[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:06

_janet_ schreef:
Moeten jullie s middags naar de verjaardag? of s avonds?

Allebei Verdrietig
's middags oma en 's avonds Tanneke *zucht*

Of wou je een bakkie doen? Koffie (of thee)! (moet om 3 uur weg..)

shar_ianne

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:59

Maya schreef:
Waarom verbaas je je daarover? Je kunt niet anders jagen dan het spoor van een dier te volgen, en dieren houden zich niet aan afrasteringen / erven enzo. Daarnaast vind ik echt ook logisch dat ze het jagen belangrijker vinden, dat heeft namelijk een zinvol doel. Als iemand buitenrijdt, dan is die alleen maar bezig met een hobby te beoefenen.

Ik ga niet zeggen dat elke jager heilig is, maar ik vind wel dat er wat meer begrip opgebracht mag worden. Tuurlijk zijn bepaalde dingen wel eens onhandig / behelpen, maar dat heb je op meer fronten. Wegwerkzaamheden ook, zeer frustrerend soms, maar wel voor het algemeen nut.

De jagers die hier altijd lopen doen het alleen maar voor de hobby en dus niet om te voorkomen dat er teveel wild komt, vertelden ze. Laatst liepen ze met 15 man en 15 honden over ons pas ingezaaide gras heen (terwijl ze dan een contract met ons moeten hebben en dat hadden ze niet) en ze zagen in de verte een konijn of een kat (!!!!!!) waarop ze dus met z'n allen gingen schieten. En er was er geen een die hem raakte.. dat beest rende aangeschoten weg. Zijn dat nou echte kerels????? Ik vind het zeer triest dat je met 15 man niet eens zo'n beest kan raken. Schiet dan toch gewoon raak..
Ik heb zeker geen begrip voor de jagers die hier lopen.. Ze zijn vreselijk dronken en lopen dan een beetje in het rond te schieten!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:01

Daar ben ik hier ook wel bang voor.. dat ze mn kat doodschieten...
Vooral nu.. het is hartstikke mistig!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:09

Sharianne; heb je de politie niet gebeld? Zoals jij het beschrijft, dronken en schieten, lijkt mij een gevaarlijke combi, daar moet de politie toch ook iets aan kunnen doen.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:12

Grit schreef:
Sharianne; heb je de politie niet gebeld? Zoals jij het beschrijft, dronken en schieten, lijkt mij een gevaarlijke combi, daar moet de politie toch ook iets aan kunnen doen.

We hadden al aan onze buren gevraagd hoe het hier precies gaat met het jagen, want we blijven ons verbazen. Maar het mag hier allemaal.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:18

Puppy's Dromen

en kleine Basco nu "strak in pak" Haha!

Heb hier gelukkig nog nooit last gehad van jagers maar in Duitsland voelen ze zich idd soms behoorlijk " grootst" en kunnen ze enorm vervelend zijn
Geloof dat je juist iets moet laten tekenen dat ze NIET over je land komen en ze het standaard dus wel mogen Knipoog

Clown Angelique ik had je op 3 dec 's avonds alvast gefeliciteerd hier blz 119 Schijnheilig --> Waar hyves al niet goed voor is Nagelbijten / Gniffelen

Dadelijk weer bij "moddermonster" gaan kijken Tong uitsteken die vermaakt zich echt reuze daar en staat zo lief saampjes met het oudje te eten Lovers terwijl oudje voorheen nooit iemand naast haar dulde met eten Duivel
misschien wordt ze nu wel echt oud Ach gut of Say heeft gewoon positieve invloed Haha!

Ook nog ff cadeautjes op internet bestellen Tong uitsteken voor Oma der hondje op Canvas Dromen en voor mijn nichtje een Cap Cool

Snowville schreef:
Grid: Op zich best een goed plan, ik heb ook geholpen met de vogelgriep toen die speelde een aantal jaren geleden. Het hele zuiden van het land was toen afgezet door militairen en politie voo vervoer van pluimvee.
Maar ik denk dat wanneer er een ziekte uitbreekt op een afdeling er geen "hulp"kan komen van medisch personeel van de krijgsmacht. Een noodoperatiekamer of iets dergelijks is beter te regelen dan medisch personeel inzetten op een verpleegafdeling...

Ah had jij ook geholpen Haha! en ja da's natuurlijk ook waar Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:39

shar_ianne schreef:
Grit schreef:

We hadden al aan onze buren gevraagd hoe het hier precies gaat met het jagen, want we blijven ons verbazen. Maar het mag hier allemaal.

En als jullie het blijven toestaan dan verandert er niks. Gewoon gelijk een melding van maken bij de politie. Verder zou ik niet afgaan op wat de buren zeggen, maar zelf ook even de regelgeving mbt jagen in DLD uitzoeken. Ik zit hier in NL, ik ken alleen de regels hierzo.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:45

Ik ken het van de jagers, Heb 2 jaar in Frankrijk gewoont, daar schieten ze dus alles wat los en vast zit, gewoon op jou land en vlakbij huizen, ze beginnen ´sochtends om 5 uur met een pastis of Ricard (sterke anijsdrank, 35-40% Knipoog) slaan er rond 7 uur nog een paar achterover en gaan rond lunchtijd terug naar moeders de vrouw...
Overigens is het wel zo dat er een seizoen an verbonden zit, van eind oktober tot eind februari, daarna mogen ze weer vissen Vork het gebeurd ook voornamlijk op zondag, maar soms ook wel door de weeks, geen touw aan vast te knopen dus. Ik had als ik buitenreed ALTIJD maar dan ook echt altijd een oranje reflectiehesje aan die zij zelf ook dragen, ben er een paar keer een aantal tegengekomen namelijk.

Heb gisteren de 1e sinterklaasavond achter de rug Gaaaap vanavond met oma uit eten (Doen geen sinterklaas met die familie dit jaar, vind ze erg jammer dus nemen we haar lekker uit eten) en dan zondag de schoonfamilie nog :S

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:19

SPAM ALERT!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waarachtig er zit beweging in de tinker (die had het na 1 keer heen en weer gehad Vork)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jaja, mijn dressuurpaard, zie hem strekken Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:29

Wat een geweldige foto's zeg!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:30

leuke foto's

Sharianne als jullie er last van hebben, moet je ze gelijk aanspreken. Buren junnen wel vanalles zeggen

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:47

Jagers.... Boos! heb me hier ook vaak geërgerd, en hier worden ze dan ook vriendelijk verzocht van m'n land te blijven...

Net lekker met Mirthe gegrondwerkt, zonder iemand erop loopt ze prima... En een hele bak oud vies hooi weggewerkt, m'n oude koelkast verkocht, productief ochtendje zo... Knipoog

Leuke foto's Cp, die shet is leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:09

Laatste foto is stoer! En die shet vs groot peerd Huilen van het lachen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:28

CP112; Leuk foto's en een stoere shet!

Zit weer fris en fruitig achter de computer. Heerlijk buiten gereden, paardjes zaten vol goede zin (I'm so in love with Vince Kusje ). Daarna weer de zoek en smeertocht door de bemodderde sokken.
Wil zo graag weer een droge wei, het is bij ons dit jaar wel heel erg. Zodra het kan meteen weer de trekker erdoor om het eens goed los te maken.

Heeft een van jullie ervaring met een zoutbad voor de voetjes. Ik weet dat ze trekpaarden wel eens preventief in een zoutbad zetten om zo mok te voorkomen/bestrijden.
Welk zout? Welke concentratie?
Elke keer betadine op de huid lijkt mij ook niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:50

Ik duik de zee in... Werkt bij Dewi best goed met dr sokken, is toch soortvan reinigend. En ze worden er ook een stuk schoner van vaak.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:05

Dat zou ik ook zeker doen als de zee voor ons niet zo ver weg was. Ik snap dat ik de zee niet kan nabootsen (met mijn handen door het water wapperen en stroming veroorzaken Haha! ).
Maar als ik een beetje in de buurt kan komen met een emmertje zout water.

Onze overbuurman heeft een speciaal bad gemaakt voor zijn trekpaarden. Kan hij ze in vast zetten en half uurtje laten staan. Nadeel is dat hij strooizout gebruikt en volgens mij wordt het ook niet vaak ververst. Dat zie ik niet zo zitten, aangezien hij mokwondjes heeft.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:00

_janet_ schreef:
leuke foto's

Sharianne als jullie er last van hebben, moet je ze gelijk aanspreken. Buren junnen wel vanalles zeggen

Laatst liepen ze weer over ons land heen en toen was mijn moeder naar ze toe gelopen. (want wij hebben 10 kippen op het erf lopen en 2 half wilde katten) En toen zeiden ze dat ze er gewoon mogen jagen. Mijn ouders hadden toen gelijk alle "regels" opgezocht en het blijkt dat ze alleen over je land mogen als ze een contract met je hebben en ze geld aan je betalen ervoor.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:10

cp, leuke foto's zeg!
grr, lekker gegrondwerkt!

Ik heb vanmorgen Gryffindor gereden en ze was weer zo ontzettend braaf! We zijn nu bezig om de piaffe (!!! Haha! ) te gaan bevestigen en ze doet het super. Ik vind het zo tof dat ze het allemaal maar gewoon doet alsof het niks is Haha!
Vanmiddag gewinkeld en leuke schoenen en een tas gekocht.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:45

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met rijden, Shar_ianne. Maar ik wordt er soms ook wel een beetje jaloers van Knipoog Haha! . Ik ben nog maar net bezig met proberen Muddy niet helemaal uit elkaar te laten vallen als ze gaat galopperen Haha! . Oh ja, en we hebben vanmorgen voor de eerste keer schoudervoor geprobeerd... Ging wel aardig Knipoog

Toen we nog in het westen woonden hadden we ook met regelmaat jagers rond het huis lopen. Dan gingen de katten standaard naar binnen. We hebben ook wel eens hagel tegen de ramen aan gehad. Stomme jagers... Boos!

cp leuke foto's!
grr, leuk, grondwerk! Mag ik vragen wat jullie dan zoal doen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:34

Doei!

Drrrruk hier, dus weinig bijgelezen. Las wel iets over jagers, hebben wij gelukkig geen last van. Zou inderdaad eens goed gaan informeren wat betreft de regelgeving, en daar dan ook echt actief achteraan gaan.

Jes en Flynn gaan gewoon lekker, Friesje is nog erg bang en mager. Miska doet niks anders dan erachter aan jagen No Cheer Is helemaal geen Miska-gedrag, snap niet zo goed waar dat nou vandaan komt.
Vanmiddag les gehad, Jes ging zooooo lekker! Lekker los, actief en vrolijk. Flink veel galopwerk gedaan, dus aan het eind dat ik op een paard wat van top tot teen helemaal los was. Is best een lekker Haha!
De laatste tijd had ze op de rechterhand de tik om zich op te krullen naar rechts, waardoor ze dus op mijn rechterhand hing. Daar ook wat tips voor gehad, werkte goed! Ze zweette heel erg, ze had het schuim in haar staart hangen Ach gut maar dat wordt nog wel wat Ja Haha!

Nou snel douchen, vanavond uit met vrienden.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:51

Lekker gereden Berdien, Arm friesje

Grit: ik zet Ziggy met zijn voeten wel eens in de soda. 2 benen tegelijk. Hij blijft rustig zo staan, echt ideaal.

Sharianne: is het land van jullie? of huren jullie het?

Ik heb het fotoboek voor de vader van Wilco klaar. Ben er erg trots op.
Op de laatste pagina heb ik de songtekst van lekker op de trekker van Mannenkoor Karrespoor. Alleen dan helemaal aan gepast op Rien. In het liedje heet de man Gradus, en heb ik er Rienus van gemaakt. En in plaats van melken, wieden. En van het quotum heb ik hectaren gemaakt.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:07

muds, er zitten ook al heel wat jaren training in en ik heb natuurlijk heel veel geluk dat Gryffindor het allemaal echt heel leuk vind.
janet, het land is van ons.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:14

_janet_ schreef:
Grit: ik zet Ziggy met zijn voeten wel eens in de soda. 2 benen tegelijk. Hij blijft rustig zo staan, echt ideaal.

Pling oja, soda kan natuurlijk ook. Om welke reden doe jij het en hoe jij dit met twee voeten tegelijk Nors opkijken ??

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:21

2 hele grote emmers, en in elke emmer een voet.
Eerst de voorbenen, dan de achterbenen.
Ik doe het gewoon om de sokken te wassen, ik doe het niet zo vaak.
Omdat Ziggy eigenlijk nog nooit mok heeft gehad, wil ik zijn sokken zo min mogelijk wassen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:09

Doei!
Leuke foto's!
Ik ben ziek Verdrietig Kan niks binnenhouden..
Alsnog vanmiddag gereden, het weer was zo ideaal.
Maandag internet!!

Hoeist hier?