Ik heb keurig (wel in verschillende sessies) de afgelopen 20 blz bijgelezen, maar op alles reageren is me ietwat veel... 
Ben zelf afgelopen woensdag richting Eindhoven afgereisd om daar t/m zondag mee te helpen in de parcoursploeg van het Concours Hippique. Was erg leuk
zwaar met vlagen, maar verder enorm gezellig en behoorlijk heet en zonnig, ben goed verbrand dus 
Joyce : alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! 
Grit : ik weet niet waar ie zit en in hoeverre hij wereldnieuws meekrijgt, maar wellicht kun je daar ook het eea over verhalen? En verder idd je dagelijkse dingetjes, maar ook nieuwtjes uit jullie omgeving? Lijkt me wel heel lastig idd hoor... vind het top dat je hem schrijft 
ellieellende schreef:Sommige shetlanders worden dik van lucht.... Ach joh, een afgetrainde shet ziet er toch ook niet uit??
Vind ik om eerlijk te zijn een behoorlijk rare opmerking
Shetlanders zijn net zo goed paarden die recht hebben op een goed dieet en trainingsschema. En juist een shetlander die mooi in conditie is, leuk (aangespannen) gereden wordt kan machtig sjouwen en heerlijk in de omgang zijn. Het zijn meer dan grasmaaiertjes, het zijn net paarden 
CP : die ribbels bij haar manenkam betekent wel foute boel, als ze daar vet gaan opslaan zijn ze veels te dik. Op die schuurfoto zie je ook duidelijk haar buik naar onderen hangen, voor een paard wat niet drachtig is, moet dat niet kunnen imo. Ook zie je haar buik duidelijk voorbij de boeg uitsteken. Kan je dr niet beperkt op de wei zetten en verder gewoon op een paddock / bak / whatever?
Ik weet dat het heel lastig is om een te dik paard te doen afvallen, maar het is wel belangrijk imo
Heb er zelf ook een staan die chronisch aan de zware kant is, dus we gaan er aan moeten geloven, meer rijden en conditie trainen. Kom net van een rit terug, en ze viel me tegen, minder uithoudingsvermogen dan normaal, nou was het ook warm, en heb ik de afgelopen weken weinig kunnen (willen, uit energie
) doen, maargoed, zal mezelf moeten skuppen.