goeiemorgen, hier even een egoberichtje...: ben net bij de dokter vandaan, en heb een fikse virus onder de leden moet nu veel drinken, paracatamol en codaine slikken, en vooral veel rusten(iets wat niet mijn sterkste kant is) en dat weet hij... dus heeft hij, toen ik onderweg naar huis was, mijn ouders gebeld om te zeggen dat ik het rustig aan moet doen en dat ik maar is aan mezelf moet gaan denken... ik mag dus officieel niet naar het paard en officieel niet hardlopen dat hardlopen is me dan ook echt verboden... naar het paard gaan half (me ouders weten dat het oorlog betekend als ze mij verbieden naar gillian te gaan ) het virus blijf je minstens een week last van hebben... en nu komt eht grootste probleem... ik heb nog maar een week me zadel dus ik heb helemaal neit de tijd om het rustig aan te doen
Sandra1984
Geplaatst: 22-03-10 13:34
jeetje mdh das balen zeg!! Hopen dat je je toch snel beter gaat voelen
hier gaat t al wat beter.. zo ff stomen in bad
Akecheta
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-10 17:51
jij ook sterkte mdh! Enne van codeine wordt je vanzelf wel een beetje rustig
Vandaag geld uitgegeven Broodrooster voor mijn moeder gekocht (cadeautje), 2 bakken voor de spullen van Janus, een kruimeldief (zo'n ministofzuiger) voor nijn&caaf-vuil en eigen geknoei en een nieuw halster voor Janus. Kleur donkergroen. Denk dat het wel mooi staat, en het is een kleur die je niet zo vaak ziet. Kan ik straks tussen alle paarden(spullen) mijn eigen halster makkelijk herkennen. Hoop alleen dat het Janus past, (full is soms te klein voor hem) anders moet ik weer ruilen en daar heb ik een hekel aan... Nou, niet zo veel te melden verder
Gooya geld uit gegeven Hopen dat je halster past! Wanneer ga je van stal verhuizen?
Ik kwam vandaag gewoon alleen het pad af met Viane zonder problemen haha. Lekker rondje in het bos gereden, lekker alleen. Viane liep wel af en toe als een idioot te hinniken, maar later werd ze rustig en kon ik ook gewoon met lang teugeltje rijden. Ze was sowieso erg aan het hinniken vandaag. Vanmiddag nog even lekker haar staart en benen gewassen en de onderkant van haar buik. Kwam gewoon geel/bruin water vanaf, bah! Nu is ze weer mooi schoon, ben benieuwd wat er nog van over is morgen.
Akecheta
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-10 18:30
Ier lekker gereden
Janus gaat op 3 april naar zijn nieuwe stal. Vanaf a.s. zondag tot en met vrijdag 2 april ben ik in Italie.Moet daar opleiding van een week volgen, studeren en nog eens studeren, en vrijdag examen doen. Kom ik op vrijdag laat terug, en volgende ochtend vroeg Janus verhuizen. Hihi zal wel enorm fit zijn die dag NOT
Heb vandaag ook heerlijk gereden. We hebben de dressuuroefeningen van de les gedaan, en het gaat echt steeds beter. Hij krijgt een steeds mooiere lossere stelling en buiging, en verlengt nu ook echt in de hals. Alleen in de galop verknal IK het nog, maar ook dat gaat wel goed komen! Janus was wel een beetje onrustig vandaag. Onbedoeld rondje race-galop. Zat een duif in de bak, en die vloog op net nadat ik hem met Janus gepasseerd was. Kon hem wel heel goed terug nemen, en gewoon weer verder rijden alsof er niets gebeurd was. verder een beetje rillerig op geluiden.
Ik heb sinds twee weken een nieuw mobiel (Nokia 6330 classic ofzoiets ) en die heeft een hele leuke ringtone, genaamd........ Tinker.... 'k wist niet wat ik zag!! Ook niet wat ik hoorde overigens want het melodietje is verschrikkelijk. Heb hem maar voor sms-toon ingesteld. Kan het toch ook niet maken om hem niet te gebruiken
Lonan
Geplaatst: 22-03-10 20:19
Even bijlezen.
Diabelle heeft DiaBelle verwend met een nieuw halster en touw. Petra heerlijk genoten, op de koffie geweest en een bloemtje gekocht voor stalbazin. MDH lekker gereden en gaat voor de L. Benen gewassen met betadine en nu ook andere been, das balen. Marrie helemaal trots op haar stinkie Dianne, denkt er over Bonita te laten behandelen door een holistisch dierenarts . Naar he van de vader van Naat, komt ook wel heel onverwachts.. Petra naar vriendin geweest, bij Whis en gezellig met Marja aan de phone . Gooya de kast in elkaar, alleen lastig slot. Nijn in de diaree, gelukkig gaat het weer beter, jammer dat het zo'n pijnhoop en extra werk heeft bezorgt..had er overgens nog nooit va gehoort een nijn in de diaree. Je hebt het druk he, je moeder, school,Italie, en je zusje ziek. Mag ik vragen wat er met je zusje is ?..adem in, adem uit..gewoon doen wat voor jou op dat moment het belangrijkste is en de rest de rest laten . (kan dat heel goed tegenwoordig ), rustig aan meid, loop je zelf niet voorbij, daar heb je al helemaal niks aan. Sandra1984 , beterschap en een verzorger, leuk. (tip kaloba, bij de drogist) MDH, moet rustig aan doen ivm een virus.. Denk niet dat ze het gaat doen, als ik het bericht zo lees Gooya geld uitgegeven .. en een tinker ringtone. Lekker gereden. Mijn telefoon heeft het begeven vandaag..tough screen werkt niet meer..garantie net afgelopen natuurlijk.
Vanmorgen Lonan zijn benen gewassen met sebacil. Stalgenootje zei dat ie soms aan het stampen was..had zondag al even gekeken, maar kon niks aan plekjes of andere ongein vinden. Maar voor de zekerheid vanmorgen maar even behandeld, kan geen kwaas tenslotte. Meneer vond het zeer interessant, vond het spuiten niet eng, nee zat het liefst er met neus en lippen bovenop. Dus moest steeds zijn hoofd weg duwen want zulk lekker spul is het niet tenslotte. Daarna lekker geborsteld, wat een haar komt eraf. Mijn oudje overgens nog helemaal niet zo aan het verharen. Alle paarden bij ons zijn heftig aan het schuren, toen ik naar huis reed, dacht ik ineens, had ze even moeten controleren op luis..morgen maar even doen. Verder vanmiddag aan het werk geweest, dus niks spannends te vertellen.
Akecheta
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-10 20:40
Mijn zus heeft kanker. Niet meer te genezen. Ze heeft nog wel chemo gehad in de hoop de boel wat af te remmen. Maar helaas.... Ze verliest erg veel gewicht op het moment, en helaas weet ik uit ervaring (pappie ook overleden aan kanker, en zijn 2 broers en 2 zussen ook) dat dat het begin is van het eind. Dus.., ja, is inderdaad wel een hele zware tijd. Gelukkig zijn er ook nog een hoop mooie dingen aan het leven hoor, alleen vliegt het me soms een beetje aan.
Ik weet wat je meemaakt meissie, mijn schoonzus is iets meer als een jaar gelden aan die rot ziekte overleden.
Akecheta
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-10 23:23
Ja, het is echt een rotziekte. Wat naar dat je het ook van dichtbij hebt meegemaakt. Het is voor de zieke zelf heel moeilijk, maar als familie ook. Het is zo moeilijk om aan te zien, hoe anderen aan het lijden zijn! Het geeft je zo'n machteloos gevoel.
Ben vanavond er eens fijn uitgeweest. Moet ik veel vaker doen. Ben naar staleigenares haar nieuwe huisje geweest. Ze gaan op het terrein van een manege wonen. Ik had dus besloten om niet mee te gaan en was benieuwd wat ik er na vanavond van zou vinden. Nou, vind nog steeds dat ik een goede keus heb gemaakt Ben niet zo'n manegemens geloof ik.
Gooya, wat verschrikkelijk van je zus, ik wens je veel sterkte!
Akecheta
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-10 23:46
Dank jullie wel! Jullie zijn lief voor me! Doet me goed
Tot morgen
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 22-03-10 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt
DiaBelle
Geplaatst: 22-03-10 23:50
Wat een heerlijke foto's van de paardjes zeg, wat een kanjer is die Mirthe hé en ze is heeeel erg lief.
Jij hebt een actiefoto van DiaBelle!!!!!!!! Die zijn echt enorm zeldzaam hoor! Ik heb in rust foto's ff spammen!
Grz Sabina
Akecheta
Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-10 23:52
Nog net voor het afsluiten van de computer geweldige foto's gezien! Zo lief . En die laatste, de linker van het stel, kan net met zijn nieuwgierige snoetje over de deur
nikkielvis
Geplaatst: 23-03-10 08:43
Goeiemorgen.....
Desiree ziek en mag niet veel doen. Nou meid sterkte en een beetje luisteren he dan ben je er het snelst weer vanaf.
Yvonne ik dacht al dat het die naam was. Maar wist het niet zeker en als ik Gooya opschijf dacht ik dan snap je me ook. Nou dat is niet niks van je zus zeg. Ik vind het een hele nare ziekte heel veel sterkte daarmee. En Janus lekker verhuizen over een week ongeveer. Heb je je kadotjes al gegeven.
Sabina wat een lieve foto's dat zijn inderdaad geen actie foto's. Maar wel hele leuke zo toch.
Petra ook leuke foto's gemaakt. Dat zijn foto's om op een poster te zetten. Die dan vervolgens in heel veel penny pony meisjes hun kamer hangen geweldig...
Leonie haar eigenwijse nieuwsgierige Lonan zijn benen gewassen. En weer een hele jas bij hem uitgedaan. Ik hoop voor je dat ze jeuk hebben van het verharen. Want met luis ben je nog niet jarig...
Dianne wat een naar bericht zeg van je vriendin..
Sandra al weer wat beter hoop ik. Heeft het stomen geholpen.
Het was zondag ondanks de voorspelling hardstikke mooi weer. Heb lekker al mijn spullen schoongemaakt en gevet. Was wel nodig moet ik zeggen en het weer leende zich er voor. Dus hup aan de poets. Mijn kleine draakje had een dagje vrij en heb ik lekker in een paddock gezet met een maatje. Daar tegenover werden twee merrie's neergezet en laten die nou een partij hengstig zijn. Mijn kleine draak bedacht zich geen moment en ging even laten zien dat hij wel de aangewezen persoon was voor de dames. En daar waren ze het mee eens. Toen kwamen er een aantal stalgenoten aan. En die gooide hun paarden er ook bij (bij elvis en zijn buddy) Nou staan ze altijd bij elkaar dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar mister Elvis was ineens weer de wilde stoere hengst en zei met lichaamstaal dat ze niet in de buurt van de merrie's mochten komen want die zijn van hem. Het was erg vermakelijk om te zien. Hij heeft niemand echt geraakt hoor. Was alleen onwijs aan het showen. Stijgeren en gillen ach zo nu en dan kan die echt een glimlach toveren op je gezicht. Tja bij mij natuurlijk altijd maar ook nu bij de andere mensen die allemaal op het gegil afkwamen.
Gooya heel veel sterkte, ook voor je zus! Dikke knuffel! Wat een moeilijke tijd!
Wat een leuke tinkies allemaal
Ik ben gister bij de lessen vd vereniging wezen kijken om daar wellicht ook te gaan lessen. En het klinkt wel als mijn eigen instr. en sluit daar goed bij aan! Dus ik denk dat Jor maar flink aan de bak gaat komende tijd
Heb je geen foto's gemaakt van het showen Nikkie? Leuk om te zien he!
Hier vanmorgen de dierenarts op bezoek gehad alle nijnen katten en hond weer ingeënt.
Ook het riool is weer ontstopt, zaterdag hadden we een wolkbreuk hier dus het putje in de keuken liep over. Nu alles weer schoon, maar stinken bahhhhhhhhh.
DianneM
Geplaatst: 23-03-10 16:38
Tadaaa, Willy met ruiter
Vandaag echo gehad, maar het kleine vissie is nog te klein, over 2 weekjes moet ik terug. De vruchtzak zat wel mooi ingenesteld en er zwom ook wat in, maar het was echt inieminie