Wortels twijfel ik een beetje over. Maar fonetisch schrijven is erg lastig. Sowieso heb je mss meer aan deze sijt : http://www.mijnwoordenboek.nl/regio/Zeeuws
Alsnog gefeliciteerd Annique! Dat je snel een grote meid mag worden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Grit schreef:Brr, krijg het koud als ik Basco zie. Wel een schattig koppie!
Maya schreef:Wegwerkzaamheden ook, zeer frustrerend soms, maar wel voor het algemeen nut.
Grit schreef:JAGERS, GRRR. Ik heb er ook een hekel aan en bij onze paarden geeft het ook ontploffingsgevaar. Vooral omdat ze zich niet "normaal" gedragen, ze lopen langzaam, bukken, zitten tussen bomen en springen dan ineens overeind. Dan doen de meeste mensen niet die ze kennen.
En ook al zien ze ons rijden, het jagen is belangrijker. Dus gewoon ineens uit die struiken komen waardoor de paarden in een stuip schieten en ik weer wekenlang bezig ben om ze te overtuigen dat er niet altijd iets uit de struiken komt. Nee,ik ontwijk ze liever.
Ik verbaas me er ook altijd over hoeveel vrijheden ze hebben. Ze lopen door elk willekeurig weiland (wel of geen dieren) of gerust over het erf.
Heel fijn als je paarden hiervan niet gaan blikken of blozen, maar geloof er niks van dat alle paarden zo gemakkelijk schietproef worden. Ik schrik er zelf ook van als het ineens knalt. Ga dan niet rennen, maar dat komt omdat ik daar te lui voor ben![]()
Och gerem, kind wordt als "virus" bestempeld. En wat willen we met virussen; er zo snel mogelijk vanaf!!