[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:02

Juun en Suukerbjit'n bin goe.

Wortels twijfel ik een beetje over. Maar fonetisch schrijven is erg lastig. Sowieso heb je mss meer aan deze sijt : http://www.mijnwoordenboek.nl/regio/Zeeuws

Alsnog gefeliciteerd Annique! Dat je snel een grote meid mag worden Lachen Je hebt je verjaardag dus niet ingevuld, anders had je een dootje naast je naam gehad Clown

Paintlinger

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:16

Hoe vinden jullie de makeover?

Kleine Basco even uit zijn jas gehaald vanmiddag.
Hij had het veels te warm...
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:20

Waar is zn staart? Tong uitsteken

Annique nog felies!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:21

De moderne seksuele voorlichting aan de kinderen van deze tijd.

'Papa? Zeg me eens, hoe ben ik ontstaan?'

'Wel goed mijn kind, het moest er eens van komen, en waarom niet vandaag, luister goed! Papa en mama zijn elkaar tegengekomen in een cybercafé. Papa heeft in de toiletten van dat cybercafé een verbinding gemaakt met mama. Op dat moment heeft mama een paar downloads gedaan van de memoriestick van papa. Toen papa klaar was met het uploaden, stelden we vast dat we geen firewall hadden gebruikt. Aangezien het te laat was om te cancelen of te deleten, zaten we na negen maanden met een virus!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:22

Een echt kindvriendelijk mopje op 't heerlijk avondje van een kinderfeest Clown

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:24

@ Leon

Die is er wel... Lachen
Hij zwieps er net mee...

Kijk maar..... Knipoog
Afbeelding

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:26

lekker kaal....

leon Clown

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:04

Brr, krijg het koud als ik Basco zie. Wel een schattig koppie!

LordJ; nog gefeliciteerd Go jij! Go jij!

JAGERS, GRRR. Ik heb er ook een hekel aan en bij onze paarden geeft het ook ontploffingsgevaar. Vooral omdat ze zich niet "normaal" gedragen, ze lopen langzaam, bukken, zitten tussen bomen en springen dan ineens overeind. Dan doen de meeste mensen niet die ze kennen.
En ook al zien ze ons rijden, het jagen is belangrijker. Dus gewoon ineens uit die struiken komen waardoor de paarden in een stuip schieten en ik weer wekenlang bezig ben om ze te overtuigen dat er niet altijd iets uit de struiken komt. Nee, ik ontwijk ze liever.
Ik verbaas me er ook altijd over hoeveel vrijheden ze hebben. Ze lopen door elk willekeurig weiland (wel of geen dieren) of gerust over het erf.
Heel fijn als je paarden hiervan niet gaan blikken of blozen, maar geloof er niks van dat alle paarden zo gemakkelijk schietproef worden. Ik schrik er zelf ook van als het ineens knalt. Ga dan niet rennen, maar dat komt omdat ik daar te lui voor ben Haha!

Och gerem, kind wordt als "virus" bestempeld. En wat willen we met virussen; er zo snel mogelijk vanaf!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:08

prachtige mop liek, echt de moderne versie,

mooi geschoren paardje zeg,

wat een gerijm hier gezien zeg, dat is iets wat echt niet aan mij besteed is, maar wel heel leuk om te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:11

Waarom verbaas je je daarover? Je kunt niet anders jagen dan het spoor van een dier te volgen, en dieren houden zich niet aan afrasteringen / erven enzo. Daarnaast vind ik echt ook logisch dat ze het jagen belangrijker vinden, dat heeft namelijk een zinvol doel. Als iemand buitenrijdt, dan is die alleen maar bezig met een hobby te beoefenen.

Ik ga niet zeggen dat elke jager heilig is, maar ik vind wel dat er wat meer begrip opgebracht mag worden. Tuurlijk zijn bepaalde dingen wel eens onhandig / behelpen, maar dat heb je op meer fronten. Wegwerkzaamheden ook, zeer frustrerend soms, maar wel voor het algemeen nut.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:12

Basco is mooi! Wat een verandering!

haha angelique ik lig helemaal dubbel geweldig!

Thanx maya, ik zal eens even zoeken.

Edit: heb even gekeken. Suikerbieten schrijf je net zoals bij ons, als suukerbieten. en wortels zijn ook het zelfde. Uien schrijf je al uuen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:26

Grit schreef:
Brr, krijg het koud als ik Basco zie. Wel een schattig koppie!

Afbeelding
Heb je het nu weer lekker warm? Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:31

Angela zou hij het oude dekentje van Dundee niet passen? Anders neem ik die wel een keertje mee

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:32

Nee gaattie niet passen...
Hij heeft een nieuwe deken Lachen
Zelfde maat als Bronco....(enige verschil is dattie Bronc te klein is en Bas iets te groot Haha! )

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:35

Mooie deken hoor.
Als je iemand weet voor dat oude dekentje van Dundee, moet je dat zeggen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:37

Ik zou eigenlijk niemand weten met zo'n klein shetje.....

Ze gaan morgen bekappen bij ons.... *toestand* Knipoog
En dan nog verjaardag van mijn oma....en dan verjaardag van Giels'ma..... *pffff* ben nu al moe...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:38

Moeten jullie s middags naar de verjaardag? of s avonds?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:40

Maya schreef:
Wegwerkzaamheden ook, zeer frustrerend soms, maar wel voor het algemeen nut.

Frustratie??? ik heb het over angstige paarden die de sokken erin zetten.
Het gaat mij dus niet om de frustratie. Lig er niet wakker van als ik een keer niet kan buitenrijden. Als ik weet dat ze er zijn, wil ik me best aanpassen en een dagje niet naar buiten gaan. Maarja, dat weet ik niet van tevoren.
En als ik ze onverwacht tegenkom wil ik me ook nog aanpassen en de andere kant op rijden, maar dan moet ik wel de kans krijgen.
En ik ben niet tegen jagen, want ik snap het nut. Maar reken maar dat de meeste jagers het niet alleen voor het goede doel doen, maar vooral blij zijn dat ze hun "hobby" weer mogen uitoefenen. Ik heb ze ook wel eens gesproken (in betere sferen, niet toen ik pissig te paard zat).

Basco heeft een mooi jasje, ik vind de jurkjes wel leuk bij die kleintjes! Maar ik had ook niet verwacht dat je hem "in de kou zou laten staan" Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:45

Grit schreef:
JAGERS, GRRR. Ik heb er ook een hekel aan en bij onze paarden geeft het ook ontploffingsgevaar. Vooral omdat ze zich niet "normaal" gedragen, ze lopen langzaam, bukken, zitten tussen bomen en springen dan ineens overeind. Dan doen de meeste mensen niet die ze kennen.
En ook al zien ze ons rijden, het jagen is belangrijker. Dus gewoon ineens uit die struiken komen waardoor de paarden in een stuip schieten en ik weer wekenlang bezig ben om ze te overtuigen dat er niet altijd iets uit de struiken komt. Nee, ik ontwijk ze liever.
Ik verbaas me er ook altijd over hoeveel vrijheden ze hebben. Ze lopen door elk willekeurig weiland (wel of geen dieren) of gerust over het erf.
Heel fijn als je paarden hiervan niet gaan blikken of blozen, maar geloof er niks van dat alle paarden zo gemakkelijk schietproef worden. Ik schrik er zelf ook van als het ineens knalt. Ga dan niet rennen, maar dat komt omdat ik daar te lui voor ben Haha!

Och gerem, kind wordt als "virus" bestempeld. En wat willen we met virussen; er zo snel mogelijk vanaf!!

De meeste jagers vragen altijd of ze op het land mogen jagen, of betalen een soort "huur" aan de boeren waar ze op het land jagen.
De vader van Wilco wilde het echt niet hebben, ivm vernielen van de gewassen. Dus het gebeurde niet.
Bij ons mogen ze altijd komen. Als ze door de wei van de paarden willen, vragen ze dat altijd. Ziggy en Dundee staan altijd geintreseert te kijken.
Elk jaar krijgen we 2 hazen met kerst, of taarten (als we de hazen niet willen)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:46

Nou echt lang niet alle jagers hoor.

Ik heb een hekel aan jagers die hun boekje te buiten gaan, blegh. Vorig jaar genoeg mee in de rats gezeten, van mijn land blijven ze af, ik vertrouw ze voor geen cent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:52

Wij krijgen bonbons Clown En dan grote dozen met goeie bonbons ook Ja Vroeger idd ook jachtbuiten, tot groot geluk van m'n ma niet meer Clown Haha!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:59

Bij ons vragen ze geen toestemming. Sommige boeren zijn er ook wel "blij" mee. Er zitten vossen die ook graag sierkipjes lusten.
Haasje hoef ik niet, geef niet zo veel om vlees. Maar taart (of bonbons) daarentegen Vork Vingers aflikken Vingers aflikken

We laten ze trouwens wel buiten in de wei lopen als ze op de weilanden aan het jagen zijn. Ook niet echt keus, anders moet je ze het hele jachtseizoen binnen houden. Dan zijn ze wel druk, rennen en snuiven. Gelukkig blijven ze altijd nog in de wei. Ze kunnen het dan ook overzien, omdat het allemaal open is.

Zo landen er ook geregeld luchtballonnen in de buurt. Geeft eigenlijk hetzelfde effect, maar is goed te doen. Blijf toch altijd hopen dat ze niet recht langs de paarden landen. Sommige dingen kunnen ook "to much" zijn.
Eerder had de boer struisvogels, een ervan is dood neergevallen door de stress van een landende luchtballon, toen was de boer niet amused. Vriendin is piloot en ik weet dat de meeste ook altijd rekening proberen te houden met dieren, maar ook hierbij geldt dat er altijd rotte appels tussen zitten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 01:04

Bedjestijd, truste Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 01:17

Luchtballonnen ben ik dan weer echt niet blij mee Clown Vorige zomer is er een op ons net ingezaaide land geland. Dewi is bekant door de draad gevlogen, ze sprong erin, zat vast, en sprong eruit (terug de paddock in) gelukkig alleen maar wat doorgescheurd aan het lint en niks bij haar.

Maargoed, hoort er idd bij.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:12

Mijn ex is een jager, ik heb een periode ook behoorlijk wat wild gegeten.
Smaakt beter dan het meeste supermarkt spul en het dier heeft niet zijn leven doorgebracht in een klein hokje, maar gewoon in de vrije natuur.
Niet ingespoten met hormonen of andere zooi.

Maar ik heb helaas ook gezien dat je jagers en jagers hebt en dat het maar goed is dat er gecontroleerd wordt.
Hoewel sommige jagers daar ook sch*t aan hebben, durven zelfs hun vergunning te verspelen omdat ze perse iets willen schieten wat ze niet mogen schieten.

De stal waar mijn vroegere verzorgpony stond werd als vertrekbasis gebruikt voor de jacht.
Eerst op die hoorn blazen, waarop 1 merrie er altijd stug bovenuit hinnikte Haha!
Ik vroeg altijd even welke kant ze op gingen, dan ging ik de andere kant op.
Nooit problemen mee gehad.

Goedemorgen trouwens!
Ga paard voeren en mest rijden Doei!