhouden door bezwaarde gevoelens. Kijk maar naar Denise. Moeilijke keuze, maar zoals het eruit ziet is het de goede keuze geweest.

Weer een ander punt, want ik begrijp dat Syl eigenlijk gewoon braaf is, maar jij toch niet dat vertrouwen hebt. Dat kun je ook weer bij een ander paard krijgen en dan zou het geen oplossing zijn.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:51

Ik begrijp dat wel hoor! Hier is rijden ook een grote hobby, meer het samen eropuit trekken de bossen in en dergelijke... mis het nu ook.
Met Kascha heb ik vanaf het begin wat gehad. Mirthe ook, maar heel anders. Ik noemde het vaak een soort - strijd- tussen ons, doet ze het of doet ze het niet? En toch was ik dol op haar... maar nu ze weg is en er een weg moest, weet ik dat het de juiste keuze was, ondanks het gemis.
't Is prachtig om te zien hoe de jonkies het doen, of soms ook even niet... :Y)

Maar Maartje, jij hebt idd straks Avelyn ook nog, hopelijk geeft daarmee het rijden wel het juiste gevoel!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:53

Truste, je hoeft nu niks te beslissen of kiezen. Ze staat je niet in de weg en je hebt zo ook plezier van haar.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:54

_Rhiannon_ Druk bezig geweest.
Van zo'n chemo word ze alleen maar meer vermoeid dus het is maar goed dat ze het uitstellen.
Hopelijk neemt ze goed gebruik van jullie hulp en rust ze dan goed uit.
Tinkers gezien, niets naar mijn smaak.

Nathalie83 Ik hou het daarom maar bij 1 topic ik red het ook echt niet. :D :D

grrr Fijn dat het voor de kar nu wel goed ging. +:)+
Ik wil ook de tijd nemen ik ben al heel erg blij dat ze zo vriendelijk was en dat het dus klikte, maar er zijn dingen waar ik ontzettend van baal en die kan ik beter hier niet neer zetten.

snowdon Lekker dat het zo goed ging, dan voel je toch iets van trots voldaanheid oid. :j

Lucy_1 Heerlijk gereden.
Lekker weer leven in huis. :D :D

Mallow Ik ga voor de klik, soms al vanaf een foto, maar ook pas als ik ze ontmoet, maar er moet wel gelijk iets van chemie zijn of hoe noem je dat.
Bravour zag ik in een kudde van zo'n 30 tinkers staan en op een flinke afstand zei ik en die wil ik, ik ging voor een merrie en kwam met een ruin thuis het heeft heel wat woorden daar gekost maar ik wou hem perse hebben.
Bonny zag ik op marktplaats en ik dacht dat mijn hart er mee stopte.
Grainey zag ik staan en dacht die moet ik zien.
Ik val op paarden met een verleden of zoals ik het noem karakter.
Bravour is een puzzel waar je altijd aan het zoeken ben waar de stukjes horen.
Bonny veranderd van een levensgevaarlijk paard tot een sul waar je zo op stap, maar toch een paardje dat liever in de wei loopt en lekker geknuffeld word.
Grainey dat is nog even bekijken ik heb wel het idee dat ze heel erg snel leert en nu al aan mij hangt loopt al steeds vrolijker mee hinnekt als ik er aan kom, een echt oordeel over haar geef ik pas als ik haar ruim een jaar heb dan is het het eerlijkst.

Grit Twijfels ik weet het niet meer, net wat ik tegen grr zei ik baal van bepaalde dingen maar ja dat is achteraf gel*l , volgens degene die geweest is is het te behandelen, maar het zijn wel veel dingen waar hij last van heeft.

snowdon en ook voor anderen... Toch heb ik ook wel eens gehad dat ik eerst liefde op het eerst gezicht had met een paard en daarna bij mezelf vroeg wat ik in vredensnaam met zo'n .....knol moest en dan bedoel ik dus een paard die echt aanviel gericht levensgevaarlijk ik heb met mijn handen in mijn haren gezeten wat ik daar mee aan moest mijn man heeft me onderhand gesmeekt om te verkopen omdat het mijn leven zou gaan kosten, mijn kinderen mochten absoluut niet in de buurt komen, het deed me zo vreselijk veel pijn al bij het idee dat ze weg moest en ja ik ben eigenwijs heb soms een plaat voor mijn kop als ik iets in mijn kop heb dan heb ik het niet in mijn kont. :D
Het is een enorme strijd geweest het heeft me heel wat blauwe plekken gekost, maar niet voor niets.
Het is een geweldig paard, helaas wat lui maar goed er zit geen kwaad meer in.
Mensen die haar nu zien staan denken dat ik het uit mijn nek l*l ze is zo mak zo lief etc.
Mijn visie: Ik was de druppel die de emmer over deed lopen, vette pech dus arm paard.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:58

Ik had met Ilse natuurlijk al veel eerder gemerkt dat we wat verschillende ambities hebben.
Ook al vaker erover gedacht om ze te verkopen, zeker als je af en toe een paard onder je kont krijgt dat wel gelijk aanpakt.
Ik heb geprobeerd om er met voer wat meer pit in te krijgen en het rijden ook op andere manieren aangepakt, maar Ilse is Ilse en wie ben ik om dat te veranderen?
Daarnaast is het een superbrave merrie waar je op een koude stormachtige dag na 3 weken een zadel op gooit en mee weg rijdt.
En dat is toch ook wel wat waard.
Maar toch blijft het botsen, onder het zadel pakt ze gewoon niet aan en dat mis ik echt.
Ook in de omgang moet ik ze regelmatig wakker schudden.
En Ilse is echt geen lui kreng hoor, het is een heerlijk dier met een hele relaxte kijk op het leven.
En ik ben gewoon te fanatiek voor haar.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:04

_Rhiannon_ Jou kijk is helemaal anders dan die van mij en dat moet je helemaal zelf weten en daar geef ik je ook gelijk in.
Als ik een echte wedstrijdruiter oid was dan had ik ook niets aan B&B maar dat ben ik niet ik vind mijn paarden alleen al geweldig om naar te kijken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:05

Mirjam; Zo'n paard heeft Carlo ook gehad. Op stal de liefste knuffel, maar in de wei levensgevaarlijk (ik kon mijn paard niet uit "haar kudde" halen) en onder zadel en voor de kar ook. Na wat ongelukjes en kliniekbezoekjes (voor het paard) is ze haar dag gaan slijten in een wei. Voor 1 euro verkocht (symbolische verkoop). De nieuwe eigenaars dachten dat het het met een geroutineerd tweespan paard wel goed zou komen. Niet dus. Dus vanaf toen was ze koningin in haar eigen wei met kudde.
Ben heel blij dat Carlo haar toch heeft verkocht, bij haar zat echt een kronkel en ik moet er niet aan denken wat er nog meer had kunnen gebeuren.
Ik waag mijn leven niet voor een gevaarlijk paard :n

Bij Vince was het ook vanaf de foto pats boem en bij de eerste ontmoeting was het overduidelijk.
En wie valt er nu niet met een paard met karakter. Gelukkig hebben alle paarden karakter :D
Laatst bijgewerkt door Grit op 14-08-09 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:10

_Rhiannon_ schreef:
En Ilse is echt geen lui kreng hoor, het is een heerlijk dier met een hele relaxte kijk op het leven.

Ik vind een mooie omschrijving :D

Ben bang dat ik er met Vince ook nog wel tegenaan loop dat hij qua dressuur niet fanatiek genoeg is. Maar dan ga ik weer iets anders zoeken om me te vermaken. Eerst maar eens kijken hoe ver we komen, zonder dat ik hem teveel push.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:14

Bij mij was het meer de paddock ingaan, verder in de wei opzich ging het wel het naar binnen halen was weer een probleem.
Onder het zadel was ze heel braaf het was puur haar gedrag op de grond.
Ik geef hem groot gelijk dat hij haar verkocht heeft, maar hier zat het gevoel goed.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:17

Welterusten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:17

mnkortleve schreef:
_Rhiannon_ Jou kijk is helemaal anders dan die van mij en dat moet je helemaal zelf weten en daar geef ik je ook gelijk in.
Als ik een echte wedstrijdruiter oid was dan had ik ook niets aan B&B maar dat ben ik niet ik vind mijn paarden alleen al geweldig om naar te kijken.

Als ik tijd, geld en ruimte genoeg had, hoefde Ilse van mij niet weg.
Dan kwam er gewoon eentje bij met wat meer actie.
Ik ben geen wedstrijdruiter, maar gewoon een fantieke recreatieruiter.
Het is voor mij een hobby waar veel geld en tijd in gaat zitten en dan heb ik graag een pony onder m'n kont die lekker voorwaarts is en graag werkt.

Zoals nu met Ilse en Gaap, vind ik ook geweldig, Gaap van alles leren, af en toe een beetje op de wei rijden met Ilse, maar merk toch dat ik wat mis.
De merrie die ik voor Ilse reed bijvoorbeeld (paar pagina's terug kwam ze al ter sprake), dat klikte onder het zadel, in de omgang en ik kon ook gewoon heerlijk naar haar zitten kijken. Die is net zo fanatiek als ik.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:24

Ik ga ook maar es slapen, truste!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:30

Mirjam; bij jou is het ook goed gekomen :j . Dus je hebt het niet voor niets gedaan.
Voor Carlo was het ook wel moeilijk, hij heeft het een paar jaar geprobeerd. Paard had een enorm hoofd en op stal legde ze die op je schouder en was ze zo knuffelig. En er waren ook goede momenten, ze is mee geweest naar shows, naar het strand, op buitenrit. Maar ze kon ook ineens over de rooie gaan, sprong ze met Carlo en haar eigen 800 kilo zo de bak uit :roll: .
Ergens zat er gewoon iets niet goed. Zo lief tegenover gevaarlijk. Op de kliniek stond ipv haar rantsoen op het bordje; "pas op, slaat met alle vier de benen". Ook grondwerk, lessen met Emiel Voest maakte het niet beter. Zo jammer.

Denise; herken ik. Ik heb ook geld/ruimte/tijd voor een paard en dan wordt je ook wat kritischer voor welk paard je gaat en wat je ermee wilt.

Ik zie een overdaad aan Grit berichten op deze pagina. Met kromme zinnen die ik weer ga editten. Dus ik ga ook maar eens naar bed voor ik irritant begin te worden (of ben ik dat al??).

Truste!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 02:05

%) vakantie.... hik..... wijntjes.... sorry, bokt familie er een beetje bij ingeschoten Y;(
Wel aan Bianca gedacht vandaag! Hopelijk is het een geweldige dag geweest!!!

Morgen weer serieus aan de arbeit met pony, wil toch stiekem dit weekendje dat ene puntje nog rijden.... ;)

Truste!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:14

Goede morgen!

Weer een heerlijk thuis geslapen.

Rijden en Mennen is niet mijn nummer 1 als het op Ziggy aan komt. Gewoon knuffelen met hem vind ik al geweldig. Dat hij bij me kan zijn is helemaal geweldig.
Ben blij dat het makkelijk paard is, die ook graag voor je wil werken. Maar dat is niet mijn hoofd doel.

Straks mag Ziggy meer aan het werk onder het zadel. Want dan gaat er wel een ruiter op rijden die wel wedstrijd ambitie heeft (niet specifiek met Ziggy)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:15

Goedemorgen!

Afbeelding

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:23

goeiemorgen allemaal :D